بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
معاونت مالی و اقتصادی شرک نورد و تولید قطعات فولادی عنوان کرد:

قیمت اسلب در بورس کالا مقرون به صرفه نیست/ استفاده از حداکثر ظرفیت با اجرای طرح توسعه ای

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری خود را با پوشش 20 درصدی سود برآوردی 210ریالی ارائه کرده است.
کد خبر : ۱۵۲۹۴۲
نویسنده :
جمشیدی

شرکت نورد و تولید قطعات فولادی پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد سه ماهه نخست سال مالی جاری خود را با پوشش 20 درصدی سود برآوردی 210ریالی ارائه کرده است. به گونه ای که "فنورد" طی این دوره 43 ریال سود محقق نموده که این رقم با کاهش هفت درصدی نسبت به دوره مشابه سال گذشته همراه بوده است.

در همین ارتباط، معاونت مالی و اقتصادی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: در حالی طی دوره سه ماهه اول امسال هزینه های تولید همچون حقوق و دستمزد، بهای برق و گاز مصرفی و نیز مالیات در کنار قیمت خرید مواد اولیه همچون اسلب افزایش یافته که نرخ فروش محصولات با کاهش مواجه شده است.

صادق شهرستانی به قیمت فروش محصولات و نرخ خرید مواد اولیه اشاره کرد و گفت: نرخ فروش ورق در حالی در ابتدای سال به ازای هر کیلو مبلغ 1800 تومان بوده که این مبلغ طی ماه های اخیر به 1600 تومان کاهش یافته است. علاوه بر این، قیمت اسلب مصرفی که عمدتاً به صورت دستوری توسط شرکت های فولاد خوزستان و هرمزگان در بورس کالا به گونه ای بالا بوده که عرضه می شود امکان خرید این مواد با قیمت های این چنینی برای شرکت وجود ندارد و این امر موجب شده تا "فنورد" از برنامه برآوردی خود برای تولید تا حدودی باز بماند. این در حالی است که قیمت آهن قراضه مصرفی از ابتدای سال تاکنون بطور متوسط از قیمت 950 تومان به ازای هر کیلو به 850 تومان کاهش یافته است.

وی افزود: پروژه ذوب 4 طی چهار یا پنج ماه آینده به بهره برداری می رسد و در کنار آن نیز طرح پست و خط انتقال نیز در حال اجرا می باشد.

راه اندازی پروژه ذوب چهار موجب می شود تا شرکت بتواند از حداکثر ظرفیت واقعی نورد استفاده کند و همچنین شمش که به عنوان مواد اولیه استفاده می شود را تولید کند. چرا که در حال حاضر حدود 13 هزار تن نورد تولید می شود که این مقدار با موانع پیش روی برای خرید اسلب کاهش می یابد. بر این اساس امیدواریم تا با بهره برداری از پروژه ذوب چهار تا حدودی موانع پیش روی تولید مرتفع گردد.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت نورد و تولید قطعات فولادی در خاتمه پیرامون چشم انداز شرکت اظهار داشت: وضعیت تقاضا برای محصولات تولیدی "فنورد" به اجرای پروژه های عمرانی و وضعیت بازار مسکن بستگی دارد که امیدواریم با گشایش روابط بین المللی و رفع محدودیتها شاهد رونق فضای کسب و کار و اجرای پروژه های عمرانی و ساختمانی باشیم تا در پی آن تقاضا برای محصولات تولیدی "فنورد" نیز رشد یابد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر