بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
کد خبر : ۱۵۳۰۲۵

قائم مقام بانک مرکزی فعالیت موسسه اعتباری ثامن الحجج را غیرمجاز اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی آنا، موسسه اعتباری ثامن الحجج از سال 1386 فعالیت خود را آغاز کرده و هم اکنون بیش از 550 شعبه در کشور دارد.

این موسسه که با شعار "اقتصاد، معنویت" با مدیریت سید ابوالفضل میرعلی اداره می‌شود، پیش از این یک تعاونی اعتباری بود. آن طور که اطلاعات موجود بر روی سایت این موسسه نشان می‌دهد، «ثامن الحجج» توانسته پیش از این از رئیس کل و معاون بانک مرکزی لوح تقدیر «ساماندهی تعاونی‌های اعتبار آزاد و صندوق‌های قرض الحسنه» را دریافت کند.

با این حال موسسه ثامن الحجج هنوز یکی از مهمترین الزام‌های بانک مرکزی مبنی بر عدم استفاده از عناوین مقدس را رعایت نمی‌کنداما به تازگی قائم مقام بانک مرکزی درباره آخرین وضع موسسه ثامن الحجج اظهار نظر کرده و آن را غیرمجاز خوانده است.

اکبر کمیجانی روز گذشته در حاشیه همایش نقش روابط عمومی در صنعت بانکداری با بیان این کهدرباره این موسسه در کارگروه ویژه بانک مرکزی اقداماتی انجام شده و بناست به زودی نتایج آن اعلام شود، گفت: اینموسسه با گستردگی فراوان و 550 شعبه اقدام به جذب منابع مالی مردم کرده است، اما درباره اینکه آیا این منابع به طور اصولی به کار گرفته می‌شود یا نه، بانک مرکزی هنوز اطلاعات لازم را ندارد.

قائم مقام بانک مرکزی تاکید کرد که این موسسه غیر مجاز است، ولی در مسیر ساماندهی قرار دارد.

موسسه ثامن الحجج برای تقویت حضور خود در ذهن مردم امسال حامی مالی برنامه ماه عسل، یکی از پربیننده‌ترین برنامه‌های تلویزیون در ماه مبارک رمضان بود. این موسسه برای دور زدن ممنوعیت تبلیغات تلویزیونی غیرمجاز، از عنوان باشگاه ورزشی ثامن الحجج که زیر نظر همین موسسه اداره می‌شود در تبلیغات خود استفاده می کرد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
اخه چطور 550 شعبه غير مجاز ميشه.غير از اينه كه بصورت علني و جلو چشم همه كار كرده . و 9 ساله كه داره ادامه ميده . عزيزم واقعا به حقايق نگاه كردي .به خودت نگاه كردي . برا باز كردن يه بقالي از چندين جا بايد مجوز بگيري .اونوقت 550 شعبه باز كرده ميگي غير مجازه. اصلا كاربرد كلمه مجاز رو ميدوني. واقعا بدون اجازه ميشه 550 شعبه زد .منم ميخوام فقط يه شعبه بزنم . بگو چطوري.؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
بعد میزان و ارمان نوبت موسسه ثامن الحجج شده؟؟؟؟؟؟
حامد
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۴
این چپاول اموال مردم توسط دولته . اینجوری میخواد بورس و بانکهای خودشو از ورشکستگی نجات بده .
كلاه قرمزي
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
در هيچ جاي دنيا موسسات و بانكها ومراكز مالي از نامهاي مقدس استفاده نمي كنند چونكه در اين گونه مراكز نه دين نه احساسات نه وجدان نه اعتقادت نه ترحم جايگاهي ندارد و فقط بر اساس منافع و سود موسسه يا بانك عمل ميكنند .حالا چه دليلي دارد كه در ايران با سواستفاده از اين اسامي مقدس بيشترين ربا را از مشتريان ميگيرند و با كوچكترين تاخيري سود در سود را با جريمه و ديركرد از مشتريان اخذ ميكنند و اگر هم مشتري كمي در پرداخت با مشكل روبرو شود فوري ملك او را توقيف و حراج ميكنند حداقل براي مشتريان معمولي اين پروسه سريع اجرا ميشود.
و من باز مانده ام كه اگر كسي يك دكه ادامس فروشي يا كيوسك روزنامه فورشي در گوشه اي از شهر درست كند روز اول به دوم ماموران خوش برخورد شهرداري! چنان دكه و صاحب دكه را به جرم غير مجاز بودن قلع وغم ميكنند كه تا اخر عمر انرا فراموش نمي كند.ولي شخصي 550شعبه بدون مجوز داير ميكند و كسي با او كاري ندارد. تنها چيزي كه ميتوانم بگويم اين است كه اينجا ايران است سرزمين دليران است.
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
یه کلام میگن غیر مجاز تا مردم بریزن پولشون رو بیارن بیرون ببرن بانک دولتی و هر کی هم نتونست به درک!
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۱
این موسسه از سپرده های مردم بجای بکار گیری در امر تولید و اشتغال در بخش های غیر حرفهای از جمله اجاره شیکه تلویزونی و برنامه های متفاوت صدا و سیما و تیم داری و باشگاه داری که همه از محل سپرده مردم نه سود سهامداران پرداخت میشود ضمن اینکه در سالهای اخیر برای تطمیع نظرات مقامات دولتی اقدام به جلب و جذب برخی از مدیران عالی رتبه با حقوق انچنانی در حوزه مدیریت و مشاوره ونیز ورود به تجارت کازوئیل و نفت و گندم و ... و از همه مهمتر اقدام به خرید املاک و سرمایه گذاری در بخش مسکن و دلالی و واسطه گری در حوزه غیر مالی داشته بنظر دوستا ن با چنین موسسه ای چه باید کرد ضمن اینکه این موسسه بصورت خانوادگی اداره میشود انهم با چه خانواده ای که سبزواری ها بهتر میدانند
علی
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۰
من میخوام مبلغ10میلیون تومن توموسسه ثامن الحجج سرمایه گذاری کنم ازوقتی جناب قاءم مقام بانک مرکزی گفتن غیر مجازه ومجوز نداره موندم چکار کنم دوستان میشه راهنمایی کنن
حمید
Iran, Islamic Republic of
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
من یکی از سپرده گذاران بسیار خرد!ثامن الحجج هستم(با 1میلون!)در مردادماه به راحتی هر مبلغی که نیاز داشتم می توامستم برداشت نمایم.اما موسسه آرمان(بدرتوس) :در آذر ماه با نصب بنر در شعب خود مبنی بر صدورمجوز بانک مرکزی برای پذیره نویسی این موسسه مبلغ دو نیم میلیون!سپرده نمودم.اما در اسفنداین موسسه با عدم توانایی در پرداخت مواجهه شد (جالب است تازه مجمع آن نیز در (1394/04/26)برگزار شد(باز هم با مجوز این بار از شرکت فرابورس)از آن زمان تا کنون مردم هنوز به اصل پولشان نرسیده اند! اکنون پاسخ بانک مرکزی چیست؟مردم به مجوز دارها اعتماد کنند! یا بی مجوزها!
سحر
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۹
سلام لطفا راهنمایی ام کنید من مبلغ 8 میلیون که تازه پول وامی هست که به تازگی گرفتم رو سرمایه گذاری کردم در ثامن الحجج ولی با حرفایی که راجع به مجوز نداشتن موسسه خوندم یه کم نکگران شدم
امکانش هست که پول منو بخورن ؟؟؟؟
اگه بانک معتبری نیست هرچه زودتر پولمو بردارم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹
باسلام
پولتان را بردارید تا خیالتان راحت باشد بهتر است
مشتري
Iran, Islamic Republic of
پنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۸
اقاي قائم مقام بانك مركزي
ايا تا حالا خبر نداشتي كه اينها مجوز ندارن؟
شما تا حالا كجا بودي ؟ چطور اگر كسي كوچكترين پيامي غير مجاز بزاره
فوري دستگير و سالها زندان
ولي در مورد اينها بعد از ٥٥٠ شعبه شما تازه يادتون افتاده كه غير مجازه
حالا تكليف مردم چي ميشه؟
علي
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
لطفا بفرماييد كه چطور بانك مركزي تا حالا چيزي نميكفت
حالا كه بودجه كم اوردن رفتن جاييكه مردم پول گذاشتند
از با بك زنجاني وخاوري نتونستن بگيرن
پول مردم رو ميگرن كه زياد ضرر نكنن
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
خسته شدیم از این همه توهین به شعورمون
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
جمعه ۰۶ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
لعنت به کسایی که می دونند غیر مجاز هست باز میزارند فعالیت کنند ، آخه مردم چکار کنند ببندیدش
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷
خدا رو شکر ک اطلاع رسانی شد. هههههههه
ahmad
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۰
با سلام
من امروز ثامن شعبه تهرانپارس بودم- هیچ پول نقد یا بسود پولی ندادند
hashem
Iran, Islamic Republic of
شنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
اينطور كه معلومه كار حقوقي شده و تا دادستاني بخواهد تصميمي در مورد مؤسسه بگيرد چند ماهي طول مي كشد و تنها ضرر كننده ده هزار سپرده گزار كرجي هستند
زهرا
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۴
بانک مرکزی بعد 550تا شعبه تازه یادش افتاده که غیر مجازه تو شهرما که اصلا نه سود میدن نه خود پولو.کرج که اصلا جواب درست حسابی هم به ما نمیده هر کی یه حرفی میزنه بیچاره پدرم که خرج زندگیش با این پول میگذرونه.واقعا واسه بانک مرکزی متاسفم که بعد چند سال فهمیده ثامن الحجج غیر مجازه
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۹
نه اینکه بانکهای دولتی خیلی خوب عمل کردند بابا هرچه اختلاس ودزدی بوده تو بانکهای دولتی انجام شده است
محمدی
United States
دوشنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۲
چقدر طول میکشه تا مشکل مؤسسه مالى واعتبارى ثامن الحجج حل ميشود أز نگرانی داریم ممیریم
ااس
Iran, Islamic Republic of
چهارشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۶
تمام بگیر و ببندها رو باید مردم بدبخت متحمل بشن بابا میلیارد میلیارد دزدی ميشه جوش مردم رو نمیزنید پنج شش میلیون مردم پول گذاشتند تو این موسسات نظارت و حس مردم دوستی شما گل کرده که بازم پول ما رو تا حد سکته ندن و اذیت بشیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
ان شاالله تمام بانک های رباخوار این مملکت که مثل یک زالو افتادن به جان مردم همشون خراب بشن