بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
کد خبر : ۱۵۳۰۷۴
کاهش قیمت خودرو در زمانی رخ خواهد داد که نرخ ارز به زیر دوهزار تومان برگردد تا به تبع آن هزینه های تولید نیز کاهش یابند

به گزارش ایلنا، پس از کش و قوس های فروان مذاکرات هسته ای ، انتظار می رفت بازار خودرو کشور که در بهاری ‌ترین فصل سال به خواب زمستانی رفته بود و سایه رکود بر بازار داخلی سنگینی می کرد، جانی دوباره بگیرد تا به واسطه ی آن اقتصاد کشور نیز از رکود خارج شود.

طی چند سال گذشته به دفعات شاهد این مهم بوده ایم که هربار صنعت خودروسازی کشور دچار رکود گردید به تبع آن بسیار دیگری از صنایع مهم کشور به انزوای اقتصادی و بحران های مالی مبتلا گردیدندو این درحالی است که بازوی اقتصادی کشوردرشرایط مطلوب نسبی، بسیاری دیگر از صنایع وابسته به خودرا به تکاپو و پویایی وا داشت. به همین دلیل است که بسیاری از کارشناسان این حوزه صنعت خودروسازی را به لوکوموتیو صنعت کشور تشبیح کرده اند.

چرا افزایش قیمت خودرو؟

از مدتی پیش در شبکه های اجتماعی و فضای سایبری کمپین هایی با عنوان "خرید خودرو صفر ممنوع" راه اندازی شده است و در حال فعالیت های گسترده می باشند. اصلی ترین موضوعی که در این گروه ها مورد بحث وگفتگو قرار می گیردکاهش قیمت خودروهای داخلی می باشد و به عبارتی خریداران خودرو را ترغیب به نخریدن خودروهای داخلی می کنند تا زمانی که قیمت خودرو کاهش یابد و این یعنی شروع یک تحریم داخلی دیگر!!!

نکته قابل تامل اینجاست که قیمت خودرو بر چه اساس افزایش یافته و آیا این افزایش قیمت منطقی است یا خیر؟ پس از توافق هسته‌ای عده‌ای از مسئولین و همچنین برخی به ظاهر کارشناسان دلسوز موضوع کاهش قیمت خودرو را مطرح کردند. استنباط این افراد این بوده که پس ازتوافق هسته ای صورت گرفته و رفع تحریم‌ها می‌بایست قیمت خودرو با کاهش چشمگیری مواجه می‌شد. برهمین اساس بازارخودرو بار دیگر با رکود سنگینی مواجه گردید و اکثریت خریداران خودرو منتظرکاهش قیمت خودرو بودند. به واسطه ی همین امر خرید و فروش در این بازار صورت نمی گرفت تا قیمت خودرو کاهش پیدا کند.

اما نکته ی مهم و اساسی اینجاست که چرایی افزایش قیمت خودرو موضوعی بود که کمتر به آن پرداخته شد.

افزایش ناگهانی نرخ ارز اصلی ترین دلیل افزایش قیمت خودروهای داخلی بود. با افزایش نرخ ارز و به دنبال آن افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه از جمله فولاد، مس، آلمنیوم، مواد پلیمری، لاستیک و ... باعث شد تا قیمت خودروهای داخلی نیز با افزایش قیمت مواجه گردند و این در حالی است که با افزایش قیمت مواد اولیه، هزینه های سربار تولید نیز از جمله انرژی،حقوق و دستمزد و دیگر هزینه های تولید نیز با افزایش قیمت همراه شدند.

در نتیجه کاهش قیمت خودرو در زمانی رخ خواهد داد که نرخ ارز به زیر دوهزار تومان برگردد تا به تبع آن هزینه های تولید نیز کاهش یابند.

صنعت خودرو در مسیر صنعت نساجی

با کمی تامل در حرف ها و بحث‌های صورت گرفته در این گروه‌های به ظاهر دلسوز مردم و خریداران درخواهیم یافت که هدف اصلی این گروه ها ضربه زدن به تولید داخل و به زانو در آوردن مهمترین صنعت کشور است .

چرا که رفع تحریم ها تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی نخواهد داشت و همانطور که گفته شد کاهش قیمت زمانی رخ خواهد داد که نرخ ارز به قیمت گذشته خود برگردد.

خریداران نیز نشان دادند که اینگونه رفتارهای ضد ارزشی وجوسازی های بی پایه و اساس تاثیری بر خرید خودرو نداشته و پیش فروش های صورت گرفته از سوی خودروسازان داخلی که با استقبال خریداران مواجه گردید خود گواه اثبات این ادعاست.

جوسازی های مکرری که طی چند سال گذشته از برخی رسانه ها و نیز حتی صدا و سیما پتکی بر سر صنعت خودرسازی داخلی شده بود و وسیله ای برای شهرت عده ای شده است. به واسطه ی اهمیت صنعت خودرو و همچنین افزایش ناگهانی قیمت خودرو که به دنبال افزایش نرخ ارز بود ، باعث شد تا مردم کشورمان در حوزه صنعت خودرو کارشناسانی صاحب نظر باشند و درک درستی از اهمیت والای صنعت مادر کشور داشته باشند.

صنعتی که بخش عظیمی از معضل اشتغال کشور را تحت پوشش قرارداده و به واسطه ی صنایع وابسته بسیار به خود، از آن به عنوان بازوی اقتصادی کشور نیز یاد می شود.

اما گویی عده ای خود را به خواب زده‌اند و درکی از اهمیت این صنعت در حوزه اشتغال ندارند و می خواهند در فضای سایبری خریداران را از خرید خودرو تا زمان کاهش قیمت بازدارند.

در حقیقت به دنبال آن هستند که خریداران را به سمت خرید خودروهای وارداتی هدایت کنند چرا که سود فراوانی از اینگونه خرید و فروش ها نصیب عده ی محدودی از وارد کنندگان خودرو می شود که طی چند وقت اخیر با کاهش چشمگیر قیمت خودروهای واردتی مواجه شدند و رکود بر سر آنان نیز سنگینی می کرد. اظهار نظر های مکرر و غیر کارشناسی که صنعت خودرو کشور را در مسیر طی شده ی صنعت نساجی قرار داده است.

هنوز یادمان نرفته که صنعت نساجی کشور از چه بازار بزرگ و پویایی برخوردار بود که متاسفانه از آن صنعت بزرگ تنها نامی باقی مانده است. وقتی برخی از مجلسی‌ها که نمایندگان همان مردمی هستند که در این دو خودروسازی بزرگ کشور زحمات فراوانی می کشند، به راحتی جهت کاهش قیمت خودرو عنوان می کنند که خودروسازی ها را تعطیل کنید دیگر نیازی به تحریم‌های غربی وجود ندارد.

در دولت گذشته و همچنین در اوج دوران تحریم، بازارخودروهای وارداتی داغ داغ بود وبا اینکه قیمت خودروهای وارداتی بسیار سرسام آور بود اما کسی اعتراضی به قیمت آن خودروها نمی کرد و درست در همان زمان ستاره اقبال این صنعت اشتغال‌زا از سال 87 به بعد با رکود فراوان همراه شد و طی 4سال بیش از100واحد تولیدی قطعه سازی تعطیل شد و این تنها بخشی از مشکلات واردات خودرو و تحریم های داخلی بود.

دلواپسان صنعت خودرو سنگ چه کسانی را به سینه می زنند

اغلب خودروسازان داخل از جمله دو قطب خودروسازی کشور در سخت‌ترین شرایط تحریم حاضر به تعدیل نیروهای خود نشدند و با اینکه تیراژ تولید خودروهای داخلی به شدت کاهش یافته بود همچنان استوار به جنگ تحریم‌ها رفتند و ثمره اش را نیز دیدند. در حالی که پژو پس از تحریم ایران بازار بزرگ فروش خودروهای خود را از دست داد در نتیجه مجبور به تعطیلی بسیاری از کارخانه ها و همچنین اخراج بسیاری از کارگران خود شد.

اما اینکه چرا عده ای هر روز با روش های مختلف به جان این صنعت می افتند انسان را به تعجب وا می‌دارد. این که کجای دنیا صنعت و تولید داخلی را از حمایت های خود محروم می کنند چه برسد آنکه در صدا و سیما تولید داخلی خود را که صادر نیز می گردد به سخره بگیرند. گروه‌های ایجاد شده در فضای مجازی قطع به یقین هدف شان ضربه زدن به تولیدداخل است و می‌خواهند با سخنانی عوام فریبانه بازار خودروهای داخلی را با رکود بیشتر درگیر کنند در صورتی که خود آنها نیز می‌دانند کاهش قیمت خودرو امری است غیر منطقی که البته قطعا آمار پیش فروش های صورت گرفته و استقبال خریداران نشانه ی ناکامی و عجز دشمنان این صنعت می باشد که قصد دارند صنعت خودروسازی کشورمان را به زانو در آورند و بازار خودروهای وارداتی را گرم کنند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۱
اتفاقا نیرو اخراج کردن شما خودتو به اون راه نزن
ناشناس
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۸
بزرگترین عامل مرگ و میر ایرانیان

از چه کسانی دفاع میکنید

این نان در خون هموطنانتان زده شده

دولت باید تعرفه ورود خودرو را بردارد

دولت نباید با کشتار مردم پول دراورد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳
خودروی داخلی،خیلی بهتراز خودروی چینیست،خودروی چینی کلافه کننده است وهرروز یه قسمتش مشکل داره ومقصر دولت است که هیچ کنترلی ندارد ومارا گرفتار کرده واجازه ورود گسترده خودروی چینی باآپشنهای گول زننده را داده.
علی
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
حاضریم لیفان و جک و ام وی ام بخریم نه ماشین داخلی چند برابر هزینه ساخت فروخته میشه
محمد
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۱۳
ماشین شما چیه؟
سوزوکی گرند ویتارا یا کیا اپتیما؟
تا حالا پراید سوار شدی؟
من که نه ولی دامادمون دم عید امسال (1394) یه پراید خریده الان هزار یک مشکل داره هرچند نمیگه ولی خیلی محسوسه نمومنش چند روز پیش سوار ماشینش شدم و سمت شاگرد نشستم همینکه در رو بستم و ماشین در رو قفل کرد(البته دزدگیرش قفل کرد نه ماشین) دیگه در باز نشد یعنی هزار تا ترفند زدیم تا در باز بشه ولی نشد، سر آخر من از پنجره رفتم بیرون بعد اون ماشین رو برد پیش کارشناس درست شد کارشناسش هم گفت که مشکل از قفل مرکزیش بوده و دزدگیر سالمه....
شاهین
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۳
عزیز جفتشون یکین همه قطعات خودرو داخلی از چین وارد می شه .
اگه خودرو ملی باشه چه ربطی به قیمت ارز داره؟
ملی نیست که منتاژ درجه 9-10 از مدل های 10 - 20 سال پیشه که با قطعات درجه 5-6 چینی انجام می شه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۵
من یک خودروی ایرانی آریسان با طراحی بسیار عالی وکاربردی ایرانی خریدم وبسیار راضیم وباتجربه کاری که با ماشین کار دارم دست طراحان این خودرو رامیبوسم
ناشناس
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷
شما احتمالا دستت تو خودروسازیه...

نمیخریم تا ابد...
ناشناس
NETHERLANDS
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۲۲
آقای نویسنده تو کدام یک از این خودروسازیها منفعت دارند که اینطور سنگ آتها را به سینه میزنند؟
حق این خودرو سارها همینه. بعد اینهمه سال هنور کیفیت خودرو داخلی در حد صفره. با چنین وضعیتی خودرو با این قیمت تحویل مردم دادن خودش عین ظلمه. پس مردم حق دارن مقابل ظلم بایستن شما هم بجای این حرفای ... بهتره بررسی کنی مشکل چیه که خریدار بعد خرید خودرو صفر تازه باید بیافته دنبال رفع مشکلاتش و خدا نکنه کارت به نمایندگیهای اینا بیافته.
مسأله فقط قیمت نیست مسأله اینه که با این قیمتها چرا آشغال تحویل مردم میدن. برو خدا روزیتو جای دیگه یده.
تالاری
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۷
مردم دیگه خر نمیشن وانشالله این نخریدن ادامه خواهد یافت تا شما بی عقل ها ادب بشوید
حسین
-
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸
من شخصا خودرو نمی خرم تا قیمتش پایین بیاد پراید اگه شد 11 میلیون میخرم
نشد یه 60 میلیونی خارجی میخرم تا چش تولید کننده خارجی درآد ..
علتشم اینه تو تحریما بایست به فکر مردم می بودن و از لحاظ روانی مردم رو آروم میکردن نه اینکه خودخواهانه خودرو رو گران کنن
توی اون دوره فشار روانی مردم افزایش دادند
خدا کنه با مخ بخورن زمین تا حالشون جا بیاد
یکم بخندیم بهشون با اون آشغالای تولیدیشون بدون هیچ فناوری
قربانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵
دنبال عدالت .............................

شماها چرا نگران هستید

یه عده اصلا نمی خواهند تو مملکت ارزانی باشد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۶
مثلا همه حرفای شما قبول. اما من یه سوال دارم چرا خودرویی مثل پراید که تولید خودمان است در داخل کشور بالای 20 میلیون تومن باید باشه اما همین خودرو را به کشور دوست و همسایه بین 5 تا 6 میلیون میفروشند؟؟؟
محمد
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۴
از یکی همینو پرسیدم یه جواب داد نمیدونم راسته یا نه، گفت که :((این پراید هایی که تو عراق میبینیم تولیدش تو خود عراق هست و چون مواد اولیه تو عراق ارزون تره قاعدتا ماشین هم ارزون تر میشه.)) البته این جواب برای قبل از توافق بود ولی الان که توافق شده و ایران از تحریم ها اومده بیرون قیمت مواد اولیه تو ایران و عراق هیچ تفاوتی نداره، علت هم که اینا گفتن که جدیدا برای نوسانات نرخ ارز ماشین گرون شده پس باید تو عراق هم شاهد گرون شدن ماشین باشیم و حالا چرا نشده و چرا قیمت تو ایران 4برابره الله اعلم...
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
لوکوموتیو صنعت کشور خخخخخ
وای به حال ایران که صنعت خودرو ورشکسته ش اصلی ترین صنعتش تلقی میشه.
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۷
داداش گلم ، هدف اونا رو مشخص كردي خبلي عالي ، هدف خودت از اين دست نوشته چيه ، ماشين داخلي با كيفيته ؟ ، قيمت مناسبي داره ؟ مديران خودرو سازي قوي هستند ؟ پول كم مي گيرند ؟ كدوم اشتغال زايي تعداد قابل توجه اي از پست هاي ارزشمنداين صنعت كه دست فاميل و آشناهاست
سوال مهم اينه كه كدام فرد به اقتصاد ايران كمك كرد اونكه رفت دوو رو وارد كرد و هنوز داره تو خيابون راه ميره يا اون كه رفت 405 توليد كرد (در همون زمان ) ( با برچسب اشتغال زايي ) و الان تو اسقاطي هم نيست
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰
اگر پیشنهاد دهندگان تحریم خرید خودرو ناکام شده اند و پیش خرید ها نشان از آن است پس دیگر نوشتن این مطلب چه اهمیتی دارد؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۲
جالبه بود کاملا یکطرفه نوشتید.پس تو این مملکت حقوق مصرف کننده کشکه دیگه این همه انسانها تو جاده ها به خاطر این خودرو های بی کیفیت جونشونو از دست میدن ...واقعا که
کریم پاکدل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
اگرامروزنمی توانیددرمقابل خواسته های منطقی ومحکم مردم درمقابل کاهش قیمت پاسخی منطقی بدهیدمطمعنا"این مدیران ارشدخودروسازی ازمقوله مدیریت هزینه ودرامدچیزی نمی دانندبه خاطرهمان هم باپاداش های انچنانی برای مدیران خوداین انحصارراهرورقویترمی کننددرحالی که می دانندمردم ازنظراقتصادی درمضیقه قراردارند
وضمنا"یکبارهم قیمت وکیفت محصولات تولیدی راباکشورهای خارجی مقایسه کنیدو نخریدن مردم به فکردشمنی نگذارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲
نویسنده دل خوش! وقتی تولید داخل (خودرو سازان) به فکر سرکیسه کردن ملت هستند و جنس آشغال رو به اسم نو به ما قالب می کنند چه انتظاری از حمایت باقی می مونه؟
وقتی ماشین صفر می خری و می بینی در اولین پر کردن باک بنزین ، بنزین مثل شیر سماور ازش بیرون می ریزه و نمایندگی هم کاری نمی کنه . وقتی می بینی آمپر بنزین کار نمی کنه می بری نمایندگی یه روز نگه می دارن و بعد می بینی نه تنها اون درست نشده بلکه هیدرولیک فرمون هم خراب شده ، دلت خوشه و ایستادی به شعار دادن؟؟؟؟؟ اونم با قیمت های اینچنین بالا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
شما دنبال چی هستین؟؟؟ چقد جون ایرانی ها باید تو پراید 7 میلیونی که کردینش 20 میلیون باید از بین بره؟ که شما راضی بشین؟ الان همه ی مردم دلواپس شدن؟؟؟ بعله که دلواپسند اون ها همه دلواپس جون خودشون پدرا و مادرا و پسرا و دخترای این خاک عزیزند که همه به خاطر دلواپسی شما واسه جیبتون دارن پر پر میشن
غفار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳
با سلام
اولا که قیمت خودرو به شکل خیلی کاذب بالا رفت و ثانیا نرخ ارز سه برابر نشد که شما قیمت خودرو را به بیش از سه برابر افزایش دادید وثالثا اگر اینطوری هست که می فرمایید پس چرا بعنوان مثال یک خودروی 20 میلیونی در کشوری مثل عراق یا سوریه به یک چهارم قیمت فروخته میشود؟
بهزاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
باسلام
من خودم سالها در یکی از شرکتهای زیر مجموعه ایران خودرو کار می کردم. فساد مالی در شرکتهای زیر مجموعه خودروسازان بیداد می کند و اکثر این شرکتها دارای زیان سنگینی می باشند و بخش زیادی از هزینه خودروسازان فقط بخاطر پوشش هزینه ها و زیان این شرکتها است که در نهایت روی قیمت خودرو سرشکن می شود.
بی نام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
چی میگی بابا فقط این دو شرکت باید به گور برن از بس تو این چند سال به شتوانه دولت سر مردم رو کلاه گذاشتن و پولی که مردم با زحمت و عرق ریختن زیاد بدست می اوردن رو بابت این ماشین های بدون کیفیت و مزخرف خوردن.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
شما سنگ چه کسی را به سینه می زنی؟ داستان خودروسازی این کشور را فقط خواجه حافظ نمی داند، شما حالا یاد کارگران خودروسازی ها افتادی؟ چرا مصرف کننده باید سالها تاوان بی کفایتی مدیران و پرکردن جیب آنها را بدهد؟ ایرانی چه گناهی کرده که باید محصول بی کیفیت و از رده خارج مصرف کند؟ تا کی باید ایرانی تاوان رانت خواری مسئولین بی مسئولیت را بدهد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۷
این دوتا خون 70 میلیون رو به بهانه اشتغال رو تو شیشه کردن....چرا باید خودرو با کیفیت 0 رو به قیمت دو برابر نمونه عالیه خارجیش باید بخریم؟؟؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
دنبال این که سارقان سر گردنه خودروی 20 میلیونی رو 45میلیون تو پاچه مردم نکنن بعدش هم بگویند زیان ده ایم همش ضررو زیان جون تو!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
توليد داخلي كه باعث مرگ مردم در تصادفات ميشه محكوم به نابودي ؟! كجاي دنيا گفتن توليد داخلي به هر قيمت بايد خريداري بشه ؟ پرايد قاتل جون مردم شده متوجه هستيد ؟!؟!
اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۵
می دانید چرا تعدیل نیرو نکردند؟ چون این افراد سفارشی بوده اند و گرنه تعدیل می کردند.
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۴
تولید داخلی برای عرضه داخلی چه ارتباطی به ارز دارد
مظافا به این که تا قبل از تحریم ها مگر چه گلی به سر ما زده بود مگر اینکه به بهانه حمایت از تولیدات داخلی باعث افزایش محصولات خارجی گردید
اگر این قیمت منطقی می باشد چر در خارج از ایران با قیمت بسیار کمتری به فروش می رسد
نهایتا ایا شما کیفیت پژو را با تولیدات داخلی مقایسه می نماید که حفظ نیروی کار را با ایران خودرو مقایسه. می نماید
اگر پژو نیروی کار خود را تعدیل ننماید که ماانند ایران هودرو باید محصولات بی کیفیت تحویل دهد.....

با تشکر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
جنابعالی احتمالا ماشین خارجی زیر پاته از یه چیزایی خبر نداری که سنگ گاری سازااا رو به سینه میزنی
ناشناس
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹
ما نمیدونیم .آقایون باید ضد گلوله سوار شن تا زنده بمونن و خزانه را خالی کنن.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
بابا دست بردارید.بی خیال شید خودروساز،تولید داخلی و ....... مردم برن فیلم آقای هالو را ببینند؟؟؟!!!!
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
خودرو های داخلی رو نخرید گاری سوار شید بهتره این خودرو ها رو مجانی هم کنند مردم نباید بخرند دوره زور گفتن به مردم تموم شده
ناشناس
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۷
دقیقا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۶
سالانه هزاران نفر به دلیل بی کیفیتی خودرو سازان داخلی جان خود را ازدست می دهند وهزاران نفرنیزبه دلیل آلودگی هواناشی از این خودرو هامیمیرندآیا خود را سازان مسوولیتی در قبال مردم ندارند.مگرماخودرو نسازیم چند نفر بیکار میشوند؟بیشتر از500هزارنفر میشن ما که20میلیون بیکار داریم این ها هم روش عوضش مرگ ومیر کم میشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۱
عجب .

هر کسی بگه اقا یکبار بر اساس اصول اقتصاد و عرضه و تقاضا عمل کنید میشه مقرض !


شما خیال دارید همیشه و همه جا کاسبی تون به راه باشه

و یه روز مردم رو به طرف بورس هل می دیدن و بعد از سود خودتون خارج می شید یه روز به طرف مسکن یه روز خودرو یه روز بانک .....


خیال دارید تا هزار سال اینده شما هی بخورید و بچاپید و مردم بگن چشم .


***************************

چرا یکبار ما مردم تحریمتون نکنیم ؟

با نخریدن خودرو صفر کاسبیتون رو به می زنیم !
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۷
چرا هزینه مدیریت انتصابی و ناصحیح مدیران خودرو ساز توسط مردم پرداخت شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
من خودم طرفدارخرید کالای ایرانی هستم ولی بشخصه ارزو میکنم این دوتا به اصطلاح بیسواد جیره خوری مثل شما قطب صنعت تعطیل بشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
مگه نفت ارزون شد بنزین توی ایران ارزون شد؟ که حالا حرف از دلار خوردوید میزنید تحریم خودرو داخی رو ادمه میدیم شما یه گزارش از قیمت تمام شده خودرو داخلی و فروشش تهیه کن!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
خودم از سهامداران ایران خودرو هستم ولی با تحریم موافقم حتی اگر بهم ضرر مالی برسد.چون این دو شرکت باعث ریخته شدن خون بیگناهان زیادی شده اند و دلیل تحریم در کنار کاهش قیمت افزایش کیفیت هم هست.به درک که عده ای بیکار میشوند .مگر عده ای آقازاده که در این شرکتها کار میکنند بیکار شوند چه میشود؟
خودم با مدرک فوق لیسانس ده سال است که بیکارم چون در کارهای غیر مرتبط و کاذب مشغولم.حالا عده ای هم مثل ما بیکار شوند به جهنم.دولت به مردم سخت گرفته و میگه برو هزینه هات و مدیریت کن تا بتونی نفس بکشیم.ماهم به تمامی دولت سخت خواهیم گرفت و خدمات و محصولات بی کیفیت و گران را به هیچ عنوان قبول نمی کنیم.چون خودشون گفتن هزینه رو مدیریت کنیم و به وسایل بنجل پول ندیم.دیگه زمان سالهای قبل گذشته .مردم نان آ دونه ای خدا تومن میخرند و خوب میدانند چطور هزینه باید کرد.
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
جناب كارشناس ودلسوز صنعت خودرو كه با اين اشتياق از خودروسازان دفاع ميكني ، گيريم كه حرفهاي شما درست باشد و تعدادي افراد براي منافع خود كمپين راه انداختن كه خودرو صفر ايراني نخريد.كيفيت ساخت خودرو داخلي را كه هر سال بدتر از سال قبل ميشود را با همين اشتياق ميتوانيد از ان دفاع كنيد، براي نمونه يك پژو 206 صفر كيلومتر را با سه يا چهارسال قبل ان مقايسه كنيد به غير از باد تايرها در تمام قطعات ان كيفيت پايين قابل تشخيص است .در تمام خودروهاي ساخت داخل بالاخص خودروهاي توليدي دو غول معروف هر سال بدون استثنا به معني واقعي كلمه بدون استثنا كييفيت پايين تر امده.نكته دوم خدمات بعد از فروش است كه انهم خود در حد صفر ميباشد وخود شما كارشناس محترم به هر دو نكته يقين داري.شما صنعت نساجي را عنوان كرده ايد چه كسي است كه نداند دنياي امروز صنعت وتجارت دنياي رقابت است توليدات نساجي ما در سالهاي نه چندان دور با صنعت نساجي انگلستان رقابت ميكرد ولي ايا اكنون در اين صنعت حرفي براي گفتن داريم؟ خير
ما ٤٥ سال است كه خودرو توليد ميكنيم البته توليد كه نميتوان گفت بلكه مونتاژ ميكنيم خودروهاي خوبي را جهت مونتاژ وارد ميكنيم نظير 206 و 405 و ويتارا و هر سال با كيفيت پايينتر تحويل خريدار ميدهيم و عوض اينكه هر سال خودروها را بهتر و كاملتر كنيم انها را بدتر و بعضي از قطعات انها را كم ميكنيم ولي قيمتها را به بهانه هاي مختلف افزايش ميدهيم. در اين مدت ٤٥ سال اين صنعت با اين همه حمايت و اين همه بودجه و با اين روش كه پول مشتري را پيشاپيش ميگيرند در حالي كه خودرو هنوز ساخته نشده و موجود نميباشد به كجا رسيديم . كشور كره جنوبي با ما شروع كرد انها اكنون در دنيا با كشورهايي كه صاحب تكنولوژي توليد خودرو بودند مانند امريكا، المان، انگلستان، فرانسه، ايتاليا،،ژاپن رقابت ميكنند و كم نياوردند چه از نظر كيفيت چه از نظر تكنولوژي چه از نظر طراحي چه از نظر تيراژ چه از نظر قيمت چه از نظر صادرات و بازاريابي جه از نظر خدمات پس از فروش و....
از نظر صادرات ما كجا قرار داريم؟ تعداد اندكي به چند كشور خاص كه خودتان بهتر ميدانيد كه اسم اين صادرات نيست بلكه سياست است.
عزيز دل برادر در مورد صنعت مونتاژكاري خودرو در اين كشور اگر بخواهم بنويسم مثنوي هفتاد من ميشود . اي كاش ميتوانستم از نزديك با شما روبرو مي شدم و از اين طفل ٤٥ ساله معلول بيشتر ميگفتم هر چند كه خود شما بهتر از من ميدانيد و دليل دفاع شما از اين صنعت منافع خودتان است . در خاتمه به ياد يك خاطره افتادم كه ذكر ان خالي از لطف نيست.
در گرماگرم تبليغات انتخاباتي همين دوره رياست جمهوري بود كه من با ماشين خودم كه يك پژو ٢٠٦ است رانندگي ميكردم از جلو ستاد تبليغاتي يكي از نامزادها عبور كردم جمعيت زياد از جوانان مشغول فعاليت بودند جلو من را گرفتند و خواستند كه پوستر ان كانديدا را به شيشه ماشين نصب كنند كه من مخالفت كردم يكي از جوانان امد جلو و به من گفت كه به اين شخخص راي بدهيد چونكه اگر به. ايشان راي ندهيم ان نامزد ديگر رييس جمهور ميشود و بعد با صداي بلند گفت ان موقع پرايد ميشود ٥٠ ميليون و ما هيچوقت صاحب ماشين نميشويم.
به اميد روزهاي بهتر براي تمام ايرانيان عزيز.
يا حق
ناشناس
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
کاملا" با شما موافقم , دقیق و درست حق مطلب را ادا کردید ... احسنت .
سارا
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
کاملا درسته بسیار خوب تحلیل کردین.ممنون.
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
بسمه تعالی
خودرو حداقل 30 درصد گرانتر دارد عرضه میشود.....
با نخریدن بلاخره خودرو ساز مجبور میشود یه فکری به حال مفت خورهای خودش بکند وسلام...
یونس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
سلام
دیگه تا کی میخواید یکی به میخ بزنید یکی به نعل...
اگه راس میگید نظرمنو منتشر کنید..
کدوم تولید داخلی؟همون که باعثه مرگ هزاران نفر از ایرانی ها شدن؟
همونایی که استاندارد جهانی ندارن؟
همونایی که قیمتشون از بهترین خودرو ها بالاتره؟
همون هایی که یه پامون باید تو تعمیرگاه ها باشه؟
مگه کسی به سرمایه هایه از دست رفته که ما برای تولید دخلی سرمایه گذاری کرده بودیم توجه داره..
حدود 50درصد ضرر مستقیم..اگه سود بانکی هم اضافه کنید دیگه...

بس کنید از تحلیل های بی منطق...

خودروی بی کیفیت نباید خریداری بشه...
ایران خودرو وسایپا فک میکنن هرچی تولید میکنن تو کشور مردمی هستن که با توجه به نیاز میخرن..

مردم با فرهنگن...خودشون باید خودرو سازهارو ادب کنن...

اگه راس میگید منتشر کنید تا نظر افراد رو بدونید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
با سلام چه بهتر كه در يك سايت تخصصي مطالب تخصصي با ارائه آمار و اطلاعات دقيق ارائه گردد. و نه از روي احساسات زودگذر و حافظ منافع دو خودرو ساز بزرگ ايران مطالبي را عنوان كنيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴
پولي براي خريد نداريم چه وارداتي چه داخلي ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۶
اگر حرف شما را قبول داشته باشیم که قیمت بالای خودرو جبر روزگار است و اگر خودرو سازی بخوابد دیگر صنایع هم همینگونه می شوند شاید باید کلا دست از خودرو سازی برداریم و به عقب تر بر گردیم و به کیفی سازی نگاه بهتری بیندازیم و با این بهانه ها خود را توجیح نکنیم.دشمن ما فقط خود ما و حماقت های ماست
ناشناس
-
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۰
خیلی چرت نوشتید
زمانی که قیمت سه برابر شد کجا بودید که بنویسید مصرف کننده هم حقی دارد.
شما که ادعا می کنید بیشتر قطعات را در داخل تولید می کنیم چرا بهانه افزایش قیمت را بالا رفتن ارز می دانید.
پس لطف کنید و حداقل نمکی بر روی زخم ما نپاشید و این قدر چرت و اضافه گویی نکید.
ناشناس
GERMANY
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۱
خودروهای خارجی که از کیفیت بالا برخوردار باشند،قیمتشان حداقل ۱۵۰ به بالاست،اگر میخواهید خودروی چینی را جایگزین خودروهای ایرانی کنید که ۱۰۰٪ خطاست،
ناشناس
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۲
حتی خودرو چینی هم ... خریدش منطقی تره از خودرو دو نهاد انحصاری استبدادی , 100% را با فکت و دلیل اثبات کن اگه می تونی .
از طرفی کی گفته که انتخاب ملت فقط یا خودرو داخلیه یا چینی ؟؟؟؟
اگه بی کیفیت باشند و گرون , هیچکدوم را نمی خریم .... موافق تحریم هستم .
امیر چراغی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۸
نویسنده گرامی خودروسازان داخلی در این سالها به مردم خیانت کرده اند و ای کاش مجازات شوند
ugd
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۶
پرایدبدنه حلبی روغن نباتی 20م بدو حراجش کردیم مردم ساده بخرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۲
بنده قصد خرید داشتنم البته از سر ناچاری اما دست دوم میخرم
وقتی پراید هفت میلیونی میشه بیست و دو میلیون کسی چیزی نمیگه حالا که باید بیاد پائین دلسوز شدین...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۳
سلام خودر ساز بنویسم خیانتساز بخوانیم خودروساز بنویسیم سرطان ملی بخوانیم واما 50سال خودرو ساختیم با این تفکرات نخبکان نتیجه معلوم است بعد از 50سال هنوز خانه اول هستیم خودروی را می خریم که صد در صد از دانشکاهای ایران وصنعت ایران بیرون بیاید واینهمه هنرمند وکارساز ایرانی هست از الان شروع کنیم 5 سال بعد جزئ خوبها هستیم اکه موشک از خارجیها می خواستیم الان هیجی نداشتیم اصلا امروز این خودر سازها لانه وباشکاه خیانت سازی شده باسم ملی وایرانی به کام خارجیها وفرانسه و امریکا
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۰
بنده و بسیاری از مردم ایران توان خرید خودرو صفر نداریم

فروش چند برابر شرکتهای خارجی و سود بسیار اندک شرکتها
کیفیت بسیار بد و وحشتناک
جلال
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۵
50 ساله با شعار صنعت بومی و اشتغال زایی ، انحصار فروش خودرو رو به این دو خودروساز دادیم
نتیجه :
- سالی 22 هزار کشته معادل کل کشته های اتحادیه اروپا در سال
- واردات بی رویه بنزین به دلیل مصرف بالای تولیدات داخل
- رو آوردن دو خودروساز وطنی به مونتاژ ماشین های دسته چندم چینی
- سه برابر شدن قمیت بعد گران شدن ارز که نشان از غیر وطنی بودن کامل این صنعت علی رغم شعارها داره
ناشناس
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
افرین , سطر اخر صد در صد درسته , وقتی قیمت را روزانه بالا می برند صحبت از تولید خودرو ملی !! شعار بیهوده ای بیش نیست .
فقط یه سرچ کنید برزیل را , حالا نمی گم کره جنوبی همان برزیل را ببینید , چی بود در عرصه اتومبیل حالا چیه ...
هدف اولش هم رسیدن محصول با حداقل قیمت به دست مشتری و در وهله دوم صادرات به کشورهای همسایه , دقیقا" بر عکس کشور ما !!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
همین خودرو سازی که آمار تولیدش کاهش یافته بود و در سال 92 به حدود 700 هزار رسیده بود وقتی در سال 93 آمار تولیدش به 1میلیون و صدهزار رسید گل از گلش شکفت اما یک ذره به فکر ملت نبود که قیمتی پایین بیاره و یا کیفیت رو بالا ببره... اینا پشتشون به انحصار خودرو گرمه و میگن ملت یه روز نخرن دو روز نخرن آخرش مجبورن بیان از خودمون بخرن
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۸
شما که می گی این کمپین تاثیری نداره و مردم ثبت نام کردن و ...پس چرا انقدر جوش کردی و عصبی هستی این همه ادم فهیم دارن اشتباه می کنن که نمی خرن و شما یکی که اسمتو هم رو مقاله ات نمی زنی می خوای از گمراهی درشون بیاری
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۳
وجدانا خیلی مسخره حرف زدی/متاسفم واست
ناشناس
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۵
. چیه، باید هنوز هم طابوت مرگ بخریم تا جیب شما و سوریه پر بشه.
ناشناس
GERMANY
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۷
این حرفهادیگه خریدارنداره جیره خوار
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
نویسنده این متن مطمئنا جیره خور صنایع خودروسازیه !!!
خودرو صفر و ایرانی نمیخریم تا جزای ظلمی که درحق مردم ایران کردین رو ببینین .
خواهشا همه اطلاع رسانی کنین در بین دوستان و آشنایان و اقوام خودتون
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
دیشب رفتم بنگاه ماشین پراید صفر فول 16800000اعلام کرد. امروز صبح رفتم گفت صاحبش گفته تا 16500000هم کسی خواست بده بره. قول میدم شنبه به 15000000هم راضی میشه..
ثمین
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۷
خداکنه درش بسته بشه کارگاههای تولید گاری های بی کیفیت...نمی دانم سهامداران وکارکنان این کارگاههای بااصطلاح خودروساز، درآمد های حاصله را چگونه هزینه میکنندکه احدی رضایت ندارد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
حراج واقعی بیا نون خشک بده پراید ببر خخخخخخخخ حقتونه پیاده میریم ولی دیگه این ظلم شما رو نمی پذیریم تا چشتون در بیاد شما که این اشغالا رو صادر می کنید پس نگران چی هستید صادر کنید خخخخخخخخخخخخ
میلاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
فقط در دوهفته گذشته توی محور مهاباد ارومیه شمال غرب کشور که 110 کیلومتر مسیرشه و 60 کیلومترش دو باندس و 5 تا کنترل سرعت گذاشتن 14 مورد تصادف داشته که 5 تاش به مرگ کشیده شدن... خودروهایی که کشته دادن در مقام اول پراید 4نفر پژو پرشیا 2 نفر پژو 206 1 نفر نیسان سایپا دونفر بزن لایکو... این همه هزینه می کنیم برای ترویج شیعی برحق اسلامی تو جهان... ولی صنایع خودروسازی ایران هم داخل ایران شیعی کشی راه انداختن...
روح اله
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
چند گرفتی این مقاله رو برای حمایت از خودرو سازها بنویسی؟ ننگت باد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۳
باید تلافی اون 4سال رو تو دلوشون دراورد
آتاتورک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۲
یه سوال از نویسنده داشتم
شما چن کلاس سواد داری؟
من حدس بزنم؟؟با این حرفایی که زدی بیشتر از سیکل بهت نمیخوره
ناشناس
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹
استاد مهم سواد داشتن یا نداشتن نیست.مهم تنفر از استثمار و ظلم و توهین به شعور مردم است .حله؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۳
کمپین نخریدن خودرو به دنبال حقوق ملت ایران است
اما جالبه که گزارشهای علیه مردم که زیاد هم درست میشه به دنبال چیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
شما دنبال چی هستید گوشهاتون رو باز کنید ما خودرو نمیخریم قل موتو بغیظکم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۵
رپرتاژ آگهی؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
اقا شما خودرو بخر چه کار ما داری ما از جونمون سیر نشدیم تو اشغال دوست داری چرا مردم رو وادار به خرید میکنی؟؟؟
سهیل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۹
خدا خیرتون بده بازم از این مطالب بزارید بلکه اون تعداد اندکی که هنوز قصد خرید خودروی ایرانی دارن جری بشن و نخرن...چوب تو کندوی زنبور کردن یه چیزی تو همین مایه س دیگه،نه؟
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
کشوری که هنوز نمی تواند محصول 40سال پیش را(پرایدو...)با کیفیت وخودکفایی تولید کند چه طور ممکن است موشک بالستیک تولیدکرده باشد؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
به تازگی اینقدر کیفیت خودروها پایین آمده که خرید خودرو قبل ازاینکه خیانت به ملت باشدخیانت به خود وخانواده خریدارراست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
دوست عزیز خودروسازهای خارجی چطور خودروهای باکیفیت بالا تولید می کنن و اگر عوارض واردات رو درنظر نگیریم ، قیمتشون با خودرو های داخلی برابر هستن. صنعتی که در سایه انحصار رشد کنه ، وضعیتش بهتر از این نمیشه. همین الان قیمت مزدا 3 در کشورهای حوزه خلیج فارس 16 هزار دلاره که با احتساب دلار 3300 تومنی میشه 53 میلیون تومن. شما مقایسه کن با خودروهای داخلی مثل پژو پارس و تندر 90. خدایی قابل مقایسه هست؟ چرا باید هزینه بی عرضگی مدیران صنعت خودرو رو مردم پرداخت کنن. تا جایی که میتونن رقابت کنن. هرجا هم که نتونستن برن دنبال فرغون سازی. حالا همه اینها یک طرف چرا حداقل همین خودروهایی که اسخته میشه بابت کلی هزینه میشه اینقدر بی کیفیت هستن. حداقل میتونن این مورد رو یه کم مدیریت کنن و کیفیت رو بالا ببرن
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷
اصلا قبول، خودرو داخلی گران نیست
چرا اینقدر کیفیتش پایینه؟
من حاضرم 30 میلیون بدم. 405 رو با کیفیت سال 71 بگیرم
حسینی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۳
قبلا اگر کسی خودروی صفر میخرید به او تبریک میگفتند وتشویقش میکردند ولی حالا اینقدر کیفیت آمده پایین که اگر کسی صفر بخرد بخاطر کلاهی که سرش رفته به حالش تاسف میخورند ، بنده خودم پارسال ۴۰۵ دوسال کارکرده را با صفررعوض کردم الان بشدت پشیمانم ، قبلی بهتر بود هرسال بدتر از پارسال
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۵
اینکمپین ها اصلا اثری ندارند


رکود سنگین است

توان مردم پایین امده

بازار خودرو اشباع است

خورو سازها باید در این بازار بر سر مشتری رقابت کنند

کیفیت را باید بالا ببرید و قیمت را پایین ببرید, تا شاید مردم خودرو دوم را جایگزین اولی کنند
حاج غلام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
خودرو ساز بی کیفیت تولید کن خودرو سازی رو رها کن...اصلا آخر شعرم ...
همسایه انبار خودرو ساز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸
انقد بمونه زیر آفتاب و خاک بعدشم فصل بارش توراهه تگرگ و بارون و طوفان همشون را قراضه میکنه. انوقت میزارن مزایده زیر قیمت انوقت شاید کسی بخره...
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
هر چی اعلام میکنند توجه نکنید. بخدا به تحریم ادامه بدیم با 20 میلیون میتونیم بهترین ماشین رو بخریم حداقل استاندارد 2015 داشته باشه. عشق است کمپین و ملت ایران
محمد مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۷
خودرو دنا 94صفر نقره ای....نمایشگاه ماشین گذاشته بود 34میلیون. باور کنید خیلی بیشتر از این حرفها پایین میاد. صبر کنید با سی میلیون سال 95 میتونید ماشین خوبی بخرید.
خانم کریمی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
حواله 206 تحویل برج 7 را کنسل کردم. حاضرم فعلا با تاکسی برم و بیام. پولمم گذاشتم بانک سودشو میگیرم. هر وقت هم که قیمت و کیفیت معقول شد نقدی میخرم..
مهدي
RUSSIAN FEDERATION
يکشنبه ۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
نویسنده محترم، ما آدم هاي همين مرز و بوم هستيم. چرا بايد تاوان طمع خودرو سازان را بدهيم؟ با سه برابر شدن نرخ دلار هم خودرو وارداتي 3 برابر بشه و هم توليد داخل پس چه فرقي بين انها هست؟ مگر نه اينكه هي تو بوق و كرنا مي كردند كه همش توليد داخلي هست؟ اگر شما ما را متهم به ضربه زدن مي كنيد ما هم شما را متهم به اين مي كنيم كه دستتان با خودرو سازان در يك كاسه هست. هاي و هوي ندارد ريز قيمت تمام شده را منتشر كنند. ما دلمان به حال كشور مي سوزد اين توليد كنندگان هستند كه حتي يك عذر خواهي خشك و خالي نمي كنند. ماشين صفر بدون دنده عقب؟ ماشين صفر با 1000 تا مشكل؟ تا كي؟
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۹
اگر خودرو ایرانی وساخت شما خوب است چرا خود مدیران این دوشرکت از پراید و یا سمند ودیگر خودروها ایرانی استفاده نمی کنند نگاهی به نظرات بیندازید صحت گفتهای یک طرفه شما مشخص است و ببنید وضعیت چقدر خراب است که نیمی از نظرات واقعی غیر قابل چاپ اعلام شده
دوست
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
نویسنده ی عزیز.......شما میتوانید بگویید چرا در هر موقعی قیمت خودرو بالا میرفت؟؟؟ دلار کاهش پیدا میکرد باز قیمت میرفت بالا !!!!!!! مگه یادتون نیس یا خودتونو زدین به اون راه.... همه الان میدونن که قیمت واقعی خودروهای ایرانی چقدر است و دلیل آنکه به این قیمت گزاف آن را به مردم میفروشن هنوز نامعلوم است.........................................امیدوارم شما هم واقع بینانه فکر کنین..دغدغه من کیفیت خوب یا بد این خودروها نیست...دغدغه ی من عدم تناسب بین کیفت خودروها و کیفیت ان هاست.
ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
روند کمپین "خرید خوردو صفر کیلومتر ممنوع" دقیقا نشان دهنده این موضوع است که همیشه خداوند در جای حق است . صدای مظلوم بی فریاد نمی ماند . ستم این خودرو سازان به این ملت مظلوم دیگر از حد و حدود گذشته و این خودروسازان از شرافت مردم ایران عزیز سوء استفاده می کنند . گرانفروشی ، کم فروشی و عدم ارائه خدمات شایسته یکی از صفات غیرقابل انکار شرکت های خودرو ساز داخلی شده است . این صفات در دین مقدس اسلام در هر شرایطی غیرقابل قبول هستند . انتقاد و شکایت از گرانفروشی و کم فروشی خیانت به صنعت خودرو کشور نیست . اگر انتظار داریم کشورمان در عرصه صنعت خودرو پیشرفت نماید این امر مستلزم قبول ایرادات و تلاش برای رفع آن بوده و بی احترامی به ملت فهیم و ادامه ظلم ، گرانفروشی و سوء استفاده از وضعیت اقتصادی و سیاسی کشور چاره کار نمی باشد
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۵
افزایش چشمگیر قیمت مواد اولیه از جمله فولاد، مس، آلمنیوم، مواد پلیمری، لاستیک و ... باعث شد تا قیمت خودروهای داخلی نیز با افزایش قیمت مواجه گردند ........الان که قیمت جهانی مس ، فولاد و غیره خیلی افت کرده نکنه بازم انتظار دارید گرون بفروشید....نفت به کمترین قیمت خود توی 6 سال اخیر رسید ولی بنزین شما گرون شد ...نکنه انتظار دارید این بنزین بی کیفیت و گران رو بریزیم توی باک این ماشینای با مصرف بالا .... تا کی باید دستتون تو جیب مردم بدبخت باشه جامعه فلج شده بفهمید
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۲
نویسنده محترم حرف شما درست
اما چرا کسانی که میخوان انصراف بدن خودروساز ها نمیزارن و پولشونو پس نمیدن
دوم اینکه در آخر نوشتی در حال صادر کردن هستند. خوب الان هم کسی راه صادرات رو نبسته پس حالا که مشتری داخلی ندارن صادر کنن اگه میتونن
یک جای دیگه گفتی بیکاری خوب این همه سال که ما بیکار و شغل کاذب داریم چی شد این ها هم بیکار شدن ایراد نداره خودروساز خارجی میاد ایران اگه بزارن هم کیفیت خوب با قیمت معقول میسازه هم دوباره شغل ایجاد میشه
در آخر. زنه باد ایرانی سربلند باد ایران
حسام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۱
نویسنده محترم حرف شما درست
اما چرا کسانی که میخوان انصراف بدن خودروساز ها نمیزارن و پولشونو پس نمیدن
دوم اینکه در آخر نوشتی در حال صادر کردن هستند. خوب الان هم کسی راه صادرات رو نبسته پس حالا که مشتری داخلی ندارن صادر کنن اگه میتونن
یک جای دیگه گفتی بیکاری خوب این همه سال که ما بیکار و شغل کاذب داریم چی شد این ها هم بیکار شدن ایراد نداره خودروساز خارجی میاد ایران اگه بزارن هم کیفیت خوب با قیمت معقول میسازه هم دوباره شغل ایجاد میشه
در آخر. زنه باد ایرانی سربلند باد ایران
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
..واقعا باعث تعجب است که مردم عوام ما آگاهی واطلاعاتشان از کارشناسان و مسولین بسیار بالا تر وبروزتراست در عصر کنونی پیشرفت تکنولوژی شتاب بالایی دارد وهر ۵ سال کلا متحول میشود حالا مردم فهمیده اند خرید محصول تکنولوژی ۲۰ تا ۳۰ سال قبل غیر عاقلانه است ولی مسولین نمی فهمند تولید چنین محصولی مثل جوک یا شوخی یا ....است...
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۶
شنیده میشود در خلاف موج حرکت ملت میخواهند به خودروسازان وام دهند تا حفظ شوند !!!! ولی این حرکت فقط کمی زمان ازبین رفتن آنها را عقب می اندازد وقتی مردم نخرند وامی هم بازپرداخت نمی شود وخودروسازان حالشان وخیم تر میشود و به خیل معوقات بانکی میپیوندند
amir
ROMANIA
يکشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
من دلیل دفاع شما از ایران خودرو و سایپا رو نمیدونم...اگه راست میگید بیاید قیمت تمام شده این خودرو های بی کیفیت رو اعلام کنید...دیگه این حرف ها تکراری شده این دوتا شرکت شدن قاتل مردم....
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
همش دروغه تا وقتی خودرو ارزان نشه ما نمیخریم
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
این وزیر ، وزیر سرمایه داران است نه وزیر مردم.

خیانت ، مافیای خودروسازان میکنند که چنین..... را به این قیمت به مردم شریف ایران ، تحمیل میکنند.
مجید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
به دنبال چیست؟؟
اینم شد سوال؟
به دنبال کاهش قیمت ناعادلانه خودرو و افزایش کیفیت بسیار پایین خودرو های ساخت داخل است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
حالا اگه خودروی ملی نداشته باشیم چی میشه؟
چه اشکال داره خودرو وارد کنیم و فرش و زعفران و خاویارو ... صادر کنیم رو تولیدات دیگه سرمایه گذاری کنید!
دنیا دنیای بده و بستان است... با دنیا خوب باشیم و خرید و فروش کنیم...
بابا خودروسازی ایران توانایی تولید ماشین واقعی رو نداره...
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
اگر راه اندازهای کمپین از جایی خط میگیرن شمای نویسنده هم از جایی دیگه خط میگیری
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
کمپین نخریدن خودرو صفر، به دنبال کاهش قیمت نیست... مگر پژو 405 با قیمت 9000 دلار گران است که قیمتش نیاز به کاهش داشته باشد؟ یک نمونه خودرو سدان کلاس D با قیمت 9000 دلار در بازرا های جهانی پیدا کنید... هرگز نخواهید یافت!
.
کمپین نخریدن خودرو صفر، بیش از هر چیز معترض به پایین بودن سرانه در آمد عمومی است... چرا نباید بتوانیم همین خودروهای نسبتا ارزان و بی کیفیت را هم با آرامش بخریم؟
تفاوت اینجاست، مهندس با سابقه امریکایی با در آمد ماهانه 6000 دلار خود، میتواند چهارماهه Corolla بخرد و تازه همان را هم با وام 8 درصدی به اقساط بپردازد... اما شخصیت مشابه ایرانی، باید 10 ماه پس انداز کند برای خرید پراید...
.
کمپین تحریم خودروهای داخلی میگوید: دولت محترم، جای من تصمیم نگیر، جای من شعارهای تنش زا نده، جای من به جنگ دنیا نرو، جای من اقتصاد مقاومتی را انتخاب نکن...
.
مشتری ایرانی نمیگوید که: "من خودرو ساخت داخل سوار نمیشوم." بلکه میگوید: "من خودرو بی کیفیتی که با مدیریت دولتی و تحت انحصار تولید شده و امنیت ندارد را نمیخواهم." میگوید: "دولت حق ندارد من را به مصرف کننده خودروهای خطوط از رده خارج شده خارجی تبدیل کند."...
.
صحبت از حمایت از صنعت کردید، سال گذشته صادرات خودرو کامل ترکیه از کل صادرات غیرنفتی ما بیشتر بود... اما حتی یک برند ترک خودروساز وجود ندارد... چه ایرادی داشت اگر کارخانه های خودروسازی ما با مدیریت خصوصی خودروهای روز اروپا و ژاپن را مونتاژ میکردند و در فضای رقابت به دست مردم میرساندند؟
کمپین نخریدن خودرو صفر، میگوید: "مدیریت دولتی دستش را از سفره مردم بیرون بکشد، لطفا!"
ریاحی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۱
شنیدم آقای وزیر (نعمت زاده )سی میلیون جمعیت رو که از این کمپین حمایت میکنند خائن نامیده
خیانت حمایت از این نوع گرانفروشی هاست و جلوگیری از ورود رقیب
که این دو گزینه اگر نباشه خودرو مجبور به قیمت واقعی میشه
ناشناس
-
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۳
دوست عزیز نویسندهیه نگاه به کامنت های مردم بنداز دیگه دوره سواری دادن مردم تموم شده
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
خودروسازا به فکر ملت بودن توی تحریم!!!! اگر کسی رو اخراج نکردن واسه این بوده که توی اون وانفسا بهتر بتونن شیره ی ملتو بکشن با قیمتهای سه برابری... تولید کننده داخلی محترمه تا جایی که خون مردمو توی شیشه نکنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۷
تازه میخواهند از هندوها تاتو نانو بخرند.چقدر ما بدبختیم.برگردیم دوران اسب و قاطر و گاری بهتره.آقایون هم پورشه وبنز ومازراتی سوار بشن .عدالت یعنی این..............
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
آقای وزیر واقعا حمایت شما از خودرو سازان مایه تاسف وشرم آور است.
ثمین
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۶
شرم وحیا برای کسی که از این چیز ها حالیش نیست چه معنایی دارد ..فکر میکند صد سال دیگه زنده است ..خداراشکر که ..
بهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۸
در عربستان وقتی مرغ اندکی گران شد هیچ کس مرغ نخرید و مسئولین حامی مردم مرغ راارزان کردند ولی در کشور ما مردم مرغ هورمونی را که حتی مردم عراق ان را پس فر ستادن ملت شریف می خورند و صداشنون در نمی اید حالا که مسئولین مزه دهان این مردم احساسی را چشیده اند چرا فکر می کنید با چند پیام آقایان از درآمد بادآورده دست کشیده و خودروهای بی کیفیت را ارزان می کنند
ناشناس
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷
اینها خدمتگزاران این ملتند یا...؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۸
آنهایی که خودروی صفر داخلی نمیخرند چون میدانند که کیفیت بسیار پایین و قیمت آن بیش از حد بالاست. نعمت زاده هم میداند ولی خودش سود میبرد پس طرفداری از سود خودش میکند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۹
فکر کنم این ضدانقلاب که وزیر به مردم نسبتداد بیشتر درمورد .....صدق میکند چون که چه انسانهای بی گناهی براسر این خودروهای بی کیفیت از بین رفتن وکسی بدادشان نرسید
ناشناس
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۹
وقتی یک شخصیت ضد مردمی را بر کار می گمارند نتیجه همین میشود خدا سزایش را بدهد..
مرتضی 90
ROMANIA
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۸
اقایون داداشام باورکنید اگه همینطوری نخریدن خودرو ادامه پیداکنه تاچندماه دیگه پراید 10تومنه خاطرتون جمع
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۲
دختری 7ساله در درون به اصطلاح لوکوموتیو اقتصادی کشور پیش چشم همه زنده زنده سوخت وحتی 100ها نفر نتونستنددرشون بیارند (فقط یکی شو خدمتت عرض کردم)آقای نویسنده.به جای دفاع از این آدم کش ها فکری به حال اقتصاد این کشور بکنید که اینطوری حقیره
جاوید
JAPAN
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۶
در سال های آیند از صنعت خودرو بعوان کلاه برداری ملی نام برده می شود صنعتی که بجای پیشرفت تبدیل به مافیا شده مگر کشاورزی صنعت نیست کسی از آن حمایت می کند ولی یک ماشین تولید شده یا به قولی سرهم شده که بسیاری از مردم چین .فرانسه وبسیاری کشور های دیگر شغل فراهم کرده در عراق پراید به قیمت یک سوم ایران هبه می شود فروشنده اعلام رضایت می کند که سود آور بوده ولی در ایران فروش برایش سود ندارد دلیلش این نیست این مافیا باید از روی هر خودروی تولید شوده به هامیان خود سود بدهد تا بهتر بتواند کار خود را کند با فساد اشتغال ایجاد نمی شود
نشاط
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۱
الان چند سال است بعنوان کلاهبردار از آنها نام می برند.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۰۵
پدر بنده بعد از 30 سال خدمت در این کشور تازه توانسته حدود 40 میلیون تومان جمع آوری کند برای خرید ماشین.
حالا من جلوش پا شدم و نمیذارم ماشین صفر بگیره.
مزایای خریدن ماشین صفر:
اول یه ماشین دره پیت بت میدن که بعضی قطعاتو خودت باید براش عوض کنی که رنگ ماشین شه.
ثانیا همون جا که تایر ماشینت به آسفالت خورد 4 الی 5 میلیون میاد زیر قیمت خرید

حالا داداش من ما چیکار کنیم؟ ماشین صفر بگیریم که بعضی آقایون که اسم نمیارم برن باش حالشو ببرن
نه دیگه نشد. ببخشیدا ...خر که نیسیم
مسعود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۶
من رشته تحصیلیم مرتبط با خودرو هست سی سال هم سابقه کار در صنعت را دارم به حسابداری صنعتی هم تا اندازه ائ اشنائی دارم ظرف یک سال پراید را با کیفیت بهتر و قیمت جهارده میلون و سیصد هزار تومان تحویل مشتری میدهم. کار سختی نیست با افزایش ده در صد تولید و کم کردن هزینه های سر بار و اخراج مدیران نا کار امد که هر پراید حدود یک میلون و دویست هزار تومان هزینه و حقوق و مزایای مدیران هست.
ناشناس
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲
حرامشان باد
هادی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۴
سلام ملت بزرگ ایران
بدون حاشیه میرم سر اصل مطلب ، آقا خودروی صفر ایرانی نخرید با خریدن خودروی صفر به جان خودتو خانوادتون دارین ضربه میزنین ، آقا بذارین ورشکسته شه ، بذارین چند هزار نفر بیکار شن ، اولا فکر میکنین اونایی که بیکار میشن کیان؟ همه از آقا زاده های مملکتمون هستن . توخونواده ما چهار نفر فوق لیسانس اونم از رشته های مکانیک و کامپیوتر الان 12 ساله بیکار هستن . چرا هیچ مقامی به فکر اینجور آدمایی نیس ؟ اما یه مشت بچه پولدار بیکار شن همه وزرا و معاونینشون به تکاپو افتادن . در ضمن خریدن خودروی ایرانی توهینی به شعور ملت بزرگ ایران هست که هر کسی خودش میتونه اونو به خودش تحمیل بکنه یا نکنه . یاعلی به امید اینکه دو صنعت خودرو سازی یا خودروی باکیفیت و قیمت ارزان یا به ورشکستگی برسه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
برین گرون کنید ما هم نمی خریم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۲
خودشون سوار بنز و مازراتی ضد گلوله هستند اونوقت حرف از خیانت میزنن.خیانت رو شما به ملت ایران کردید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵
به امید خدا شکست این دو شرکت نزدیکه
ثمین
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۳
انشاء الله ...به لطف خدای بزرگ
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۱
تنها کشوری هستیم در جهان هستیم که دو خودرو ساز بزرگ ما هر طور که دوست داشته باشند با قرداد تحقیر آمیز خودروهای خود را بفروش می رسانند درود بر وزیر محترم که از این موضوع محکم پشتیبانی مکند
سوهاین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۰
اگه این دو شرکت فشار روشون نبود به درو دیوار نمیزدن که خودرو ارزان نمیشود و بخرید پس مردم غیور دست به دست هم صبور باشید تا نابودی این دو شرکت تولید کننده آهن پاره و بلای جون مردم رو ببینیم
صنم
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴
انشاء الله
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
من یک خودرو صفر تو ایران خودرو ثبت نام کردم ولی به احترام مردم انصراف میدم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵
من خودرو نمی خرم ... می تونن طوری مدیریت کنن که قیمت بیاد پایین تر ...
اگر خودرو بخرم ... 2 میلیون می دم ... 4 تا چک یک تومن ... یه پراید 75 می گیرم ...
فری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۷
توروخدا مردم ایران محکم باشید
مرتضی
ROMANIA
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹
صنعت خودروسازی ؟؟؟ ما صنعت خودروسازی نداریم.فقط تعدادی واحد مونتاژدایم.ما مردم هم مقصر هستیم چرا که اگر در گذشته اعتراض کرده بودیم الان صنعت خودرو سازی خوبی داشتیم.این چیزی که به اسم صنعت خودرو سازی هست باید یا تغییر کند یا کامل از بین برود چرا که هیچ پیشرفتی در رشد صنعت ندارد فقط مونتاژ است
زهرا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۲
ایول به شعور وفهم مردم ایران ،یکبار براهمیشه از شرماشینهای بی کیفت وقاتلان خاموش جادها نجات یابیم ما مردم ایران آمریکارو به زانو دراوردیم مسولین بی کفایت رو هم به زانو درمیاریم ....یا علی یاحق..
رضا
ROMANIA
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۶
اگه تو هم برادرتازه دامادتو پشت فرمون یه پراید 91 فزرتی از دست میدادی و به گفته 100نفر اگه اون خدا بیامرز تو یه ماشین یه کم ایمن تر بود الان پیش بچش بود
و میدونستی اگه این تعرفه لعنتی رو بردارن بازم ......
ناشناس
RUSSIAN FEDERATION
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱
خدا لعنت کند کسی را که دانسته سنگ دزدان را به سینه بزند و نیمه لعنت کند کسی را که نادانسته اینکار را می کند.
ناشناس
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۵
بیش باد
سروش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
باسلام
شرکت ایرانخودرو(یا بهتره بگیم فرانسه خودرو) و شرکت هیوندای کره در یک سال شروع به فعالیت کردند حالاببینید اونا کجا هستن و ما کجا. هیوندای الان ماشینی میسازه که رقیب جدی محصولات اروپایی و آمریکایی هست ولی ما هنوز داریم پژو 20 سال پیش فرانسه رو منتاژ میکنیم و ادعا داریم که صنعت خودرومون ملی هست.
اگه ملی هست و همه چیزش در ایران تولید میشه پس چرا با گران شدن دلار قیمت ماشین سه برابر شد؟ تولید داخلی چه ربطی به دلار داره؟

اگه قراره بعدار 30 سال حمایت از تولید داخلی ماشینی که تولید میشه پراید و پژو بیست سال پیش فرانسه باشه همون بهتر که تولید داخلیمون از بیخ و بن نابود بشه. اینطوری حداقل جوونامون تو جاده جونشون رو تو این گاری ها از دست نمیدن.
اشکان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
آخه کجای دنیا تو سال 2015 ماشین با تکنولوژی سال 1990 رو میفروشن به مردم؟ اونم با سه برابر قیمت و اون کیفیت مزخرف؟

خداوکیلی خیلی زور داره 30 میلیون پول بدی پژو بعد اونوقت شیشه عقبش دستی باشه .حتی بلندگو عقب نداشته باشه. پراید که دیگه جدیدا حتی ضبط رو ماشین هم برداشتن .
ظلم تا کی آخه؟ بسه دیگه


تنها راه مقاومت همدل شدن ملت و نخریدن خودرو هست. به امید پیروزی کمپین
سحر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
این افتخار نیست ک دوتا شرکت بزرگ خودرو سازی خودرو تولید کنن بده دست مردم. وقتی افتخار واسه یه شرکت به وجود میاد که مردم یا همون مصرف کننده از تولیدات راضی باشن. من 27 سالمه از 10 سالگی پرایدو یادمه که تولید میشد. طراح شرکت بنز یک ایرانیه. چرا این طراح باید مملکت خودشو ول کنه بره تو یک کشور غریب برای آلمانیها خودرو طراحی کنه. اینهمه پولی که این دو شرکت بابت رشوه یا به قولی پر زرقو برق نشون دادن بازار خودروی خودشون خرج میکنن با همون پول هم از مهندسای خارجی و مهندسای ایرانی برای تولید یک خودروی واقعاً ایرانی با کیفیت خرج کنن. مگه خودرو ساختن تو دنیا انحصاریه. چین خودرو میسازه ایران هم میسازه. ببینید دیگه کار به کجا رسیده میگن خودروی چینی از خودروی ایرانی بهتره. به امید روزی که خودور ساز های ما هم بتونن نیاز های یک مصرف کننده ایرانی رو هم از نظر قیمت و هم از نظر کیفیت درک کنه( به معنی واقعی درک کردن برسه)
محممد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴
کجای دنیا به سبک خود وسازهای ایرانی فروش دارند در ایران حق انتخاب که نداری من برای خرید ال90 پول واریز کردم 10 ماه گذشته از خودرو خبری نیست ضمن اینکه کیفیت پارس تندر نسب به تولیدات 4 سال پیش کلی افت کرده وامکانات این خودرو کم شده در عوض قیمت 4میلیون اضافه شده کشورهای پیش فته در حال پیشرفت وبروز کردن امکانات خودرو هستند درا ایران خودروساز هرزمان که بخواد تحویل میدهد و تکنولوژی20 سال گذشته را بکار میبرد و برادر چین پس نباید خرید
اسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۹
آقا به نظر شما حمایت از کارگرانی که رب تقلبی و آبلیموی تقلبی تهیه می کنند و به خورد مردم می دهند کار خوبیست؟خودرو هم همین است .آیا حمایت کردن از کارگرانی که قطعات بی کیفیت را با سهل انگار ی مونتاژ می کنند کار خوبیست؟خیر
یاسمین
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۸
این مردم نادان را هینطور سر کیسه میکنند..
اريا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۳
تو را به غيرت ايرانيتان قسم اين بار محكم س ايستاده وبه هيچ عنوان نخريد
فرید
UNITED KINGDOM
پنجشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۲
کا ملا با نظرتون موافقم آفرین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۴
یک کلام ختم کلام
رگ گردنم را هم که بزنند خودرو و مسکن نمیخریم تا قیمتها واقعی شود!!!!
ما ایرانی هستیم،درسته که چند ساله در خواب غفلت بودیم و از ما سواستفاده کردند ولی الان بیداریم!!!!
متاسفم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۴
شما ک سنگ تولید داخلو به سینه میزنی گوشیت چیه؟بفرما برو جی ال ایکس بخر
مگه مردم موش ازمایشگاهی صنعت خودروسازی هستند؟مگه ضامن سود کلان خودروسازی هستند؟هر کس لیاقت داشته باشه خودشو اثبات میکنه ما مجبور نیستیم تاوان یه مشت بی لیاقت ک فقط دنبال منافع خودشون هستند رو بدیم
واقعا براتون متاسفم ک فک میکنید مردم با این جملات احساسی شما از راه بدر میشن واستون خیلی متاسفم ک ب کشور و مردمتون خیانت میکنید
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۷
دم نظر دهنده ها گرم، همین طور ادامه بدیم قطعا به خواسته ی ما تن میدن. راهی جز این ندارن.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
خریدن خودروی صفری که ازاول خراب است وباعث آزار و اذیت وجنگ اعصاب خواهدبود !!! اونم ازمافیای خودروسازان کار آدمهای ......است
جعفر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۶
پولمو گزاشتم توبانک حالشو میبرم هروقت خودرو ارزان شد میخرم مگنه مردم با غیرت نیاز به عجله نیست قیمتها هروقت نصف شد میخرم شما همهمین کارو کنید مطمعا باشید قیمتها سقوط خواهد کرد
ناشناس
UNITED STATES
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۴
هرکس خودروی ایرانی نخرد ضد انقلاب است
ثمین
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۳
واقعا اسم تو را چه باید نهاد که این مردم بدبخت را ترغیب به خرید یه مشت اهن قراضه بی کیفیت میکنی ؟ مردم برای پولشان زحمت کشیده اند مثل بعضی ها از راه اختلاس و کلاهبرداری وراههای غیر مجا ز بدست نیاورده اند..
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
سوتی وزیر اینقدر ناجور بود که هم خودش زد زیر حرفش هم رئیس جمهور بهش تذکر داد هم نزدیکه استیضاح بشه !!!! آخه مرد حسابی شرکتهای خائن و .... حمایت دارن ؟!!! قدرت کمپین اینقدر زیاد شده که تو ایران که گوش همه سنگینه بگوس همه رسیده ....
esi
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۴
من یه کیا سورنتو دارم و همیشه یه خودرو ایرانی هم داشتم برا کارای سر راهی که معمولا پارس میگرفتم.الان پارس رو فروختم و با اینکه خیلی نیاز دارم عمرا نمیگیرم.مردم باید همت کنن تا بالاخره دولت یه فکری براشون بکنه.اگه تو این زمینه ملت موفق بشن بقیه کارخانجات و شرکت های لبنی و ... هم حساب کار میاد دستشون و شاید از ترس اینکه نوبت به خودشون هم برسه مواظب رفتارشون با مردم باشن.به امید موفقیت
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۴
نخر نمیخرم نمیخرن تمام به زودی ارزان میشه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
من پولم نمیرسه پرابد بخرم. لطفا منو از لیست ضدانقلابیون خط بزنید
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۴
خطاب به اون کسی که این مقاله رو نوشته : تو نفست از جای گرم بلند میشه حتما باید یکی از عزیزانت رو تو تصادفات بر اثر بی کیفیتی خودرو از دست بدی تا بفهمی مردم چی میگن و چی میخوان ؟
مگه ژآپن و کرده که ماشین میدن مردمش نمیخرن ؟؟؟ برعکس میخرن چون کیفیت داره
ما هم نمیخریم تا کیفیت رو ببرن بالا
افتاد ؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
تعرفه واردات الان 55 درصد اسمي است كه در واقع اين عدد خالص پرداختي به گمرك است( كه با احتساب 9درصد ماليات بر ارزش افزوده كه قبل از اعمال تعرفه 55 درصدي روي ارزش CIF خودرو بسته ميشه )
مابقي هزينه ها شامل انبارداري گمرك (روزي 40 هزار تومان!!!!!) هزينه ثبت سفارش (حدود 6 ميليون تومان)كه جديدا انحصاري شده و بايد از نمايندگيهاي پاسخ نگو خريد
به علاوه هزينه اسقاط خودرو فرسوده 18 ميليون تومان
و پرداخت 10 درصد ارزش CIF خودرو به حساب خزانه داري كل كشور (مثلا براي النترا حدود 5 ميليون ميشه)
و حدود 3ت6 ميليون هزينه به حساب دارايي بسته به نوع خودرو
به علاوه عوارض شهرداري و مابقي هزينه هاي شماره گذاري
عوارض واقعي خودرو حدود 110 درصد ميشه
براي مثال خودرو سانتافه 2400 سي سي حدود 25500 دلار ارزش گمركي ميخوره كه با احتساب ارز 2985 تومان ميشه حدود 76 ميليون اما كل هزينه هاي گمركي و شماره گذاري اين ماشين حدودا 85 ميليون تومان ميشه.
مهدي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۵
سلام اقاى نويسنده اگر قيمت مواد اوليه باعث گرانى خودرو شده پس چرا زمانى نه چندان دور كه قيمتهاى جهانى كاهش يافت وشركتى مثل تويوتا اعلام كرد يه ماشين بخريد دو تا ببريد همين اقايون تو تلوزيون گفتن مگه يه ماشين چقدر جنس ميبره كه ما ارزونش كنيم پس چرا حالا كل هزينه توليد اقايون جنس شده كه با همين بهانه اينطورى به مردم فشار وارد ميكنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۵
واقعا خجالت داره.... شما ازین مردم نیستید.... من خودم از نیروهای تعدیلی سایپا هستم... بیا تو چشم من نیگا کن و این حرفاتو بزن .... خدا ازتون نمی گذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱
با عدم خرید خودروی داخلی, مونتاژی و وارداتی حداقل تا آخر سال هم کیفیت بهبود می یابد و هم قیمت کاهش می یابد.
کیفیت به سرعت قابل افزایش است. چرا؟ چون:
1- کاهش کیفیت به دلیل نصب قطعات چینی بوده که با جایگزین کردن قطعات ژاپنی و اروپایی به سرعت جبران می شود.2- بخشی از بی کیفیتی هم ناشی از بی دقتی و عدم نظارت در کارگاه های ساخت بوده که مثلا خال جوش ها را کم یا حذف کرده بودند که به سرعت بهبود می یابد.
پس این ادعای نادرستی است که کیفیت در کوتاه مدت قابل بهبود نیست.

قیمت هم در کوتاه مدت و به سرعت قابل کاهش است. چرا؟
1- در چند سال گذشته جمع پاداش هیات مدیره و مدیران میانی خودرو سازی ها از رقم چند هزار میلیارد تومان گذشته است. در واقع در پس سیاست های حمایت از صنعت خودرو, از یک گروه مدیران رانت خوار حمایت شده است که به مردم توهین هم می کنند.
2- این کارخانجات بر اساس توصیه و رفیق بازی و از جیب مردم اسپانسر برخی تیم های ورزشی شده اند که هیچ مزیتی برای آنها نداشته و این نیز صدها میلیارد تومان به هزینه های خودرو سازها اضافه کرده است.
3- علاوه بر آن خودرو سازان با تاسیس دفاتر و سایت های خارج از کشور سالانه صدها میلیارد تومان زیان ایجاد نموده اند.
مسدود کردن همین سه منبع اتلاف منابع مالی می تواند باعث کاهش چشمگیر هزینه های مالی خودرو سازان شود و قیمت نهایی مصرف کننده را به نیم و حتی ثلث برساند.

همه اینها خواهد شد اگر نخریم و تحریم این صنعت رانتی تداوم یابد.

لطفا نخرید و نخرید.
داود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
با سلام به ملت ایران
من یک پراید صفر خریدم هر زمان میرم کارواش با فشار آب رنگ خودرو ذره ذره بلند میشه
شیشه بالا بر تو پنج هزار تا عوض شد
زه دور در بلند شده
در سرعت بشتر از 90 در اثر عبور باد از لای درب جلو سمت شاگرد صدای بوق میاد
فرمان را که تا انتها میپچونی تق تق صدا میده
بخدا تو شهر میترسم برم چه برسه به بیرون شهر
این چه صنعتی لوسی است که بعد از 50 سال رانت سوء مدیریت و....از اون حمایت بشه !!!!!
خودرو نخرید تا زمانیکه
1-خودرو های تحویل شده 5 سال پیش را رایگان مشکلاتشو حل کنند
2- خودرو های تولیدی را تا 5 سال ضمانت کنند
3- تست تصادف ،تست نفوذ آب در خودرو ، تست آلایندگی و... اجباری شود
4- خودزو تولیدی به قیمتهای تمام شده + سود متعارف و منطقی رسانه ای شود و قیمت فروش به ملت ایران امساوی قیمت صادرات خودرو باشد
5- اجرای قانون کم کردن تعرفه واردات خودرو بجهت رقابتی کردن تولیدات ایرانی
6- تحویل خودرو کامل به مشتری بجای حذف امکانات رفاهی و ... به هر بهانه
اسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
برنامه پایش در شبکه یک سیما، اختصاص به بررسی «کمپین نخریدن خودروی صفر» داشت که از دو کارشناس نیز برای این امر دعوت به عمل آمد تا در این ارتباط به صحبت بپردازند. یک نفر که به ظاهر نماینده خودروسازان داخلی بود و دیگری هم منتقد این صنعت که البته مشخص نبود از چه چیزی می‌خواهد انتقاد کند! بایستی یه این نکته اشاره کرد که برنامه چند شب گذشته پایش،‌هیچ خروجی مناسب و جمع بندی درستی نداشت و صرفا تلاش کرد تا با نگاهی بسیار عامیانه، کمپین نخریدن خودروی صفر را یک راهکار احساسی و نه چندان منطقی جهت مقابله با صنایع داخلی عنوان کند که مهم‌ترین دستاورد آن یا پایین آمدن قیمت خودروهای داخلی خواهد بود و یا ورود بسیار زیاد ماشین‌های چینی که در هر دو صورت، همچنان مجبور خواهیم بود خودروهای بی‌کیفیت و از رده خارج را تحمل کرده و بحثی چون بالا بردن کیفیت و امنیت، خروج انحصار و تنوع در تولید، به بوته فراموشی سپرده شد! یکی از انتقادهای وارد ، به اصرار زیاد کارشناس منتقد به عدم موفقیت خودروهای چینی بازمی‌گشت،‌ امری که تلاش شد در مصاحبه با مردم نیز تا حدی بر آن صحه گذاشته شود. به طور مثال، کارشناس مربوطه با نشان دادن تصویری تلاش کرد تا بگوید که حتی در کشور چین نیز خودروهای آن‌ها فروش ندارد و ما ناچاریم که این محصولات درجه دو و سه را بخریم (نه اینکه پراید و پژو درجه یک هستند!). نکته دیگر که در این برنامه به وضوح دیده می‌شد، آمارهای اشتباه و گاه متناقض بود که خود کارشناسان نیز دایما به آن ایراد وارد می‌کردند. مثلا یکی از آن‌ها واردات چینی‌ها را نسبت به سال پیش در ایران دارای ۱۰۹ درصد افزایش اعلام کرد و کشورمان را نخستین مقصد خودروسازان چینی در دنیا دانست، در صورتی‌که کارشناس مدافع صنایع داخلی، با یک استدلال صحیح در ارتباط با واردات، آن را کاملا زیر سوال برد و گفت این آمار ۱۰۰درصد غلط بوده و اختلافی فاحش با میزان صحیح دارد! کارشناس دوم هم فقط در این ارتباط سکوت کرده و به سراغ اسلاید بعدی رفت!
هادی
UNITED STATES
پنجشنبه ۱۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۹
شهریور 94 یه 206 تیپ 2 صفر از ثبت نام قبلی(قبل از راه اندازی کمپین) و طی چند مرحله پرداخت و کلی انتظار بالاخره تحویل گرفتم. سیستم برقیش کلا قاطیه سیستم قفل مرکزیش هر زمان دلش بخواد عمل میکنه. از گیربکس و سیستم هیدرولیکش روغن میریزه.چراغ چک کلا روشنه.فرمونش میکشه به سمت راست. شتاب اصلا نداره و ماشین عطسه میزنه. در کل بگم پیکان 57 شرف داره به این ماشین. پولی که با کار کردن از 6 صبح تا 8 شب جور کرده بودم رو ریختم تو حلق ایران خودرو. نوبت خدمات و گارانتی هم بهم نمیدن میگن باید یه ماه صبر کنی. ااگه هم ببرم تعمیرگاه میگن ما فقط تعمیر خودمونو قبول داریم و ماشینت از گارانتی خارج شده. خداوکیلی کمپین رو نشکنین.هرکس قصد خرید داره دست نگه داره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
اومدیم بعد یه مدت ارزون کردن بعد مردم هجوم میارن به خریدن ، بعد چه اتفاقی می افته؟ تقاضا میره بالا و ارزه کم در نتیجه باز قیمت میره بالا.
نباید منتظر کم کردن قیمت باشیم باید منتظر ورشکست شدنشون باشیم فقط اینجوری مشکل حل میشه.البته اونا زرنگتر از این حرفان که به این راحتی شکست بخورن.شنیدم می خوام ادارات دولتی رو مجبور کنن که خودرو های قدیمیشونو بفروشن و جدید بخرن تا این کمپین رو دور بزنن.تنها راهش نخرین ماشین چه صفرش چه کارکردشه.
ناشناس
جمعه ۲۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۵
خدا کند
غلامحسين
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲
بابااينقدرگرونه كه نميشه خريد راه درستش همين راهاندازي كمپين نخريدنه دستش دردنكنه انكه اين فكربه ذهنش بيدارش رسيد !
اسی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸
سوال خیلی جالبه .کمپین نخریدن خودرو های صفر دنبال چیست؟خب معلومه دنبال حق پایمال شده است.دنبال قیمت واقعی خودرو است.دنبال کیفیت خوب خودروهاست.برای من جالبه اکثرا می گن خودرو داخلی ولی بدونید هم چینی هم ایرانی هردو تحریم است.نحریدن نخریدن تا پیروزی
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
اصلا کمپین ومنافع ملی به کنار منافع شخصی میگوید خرید خودرویی که طرحش قدیمی است وقطعاتش قلابی چینی غیرعاقلانه است !!! اونم خودرویی که اصلش رو با قطعات فرانسوی ۳سال قبل به نصف این قیمت میخریدید !!! حالا هرکس خود داند ...
امین آذری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کسی میخواد بمیره بره خودرو چینی یا ایرانی سوار بشه بخدا تو کشور چین این ماشین های که به ایران میفرستن خودشون سوار نمیشن اکثرا ژاپن یا امریکایی سوار میشن چرا یه پراید که تو 120 سرعت میشه 4کیلوگرم اخه این انصافه حق خودروسازان ایران هست باید ماشیناشون بمونه حتی بری خودشون خانوادهاشون از خودرو ایرانی سوار نمیشن اسمشونم گذاشتن مسلمان پراید رو برا افغانستان میدن 3 میلیون برا ایرانیا در میاد 18 میلیون اخه این انصافه شما مسلمانید نبخدا هر کسی به فکر خودشه باید پراید از رده خارج بشه حتی دیگرخودروهای ایرانی میرونی چند سال دیگه شاسی شکست یا فولان قطعه داغون شد میبری تعمیر میگی آقا تازه نو انداختم روش میگه آقا چی میشه کرد قطعه ایرانی یا چینی هست. الان ماشین هست ماله زمان قدیم هست خارجی مثل ساعت کار میکنه اگه خودروهای ایرانی به زمان اونا برسه هیچی ازشون پیدا نمیشه. خواهش میکنیم پراید و مثل این از رده خارج کنید نسازید چقد ادم بیگناه کشته شدن با ماشینهای ایرانی دوست من تو جاده میرفت باپراید میل فرمانش شکسته بود ماشین 2سال بود خریده بود صفر بود 5تا معلق خورده بود اخرش بیجاره مرد جواب اینو کی میده هیچکس ایران کشورمون هست وعاشقشیم ولی اومده تو خودروسازی خیلی خراب کرده مگه یه خودرو باطراحی جدید میدن بازار مگه موتورش جدیده ن بابا موتور اونو یکی ماشین گذاشتن رو اون جدید شده. من دوستم خیلی وقت پیش با ماشین روآ پلاک بین الملی کردن رفتن ترکیه تو ترکیه خراب شد بردنش تعمیر گاه مکانیکی خودش هنک کرده بود اخه این چطور ماشینی هست قیافه پژو باطن پیکان با هزار جور بدبختی درستش کردن برگشتن ملت کشورمون برا بهترینها لایقن.
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
خریدن خودروی بنجل باقطعات چینی قلابی خود زنی است فقط به دشمنانتان توصیه خرید کنید
بدون نام
ROMANIA
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۸
اینا می خوان بگن ایرانیا فقیرن باید خودروهای بی کیفیت داخلی سوارشن یا خودرو های چینی.
با پول ماشین دنا می توان بنز سوار شد من نمی دونم چی بگم ولی وقعا متاسفم برا این فساد مالی که کل مدیرعامل ها و معاوناشون دچارش شدن
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸
دوستان اینها میخوان با این خود خواهیشون ملت ایران رو از بین ببرن با اون خودروهای حلبی شون
غلامحسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
باباشماهنوز خودروایرانی رو یکروزاستفاده وکردی یک ققطعش از همان تو کارخونه مععیوب کارگذشته شده باید دوباره موتور گیربکس پایین بیاد ودوباره اون قطععه معییوب رو باچندین ساعت الافی توتعمیرگاه سوار کنن اونم درحالیکه گارانتیه بازم چشم تعمیرکار باربه جیبته یاهمون اول طی می کنه که حق دست ماروهم یادت نره اخه این چه صنعتیه این نون دونیه والله
سید کمال شریف
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۱
نمردیم و خودرو خارجی رو هم دیدیم هما قوطی حلبی های یکبارمصرف چینی نه ایمنی دارند و نه کیفیت و شما اگر میخواهید اطلاعاتی در باره این ابو جنازه های چینی که واردکشورمان میشود تحقق کنید که آیا این ها به دور افتاده ترینو فقیر ترین ممالک راه پیدا کرده اند و در مرله بعدی ضخامت و آنآلیز قطعات و مخصوصا ورق بدنه آنها را پی برده ایدو.... و ثانیا هموطن عزیز هر چقدر پول بدی آش نوش جان خواهی کرد خودرو های ایرانی مخصوصا خودروهای سمند سورن ،پارس و مخصوصا دنا الحق که هیچگونه کم و کاستی از بر آورده کننده نیاز وانتظار مصرف کننده بعنوان خودرو خانوادگی و مخصوصا از لحاظ مناسب و حتی پایین بودن قیمت و فاکتورهای مهم همچونایمنی ، کیفیت،قدرت واستیل ظاهری هیچگونه کم طو کاستی با خودروهای متوسط و عمومی کره ای ، هندی وحتی ژاپنی نداشته و ندارد چه برسد در مقایسه با قوطی حلبی های بزک شده چینی ، بخدا نخریدن خودرو ایرانی جز ضربه زدن به صنعت نوخاسته خودرو و آب ریختن در اسیان دشمنای داخلی وخارجی این صنعت عاید دیگری نداشته و دود ان مستقم به چشم من و تو بعنوان قشرمتوسط ، تحصیل کردن و عموم مردمنخواهدرفت حال شاید در مدت کوتاهی هم‌که قطعات مصرفی داخل خط تولیدبنابر مصلحت و موقعیت خاص مملکت از کشوری که همین خودروهای اسباب بازی گونه رامیسازد شده که جای توجه و توجیه دارد و سابقه خ،ودروهای داخلی را باید بطور کلی و میانگین سنجیدو قضاوت کرد و سوما با اطلاعات نه چندان دقیقی که داریم حدود دو تا سه میلیوننفر از این صنعت خودرو داخلی اشتغال مستقیم و غیر مستقیم دارند که اختلال وبیکاری آنها نیز برای هر وطن پرستی ناپسند است و چهارما در رسدافزایش قیمت مواد ،محصول و خدمات کلی درکشور و همچنین افزایش دستمزدها وتحمیل شدن بسیاری از هزینه های جانبی به قیمت تمام شده خودرو حاکی از آن است که این صنعت و مخصوصل خودرو از لحاظ افزایش قیمت نسبت به توزم و افزایش های قیمتی دیگر در اخرین مرحله و پله قرار دارد و پنجمااگر بخواهیم بفرض از امروز مسبر شرکت های کره ای و ترک را شروع کنیم درست کردن چنین کمپین هایی و نیز حمایت و انتشار آن وپیروی از در خواست سودجویان مسیر مارا در همان ابتاا منحرف و دور از مقصد خواهد کرد وووو پس ای هم وطن در هر موضوع منطق و عقلانیت را جایگزین تبلیقات سود جویا نه وبعد تصمیم بگیر ، صنعت خودرو صنعت جالب و ظریفی است که به همه بدهکار است پس پشتیبان ان باشیم نه مخرب ان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۱
سلام تنهاراه نخریدن است اندکی صبرسحرنزدیک است
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۵۹
خودروهای مونتاژی در ایران بسیار قدیمی و با قطعات قلابی چینی هستند !!! وخودروهای وارداتی چینی از بنجل ترین خودروهای جهان !!! اگر ایران روزی مثل بقیه دنیا شود کسی به این لگن های خنده دار نگاه هم نمی کند !!!!!!!!
yashar
FRANCE
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
رییس اتحادیه خودروسازان تلویحا گفته روی مردم رو با گرون کردن کم میکنیم از اون ور هم دولت با گرون کردن دلار و ایجاد جو روانی گرونی سعی به کمک کردن به خودروسازان بی کیفیت داخلی رو داره! الان فقط ما مردمیم که برای یک بار هم که شده خواسته خودمون رو عملی کنیم و مطمئن باشید ظرف یک سال همه ی این تهدید ها و توهین ها تبدیل به التماس میشه! چرا تو سال 2015 باید یه خودروی 1990 با سه برابر قیمت واقعی سوار بشیم؟ چرا خودروهای خارجی نزدیک 200% گمرک میخورن تا مردم حق انتخاب نداشته باشند و از سر ناچاری خودروی بی کیفیت که قاتل مردم هست رو بخرند؟ آمار کشته شده های این دو خودروسازی از کشته های جنگ تحمیلی بیشتره! حالا نخریدن از این ها خیانته یا خریدن آقایی وزیر و امثال شما؟ آیا شما و هم قطارانتن نگران ارزش سهام خود هستید یا جان و آسایش مردم؟ میدونستید با هزینه دنا در خارج از کشور میتونید هیوندای ولستر 2015 سوار شید؟ میدونستید با اینکه پراید در مرز عراق 3.500.000 تومان به عراقی ها فروخته میشه باز کلی برگشتی داره؟ به ولله لیاقت ما این نیست
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۶
من با خودم عهد بستم دیگه خودرو صفر ایرانی نگیرم مگه اینکه قیمتش نصف بشه
میثم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۷
من با خودم عهد بستم دیگه خودرو صفر ایرانی نگیرم مگه اینکه قیمتش نصف بشه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۶
چه ارزان شود چه گران خودروهای داخلی با این قدمت وکیفیت خنده دار ومایه شرمساری هستند
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۴
ما بچه نیستم اقای وزیر معلوم نیست پول بنزین ماشین 300میلیونی تونداری اقای بخش ما به این پشمانی افتخار میکنیم تا شما و اقا زادها گدا بشین واز وزیر بیافتید و مثل ما کاریگر بشید...
ماهان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
دوستان از تمام شواهد چنین برمیاد که این کمپین موثر افتاده لطفا فقط برای همین یه بار هم شده همگی ایستادگی کنیم و بر حق شهروندی مون پافشاری کنیم و در جواب وزیری که این کمپین رو بر خلاف مصالح ملی میدونه بگیم: تولید خودروی بی کیفیت و عقب افتادگی هر روزه از جهان مدرن زیر پا گذاشتن منافع ملی هست نه کمپینی که میگه خودرو تولید داخل باید ارتقا پیدا کنه در حد استانداردهای جهانی! پس ما اعضای کمپین طرفدار منافع ملی هستیم و کسانی که این کمپین رو ضد منافع ملی میدونند زیرپا گذارندگان منافع ایران هستند. (لطفا پیام بنده رو منتشر کنید)
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
اگه بی تاثیره پس چرا اینقدر به خودت زحمت دادی تا تاثیرشو انکار کنی...ضمنا اگه خودروسازهاتو تحریمها نفراتو تعدیل نکردند ...هنر نکردند که... پولشو از جیبو مردم پرداخت کردند...خرج که از کیسه مهمان بود حاتم طایی شدن چه اسان بود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
فرمول جدید فروش خود روی صفر= خروج از رکود
1- قیمت عادلانه وافزایش کیفیت
2- قیمت عادلانه فروش تقسیم بر سه
3/1 برابر با خودرو اسقاطی+3/1 اقساط بلند مدت بدون بهره+3/1 نقد+ مشتری مداری واحترام به مشتری
بهادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
تا اونجایی که من یادمه سال ساله همدلی و همزبانی دولت وملت میباشد ما بفرموده رهبرمون با دولت همدل و همزبان شدیم بخاطر انرژی اتمی,بیکاری گرانی,ولی ایستادگی کردیم همراه با دولت,حالا ما یه چیزی میخایم خودرو بی کیفیتتون رو ارزان کنید دولت حالا نوبت توست که با ما همراه و همدل بشی وگرنه طبق خط مشی رهبرمون عمل نکردی و همونطور که رای دادیم بهتون همونطور هم از جایگاهتون ور میندازیمتون حتما حتما
شیما
UNITED STATES
سه‌شنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۰
یه جوری می گه 20 هزار نفر کشته شدن یعنی 12 بار همه به سلامت گذشتن انگار که این آمار کشته ها انسان نیستند و درباره پشه حرف می زنه خدا در قرآن می گه اگه جون یه آدم رو نجات بدی انگار جون کل انسانهای دنیا رو نجات دادی بعد اسم خودشون رو مسلمون می گزارن
رضا
GERMANY
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
آیا بعد از 45 سال باید پرایدو پیکان پژو از دور خارج شده تولید کنیم بعد بگیم خودرو ی ملی جای بسی بی ابرویی هست که ایرانی سوار چیزایی بشه که یه خارجی نگاه کنه وا بمونه واقعا خجالت نمیکشید با این تولیدات که سالهاست دارید همینجوری تولید میکونید فقط در حد درکتون همین قدر میرسه که چراغاشو تغییر بدید بگید ماشین جدید درست کردیم کره 5 سال عقب تر تولید خودرو رو شروع کرده که الان در حد خودروی اروپایی تولید میکنه می دونی قیمت یک خودروی فول آپشن کیا هیوندا به قیمت واقعی 20 میلیون تمونه نه پراید اردی روآ معلوم نیست کدوم ... طراحیش کرده شما خودرو ساز نیستید که یادمه زمانی که ایران خودرو دارد آردی رو تولید میکرد یه مجله المانی تیر زده بود فاجعه در صنعت خودرو سازی همون بهتر درتون بسته بشه
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۸
دولت آمریکا در جهت حمایت از مصرف کنندگان خود شرکت فولکس را به صلابه کشانده است ولی دولت ایران باتعرفه های گمرکی ظالمانه مصرف کنندگان را در جهت منافع شرکتهای .... به ستوه آورده است !!! علت عقب افتادگی صنعت ما دقیقا همین است .تفاوت کشور پیشرفته وعقب افتاده خیلی جالب است ۱۸۰ درجه اختلاف در رفتار !!!
احسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
بابت گرانی همینو بگم و ببینید ظلم این شرکتهای داخلی .من برادرم پاریس زندگی میکنه.گفتم رنو کپچر اونجا چنده ؟گفتش 12000 یورو اونوقت ایران خودرو میاد اینجا اینو میده 105 تومن یعنی چیزی حدود 28000 یورو.مطمئن باشید که رنو کپچر برای ایران خودرو خیلی کمتر از 12000 یورو تموم شده.من نمی دونم اینا رو چه حسابی این همه سود میکشن رو خودرو ها.از خدام نمی ترسن.بابا قیامت که دروغ نیست بابت هر ریال اضافی که از مردم می گیرد باید جواب پس بدید.مگه فقط این دنیا است؟!.گناه کردن در محضر خدا یعنی خدا رو به سخره گرفتن.واقعا متاسفم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۶
بنزین و برق و آب و نان مردم را گران میکنند که یارانه ۲۰۰ میلیاردی هدیه بدهند به خودروسازان تا بین آقا زاده هایی که فرمایشی استخدام کرده اند تقسیم شود !!!!خودشان کم خون ملت را میمکند که دولت نیز به آنها کمک میکند !!! این مردم هستند که مورد ظلم قرار گرفته اند نه مدیران گردن کلفت خودرو سازان .
ناشناس
شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
واقعا این درد را به کی باید گفت..؟؟؟؟کی گوشش بدهکاره؟؟
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۰
عاقبت فروش بدون رقیب همین نابسامانیهاست وجه خودرو کاملا پرداخت شود بعد از دو سال خودرو به قیمت روز تحویل میگردد آیا این معامله شرعی است لطفا مراجع تقلید نظردهند چرا سی سال سکوت کرده اند آیا این ربا نیست؟
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۰:۳۴
اینکه ماشین ایرانی را ۳۰ و۴۰ میلیون بخرید همانقدر عاقلانه است که سیب معمولی را کیلیویی ۶۰ و۷۰ هزارتومان بخرید ؟؟؟! اصلا وابدا نمی ارزد و با عقل جور در نمی آید نه قیافه ونه کیفیتش !!!
رضا
UNITED STATES
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۷
سلام دوستان بعد از اینهمه مثنوی که در باب خودروسازی گفته شد هنوز کارشناسان محترم اقتصادی متوجه سناریو نشده اند.دلیلش هم پیشنهاد وام 25میلیونی خرید خودروست.پدر جان این تشکیلات عظیم خودروسازی ایران(سه چهار برابر مرسدس بنز وبی ام و وجنرال موتورز)که فاقد حداقل های یک شرکت هزاره سوم به لحاظ ساختارسازمانی -مدیریت-بهره وری-هوش-چابکی و...است که تازه به فساد اداری وسازمانی نیزالوده شده وپس از 50 سال در نقطه فعلی است ایا باید بهر قیمتی حمایت شود؟ وام بدهیم که همین روند ادامه یابد؟خودروی بی کیفیت با سه برابر قیمت جهانی را نجات دهیم تا دراینده شاهد فروپاشی سازمان بزرگتری باشیم؟میخواهیم با این وام که معلوم نیست از چه منبعی واقعا تامین می شود ان دوسوم ارزش نداشته پراید وپژو وسمندو...را تامین کنیم تا به مردم تحمیل کنیم پراید 20میلیون وسمند 30میلیون و...است. اگرسوئ مدیریت وفسادی درکار نیست و واقعا پراید 20 میلیون تمام میشود که بهتر است دور خودرو سازی را خط بکشیم .مثل این است که داریم چرخ را اختراع میکنیم!ظاهرا دایه های مهربانتر همیشه بقیمت تحمیل هزینه های جانی و مالی مردم تصمیم ندارند به انحصار خاتمه دهند.شاید بفکر نجات کارگران خودرو سازی یا شایدبقول کارشناس محترم در برنامه تلویزیونی ثریا به فکران نیرو ها و مدیریت های نورچشمی تحمیلی که برایشان شرکت هم در مجموعه خودرو تاسیس کرده ایم هستیم.ولی این راهش نیست.باید پارادایم را عوض کرد.با این مسکن ها به جواب نمیرسیم و فقط منابع و سرمایه را بیشترتلف کرده وخصوصی سازی واصلاح ساختار خودرو سازی را به نفع فروپاشی ان مصا لحه میکنیم.دراینکه به لطف شما جیب مردم خالی است حرفی نیست ولی نخریدن خودرو صفر پیام مهمتری دارد وبا وام حل نخواهد شد.مردم وقتی به حقیقتی پی بردند سخت بر سر ان می ایستند.با وام یابدون وام خودرو داخلی نمیخریم
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
عالی بود
نمی خریم . دراین روز عاشورای حسینی همه با هم میگیم
هیهات منا لذله
هادی
ROMANIA
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۱
والله خودروی سمند صفر سال 93 گرفتم. الان یکسال گذشته و بقدری خودرو خرابی داره که بیشتر از 14000 کیلومتر نتونستم با خودرو کار کنم . همش خودرو یا تو تعمیر گاه است یا هم توی پارکینگ منتظر قطعه.