بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر : ۱۵۳۱۵۷

فرماندار تهران گفت: در کن ۱۰۰ ساخت‌وساز غیر مجاز شناسایی شدند که ۵۰ واحد آن در معرض تخریب قرار دارند و حکم آنها صادر شده و تا پایان سال این تعداد به صفر می‌رسد. تا کنون ۳۵ مورد تخریب هم صورت گرفته است. به علاوه اینکه هیچ مجوز ساخت و ساز جدیدی صادر نشده است. عیسی فرهادی گفت: برای کاهش آلودگی‌ها یکی از اقداماتی که فرمانداری بر آن نظارت دارد سیستم فاضلاب شهری تهران و انتقال پساب به دشت ورامین بود. در بخش حمل و نقل هم دولت به دنبال این است که خطوط قطار شهری به اسلامشهر، پرند، ورامین، پردیس و ... امتداد یابد تا تردد خودرو کاهش پیدا کند. همچنین تعدادی از صنایع کوچک تا کنون به خارج از تهران انتقال پیدا کرده و تعدادی هنوز در داخل شهر هستند و تعدادی از صنایع نیمه مزاحم مانند مبل‌سازی‌ها را هم در مناطق خاصی انتقال داده‌ایم. حتی معادن شن و ماسه که در منطقه ۱۸ وجود دارند که تحت بهره‌برداری‌های بی‌شمار قرارداشته و مساحت آن حدود ۴۷۲ هکتار زمین است باید تعطیل شود که هم دیگر نخاله‌های شهر در آن منطقه منتقل نشده و هم فضای سبز توسعه یابد.
فرماندار پایتخت درباره اینکه چرا رستوران‌ها و ویلاهای حاشیه رودخانه‌های کن تخریب نمی‌شود، گفت: هر تخریبی نیاز به مجوز دستگاه قضایی دارد. اما ساخت و سازهای غیرمجاز در شروع کار نیازی به مجوز قضایی ندارد. در کن ۱۰۰ ساخت و ساز غیر مجاز شناسایی شدند که ۵۰ واحد آن در معرض تخریب قرار دارند و حکم آنها صادر شده و تا پایان سال این تعداد به صفر می رسد. تا کنون ۳۵ مورد تخریب هم صورت گرفته است. به علاوه اینکه هیچ مجوزساخت و ساز جدیدی صادر نشده است.
عیسی فرهادی درباره زلزله جوادآباد گفت: براساس قانون می‌دانید که مدیریت بحران شهر تهران بر عهده شهرداری تهران است اما در هفته جاری جلسه‌ای در استانداری تهران با حضور معاون عمرانی استاندار، ژئوفیزیک دانشگاه تهران، آب فاضلاب، زمین شناسی، منابع طبیعی، راه و شهرسازی و سایر اعضا تشکیل شد و گزارش‌ها را ارائه کردند. بر اساس این گزارش‌ها گسل تهران فعال نشده و اگر موردی باشد شهرداری و ژئوفیزیک آثار و شواهد را اعلام می‌کنند.

امسال بحران کم آبی در اصفهان مهار شد
امسال با توجه به کمبود 6/1 متر مکعب آب در اصفهان مردم با هیچ گونه قطعی‌اي مواجه نشدند.کاهش تبعات کم آبی با تلاش کارکنان در تمامی بخش‌ها میسر شد. مدیرعامل شرکت آبفاي استان‌اصفهان اعلام کرد:در تابستان سال جاری با توزیع عادلانه آب مردم هیچ گونه کمبود آب نداشتند این در حالی است که به‌رغم کمبود 6/1 متر مکعبی برخی از چاه های فلمن هم به دلیل خشکی از مدار خارج شدند. مهندس هاشم امینی موضوع بحران کم آبی را بسیار جدی برشمرد و تصریح كرد: مسئله کم آبی در کشور و به دنبال آن در استان اصفهان بسیار جدی است به طوری که کارشناسان بسیاری بر این باورند که مناقشات آینده پیرامون دسترسی پایدار به منابع آبی است بنابراین مدیریت منابع و مصارف آب باید در دستور کار قرار گیرد و از آنجایی که شرکت آبفا در تامین و توزیع آب شرب مشترکین نقش بسزایی دارد اعمال مدیریت در تامین و توزیع آب شرب مشترکین ضروری است.وی افزود: در سال‌های‌اخیر آبفاي استان‌اصفهان علاوه بر اینکه در کاهش تبعات خشکسالی موفق عمل کرد توانست در زمینه های گوناگون از جمله اجرای ماده واحده تبصره 3، جذب فاینانس،مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌ها، کاهش هدر رفت آب و نهادینه کردن مصرف بهینه آب در جامعه موفق عمل كند. بر این اساس انتظار می رود همه کارکنان شرکت با تلاش مضاعف در صدد پایداری جایگاه واقعی آبفاي استان در قسمت آب و فاضلاب برآیند.مهندس امینی به تلاش بانوان شاغل در شرکت آبفا اشاره کرد و خاطر نشان ساخت: بانوان شاغل در شرکت آبفاي استان اصفهان با تلاش،تیزبینی و دقت بسیار به اتمام امور محوله می پردازند که این مهم در رسیدن شرکت آبفاي استان اصفهان به جایگاه واقعی خود در صنعت آب و فاضلاب کشور بسیار موثر بوده است، همچنین در تودیع و معارفه مشاور بانوان شرکت که با حضور بانوان شاغل در آبفاي صورت گرفت سرکار خانم ملاباشی به عنوان مشاور امور بانوان و خانواده آبفا استان اصفهان معرفی شد و از خانم جوانی تقدیر به عمل آمد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
دلیری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کن را کنترل کرده اند ولی به فکر نظارت وکنترل دربند هنوز نیستند رود خانه در بند تجریش در حال بسته شدن است ایا امروز موعد توجه نمی باشد
انصاری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۷
توجه به محیط زیست بسیار با همیت است انسانها احتیاج به محیط زیست خوب وسبز دارند توجه به اب ورودخانه ها مهم است توجه به دریا وکوه و...(زندگی سبز را می سازد)