بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر : ۱۵۳۱۶۲

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، نخستین دلیل تحلیلگران بازار جهانی این است که طی سال های آینده شرکت های معدنی جهان میزان تولید و عرضه طلا را به طور چشمگیری کاهش خواهند داد.

از طرفی نیز بر اساس آمارهای شورای جهانی طلا، تولید این فلز گرانبها در سه ماه دوم امسال به کمتر از ۷۸۱ تن رسیده که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۴ درصد کاهش داشته است. میزان فعالیت های اکتشافی و توسعه معادن طلا نیز نسبت به سال ۲۰۱۱ میلادی ۶۰ درصد کاهش داشته است.

بر همین اساس پیش بینی می شود که تولید جهانی طلا طی سال های آینده بیش از ۷ تا ۱۰ درصد کاهش خواهد یافت و این مساله می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا باشد.

به گفته تحلیلگران، علت دوم نیز این است که علی رغم افزایش ارزش دلار آمریکا، سیستم پولی جهان هنوز به شدت نااطمینان است. اگرچه فدرال رزرو آمریکا بارها تمایل خود را برای افزایش نرخ بهره نشان داده است ولی وضعیت نابسامان اقتصاد جهانی ممکن است موجب تاخیر در اجرای این تصمیم شود.

سایر کشورها از جمله کانادا و نیوزلند و اروپا نیز همچنان به اجرای سیاست های انبساطی پولی ادامه می دهند. کاهش ارزش یوان چین نیز به این مساله دامن زده است. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی نگران وقوع جنگ ارزی شدیدی هستند که در نهایت به نفع قیمت فلزات گرانبها به خصوص طلا خواهد بود.

و اما علت سوم اینکه، تقاضای طلا در بازارهای چین و هند طی ماه های آینده با افزایش روبرو خواهد شد. شورای جهانی طلا اعلام کرده است که تقاضای جواهرات طلا در سه ماه دوم امسال با کاهش ۱۴ درصدی روبرو شده ، بر همین اساس به نظر می رسد کاهش تقاضای هند در این مدت موقتی و زودگذر بوده است.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
ROMANIA
پنجشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۹
چشم حتما. امر دیگه؟