بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۷
کد خبر : ۱۵۳۴۳۱

به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، در مراسم امضای این تفاهمنامه که با حضور مقدم مدیرعامل بانک تجارت و مهندس امام مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران برگزار شد، دوطرف به بررسی جنبه‌های مشترک همکاری و خدمات مرتبط بانکی پرداختند.

مدیرعامل بانک تجارت در این جلسه با بیان اینکه حاصل تلاش شرکت انتقال گاز ایران را تمام هم‌میهنان در خانه‌های خود احساس می‌کنند گفت: گاز به عنوان یکی از مزیت‌های مهم کشور محسوب می‌شود و با توجه به سهم 62 درصدی بخش گاز در تامین انرژی کشور، عملیات اجرایی و خدمات این شرکت بسیار کلیدی و مهم به شمار می‌رود.

مقدم سرمایه‌گذاری در بخش تولید و انتقال گاز کشور را مقرون به صرفه و در جهت اهداف عالی نظام و پیشرفت اقتصادی کشور دانست و تاکید کرد: بانک تجارت در سال‌های اخیر همکاری‌های بسیار خوبی را با صنایع انرژی کشور از جمله شرکت ملی انتقال گاز کشور داشته و تلاش می‌کنیم با ارائه بهترین خدمات بانکی و مالی و خلق ارزش افزوده برای شرکت ملی انتقال گاز، سهم خود را در توسعه این بخش مهم صنعت کشور ایفا کنیم.

مهندس امام مدیرعامل شرکت ملی انتقال گاز نیز در این مراسم به شرایط ویژه منابع استراتژیک و مشترک نفت و گاز کشور اشاره کرد و خاطرنشان کرد: با توجه به برداشت دوبرابری کشور همسایه از میدان مشترک گازی خلیج فارس تلاش کرده‌ایم با افزایش برداشت در این مناطق، از حقوق کشور در این منابع صیانت کنیم.

وی افزود: برای دستیابی به هدف مهم افزایش تولید در این بستر عظیم مشترک، نیاز مبرمی به تامین منابع مالی داریم و در این راستا حضور موثرتر شبکه بانکی بسیار حیاتی است. مهندس امام در پایان ابراز امیدواری کرد این تفاهمنامه که همزمان با ایام مبارک میلاد امام رضا (ع) منعقد شد، بتواند سرمنشاء خیر و برکت برای اقتصاد کشور و مردم باشد.

گفتنی است، جمهوری اسلامی ایران کشور نخست جهان از لحاظ برخورداری مجموع دو منبع انرژی نفت و گاز به شمار رفته و با سهم 17 درصدی دومین کشور جهان در ذخایر گازی به شمار می‌رود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر