بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۹
مستطيل شيشه اي تالار

هفته ای به رنگ قرمز جگری

بازار سرمایه در حالی معاملات هفته جاری را آغاز کرد که به اعتقاد اهالی تالار بنظر می رسید سهام شرکت ها و شاخص بورس این هفته را با روند معقول تر و بهتری نسبت به هفته پیش آغاز نماید که اینگونه نشد و اتفاقاً این هفته شاخص بیش تر از هفته قبل به رنگ قرمز جگری دیده شد.
کد خبر : ۱۵۳۵۷۵
نویسنده :
آموخته

با اتمام ساعات معاملات روز چهارشنبه 94.06.04 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 23 واحد کاهش به رقم 45451 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 184 واحد افزایش عدد 137587 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 3 واحد افزایش به رقم 25381 واحد رسيد.

همچنین در این روز "حکشتی" با 28 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وغدیر" با 25 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 1 واحد افزایش به رقم 728 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 1571 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 568 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه در حالی معاملات هفته جاری را آغاز کرد که به اعتقاد اهالی تالار بنظر می رسید سهام شرکت ها و شاخص بورس این هفته را با روند معقول تر و بهتری نسبت به هفته پیش آغاز نماید که اینگونه نشد و اتفاقاً این هفته شاخص بیش تر از هفته قبل به رنگ قرمز جگری دیده شد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس در حالی آغاز هفته جاری را با روند مثبت نا چیز و رشد بیش از 6 واحدی آغاز کرد که در روزهای بعد از ان جبران همین مقدار اندک رشد را در روند نزولی بجا آورد تا خدای ناکرده کسی دلگرم به بازگشت روند صعودی و بهبود وضعیت بورس نشود.

بر این اساس از ابتدای معاملات هفته جاری تا پایان معاملات امروز در حالی تنها شاهد رشد 15 واحدی شاخص بودیم که این نماگر در مدت مذکور بیش از 1027 واحد افت را تجربه کرد، روندی که در کوران اخبار مثبت سیاسی و اقتصادی به وجود آمد تا نشان دهد همچنان حال بورس نا خوش است و پزشک هاذقی نیز برای آن وجود ندارد.

بنابراین گزارش در حالی سهامداران در هفته جاری در انتظار روند مثبت بورس به تبع بازگشایی سفارت انگلستان و مباحث مربوط به حضور سرمایه گذاران خارجی در اقتصاد کشور بودند که معاون رییس جمهور و سخنگوی دولت با بیان یک جمله خیال همه را راحت کرد، جمله ای که در آن بازار سرمایه یا دماسنج اقتصاد کشور در کنار بازار ارز، طلا و مسکن قرار گرفت تا نشان دهد احتمالاً تالار حافظ و سبز میدان در یک ردیف قرار دارند.

از سوی دیگر در این هفته در حالی "پالایش نفت تبریز"، "سیمان تهران" و "گروه صنعتی سدید" بیشترین بازدهی منفی را بر جای گذاشتند که شکر شاهرود، قند پیرانشهر و قند نیشابور بیشترین بازدهی مثبت را بر جای گذاشتند.

در پایان آنچه که در معاملات این روزهای بورس مشخص است حضور حقوقی ها برای خرید سهام در رقم هایی است که چند ماه پیش در همین نرخ های در حال فروش بودند. مشخص نیست هدف حقوقی ها از خرید سهام در قیمت هایی که پیش تر سهامشان را همانجا فروخته بودند.

یک نکته از دو سهم را هم در نظر داشته باشید. فولاد هرمزگان که این روزها بیش از پیش در حال به سخره گرفتن بورس و سهامداران می باشد به قیمت اسمی نزدیک شده و احتمالاً در هفته آتی رقم 100 تومان را نظاره خواهد کرد. رقمی که بازار در روز عرضه اولیه انتظار داشت "قاسم" نیز که برادر دوقلوی "هرمز" در به بازی گرفتن سرمایه می باشد در حال حاضر در مدار 500 تومانی قرار دارد. یعنی همان مداری که قبل از عرضه اغلب کارشناسان بازار سرمایه بر ارزندگی "قاسم" در این قیمت تأکید داشتند.

از همین رو این دو شرکت نشان دادند که اولاً بازار در ارزش گذاری سهام شرکت ها اشتباه نمی کند و ثانیاً هنوز در بورس ایران هر کس هر کاری که دلش بخواهد می تواند انجام دهد حتی بازی با سرمایه مردم.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۱
تنها راه حفظ باقیمانده نه چندان مناسب دارایی ها یمان فقط راه اندازی کمپین عدم هرگونه معامله است.
چرا از دیگر مردم یاد نمیگیریم که چگونه قیمت خودرور را پایین اوردند.
خوب ما هم میتوانیم.
چون اگر بخواهیم تجمع کنیم فردا هزار و یک انگ بهمون میچسبونن. پس ای عزیزان مطمئن باشید عدم خرید و فروش ضرر کمتری دارد. چون ارزش سهام کمتر پایین می‌اید. پس نه بخرید و نه بفروشید.
اماندا
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
دوست عزیز بازار سهام متاسفانه این گونه نیست چون همیشه نیمی از سهامداران در تقابل با نیم دیگر سهامداران هستند و این تضاد مانع از یکپارچکی بازار میشود ...چاره دیگری بیندیشید...مثلا راه حل قانونی برای گرفتن کرسی در تمام نهادهای مدیریتی برای حقیقی ها.
ناشناس
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
اماندا جون فعلا همه مسؤولان کشوری از صدر صدر تا ذیل ذیل همه و همه با بورس و سهام قهرند.
انگار نه انگار که حدود 20 میلیون نفر بطور مستقیم و غیر مستقیم با بورس سر و کار دارن. پس خرید و فروش کمتر نتیجه ضرر کمتر را در پی داره عزیزم.
اماندا
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۱
اخراج 170 کارگر تکمبا ...بسته شدن چند کارخانه قندی سال گذشته در اثر اشتباه دولت و خلف وعده او در قیمت گذاری شکر ...تعطیلی سه ماهه کارخانجات سیمان دبدلیل رکود ساخت و ساز .و ....هزاران مورد دیگر.
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۳
دیروز روزنامه دنیای اقتصاد یه مقاله در مورد سود پالایشگاها وقتی قیمت نفت میاد پایین گذاشته ...بخونید تا ببینید چه جوری دارن از سهامدارا کلاهبرداری میکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۹
داداش پولت رو بزار بانک و سودش رو بگیر.
بعد هم با خیال راحت برو با زن و بچت خوش باش.
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
سخن حکیمانه ای است که فرمود:

دولت درطول این دو سال فقط دو کار انجام داد

1. بازگشایی سفارت انگلیس

2. دادن مجوز به BBC

3. و یک سوال : 2 سال است که سهامدار زجه میزندو کسی از تمام ارکان نظام

صدای او را نمیشنود...بنظر شما کم محلی را به چه کسی میگذارند؟؟؟!!!

4.به دولت بشارت میدهم که مجلس دوهفته تعطیل کرد رفت شمال

اگر برنامه خاصی در رابطه با بورس داری الان دستت باز تره.
علی زیدی
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۵
عزیزم
دولت و مجلس دستشان یک جا هست.
در جیب من و شما
پس زیاد خوش بین نباش.
شاید اگر دولت 2 سال تعطیل میکرد میرفت شمال برای ما بهتر باشه.
در بورس بسته بشه ما دارایی مون ثابت میمونه ولی دولت ضرر میکنه.
فرشاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۱
از عرضه های اولیه چه خبر؟!!!!!
دكتر محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵
چشم هر كس كه علي رغم مشاهده اقتصاد معيوب همچنان در بورس ماند كور شود،هيچ خبري از بهبود اوضاء اقتصادي نيست پس ريسك كردن ممنوع
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۶
یه چیزی که منو به تعجب واداشته اینه که چرا بعضی ها با وجود 60-70 درصد ضرر بازم فروشنده اند؟ بابا یه ذره صبر کنید شما که 20 ماهه صبر کردید دارید سهمایی رو که شاید 6 ماه دیگه با این قیمتها تو خواب هم پیدا نمیشه می فروشید. من به دوستان نمی گم بمونید اما فروختن توی این قیمتا با این اوضاع کشور و با توجه به احتمال بسیار زیادبرداشته شدن تحریما کمی غیر معقول به نظر میرسه البته میل خودتونه به خدا من هم حدود60 درصد در ضررم اما فعلا صبر کردم چون می دونم اوضاع این طور نمی مونه یا باید 6 ماه پیش یا 9 ماه پیش و یا 20 ماه پیش بیرون می رفتید الان وقت بیرون رفتن نیست ....
جم
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
من هم با شما موافقم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
بورس نیوز جان بازار نه دزد بازار
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۹
من فقط می گویم ازماست که بر ماست
جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶
یه روز تو آمریکا و اروپا بورس قرمز شد اسمشو گذاشتن "دوشنبه ی سیاه".خوبه ما هم اسم بورسو بذاریم دوساله ی سیاه!!!!!!
اعتصام
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۶
سیاه چاله بورس برازنده تره.
یه بی سواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
از من بی سواد تر تویی که مینویسی هاذق ... خاذق درستشه به معنی ماهر
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۶
ضمن تشکر از زحمات شما لطفا"اصلاح نمایید.
پاراگراف بعد از براساس گزارش بورس نیوز ، پزشک ( حاذق ) صحیح است .
اماندا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۲
قابل توجه سهامدارانی که بیصبرانه منتظر حمایت جدی دولت از بازار سرمایه هستند...لطفا مطلب اماری زیر را بدقت بخوانیدبدهی بخش دولتی در یک سال ٢٥ هزار میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. آماری که بانک مرکزی به‌تازگی ارائه کرده، نشان می‌دهد بدهی بخش دولتی به سیستم بانکی تا اردیبهشت سال جاری حدود ١٠٤,٧ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته اندکی بیش از ٢٥ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. باز هم براساس همین آمار، بدهی خود دولت که در اردیبهشت سال ٩٣ حدود ٧٦.٢ هزار میلیارد تومان بوده در اردیبهشت سال جاری به ١٠١.١ هزار میلیارد تومان رسیده که نشان از رشد ٢٤.٨ هزار میلیارد تومان بدهی دولت در یک سال مورد اشاره دارد....

این میزان از بدهی دولت به نظام بانکی، منابعی است که تحت عنوان بدهی دولت قفل شده و امکان استفاده در قالب تسهیلات‌دهی را ندارد...

به طور کلی بدهی دولت به این معناست که دولت نتوانسته است از راه‌هایی که پیش‌بینی شده درآمد کسب کند. این تحقق‌نیافتن درآمدها، به برداشت یا استقراض از نظام بانکی و بدهکاری دولت به این حوزه منجر می‌شود. دولت درآمدی را که به دست نیاورده، خرج کرده است. این مسئله موجب افزایش نقدینگی می‌شود و الزاما افزایش پایه پولی نخواهد بود، فقط به‌جای اینکه بخش خصوصی این پول را از نظام بانکی بگیرد و خرج کند، دولت خرج کرده و این نشان‌دهنده ناکارآمدی دولت است.

دولت خارج از محدوده درآمدهایی که داشته، هزینه‌هایی انجام داده است و برای بازپرداخت آن ناچار است این پول را وارد اقتصاد کشور کند. بالاخره دولت باید این بدهی را بپردازد و به هر شیوه‌ای که دولت درآمد خود را افزایش دهد، بازپرداخت این بدهی موجب افزایش نقدینگی خواهد شد...

افزایش بدهی فعلی دولت نشانه کسری شدید در بودجه است. از یک‌سو، قیمت نفت روند کاهشی خود را ادامه داده است و از دیگر سو، امیدواری دولت به موفقیت مذاکرات و لغو تحریم‌ها و بازگشت اموال بلوکه‌شده تاکنون نتیجه مطلوبی به دنبال نداشته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۰
کجایند کارشناسانی که دو سال پیش وعده بازدهی 30 درصدی می دادند
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۵
واقعا چه جوری میشه که همه پالایشگاه دنیا سودشون بیشتر شده ولی تو ایران قضیه برعکسه؟
حميد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۲
فولاد هرمز رو خوب اومدي سهام شركت هاي ديگه اومد پايين انقدر به من ضربه نزد كه سهام ناچيز اين شركت نابودم كردم
مهران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
بورس نیوز لطفا بگویید چرا اعلام نظر مثبت و منفی من چند وقتی است عمل نمیکنه اصولا دلیل خاصی داره ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
فعلا حداقل چند هفته دیگه هم بازار نزولی است .
لاماسیا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱
بازی با سرمایه مردم اخرش مرگ با ذلت است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
هنوز هم در بعضی از سهام حباب زیادی وجود دارد از جمله سهام کشتیرانی که با سود 15 تومانی ارزش سهام آن بالای 500 تومان است در صورتیکه حتی در زمان قبل از تحریم و سود 80 تومانی ارزش سهامش به این رقم نرسیده بود.تا زمانیکه عدم شفافیت و بی برنامگی بر بورس حاکم است روز به روز ارزش سهام بیشتر سقط خواهد.با حرف بعضی از باصطلاح کارشناس ها جو گیر نشوید. آنها سهام عمده ای دارند که به فکر فروش آنها هستند و بازار گرمی می کنند.