بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۷
کد خبر : ۱۵۳۶۱۷

به گزارش خبرگزاری مهر، محمود نبوی گفت: صنعت پوشاک کشور پس از سپری کردن یک دوره رکود شدید که ناشی از تورم و تلاطم نرخ ارز بود، با آغاز اجرای ۵ برنامه تدوین شده، آماده ایجاد یک جهش در بازار داخلی و خارجی شده است.

وی افزود: الزام واحدهای تولیدی به خروج از تهران و استقرار در شهرک‌های صنعتی، تغییر رویه در صدر مجوز فروشگاه‌های زنجیره ای و بزرگ پوشاک، ابلاغ رسمی خروج پوشاک از موضوع قیمت‌گذاری، حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از برندهای داخلی و نهایتا تشکیل کارگروه ویژه پوشاک کشور با حضور تمامی ذینفعان این صنعت، برنامه های است که پس از تدوبن به اجرا درآمده است.

رئیس اتحادیه تولید و صادرات نساجی و پوشاک ایران خاطر نشان کرد: واردات غیرقانونی و قاچاق، کماکان بزرگترین مشکل این صنعت به شمار می رود و جدیت وزارت صنعت، معدن و تجارت در کنترل واردات این کالاها، امیدواری‌های زیادی را به‌وجود آورده است.

وی با بیان اینکه صنعت پوشاک ایران در سال ۹۴ فضای متفاوتی را تجربه می کند و باید عنوان کنیم دوره جدیدی در حال شکل گرفتن است، گفت: همه و همه این برنامه ها نشان می دهد که عزم نهادهای سیاست گذاری و نظارتی برای توسعه پوشاک کشور، جزم شده است.

نبوی به برگزاری سومین نمایشگاه پوشاک اشاره کرد و گفت: نمایشگاه پوشاک از امسال همزمان با نمایشگاه نساجی ایران تکس برگزار می‌شود که قطعا حضور تامین کنندگان اصلی ما یعنی تولیدکنندگان نخ و پارچه موجب تقویت ارتباط زنجیره های مختلف صنایع نساجی خواهد شد.

سومین نمایشگاه تخصصی پوشاک ایران به صورت بین المللی و با حضور تولید کنندگان و واحدهای بزرگ و کوچک تولیدی، دست اندرکاران صنعت پوشاک کشور و شرکت های مختلف خارجی، از ۱۳ الي ۱۶ شهریور ماه به مدت چهار روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برگزار می شود.

از امسال نمایشگاه پوشاک ایران به‌صورت بین المللی و با حضور شرکت‌های داخلی و خارجی برگزار می شود، البته قرار شده هر ساله ۷۰ درصد از فضای نمایشگاهی در اختیار شرکت های داخلی و ۳۰ درصد باقی مانده برای شرکت های خارجی اختصاص یابد.

در سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران، ده‌ها شرکت و واحد تولیدی داخلی و خارجی، برترین تولیدات پوشاک، شامل انواع پوشاک مردانه، زنانه و بچگانه در قالب طرح‌ها و رنگ‌های گوناگون و همچنین دستگاه‌ها و تجهیزات تولید پوشاک و نوین ترین طرح‌ها و مدل‌های طراحی و تولید پوشاک را در معرض دید علاقه مندان قرار خواهد داد.

ایجاد رقابت و تبادل اطلاعات بین تولیدکنندگان و صادرکنندگان پوشاک، ارتقاء سطح تولید داخلی کشور، علمی کردن طرح تولید لباس داخلی، کمک به توسعه اشتغال، بازاریابی و افزایش صادرات و افزایش راندمان تولید داخلی از مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بین المللی است.

همچنین برگزاری یک همایش و چند نشست تخصصی و همچنین برگزاری مسابقه طراحی پوشاک با حضور استادان برتر این حوزه، بخشی از برنامه های جانبی این نمایشگاه بین المللی است.

سومین نمایشگاه بین المللی صنعت پوشاک ایران از ۱۳ الي ۱۶ شهریور ماه هر روز از ساعت ۱۰ تا ۱۸ در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر