بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
کد خبر : ۱۵۳۹۵۸

شماری از سپرده گذاران موسسه مالی منحل شده میزان، شامگاه چهارشنبه گذشته در برابر دفتر مرکزی این موسسه در مشهد تجمع کردند.

این عده اعتراض خود را در مورد تاخیر در تعیین تکلیف سپرده های خود ابراز داشته اند.

موسسه مالی و اعتباری میزان که حوزه فعالیت اش با بیش از ۸۰ شعبه عمدتا در استان های خراسان رضوی، جنوبی و شمالی متمرکز بود از دی ماه پارسال با بحران مالی مواجه شد که گفته می شود علت آن سرمایه گذاری این موسسه در شرکت بحران زده پدیده شاندیز و سپرده گذاری در بانک مرکزی جهت دریافت مجور بانک، بوده است.

با بحران مالی این موسسه مالی و اعتباری، سپرده گذاران آن قادر به دریافت سپرده های خود نشده اند. در استان خراسان شمالی مقدار مطالبات ۸۰ هزار سپرده گذار در این موسسه حدود چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال است که تاکنون بیش از یک پنجم سپرده به مشتریان بازپس داده شده است.

فعالیت موسسات فاقد مجوز بانک مرکزی، مدتی است که خسارات زیادی به اقتصاد کشور وارد کرده و صدای اعتراض مقامات بانک مرکزی و وزیر اقتصاد را بلند ساخته است.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
باسمه تعالی
بسیار باعث تاسف است که مسئولین بعد از هشت ماه بحران میزان هنوز بلاتکلیف باقی مانده است
این همه ناهنجاری که در سپرده گذاران با سنین مختلف و گرفتاری های گوناگون، پس چگونه دولتمردان از حل بحران های مهم کشور برخواهند آمد؟؟
برای آنکه متوجه شوید، عده ای حتی عمدا چوب لای چرخ میزان میگذارند
بینام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۲
این جملات بطور موثق و به نقل از یکی از بازنشستگان یک بانک دولتی است که قبلا مدتی به عنوان بازرس در بازرسی میزان کار میکرده و از اواخر سال ۹۳ با میزان قطع همکاری نموده است : – بانک مرکزی هیچ مصوبه ای مبنی بر برداشت سود از حساب سپرده گذاران صادر ننموده است و این کار صرفا بر اساس تصمیم هیئت تصفیه میزان انجام شده و در حال حاضر حقوق کارکنان میزان از محل سود های کسر شده از حساب سپرده گذاران پرداخت می شود. – برآورد میزان دارایی های منقول و غیر منقول میزان بر طبق صورتهای مالی حسابرسی شده در سالهای قبل حداقل دو برابر جمع کل سپرده مردم در میزان است. – عملکرد هیئت تصفیه تابحال خارج از روال قانونی تصفیه موسسات مالی منحل شده است با تصمیماتی که تابحال اتخاذ شده روال تصفیه بسیار زمانبر خواهد شد ( حداقل ۳ سال) سپرده گذاران محترم جهت تنویر عموم مردم لطفا اطلاع رسانی کنید و از حق مسلم خود به آسانی نگذرید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
حقشان است برای 2الی 3 درصد سود بیشتر نباید سرمایه خود را به موسسات غیر مجاز ببرند پرداخت سود بالا توسط موسسات غیر مجاز همانند پول ربا است این درسی بشود برای دیگران که طمع سود زیاد نداشته باشند و به قانون رضایت دهند
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
لعنت به اون مسئولش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
دولت باید تورم را به کشور برگرداند والا موسساتی که از بی پولی 24 درصد به سپرده گزار سود می دهند ورشکست می شوند دولت باید پول بدون پشتوانه چاپ کند و در کشور از طریق اجرای پروژه توزیع کند تا قیمت ملک و ارز گران شود
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹
ببینین خواهر وبرادرای عزیزم تنها راه چاره ی شما تسویه ی حسابتون با وام کسیه.منم چهل تومن داشتم رفتم تسویه کردم از بنده خدا دارم ماهی 2500میگیرم. حالا درسته دیرتر به پولم میرسم. حد اقلش اینه که ازین بلاتکلیفی وفشار روحی و اقثصادی خارج شدم. چون جوری که اینا گرفتن تا دو سه سال دیگم هیچ خبری از پول نیست.چون اگه بانک مرکزی به میزانیها پول بده صدای سپرده گذاران ارمان و علویه وفرشتگان و افضل توس و پدیده و.... خیلی از صندوقای دیگه که دارن تو این باتلاق بی تدبیری دولت وبانک مرکزی دستو و پا میزنن در میاد و مشکل خود بانک مرکزی بیشتر میشه. پس بجنبین تا دیر نشده!!!!
مصطفي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹
8 ماهه ملت رو سركار گذاشتن آقاي تهرانفر امروز در همايش بانكداري اسلامي فرمودند تا وقتی موسسه میزان منحل نشده بود، بنده خود به ابعاد مشکلات انحلال موسسه پی نبرده بودم. توجه نکردیم که ۱۲۰۰ نفر در این موسسه کار می‌کنند و با انحلال آن این افراد که اغلب پا به سن گذاشته بودند، از کار بیکار شدند.وی ادامه داد: به دفعات کارکنان میزان در مقابل بانک مرکزی تجمع کردند و اعتراض کردند، در حالی که ما قبلا به این مساله توجه نکردیم. مملكت ببين چي شده بعد اينا به احمدي نژاد ميگن تصميم يك شبه ميگرفت شما كه از اون بدتر كردين به خدا اگه مساله ميزان تو دولت اون اتفاق مي افتاد خودش ميومد جلو مشگل رو حل ميكرد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
همه دارند سو استفاده می کنندهم ازمردم هم از پدیده هم از میزان بعد 15 سال میزان و 5سال پدیده کجا بودن