بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
مدیرعامل شرکت مشاور سرمایه گذاری هدف حافظ گفت:

رشد پایدار بورس در نیمه دوم سال جاری

تا پایان سال جاری و در بازه میان مدت با توجه به اینکه احتمال زیاد لغو تحریم ها اجرایی و توافق برجام نیز به نفع ایران تصویب خواهد شد، قیمت سهام شرکت های فعال در بازار نیز می توانند با روند مثبت پایداری همراه شود.
کد خبر : ۱۵۴۱۲۳
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به شرایط سیاسی و اخبار مثبت که در رابطه با موضوع رأی گیری سناتورهای آمریکایی در کنگره برای توافق برجام شنیده می شود درکوتاه مدت و در بلند مدت به شروع روند رشد بازار سرمایه می توان تحت تأثیر این اخبار امیدوار بود.

مدیرعامل شرکت مشاوره سرمایه گذاری هدف حافظ با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اعلام نظر کنگره در اوایل مهر ماه و اخبار مثبتی که در این رابطه به گوش می رسد می توان انتظار رشد متعادل قیمت سهام را در کوتاه مدت و از اوایل مهر ماه سال جاری داشت اما قطعاً این رشد به صورت هیجانی نمی باشد و ممکن است برخی از فعالان بازار از اواخر شهریور ماه نیز به استقبال رفته و بازار با جوی مثبت همراه کنند.

رضا رنگنه در ادامه افزود: تا پایان سال جاری و در بازه میان مدت با توجه به اینکه احتمال زیاد لغو تحریم ها اجرایی و توافق برجام نیز به نفع ایران تصویب خواهد شد، قیمت سهام شرکت های فعال در بازار نیز می توانند با روند مثبت پایداری همراه شود.

در چند ماه گذشته با انجام تفاهم هسته ای به دلیل اینکه تحریم های بین الملی همچنان بهقوت خود باقی مانده، تأثیری در خروج از رکود اقتصاد کشور نداشته که با اجرایی شدن آن از آبان ماه سال جاری می توان انتظار بهبود وضعیت اقتصاد صنایع و شرکت های مختلف را در بازار داشت.

وی تأکید کرد: دلیل اینکه دولت هنوز از سیاست های انبساطی استفاده نمی کند عدم لغو تحریم ها بوده چرا که همچنان تولیدکنندگان در نقل و انتقال پول مشکل داشته، تحریم های بانکی پابرجاست و شرکت های معتبر خارجی با شرکت های ایرانی پای قرارداد قرار نگرفته اند.

اگر تحریم ها لغو شوند و دولت سیاست های انبساطی در پیش بگیرد نرخ سود سپرده بانکی اصلاح خواهد شد و آثار بهبود شرایط اقتصادی را در بازار سرمایه شاهد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه به سهامداران و فعالان بازار سرمایه پیشنهاد کرد: در مدت یک ماه باقی مانده تا لغو موانع رونق اقتصادی، بهتر است سهامداری کنند، در نقش فروشنده ظاهر نشوند و سهام شرکت هایی که از لحاظ بنیادی قوی تر بوده را انتخاب کنند چرا که در برخی صنایع علی رغم رکود اقتصاد انتظار بهبود اطلاعات 6 ماهه سال جاری می رود.

زنگنه در ادامه در رابطه با گزارشات نیمه اول سال جاری گفت: به نظر من گزارش های 6 ماهه شرکت ها خیلی عالی نبوده اما قطعاً نسبت به عملکرد سه ماه نخست سال جاری بهتر خواهد بود چرا که علاوه بر رکود اقتصادی در سه ماهه اول سال، فصل بهار به دلیل بحث توافق هسته ای و مسائل سیاسی حالت انتظار برای آنها ایجاد کرده بود و همچنین به دلیل تعطیلی های ابتدای سال برخی از آنها نتوانستند فروش مناسبی باشند اما در تابستان عملکرد بهتری داشته و می توانند گزارشات بهتری را ارائه دهند اما نباید به امید پوشش های چشمگیر پیش بینی درآمد هر سهم سال جاری بود.

رضا زنگنه در خاتمه اظهار داشت: به طور کل با توجه به پیش بینی عوامل ذکر شده به سهامداران پیشنهاد می کنم سهام ارزنده خو را نفروشند چرا که بورس پاییز خوبی را در پیش خواهد داشت و قطعاً با رفع موانع اقتصادی نیمه دوم سال وضعیت بازار سرمایه و اقتصاد کشور بهتر از نیمه اول سال خواهد بود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۱
دیگه به گفته های چه کسی باید اعتماد کرد. پس روش جدید عرضه اولیه چی شد.اینم فراموش شد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
تا پایان سال شاخص تا 58 هزار پایین میاد. بنده نقد کردم و سود روزشمار 19.5 درصد میگیرم هروقت بانک مرکزی تصمیم گرفت نرخ سود رو کاهش بده دوباره وارد میشم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
بروبابا رشد پایدار تون مثل بازده مثبت سال گذشتتونه گوش ما از این حرفها پره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۳
من از مدت ها قیل گفتم که بورس ایران و رشد ان فقط و فقط یک سراب است