بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۷ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۲۱
مدير عامل شركت كشتيراني ايران از ورود اين شركت به بازار حمل و نقل محصولات شيميايي خبر داد و افزود : اين شركت با توجه به سرمايه گذاري سهامداران عمده ( سازمان تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي ) براي خريد 10 فروند كشتي حمل و نقل محصولات شيميايي مايع قراردادي را امضاء كرده است .
کد خبر : ۱۵۴۲۶

جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با حضور 71/98 درصد صاحبان سهام با دستور جلسه استماع گزارش هيأت مديره و بازرس قانوني شركت ، اتخاذ تصميم جهت صورتهاي مالي و انتخاب روزنامه و حسابرس قانوني شركت ، ساعت 10 صبح روز شنبه 27/7/87 در خيابان پاسداران خيابان فرمانيه خ هشتم ساختمان شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران برگزار شد .

در اين جلسه مصوبات ذيل به تصويب صاحبان سهام حاضر در مجمع رسيد :

1- تصويب صورتهاي مالي با تأييد اكثريت آرا

2- انتخاب روزنامه اطلاعات به عنوان روزنامه كثيرالانتشار

3- ابقاء سازمان حسابرسي به عنوان بازرس و حسابرس قانوني شركت

4- تقسيم مبلغ 800 ريال سود به ازاي هر سهم معادل 400 ميليارد تومان (  در صورت دريافت مجوز افزايش سرمايه اين شركت از سوي بورس ، تا پيش از زمان قانوني پرداخت سود اين مبلغ به 20 درصد 80 ميليارد تومان تقليل مي يابد ).
 

جلسه مجمع عمومي سال مالي منتهي به 31/3/87 شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران با رياست دكتر محمد صادق مفتح ، نظارت آقايان خالق وقاري زاده و دبيري آقاي آدابي در تركيب هيأت رئيسه تشكيل گرديد.

مديرعامل شركت كشتيراني جمهوري اسلامي ايران در اولين مجمع عمومي عادي ساليانه اين شركت كه با حضور صاحبان سهام تشكيل گرديد با اشاره به سابقه 41 ساله تأسيس شركت كشتيراني گفت : مصادف شدن برگزاري اولين مجمع عمومي عادي سالانه شركت كشتيراني را با زمان آزاد سازي كشتي ايران ديانت بايد به فال نيك گرفته شود .

محمد حسين داجمر با توجه به اين مطلب كه شركت بيمه تمام هزينه هاي پرداختي شركت براي آزادسازي اين كشتي را پرداخت مي نمايد گفت : براي آزادسازي ايران ديانت پول پرداخت كرده ايم ولي تمامي هزينه هايي كه شركت براي رهايي كشتي ايران ديانت از دست دزدان دريايي محتمل شده است را بيمه پرداخت مي نمايد .

وي با تأكيد بر عدم تأثيرگذاري تحريم هاي اقتصادي بر قيمت سهام و EPSاين شركت افزود : تحريم هاي اقتصادي به دليل عدم مراودات كشتي هاي ايراني با اشخاص يا شركتهاي آمريكايي هيچ تأثيري بر چگونگي قيمت هاي شركت ندارد و مهمترين عامل مؤثر بر وضعيت قيمتهاي سهام و EPS شركت تحريم هاي بانكي هستند .

داجمر گفت : در سال مالي گذشته كشتيراني ايران شاهد ورود 6 فروند كشتي جديد و خروج 2 فروند كشتي فرسوده از ناوگان كشتيراني بوده وهم اكنون اين ناوگان با 93 فروند كشتي به ظرفيت 4 ميليون تن رسيده است و تا پايان سال مالي جاري اين تعداد به 105 فروند خواهد رسيد .

مدير عامل شركت كشتيراني ايران از ورود اين شركت به بازار حمل و نقل محصولات شيميايي خبر داد و افزود : اين شركت با توجه به سرمايه گذاري سهامداران عمده ( سازمان تأمين اجتماعي و صندوق بازنشستگي ) براي خريد 10 فروند كشتي حمل و نقل محصولات شيميايي مايع قراردادي را امضاء كرده است .

وي گفت : بر اساس گفته هاي رئيس جمهور 50 درصد محصولات LNG توليد داخل را شركتهاي داخلي حمل مي كنند و به همين دليل پروژه ايران LNG و ميادين گازي گلشن و فردوس به كشتيراني جمهوري اسلامي ايران تعلق يافته است .

داجمر قيمت هاي رو به كاهش جهاني را در درآمد هاي سه ماهه شركت تأثيرگذار ندانست و گفت : اكثر قراردادهاي شركت كشتيراني جمهوري اسلامي قبل از وضعيت روند كاهش قيمتهاي فعلي جهاني منعقد شده است و به همين دليل افت قيمت هاي جهاني تا سه ماهه آينده تأثيري بر درآمدهاي شركت نخواهد داشت .

معاون بازرگاني شركت كشتيراني نيز در جلسه مجمع عمومي عادي ساليانه اين شركت در پاسخ به سؤال يكي از سهامداران مبني بر سن ناوگان فله بر كشتيراني گفت : متوسط عمركشتي هاي فله بر متعلق به شركت كشتيراني 12 سال است و در سال جاري استراتژي جديدي براي كشتي هاي قديمي اتخاذ شده است .

گلپرور افزود : در 20 سال گذشته بازرسي كشتي هاي كشور هاي مختلف امري معمول بوده است و بازرسي كشتي هاي جمهوري اسلامي ايران هيچ تأثيري بر روند قراردادهاي اين شركت نخواهد داشت .

تاریخچه:

کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در تاریخ 2/6/1346 به صورت شرکت سهامی عام، با نام «شرکت کشتیرانی ملی آریا» تاسیس و طی شماره 11670 مورخ2/6/1346 در اداره ثبت شرکت ها و مالکیت صنعتی تهران به ثبت رسید. پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و بر اساس اصل 44 قانون اساسی ، فعالیت کشتیرانی در ایران ملی اعلام گردید و در سال 1358 کلیه سهام آن تحت تملک دولت (وزارت بازرگانی) قرار گرفت و نام شرکت به «شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران» تغییر یافت.

تعداد شناورهای شرکت در بدو شروع فعالیت خود ، 2 فروند با مجموع ظرفیت حدود 2500 تن Dwt و در زمان پیروزی انقلاب اسلامی 42 فروند با ظرفیت حدود 000/525 تن Dwt بوده است . در پایان سال مالی 87-1386 گروه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران دارای 140 فروند شناور از انواع مختلف با مجموع ظرفيت 754/304/4 تن Dwt می باشد (17 فروند شناورهای خدمات رسان نیز لحاظ گردیده است) این مجموع ظرفیت با توجه به برنامه های توسعه ای وسیع شرکت، به صورت مستمر در حال تغییر و افزایش می باشد.

در راستای سیاست های خصوصی سازی هیات وزیران طی مصوبه شماره 61972 مورخ 9/11/1378مالکیت 51درصد از سهام شرکت را به سازمان تأمین اجتماعی و صندوق بازنشستگی کشوری بطور مساوی انتقال داد و براساس اساسنامه جدید از تاریخ 20/1/1379، شرکت از شمول قوانین و مقررات مربوط به شرکتهای دولتی خارج و به عنوان شرکت غیر دولتی و بر اساس قانون تجارت اداره گردید.

متعاقب ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص نحوه اجرای اصل 44 قانون اساسی و بر اساس مصوبه هیأت واگذاری ،اقدامات و پیگیری های مستمر جهت پذیرش شرکت در بورس انجام و در نهایت در تاریخ 28/2/87 سهام کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران در سازمان بورس اوراق بهادار تهران عرضه گردید و براساس تغییرات بوجود آمده تنها 20%از سهام شرکت در اختیار شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران باقی ماند و 2/25%سهام در اختیار سازمان تآٌمین اجتماعی ،5/25درصد سهام در اختیار صندوق بازنشستگی ،24درصد بعنوان سهام عدالت ،45/2درصد سهام به کارکنان شرکت و 55/2%نیز در بورس عرضه شده است.

شایان ذکر است که نتایج حاصله از فرآیند واگذاری سهام تا به حال رضایت بخش بوده و در مورد توجه کارشناسان و تحلیل گران داخلی و خارجی قرار گرفته است.

مرکز اصلی شرکت تهران می باشد و سرمایه شرکت مبلغ 5000 میلیارد ریال 5000 ميليون سهم یکهزار ریالی که تمامآً توسط سهامداران تأدیه گردیده است.

موضوع فعالیت شرکت:

موضوع فعالیت شرکت طبق ماده 6 اساسنامه عبارتست از :

· خريد ، اداره ، راهبري ، اجاره و فروش هر نوع كشتي و شناور براي هر منظور اعم از حمل و نقل بار ، مسافر، سوخت رساني و نظاير آن ،

· تصدي هرگونه فعاليت مكمل فعاليت هاي موضوع بند 1 فوق از قبيل احداث ، اداره يا اجاره تأسيسات بندري ، سازه هاي دريايي و تأسيسات مربوط به ساخت و تعمير كشتي ها و شناور ها و انواع پايانه هاي باري و مسافري ،

· قبول نمايندگي و اعطاي نمايندگي به كليه شركت ها ، مؤسسات و اشخاص حقيقي و حقوقي در سراسر دنيا ،

· انواع سرمايه گذاري در امر ساخت انواع كشتي و شناور و توليد كليه ملحقات مربوط به كشتي و شناور ، بطور مستقل يا با مشاركت ساير اشخاص حقيقي و حقوقي در داخل و خارج از كشور ايران،

· سرمايه گذاري در ساير شركتها و مؤسسات تابعه و وابسته كه فعاليت هاي آنها به نحوي از انحاء مكمل فعاليت هاي شركت باشد در داخل و خارج از كشور ايران،

· تأسيس و تعطيل شعب و نمايندگي ها در هر نقطه دنيا كه براي حفظ و توسعه فعاليت هاي شركت ضروري باشد ،

· انجام هر نوع عمليات و معاملاتي كه جهت حصول به مقاصد فوق ضروري يا مفيد باشد ،

· سپرده گذاري و خريد و فروش سهام و اوراق بهادار

اعضاء هيأت مديره طي سال مالي مورد گزارش ؛

 

تركيب اعضاء هيأت مديره

حقيقي

محمد حسين داجمر

محمد صادق مفتح

سيد عليرضا مير محمد صادقي

حقوقي

سازمان تأمين اجتماعي

سازمان بازنشستگي كشوري

عملكرد حمل محصولات كانتينري :

كشتيراني در سال مالي مورد گزارش با 185 سفر دريايي ، بيش از 543 هزار TEU كانتينر حمل و نزديك به 754 ميليون دلار كرايه كسب نمود كه از نظر تعداد كانتينر حمل شده با رشد 19 درصد و به لحاظ كرايه حمل دريافتي رشدي معادل 2/61 درصد داشته است .

چشم انداز شركت كشتيراني

سازماني است توسعه يافته و پاسخگو كه متناسب با مقتضيات محيطي و ارزش ها و شرايط منعطف و متحول همواره به دنبال بهبود و تعالي مي باشد .

سازماني دانش محور و مسأله گرا است و با استفاده از دانش روز در پي استفاده از بهترين راهكار ها است . علاوه بر اين توليد كننده دانش نيز هست . از دانش ديگران به نحو بهينه استفاده نموده و به گسترش و اشاعه آن در گروه كمك مي كند .

داراي سرمايه هاي انساني دانا ، فعال ، مسئوليت پذير ، پر انگيزه ،رضايتمند ، مثبت انديش ، منضبط ، مشتري گرا ، ارزش آفرين ، نوگرا و نوآور ، با وجدان كاري و روحيه همكاري و تعاون ، وفادار ، با احساس تعهد و تعلق به گروه و بالندگي آن، و مؤمن و معتقد به توسعه و اعتلاي كشور مي باشد .

سازماني است يادگيرنده كه ياد مي گيرد بهترين و برترين باشد از همين روي :

- جامع نگر و نظام گراست و خود را عضوي مهم از نظام حمل و نقل دريايي كشور و جامعه جهاني مي داند .

- تصوير و آرماني مشترك از آينده اي مطلوب دارد كه به همت كاركنان خود در پي تحقق آن مي باشد .

- معتقد به كار گروهي است و از مهارت و توان همفكري ، گفتگو و مفاهمه مشترك همه كاركنان با يكديگر برخوردار است .

- در پي ارتقاء و غنا بخشيدن به واقع گرايي و مثبت انديشي كاركنان خويش است .

- همواره در پي كشف روند شرايط محيط بيروني و بويژه محيط بين المللي كسب و كار خود بوده و در جهت دستيابي به بيشينه ترين سود براي گروه با بهينه ترين روشها ، در تجزيه و تحليل محيط هاي مزبور توانمند است .

اشتراک گذاری :
ارسال نظر