بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
کد خبر : ۱۵۴۳۳۳

به گزارش گروه فضای مجازی «خبرگزاری دانشجو» عصر ایران نوشت: هر روز از ارزش سرمایه‌های مردم در بورس دوران حسن روحانی کاسته می‌شود. دیگر کسی در بورس به خاطر وضعیت بد بازار سهام وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس شورای عالی بورس را ملامت نمی‌کند چرا که همه می‌دانند چیزی دست او نیست و بازی‌های بزرگ اقتصاد در وزارتخانه‌های دیگر رقم می‌خورد. خط‌کش نرخ خوراک پتروشیمی‌ها در دستان بيژن نامدار زنگنه است تا با اولتیماتوم دادن به 23 درصد بازار سهام (پتروشیمی‌ها) برای رشد نرخ خوراک تا 20 سنت، همچنان قبض 13 سنتی برای پتروشیمی‌ها بفرستد و براحتی نظاره‌گر آب شدن سرمایه‌های مردم در بورس باشد و مدیران صنعت پتروشیمی را با این سوال مهم سرمایه‌گذاران خارجی که نرخ خوراک در کشور شما چند سنت است، بدون پاسخ بگذارد.


این سایت ادامه می‌دهد: بماند که اخیرا زنگنه دست به بازی خطرناک‌تر دیگری زده و قصد دارد تخفیف 5 درصدی پتروشیمی‌های مصرف‌کننده خوراک مایع (پتروشیمی‌های شازند، بخشی از جم و زیرمجموعه‌های پتروشیمی خلیج‌فارس) را به 3 درصد کاهش دهد! کمی آن طرف‌تر محمدرضا نعمت‌زاده نیز شمشیر را برای سنگ‌آهنی‌ها از رو بسته که عدم تمکین او از دستور اسحاق جهانگیری مبنی بر لغو بخشنامه کاهش 3 درصدی نرخ گندله آهن نیمی از سقوط چهار رقمی شاخص بورس در روز چهارشنبه را رقم زد.


نویسنده خاطرنشان می‌کند: وزیر صنعت دولت روحانی 60 روزی است که با بخشنامه خود مبنی بر کاهش دستوری نرخ گندله حسابی بورس تهران را بهم ریخته و حتی به توصیه دستورگونه جهانگیری مبنی بر عدم اجرای بخشنامه مزبور نیز توجه نکرده است! وضعیت عجیبی است؛ وزیر از دستور معاون اول رئیس‌جمهور اطاعت نمی‌کند.! قانون تصویب شده در مجلس برای خوراک توسط وزیر مربوطه اجرا نمی‌شود؛ وزیر حرف بالاتر از خودش را نمی‌خواند و خبر درست و دقیق را نمی‌شود گفت که از زبان چه مسئول دولتی می‌توان شنید. اما در کنار همه این موارد اظهارنظر اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی جالب بود که چندی پیش در حاشیه همایش روابط‌عمومی‌های صنعت بانکداری از به جریان افتادن دوباره پرونده کاهش نرخ سود بانکی خبر داد و از آقای رئیس کل گرفته تا سایر اعضای شورای پول و اعتبار همه آن را رد کردند.


عصر ایران می‌افزاید: از حرف‌های نوبخت معاون روحانی بگذریم که یک سالی است می‌گوید اقتصاد از حالت رکود خارج شده اما چرا این خروج از رکود هنوز در صورت‌های مالی شرکت‌ها که سریع‌ترین تاثیر را از وضعیت اقتصاد می‌پذیرد، به چشم نمی‌خورد واقعا سوالی است که تا الان بی‌پاسخ مانده است. به هر حال آن‌چه که مسلم است این است که بورس تهران در 12 سال گذشته نگرانی مهمی به نام «مذاکرات هسته‌ای» داشته است و حالا که این ریسک تا حدود زیادی از کشور رخت بربسته است، تازه این درک در بازار به وجود آمده که تنها مشکل اصلی و حاد بازار «سیاسی» نبود، بلکه مداخله‌های مکرر دولت در فضای کسب و کار صنایع و شرکت‌های مختلف خود دست کمی از آثار مخرب مسائل سیاسی بر بورس ندارد.


بر اساس این گزارش در هفته سپری شده ارزش معاملات در دو بازار بورس و فرابورس 1/184 میلیارد تومان بود و ارزش معاملات خرد (بدون معاملات بلوکی و اوراق مشارکت) نیز در بازار سهام برابر با 351 میلیارد تومان رقم خورد.


شاخص بورس تهران نیز در این هفته از 64/276 تا 63/468 واحد حرکت کرد و 1/26 درصد افت را از خود به نمایش گذاشت و افت شاخص فرابورس نیز در این هفته برابر با 1/36 درصد رقم خورد.


اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
اما این وزارتخانه ها کاره ای نیستند. گویا مدیریت جدید بورس زیر نظر معاون اول رئیس جمهور کار می کند و به کس دیگری هم پاسخگو نیست.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
قرار نیست دولت خوراک پترشیمی ها را که به تمام ملت تعلق دارد به اسم حمایت از بورس تو جیب صاحبان صنایع پتروشیمی که عمدتا" دست چند نفر است، بریزد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۹
لعنت بر همشون که نابودمون کردن.
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۲
با سلام اقاي روحاني با اين وزرا اين اقتصاد نابود شده است خصوصا اقاي زنگنه كه كمر به نابودي صنايع نفتي بسته است در دنيا قيمتها سقوط ميكند اما در ايران قيمتهاي مواد اوليه صنايع نفتي صعود ميكند انهم با جهشهاي 400 درصدي اقاي روحاني ديروز فرمودند نمگذارم مردم نااميد شوند لطفا با اين وزير نفت برخورد نماييد و از كار بركنارش كنيد تا اميد قشر صنعت نفت و سهامداران ان نااميد نشود اقاي روحاني مشكل چند نماينده تندرو مجلس نيست مشكل در خود كابينه شما است لطفا از وزراي خود شروع كرده پاسخ نمايندگان با مردم .درود بر دكتر احمدي نژاد ياور سهامداران خرد .
ناشناس
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۵
باشه عزیزم الان زنگنه برکنار میشه و همه چی درست میشه
فاضل مدینه فاضله
ROMANIA
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۳
بسمه تعالی
لطفا دوستان پاسخ فرمایند مسئولیت امنیت موارد زیر باکیست
1-جنگل خواری2-کوه خواری3 دریاخواری4-زمین خواری5-رودخانه خواری7-استخدام خواری8-اقتصاد خواری9-.....
آ-مدبربت درمان گفتاری ب-حرفهای قشنگ زدند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹
این دولت متعلق به قشر مستکبر و سرمایه دار ه.
مخصوصا معاون اول و وزیر نفت که انگار کاری جز له کردن سهامداران خرد ندارن
من کارمند نفت هستم ابن وزبر کاملا کارکنان صنعت نفت رو نابود کرده
هیچکس روحیه کارکردن نداره. چون حق و حقوق مردم رو دستور داده ندن .
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
از عوامل مشاوره دهنده تیم اقتصادی غافل نشوید