بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۶
ما امضا کنندگان این نامه به عنوان جمعی از فعالان اقتصادی کشور بر این باوریم که نرخ های بالای سود سپرده بنا به دلایل مستندی که در ادامه شرح داده خواهد شد، با واقعیات اقتصادی مطابقت نداشته و علاوه بر این که موجب تداوم رکورد و مانع گسترش سرمایه گذاری در صنایع گردیده، در آینده ای نزدیک سیسستم بانکی کشور را با بحران ورشکستگی تعدادی از بانکها مواجه خواهد کرد.
کد خبر : ۱۵۴۳۹۹
به گزارش بورس نیوز تعدادی از سهامداران بورس ، با ارسال نامه ای به رئیس جمهور از وی خواستند کمک به بورس را در دستور کار خود قرار دهد. 

باسمه تعالی
جناب آقای دکتر روحانی
ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران

با سلام و احترام، بیش از دو سال از شروع به کار دولت تدبیر و امید می‌گذرد و در طی این مدت شاهد پیشرفتهای قابل توجهی در سیاست خارجی از نظر ارتقاء جایگاه سیاسی کشور و گشوده شدن باب گفتگو و تعامل با دنیا و همکاری های سیاسی و اقتصادی در آینده نزدیک با رفع تحریم ها و نیز توفیقاتی در حوزه اقتصاد نظیر مهار تورم بوده ایم.

این توفیقات در حالی به دست آمد که به دلیل تحریم ها و همچنین سوء تدبیر دولت قبل در حوزه اقتصاد داخلی و سیاست خارجی، کشور دچار بحران شده و آثار آن به خصوص در اقتصاد کشور بیش از پیش نمایان است.

لذا اقدامات و تدابیر صورت گرفته توسط جنابعالی و همکارانتان در دولت یازدهم، ستودنی و مثال زدنی بوده و ملت بزرگ ایران قدردان و سپاسگزار تلاشهای صورت گرفته بوده و خواهند بود.

لکن علیرغم گشایش های بزرگ حاصل شده در سیاست خارجی، در حوزه اقتصادی همچنان با معضلات و مشکلات جدی مواجه هستیم. از یک سو علی رغم تصویب قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر، متاسفانه در حوزه اجرا نه تنها اقدام عملی در حمایت از صنایع صورت نگرفته بلکه با گذشت بیش از دو سال از فعالیت دولت، کماکان ابهامات در بسیاری از صنایع به قوت خود باقی است.

نامعلوم بودن نرخ خوراک شرکتهای پتروشیمی (با اینکه بیش از شش ماه از مصوبه مجلس در خصوص واگذاری تعیین نرخ خوراک صنایع پتروشیمی به دولت می گذرد)، نامعلوم بودن نحوه قیمت گذاری نرخ خوراک و فرآورده های پالایشگاهها و... روند ورود سرمایه گذار به این صنایع را با کندی مواجه نموده و حتی موجب توقف طرحهای توسعه ای بسیاری از شرکتها گردیده است.

از سوی دیگر تداوم سیاستهای انقباضی دولت و رکود حاکم بر اقتصاد کشور، تصویب قوانین سخت گیرانه بر صنایع همانند بهره مالکانه 25% معادن و کاهش قیمت های جهانی، بازده اقتصادی بسیاری از صنایع را از بین برده و سرمایه گذاری در این بخش ها را توجیه ناپذیر کرده است.
تداوم وضعیت فعلی، کشور را با بحران جدی مواجه خواهد کرد به گونه ای که در ماه های اخیر شاهد تعطیلی و تعدیل نیرو در تعدادی از بنگاه ها بوده ایم و مشکل اشتغال به معضلی جدی در کشور تبدیل شده است.

از آنجا که یکی از مشکلات اصلی که نقش اساسی در تداوم و تعمیق رکود فعلی دارد را نرخ بالای سود سپرده بانکی (و به تبع آن نرخ بالای سود تسهیلات) می دانیم، بنابراین در این نوشتار برآنیم به صورت جزئی تر وارد این حوزه شده و مخاطرات و عواقب تداوم این مشکل را گوشزد نماییم. بحث را با چند سوال آغاز می کنیم:

1)آیا با نرخ های سود بدون ریسک فعلی (25-30 درصد بسته به حجم پول) و نرخ تورم زیر 15 درصد و همچنین نرخ بازده پایین صنایع ( میانگین در حدود 10%) انگیزه ای برای سرمایه گذاری وجود دارد؟ آیا در شرایط فعلی هیچ عقل سلیمی نرخ سود بانکی بدون ریسک بالا را رها نموده و وارد فرآیند پر درد سر و پر ابهام و بدون بازده اقتصادی بخش تولید می شود؟

2)زمانی که اقتصاد کشور با یک رکود سنگین مواجه است و اکثر شرکت ها و صنایع با مشکلات متنوع مواجه هستند و تنها به فکر بقاءاند، بانک ها این نرخ بالای سود را چگونه به سپرده گذاران می دهند؟ آیا غیر از این است که این سودها واقعا در اقتصاد تولید نمی شود و با سود های غیر واقعی مواجه هستیم؟

3)زمانی که برخی بانک ها به سپرده های بزرگ نرخ سود بالای 28 % میدهند و نرخ تمام شده آن ها با توجه به هزینه های بانک و نرخ سپرده قانونی به رقمی نزدیک به 32% می رسد، با توجه به وضعیت اقتصادی صنایع، آیا گیرنده تسهیلات قصد یا توان بازگرداندن آن را دارد؟ آیا غیر از این است که هم بانک و هم تسهیلات گیرنده به امید بقاء، تنها در حال انتقال مشکلات یه آینده هستند؟

4)آیا بسیاری از مشکلات بوجود آمده برای بانکها وصنایع و افزایش بدهی آنها نزد بانک مرکزی و استقراض با نرخهای 34% که خود زمینه ساز افزایش رقابت بین بانکها برای جذب سپرده بیشتر با نرخ سود بانکی بالاتر است، ناشی از بدهی سنگین دولت به بانکها و صنایع و پیمانکاران نیست؟

در حالی که پرداخت سودهای غیر واقعی به سپرده های بانکی، چرخه تولید را از کار انداخته و سرمایه گذاری در حوزه صنایع و معادن را توجیه ناپذیر ساخته است. این نرخ سود گریبان خود بانک ها را نیز گرفته است. صورت های مالی سال 93 بانک ها حاکی از زیان عملیات بانکداری در عمده آنها می باشد. مساله ای که باعث شد مسئولان بانک مرکزی سودهای شناسایی شده در بسیاری از بانکها را کاغذی تلقی نموده و از تقسیم سود بالا در مجامع بانکهای بورسی جلوگیری به عمل آورند.

غافل از اینکه کل سود تقسیمی در مجامع سال 93، بانکهای بورسی و فرابورسی، 2.8 هزار میلیارد تومان بوده در حالی که همین بانکها طی سال 93 بالغ بر 83 هزار میلیارد تومان سود علی الحساب به سپرده گذاران پرداخت نموده اند!

لذا صرف ممانعت و جلوگیری از پرداخت سود به سهامداران بانکی دردی از مشکلات نظام بانکی ما دوا نخواهد کرد و می بایست بانک مرکزی همین حساسیت را در قبال سود پرداختی به سپرده گذاران هم مد نظر قرار دهد.

ما امضا کنندگان این نامه به عنوان جمعی از فعالان اقتصادی کشور بر این باوریم که نرخ های بالای سود سپرده بنا به دلایل مستندی که در ادامه شرح داده خواهد شد، با واقعیات اقتصادی مطابقت نداشته و علاوه بر این که موجب تداوم رکورد و مانع گسترش سرمایه گذاری در صنایع گردیده، در آینده ای نزدیک سیسستم بانکی کشور را با بحران ورشکستگی تعدادی از بانکها مواجه خواهد کرد.

از حضرتعالی به عنوان ریاست محترم مجمع عمومی بانک مرکزی تقاضامندیم دستور فرمایید بانک مرکزی که به موجب بند ب ماده 11 قانون پولی و بانکی کشور وظیفه نظارت بر بانکها و موسسات اعتباری را برعهده دارد، نسبت به نظارت جدی در خصوص واقعی نمودن نرخ سود سپرده بانکی و نرخ تسهیلات اقدامات لازم را به عمل آورند.

در ادامه به دلایل غیرواقعی بودن سودهای پرداختی سیستم بانکی می پردازیم:

1.بخش قابل توجهی از درآمدهای مشاع بانکها (که قسمت عمده آن به عنوان سود علی الحساب به سپرده گذاران پرداخت می شود) از محل استمهال تسهیلات معوق شده شناسایی می گردد در صورتی که بر اساس دستورالعمل "نحوه تشخیص و حذف مطالبات غیرقابل وصول از دفاتر بانک ها و موسسات اعتباری و افشای آن در صورت های مالی" مصوب اسفند 1390 بانک مرکزی، نه تنها درآمدی از این محل قابل شناسایی نخواهد بود بلکه تسهیلات معوق مذکور باید به حساب هزینه مطالبات مشکوک الوصول منظور گردد.

همچنین مفاد دستورالعمل مذکور در خصوص تسهیلات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول بانکها به درستی رعایت نمی گردد. بررسیها نشان می دهد مجموع تسهیلات سررسید گذشته، معوق و مشکوک الوصول در پایان سال 93 در 22 بانک بورسی و فرابورسی مورد بررسی، حدود 59 هزار میلیارد تومان است، در حالی که ذخایر اخذ شده برای آنها کمتر از 23 هزار میلیارد تومان می باشد.

این در حالیست که مطابق با مفاد دستورالعمل مذکور، بانک ها می بایست 50 تا 100 درصد مطالبات مشکوک الوصول خود را ذخیره اخذ نمایند. بنابراین بخشی از درآمدهای شناسایی شده در بانک ها که قسمت عمده آن به سپرده گذاران پرداخت می گردد به دلیل عدم وصول اقساط مربوطه، در سال های آینده در ردیف مطالبات لاوصول قرار خواهد گرفت.

2.صورتهای مالی حسابرسی شده منتهی به 29/12/ 1393و یادداشتهای همراه 22 بانک بورسی و فرابورسی بیانگر پرداخت مبلغ 83 هزار میلیارد تومان سود علی الحساب به سپرده گذاران در سال 93 می باشد. بر اساس مبالغ افشا شده در یادداشتهای همراه صورتهای مالی بانکهای مذکور، سود مازاد پرداختی به سپرده گذاران (بدون در نظر گرفتن هزینه های بانکها) بیش از 4800 میلیارد تومان بوده است.

اگر نرخ حق الوکاله بانکها را صفر در نظر گرفته و هزینه های بانکی را به تناسب سهم درآمدی سپرده گذار و بانک بین آنها تسهیم نماییم (چرا که منطقاً و نه قانوناً همانگونه که بانک و سپرده گذار در درآمدها به نسبت سهم منابع خود شریک هستند در هزینه ها نیز به همان نسبت سهیم می باشند)، سود مازاد پرداختی به سپرده گذاران به رقم 10800 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت که نشان از عدم توان عملیاتی بانک ها در پوشش نرخ سود علی الحساب تعیین شده و عدم انطباق آن با واقعیات اقتصادی دارد. (اعداد و ارقام بانکهای دولتی غیربورسی به دلیل عدم دسترسی به صورتهای مالی آنها در ارقام مذکور لحاظ نشده است.)

3.بررسی انجام شده بر روی سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس (به عنوان نماد بخش واقعی اقتصاد)، بیانگر نرخ بازده 8 درصدی دارایی های این شرکت ها در سال گذشته بوده است. اعداد فوق نشان از شکاف قابل توجه بازده واقعی اقتصاد با نرخ های بالای سود سپرده های بانکی و به تبع آن نرخ های بالاتر سود تسهیلات بانکی دارد. در سال جاری به دلیل تشدید رکود اقتصادی این میزان پایین تر خواهد بود.

4.بر اساس اطلاعات ارایه شده توسط رییس کل بانک مرکزی در بیست و پنجمین همایش سالانه سیاست های پولی و ارزی، "بیش از 40 درصد از دارایی‌های بانک‌ها قابل استفاده نیست؛ زیرا حدود 14 درصد در گرو مطالبات غیرجاری، 15 درصد مطالبات از دولت و 15 درصد دارایی ملکی است و این وضعیت، توان تسهیلات دهی بانک‌ها را به شدت کاهش داده است". به این ارقام باید حدود 11 درصد سپرده قانونی بانکها نزد بانک مرکزی را نیز اضافه نمود چرا که فاقد بازدهی لازم برای بانکهاست.

بنابراین در حالی که بیش از 50درصد داراییهای بانکها فاقد کارایی لازم جهت کسب بازدهی است، پرداخت سودهای بالای 25 درصد در نظام بانکی بر اساس کدام منطق صورت می گیرد؟

بر اساس اطلاعات منتشره توسط بانک مرکزی، مطالبات بانکها از بخش دولتی در پایان سال 93 حدود 104 هزار میلیارد تومان وبدهی بانکها به بانک مرکزی 86هزار میلیارد تومان بوده است. که بابت این بدهی، با نرخ 34درصد در سال به بانک مرکزی جریمه می پردازند، در حالی که نرخ سود مطالباتشان از دولت به مراتب کمتر از نرخ جریمه پرداختی به بانک مرکزی است.

بدیهی است که تا زمانی که نرخ جریمه بانک مرکزی 34درصد باشد، رقابت برای جذب سپرده با نرخهای بالا (به منظور جلوگیری از پرداخت جریمه 34درصدی به بانک مرکزی) در بین بانکهای بدهکار به بانک مرکزی ادامه خواهد یافت.

این در حالی است که بر اساس بیانیه های رسمی بانک مرکزی، رشد بدهي بانکها به بانک مرکزی در سال 1393، عمدتاً به مواردي نظير تکاليف دولت به شبکه بانکي در خصوص تامين مالي خريد کالاهاي اساسي و بازپرداخت اصل و سود اوراق مشارکت شرکت‌هاي دولتي منتشره در سالهاي قبل مربوط بوده است اخذ جریمه 34 درصدی از بانکهای طلبکار از دولت خلاف منطق بوده و پیشنهاد می گردد در سریعتر زمان بانک مرکزی حداقل در خصوص نرخ جریمه بانکهایی که از دولت مطالبه دارندتجدید نظر نماید تا رقابت منفی بین آنها برای جذب سپرده با نرخهای بالا کاهش یابد.

در حالیکه تورم کشور به زیر 15 درصد رسیده است و به دلیل رکود اقتصادی، صنایع با کاهش قابل توجه درآمد مواجه شده اند و هزینه های بالای تامین مالی بسیاری از آنها را با زیان مواجه ساخته است و تقریباً دیگر معدود کسب و کاری می توان یافت که بازده بالای 20 درصد در پی داشته باشد، پرداخت سودهای سپرده بالای بانکی علاوه بر اینکه بانک ها را با مشکلات عدیده ای مواجه کرده به رکود بیشتر فعالیت های اقتصادی منجر شده است و به هیچ عنوان با قانون عملیات بانکداری بدون ربا که در سی و دومین سالروز تصویب آن هستیم، سازگاری ندارد.

بنایراین از آن مقام عالی تقاضا مندیم دستور فرمایید دغدغه های فوق الذکر مورد توجه سیاست گذاران اقتصادی دولت قرار گیرد. در پایان ضمن آمادگی جهت برگزاری جلسات کارشناسی به منظور شفاف سازی هر چه بیشتر سیاستهای پولی و مالی دولت، موفقیت هر چه بیشتر دولت محترم را در همه زمینه ها به خصوص در حوزه اقتصاد، از درگاه احدیت خواستاریم.  

منبع : عصر ایران - *اسامی امضا کنندگان نزد عصر ایران محفوظ است.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳
.

نگران نباشید بازار در حال کف سازی است و معاملات امروز دوشنبه نشون داد که به تدریج بازار باید برگرده .



.
رهاورد
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
بازار تا سال 95 همین وضعه...

چرا نمیخاید واقعیت رو قبول کنید 2 سال داریم خودمونو گول میزنیم .... هر روز به امید فردا!!!!!!!
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۲
بورس دستمایه مسائل سیاسی قرار گرفته .
از ابتدای دی حمایت دولت شروع می شود ان هم با هدف افزایش احتمال پیروزی کاندیداهای نزدیک به دولت.
رضا
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
من نميدونم نزديك دو ساله كه بازار داره ميريزه و ميگن كف سازيه ! نكنه منظورت كارخانه كف (داروگر ) هست ؟ !!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۸
سود بانکی شده؟؟؟
بگو از بازار حمایت کنه این چیه میگن سوده بانکی شده
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۲
معماملات امروز سه شنبه هم نشون داد که کف ساخته شده از کف صابونی بود که خقوقی ها استفاده کرده بودن تا این حقیقی ها لیز بخورن و بیافتن توش بعدش امروز مشاهده کردین که چی شد.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
سلام بورس نیوز
لطفا خواهشا... اینقدر تحلیل های کارشناسان ناراست را انتشار ندهید سهامداران مطمئن هستند اگر هزار بهانه خوب هم برای رشد بازار باشد سر سهامدار حقیقی خرد کلاه میرود وقتی دست های پشت پرده رسواشده وجود دارند و ریزش و سقوط عمدی صورت میگیرد پس لطفا به وظیفه انسانی خبرنگارای خود متعهد باشید. سهامداران محترم اگرنظری غیر این دارید بفرمایید وگرنه تایید کنید....... متشکر
گزارش تلخ تر از تلخ شما موید سخن من است
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
سلام
شکایت از مقصر را پیش مقصر بردن...
چه غفلت نابخشودنی و چه حماقت همیشگی ما ایرانیان که اصلا تفکر نمیکنیم... دوستان غیر از این است!!!؟؟؟
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
بهتر از دست رو دست گذاشتن ه
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹
من فقط موندم چرا پالایشگاه ها به این فلاکت افتادند.دیگر هیچ سوالی از این آقای ندارم.فقط بیاد بگه چرا شرکتها رو به این وضعیت کشونده.
ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
بندگان خدا آگاه باشید که برای چندمین بار است که به این بهانه ها وبهانه های مشابه سود حساب های بانکی را کاهش می دهند و می گویند بورس احیا خواهد شد ولی هر بار ضمن کم کردن سود حساب های مردم (که معمولا از افرادی هستند که سرمایه زندگیشان را به امید ریسک پایین در بانک ها گذاشته اند) کم می کنند و بورس هم تکانی نمی خورد بلکه منفی تر هم می شود این نامه های بعضا خود ساخته شروعی خواهد بود بر کم کردن سود بانک ها در سال آینده
رمضان
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵
ایرانی عزیز اگه نمیدونی بدون سود بانکی نه تنها پایین نیومده دوباره بالا بردن
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
آقای عزیز سود هائی که بانک ها به سپرده گذاران می دهند ربا و حرام است و کسانی هم که در بانکها سپرده گذاری کرده اند در ایجاد رکود و بیکاری و فقر و شکاف طبقاتی سهیم هستند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
ایرانی , کاملا" حرفت درسته و با شما موافقم , فقط دولت برای کم کردن سود بانکی اقدام به اماده سازی افکار عمومی نمیکنه ... و نه سال اینده بلکه امسال قطعا" 2 درصد دیگر کسر خواهد شد و اقایون جوگیر خواهند دید که این کم کردن دستوری هرگز.. تاکید میکنم هرگز باعث رشد بازار مالی یا مسکن نخواهد شد .
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
رمضان چرا جو میدی برادر من کجا بهره را بالا بردن که هیچکس خبر نداره الی شما ؟؟؟؟؟
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳
شما خيلي درست گفتيد پيشنهاد ميشود بورسي ها با هر ميزان ضزز بفروشند و بگذارند بانك تا تقاضاي افزايش سود كنند نه كاهش كه كم خطر تر است.
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
و همچنین روحانی قربانی بورس خواهد شد.از همین الان خداحافظ پرزیدنت روحانی.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
اونم به حرف شما سهامدارا گوش داد.چقدر بدبختید که نمیفهمید همه این کارا با دستور مستقیم شخص رییس جمهوره
نکته بین
-
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
شاید ذکر این جمله در نامه لازم بود : دو گروه به بورس صدمه میزنند:
1- گروهی که سود خود را در ادامه تحریم ها میبینند.

2- گروهی که با کار شکنی در بازار سرمایه بنوعی سرمایه مردم را گروگان گرفته اند و القاء میکنند تا برجام تایید نشود مشکل کشور ما حل نخواهد شد .
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵
مردم خودشان هم مقصرند .... فراموش نشه .
دو ساله تو ضررند حاضر نیستند بیان بیرون ..!!!
چرا ؟؟؟؟ چون به پول باداورده عادتشون دادن ..
چرا؟؟؟؟ چون تولید خوابیده , رونق تو بازار نیست , پول تو جیب مردم نیست .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۰
روحانی خودش وتیم اقتصادیش عامل اصلی حال وروز امروز بورس هستند شما دیگه چقدر ساده اید
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
با سلام اين همه نامه وتحليل ديگر بس است اگر رييس جمهور فكر بورس بود تا حالا كه مردم نابود شدن يه كاري كرده بود فقط فرياد است كه شنيده ميشود به خواب زده را نميتوان از خواب بيدار كرد پس بايد جلوي وزارت نفت اعتراض خودمان را به گوش زنگنه برسانيم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۲
جناب آقای روحانی
با سلام واحترام
خواهشا به وزیر محترم اقتصاد بفرمائید بازار سرمایه را حمایت کند دستور بفرمائید برای عبور از بحران قیمت دلار را منطقی کنند با این شرایط شرکتهای وضعیتشان بدتر می شود می دانیم خرابی را تحویل گرفته اید اما به فکر اینده هم باشید
حسین
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰
چشم حتما.... فقط شما؟
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰
چقدر لطیف!سسسسسسسسسلام!
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۸
چشم آقا
ما
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳
قربان اوامر دیگری ندارید ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۳
دلیل وضعییت فعلی بورس صرفا به نرخ سود سپرده ها بر نمی گردد خصوصا اینکه نرخ تورم در این تحلیل فراموش شده است انچه این بلا را بر سر بورس اورده تصمیمات مدیران تازه وارد به شرکت ها و بورس یود مدیرانی که صرفا درصدد رکورد زدن و تاریخ ساز شدن بوده و هستند .
افزایش سرمایه های فاقد توجیه و بدون طرح های مولد و سود اور و صرفا به دلیل تامین سرمایه در گردش از یکسو و تقسیم سود های کلان براساس همین سرمایه های جدید بدون رعایت مبانی سود پایدار و خلاصه عدم توجه به اصول مدیدیت مالی در شرکتها و بورس بعنوان نهاد ناظر اسیبی را وارد کرده که جبران ان نیازمند گذشت زمان زیاد است البته مسببین این شرایط براحتی همچنان مشغول کسب تجربه بیشتر از محل دارایی سهامدان زیاندیده هستند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
اقتصاد مقاومتی دولت امید تدبیر خام فروشی ممنوع ولی باید ما سهمیه نفت مان هر طور شده حتی به قیمت 20 دلار بفروشم إإإإ بی تدبیری مدیریت اقتصادی دولت ، قطر گاز مشترک مان را میبرد. پول آن را در منطقه بر علیه ما بکار میبرد إإإ الان وزیر جنگ نفت می گوید 25 دلار برای پتروشیمی مناسب است إإإإ

ما سهامدار حقیقی خرد ، خرد شده
نمی دانیم به کجا پناه ببریم ، تنها گناه ما این است پولمان را در رونق تولید گذاشتیم؟؟؟؟
علی
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
اصلاح متن گاز 25 سنت درست است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
بابا این سود کجای این اقتصاد است که بانکها به سپرده گذار می دهند چرا شفاف سازی نمی کنند و نمی گویند از چه راهی این سود سازی شکل کرفته درصورتی کل اقتصاد در حال رکود است ...ایا جز این است که سود بالا می بپردازند که سپرده گذار پول خود را بیرون نکشند مانند روزهای اول بانک میزان که اخر گندش درامد مگر تا کی می توانند این راه را ادامه دهند ما فروپاشی شرکتهای مضرابه ای را از یاد نبرده ایم موقعه بانکها 70هزار میلیار تومان است یعنی چندین برابر سرمایه بانکها ولی این سود از کجا داده می شود خدا داند این موضوع شروع یک فروپاشی اقتصادی است که کسی به ان توجه نمی کند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
جوش نزن اخوی ....
امسال 18 درصد سود بلند مدت را خواهی دید و سال اینده 16 .....
اگر هم تا الان 20 نگه داشتند , دلیلش اقتصادی نبوده ..!!!!!
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۱
با سلام نامه فوق کاملا ناقص می باشد و در این نامه به عدم حمایت دولت از تولید و خصومت بازی زنگنه خیلی ناقص اشاره گردیده است و بهتر بود رونوشتهایی از این نامه تقدیم رهبر معظم انقلاب ونمایندگان مجلس اصولگرا هم می شد
علی شاه
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸
این نامه هر جا که ارسال بشه ، در نهایت به سطل زباله ی آن مکان هدایت میشه.
کسی در این مملکت فکر مردم بیچاره نیست
علی
GERMANY
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
این آقایون هم بیکارن بخدا
آخه به کی رفتید نامه نوشتید ؟
اصلا ایشون نامه ی شما را میخونه ؟
اصلا ایشون برای نابود شدن زندگی ما غصه ای هم میخوره ؟

شما به کسی که خودش سهم عمده ای در بدبخت شدن ما داره نامه مینویسید ؟

تازه به دروغ ، علت افت بازار را سود بانکی میدونید ؟
این هنره که همه سرکوب بشن تا بورس رشد کنه ؟

خیلی بازار سرمایه حرف برای گفتن داشت ، خودش نشون میداد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
خودشون بهتر از هرکس میدونن ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۷
بنده خیلی وقته به این تحلیل رسیدم
ساعت خواب
همه به همدیگه بده کارن باید پولا بره سمت بانکها
دولت به بانکها بانکها به بانک مرکزی
آرتین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۰
آقای روحانی فقط این بدون که بیش از 7میلیون سهامداری را که دوره قبل به شما رای دادند دیگه به کلید شما اطمینان ندارند ودوره بعد با شما نیستند .
میهمان
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
من با تمام قوا تلاش میکنم ایشان رای نیاره
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
ساده اید... مهره بعدی آماده شده و باز هم ...
زینال بندری 2
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
منم تمام تلاشم میکنم که رای نیاره انشا اله تعالی
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
شما نماینده 7 میلیون ادمی ؟؟؟؟؟؟؟؟؟

ببین زنده می مونی با این شرایط اقتصاد ریاضتی , بعد اگه زنده موندی ... رای نده .
سالار
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۰
ولی روحانی مظلومه .. همش تقصیر احمدینژاده
خخخخخخخخخ
علی
GERMANY
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
این آقایون هم بیکارن بخدا
آخه به کی رفتید نامه نوشتید ؟
اصلا ایشون نامه ی شما را میخونه ؟
اصلا ایشون برای نابود شدن زندگی ما غصه ای هم میخوره ؟

شما به کسی که خودش سهم عمده ای در بدبخت شدن ما داره نامه مینویسید ؟

تازه به دروغ ، علت افت بازار را سود بانکی میدونید ؟
این هنره که همه سرکوب بشن تا بورس رشد کنه ؟

خیلی بازار سرمایه حرف برای گفتن داشت ، خودش نشون میداد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴
اينجا ايران است، همه چى برعكس جواب ميده ، بار كج به منزل ميرسد، بريد كلاهبردارى كنيد ، از بانك وام بگيرييد پس نديد، با كارمندان زدوبند كنيد و اختلاس كنيد و ..... هيچكس ككش هم نميگزد و بله بار كج به منزل ميرسد!!!!!
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۱
افرین .
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۶
احسنت .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
اقایان به سود بانکی چه ربطی داره؟ مشکل بورس از داخل بورسه که کسی دیگه سرمایه تازه وارد کند چرا که سرنوشت مارو میبینه
ایا کارگزار بدون اجازه سهام را میفروشد و از کد شما سوء استفاده میکند کسی هم پاسخگو نیست به سود بانکی بستگی دارد؟
آیا ندادن سود سهام شرکتها ناشی از سود بانکیست؟
بسته بودن نماد سهام برای چند سال و عدم پاسخگویی ناشی از سود بانکیست؟
عدم پاسخگویی در قبال پذیره نویسی بانک اریا ناشی از سود بانکیست؟
کسی از نمادهایی مثل لاستیک دنا با خبر است؟ ایا ناپدید شدن دارایی شرکتها ناشی از سود بانکیست؟
نگذارید با ادرس غلط ما را فریب دهند
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
احسنت و هزار بار لایک ...

تمام بورسی ها در نهایت و با استیصال ناچار خواهند شد تنها دارایی باقیمانده خود را سپرده کنند تا بگذرانند , حالا با دست خودشان و با جوگیری و عدم تفکر بر پایین اوردن سود بانکی اصرار می کنند و نمی دانند که بر علیه خودشان اقدام میکنند ...
و دولت هم لببیک گویان سود بانکی را بسرعت پایین خواهد اورد .... و انگاه 80 درصد زیر خط فقر خواهند رفت .
سهامدار خرد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
علیرغم اینکه بنده به این دولت رای داده ام و از عملکرد در حوزه سیاست خارجی رضایت دارم، اما عملکرد دولت در بخش اقتصاد به هیچ وجه قابل دفاع نیست، با چنین سیاستهایی هیچ کشوری توسعه نمی یابد، اصرار دولت بر پایین آوردن نرخ تورم تا 10 درصد در حالیکه نرخ بهره بانکی بالای 20 درصد است، عملی غیر منطقی به نظر می رسد. در این شرایط اقتصاد کشور مانند بیماری رو به موت است که رویش جراحی پلاستیکی می شود. متاسفانه تیم اقتصادی دولت آقایان وزیر نفت، وزیر صنعت، وزیر اقتصاد و رییس کل بانک مرکزی عملکرد نامناسبی داشتند و اگر این روال ادامه یابد بنده در دور بعدی به این دولت رای نخواهم داد.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳
سهامدار خرد ......

نه تورم 10 درصد شده و نه بانکهای کشور سود بالای 20 درصد می دهند ...
وقتی با دروغ کامنتت را اغاز میکنی , انتظار نداشته باش کسی بقیه گفته هات راهم بخونه .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
آقای روحانی رئیس جمهور عزیز شما خودتان را جای سرمایه گذار و کارآفرینان بگذارید.
سرمایه گذاری توی بانکها با سود 28% روزشمار و بدون کوچکترین زحمت را انتخاب میکنید یا سرمایه گذاری توی بورس با این همه سقوط و استرس و یا کار تولیدی با بالای 32% سود تسهیلات بانکی و کلی مشکلات؟؟؟؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۲
آقای رئیس جمهور به نظر شما با این سودهای بانکی نجومی ، تورم میتواند پایینتر از این بیاد و تک رقمی بشه؟
آیا وقتی سود روزشمار حداقل 20% هست،تورم میتواند تک رقمی شود.
آیا ادامه سودهای بانکی فعلی دامن زدن بر رکود نیست؟
آیا وقت آن هنوز نرسیده که در سیاستهای اقتصادی یا تیم اقتصادی تجدید نظر بکنید؟ چون هر روز بدتر و سختتر از روز دیگر است.
مگه میشود اقتصاد را صرفا" با اهرم سود بانکی اداره کرد؟
سهامدار مظلوم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۷
آقاي رئيس جمهور و تيم محترم اقتصادي دولت از اينكه زندگي و سرمايه ملت را سود هاي بانكي و تصميمات تان نابود كردند خوشحاليد؟!!! از اينكه شكايت عامل بيچارگي ملت را به همان شخص ميكنند عذرخواهي ميكنيم!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۱
آیا در زمان احمدی نژاد دلار به قیمت 3460 تومان رسید؟شاید تنها یک روز ....
fdd
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۹
اینها دولت قبل درخصوص ارزرامحکوم می کردند اما حالاخودشان برای کسری بودجه وواریزیارانه سربرج دلار راافزایش وبفروش می رسانند.
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
خوب منظور ؟؟؟
یاحق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
بسمه تعالی
اگر سود بانکها هم صفر شود بورس تکانی نخواهد خورد.
این چه کاهش تورمیست که باعث کاهش قیمتها نمیشود.
و به گفته خودشان کاهش تورم به معنی کاهش قیمتها نیست پس سود بانکی رو به چه نیتی و حسنی کاهش دهند....
ناشناس
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۸
احسنت .... افرین .

کم کم داشتم کلا" نا امید میشدم از این مردم فرشو از زیر پای خودشون می کشن ... به اسم کمک به خودشون .
سود بانکی را به جهت هر چه فقیرتر شدن ملت پایین می اورند , در کنار مسکن راکد و بازار منجمد و بورس به فنا رفته و .....
جواد باقری
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۴
تا وقتی ذولت دست در جیب سهامدار کرده اوضاع همین هست
یبیبrr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
بهترین کار و نجات ایجاد یک کمپین ضد سیاستهای وزیر اقتصاد است تا بدونن تحمل ملت حدی داره سرمایه ملت رو یک سوم کردند آمار رشد اقاصادی هم میدن
كلاه قرمزي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
اين اقتصاد از بيخ وبن ويران است ، 90% شركتها تعديل منفي سنگين در گزارشات خود اعلان كردند انوقت ما توقع داريم بورس كه دما سنج اقتصادي است حال و روز خوشي داشته باشد! با كدام توليد سر و سامان يافته ، ان از حال و روز پتروشيميها از وضيعت خودرويها كه ديگر گفتن ندارد و بايد مانند موبايل صايران كه با وضيعت خفت بار توليد ان تعطيل شد خودرويها را هم تعطيل كنند و براي هميشه خيال 70ميليون ايراني را اسوده كنند، سيمانيها كه در حال تعطيل شدن هستند ، پالايشگاهها كه حيران قوانين عجيب غريب وزارت نفت ميباشند، بانكها كه نميتوانند سهام خودشان را جمع و جور كنند چه برسد به سهام شركتهاي ديگر، شركتهاي معدني كه در گردنه حيران ، ويلان شدند ،شركتهاي سرمايه گذاري بورس هم كه 90% سبد سهامشان از شركتهاي فوق ميباشد ، سرجمع كل بورس كه دما سنج اقتصاد است جوش اورده در دولت قبل هم صوري با اعداد وارقام ساختگي شاخص را بالا ميبردند. در اصل بورس واقعي و اقتصاد واقعي همين است كه هر روز مشاهده ميكنيم . اگر تعدادي مدير مجرب و دلسوز در راس دولت و شركتها باشند و به فكر منافع خود و باند خود نباشند پس از رفع تحريمهاپس از يكي دو سال اين دماسنج حال و روز خوشي به خود مي بيند و تا ان موقع هم يا بايد از بورس كنار كشيد يا الابختكي سهامي را خريد به اميد شانس سودي دست و پا كرد.
مردمي
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
با سلام تند نرو جناب كلاه قرمزي اگه قيمت نفت پايين ميايد چرا قيمت خوراك پتروشيمي 400 درصد بالا ميرود با كدام فرمول وقتي قيمت سنگ اهن و مواد معدني پايين ميايد حقوق دولتي روي ان ميگذارند وقتي ركود است چرا ماليات افزايش ميابد وقتي صندوق دولت خالي است چرا يارانه ثروتمندان قطع نميشود پس مشكل اقاي كلاه قرمزي خود دولت تدبير و اميد است و الا در كجاي دنيا تورم به قول خودشان 14 درصد است ولي سود بانكي 25 درصد پس كاسه اي زير نيم كاسه است كه ميخواهند وضع را اينگونه نشان دهند والا چرا با همه دنيا مدارا ولي با توليد داخلي با زور صحبت ميشود چرا اقاي وزير نفت همين اقاي زنگنه نفت را تا ان سر دنيا بدون هزينه حمل ميفروشد و حمل و نقل ان را به عهده خودمان ميگذارد ولي با خوراك پتروشيمي و پالايشگاههاي خودمان اينگونه برخورد ميكند ايا چوب حراج به نفت مفت فروشي نيست؟
رضا
UNITED STATES
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
چرا مستقیم از رئیس جمهور شکایت می کنند مدیریت بازار سرمایه باید پی گیر مشکلات باشد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
وضع بورس درست نخواهد شد سریعتر از آن خارج شوید
آرمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
نويسندگان اين نامه به يك مورد توجه نكردند و آن فعاليت موسسات مالي و اعتباري غيره مجاز هست. ببينيد دوستان بانك مركزي هر كاهشي در نرخ بهره بانكي داشته باشه فقط نفت ريختن در آتش اين موسسات هست. سودهاي بالاي ٣٠٪ كه اين موسسات به سپرده گذارها ميدهند در زمان وجود رانتهاي ارزي، وارداتي و بخش ساخت و ساز قابليت پرداخت را داشت. در حال حاظر اين موسسات فقط با جزب سپرده جديد قادر به پرداخت تعهدات خود هستند. پس قبل از كاهش نرخ بهره بايد آنها را ساماندهي كرد. وگرنه كاهش نرخ بهره باعث خروج پول از مظام بانكي و سرازير شدن آن نه به سمت توليد و بخش واقعي اقتصاد بلكه به سمت اينگونه موسسات خواهد شد
اصفهانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
بازار سرمایه بایستی حقوق سرمایه گذار را لاغر نکند سهامداران در طی 2 سال سهام شرکت منگنز را 1600 تومان خریداری کردند حالا شده 160 تومان!!! وقتی نگاه به سرمایه سهامدار نگردد انان اسیب می بینند سهام قندی بین 600 تا 3000 تومان خریداری شده حالا شده 145 تومان سهام خوب لعاب ایران را 1200 تومان خریداری کردیم حالا شده 150 تومان در طی دو سال بازار سرمایه بایستی منطقی حرکت داشته باشد در اصفهان بعضی از شرکتهای تولیدی 19 سال است رشد وحرکت نکرده اند دارایی شرکت 8 برابر شده ولی قیمت سهام در کف است ورشد نداشته است بازار خوب اینگونه نیست
مریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۶
خدا پدر و مادر احمدی نژاد رو بیامرزه اول ریس جمهوری اومد کفت بورس قماره ولی بعد تا پای جون از بورس حمایت کرد اگه ما سهامداراها کسی دعاش نکنه خیلی نمک نشناسه
کلاه سرخی
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
این بلای خانمانسوز همون مردک ب جان این مردم انداخت
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸
بنده به عنوان یک سهامدار پیشنهاد میکنم که به مدت یک هفته معامله در بورس رو تحریم کنیم . کمپینک #معامله ممنوع رو به راه بیندازیم
همان طور که کمپینک خرید خودرو صفر جواب داد
دوستان لطفا اطلاع رسانی کنید
معصوميان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۰
دولت داره بوسيله بورس ثروت مردم را آب ميكنه .چرا متوجه نيستيد.
اراکی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۴
سهام خوب الومتک در قیمت کف بسته شده شرکت سود های عالی عالی بدست اورده است ارزش سهام بسیار زیاد است ولی.... شرکت مخابراتی ایران یکی از شرکتهای بی نظیر بورس است ولی سود چندین سال پرداخت نشده است کنترل ونظارت باعث رشد بورس وسود دهی می شود
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
دوستان عزیز ،فقط سهام نخرید .یک کمی مطالعه در مورد اقتصاد وسایر علوم دیگه داشته باشید . تا با دید علمی وتجربی ومقداری صبر انشاءالله به سود برسید . ضمنا بورس به هیچ وجه به حالت قبل از حباب باز نمی گردد.
فروتن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۱
یعنی طرف نمی دونه؟
اگر بداند که گفتن فایده ندارد.
و اگر نداند که فاجعه است
و همان بهتر که بدتر از اینها شود.
والسلام.
اکبری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۳
اقدام آنی.
امضا: حاج حسن
ناشناس
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
درسته اکبری جون حاج حسن امضا میکنه میده جهانگیری مچاله کنه بعدم نوبخت و زنگنه به همرا وزیر اقتصاد و وزیر صنعت باهاش بازی می کنن به این صورت که کاغذ مچاله شده رو به سمت سطل آشغال پرتاب می کنن وهر کی زودتر و از فاصله دورتری اونو انداخت توی سطل برنده میشه!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۶
نویسندگان نامه در ابتدای نامه بی انصافی میکنند و مشکلات ایجاد شده در بورس در 2 سال گذشته را که بسیار وحشتناک بوده را به دولت گذشته نسبت میدهند اما تمام دلایل وموانع را دلایل جدید که در دولت جدید اتفاق افتاده است عنوان میکنند چقدر تناقض و... لطفا توجه کنید و خدا را درنظر بگیرید
محسن
UNITED STATES
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲
واقعا خنده دارشکایت پیش کسی میبرند که هیچگونه نقشی توی اقتصادنداره وفقط...
شهرام
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
طرف کل کشورو تعطیل کرده همه چیز تو رکوده نه کاری انجام می شه نه تولیدی صورت میگیره چیه تورم رو آوردیم پایین ببخشید اینجوری یه بچه کلاس اولی هم می تونست تورم رو بیاره پایین . اگه تو شرایط رونق تونستی تورم رو ثابت نگه داری آنوقت ادعا کن فعلا که از پس به مرغ بر نمیاین یه روز 6300 فردا 7300 هست دوستان نگران نباشید آخر این فنری که به زور نگه اش داشتن یه روز در میره.
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۵
سلام : اینکه وضع بورس خراب است قبول و اینکه قانون رفع موانع تولید 6 ماه بعد از تصویب هنوز اجرا نشده قبول اینکه دولت بهره مالکانه 25 درصدی وضع کرده قبول . اینکه دولت در نرخ گذاری صنایع داخلی مداخلات بی جا میکند قبول اینکه تیم اقتصاد صنعتی و تولیدی و بازرگانی دولت دست اورد قابل قبولی نداشته قبول حال من نفهمیدم که مشکلات بالا چه ارتباطی به سود سپرده های بانکی دارد . اگر سود بالای سپردهای بانکی باعث ورشکستگی بانگها میشود این مشگل بانگ ها است خود بانگ ها بروند مشکلاتشان را حل کنند مشکلات بورس مربوط است به مدیرت چند تا وزارت خانه که باید تغییر کند تا مشکلات بورس حل شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۷
روحاني كليدت در قفل احمدي نژاد شكست
شاهین
ROMANIA
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
رأیشو گرفت 4سالم 4ساله، خیالش راحته چه کاری به بدبخت شدن مردم داره...
شاهین
ROMANIA
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۶
بیدار کردن کسی که خودش را به خواب زده با کرام الکاتبین است...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
این فقط بورس نیست که نابسامان است در همه عرصه ها مشکل داریم این دولت پیر وسنتی کارآمدی لازم را راندارد در دولت قبل با همه فشارها ی خارجی چرخ اقتصاد وتوسعه میچرخید وهمه کارها رونق داشت وطرحهای عمرانی از جاده وریل وساختمان وکارخانه رشد ورونق شتابان داشت ولی این دولت آمد همه نقدینگی را به اسم کنترل تورم در قلک باغ برد ورکود بی سابقه وویرانگر را حاکم کرد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۸
افسار افزایش پول خارجی ( ارز ) را رها کردید گیر داده اید به سود بانکی !!!؟؟ 4 اسکناس 1000 تومانی ســـــــــبز ما ارزش یک دلار را ندارد این مصیبت و غزاست . جامعه از مدیران بی کفایت حقوق بالا که با پارتی به پست و مقام رسیده اند ضربه خورده و به این روز افتاده حالا یک وام با سود 10 درصد هم با این مدیر دهید معجزه او از بین بردن این سرمایه است .
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۶
بایدنامه شفاف صریح الهجه وهشداردهنده می بودزمانی که اقای رییس جمهورشواهدقطعی حمایت ازبازاررانشان دادومنسوبین به این دولت ازمعاونین ومشاورین ووزراء ان راجارزدندقیمت قاطبه سهام دوبرابرالان بودهیچ فکرکرده ایم چراقانون ظالمانه ای مثل نرخ خوراک که اول عامل افت سهام بورسی به اندازه چندده درصداست وازاول افت 21ماهه بورس مطرح می شوداینقدرمعلق می ماندکه عواملی چون تمدیدچندباره مذاکرات وافت قیمت نفت ضمیمه شده ونقش کاتالیزررادرافت سهام بازی کنندوحالاکه قیمت سهمها به یک سوم وبعضایک چهارم وبیشترگذشته افت کرده به صورت جدی ابلاغ می شوداخه غیراین برداشت ممکنه که ظالم وحاکم یکی هست وفکاهیه که شکایت روپیش اونهایی ببریم که تواین 21ماه اگه می خواستندباگذشت ازاین قانونهامشکل روخیلی راحت حل می کردندتعجب بیشتراینه که بعضیهاشکایت ازوزیرنفت واقتصادومعادن یامثلامعاونهای رییس جمهورورییس بانک مرکزی می برنددرحالیکه تفکرکل حاکم بردولت اشتباه است
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
تنها هنر دولت کاهش تورم بوده از طریق بلوکه کردن نقدینگی در بانکها،تثبیت قیمت کالاهای تولیدی،عدم پرداخت مطالبات پیمانکاران،جریمه 34 درصدی بانکها در ازای اضافه برداشتها که بانکها را مجبور به پرداخت سودهای نجومی به سپرده ها کرده چون سپرده 30 درصدی هم درقبال جریمه 34 درصدی بانک مرکزی توجیه داره،از طرفی این جرایم باعث شده بانکها قفل بشن و توان پرداخت تسهیلات نداشته باشن و نتیجه همه اینها رکود بی سابقه است که طبیعتا دامن بورس را هم گرفته ولی وای به روزی که این سدها یکی یکی کنار بره آنچنان تورمی بشه که دولت روحانی رو در سیل غرق کنه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۵
دربورس هفت میلیون نفر سرمایه گزاری کردند اگر به طور میانگین هرکدام از این افراد درخانواده خود دارای سه رای باشد سرجمع بیست ویک میلیون یعنی رای دهنده با این وضعیت بورس که نود درصد سرمایه سهامداران نابود شد وتا دوسال دیگر جبران نمی شود یعنی اقای روحانی اولین رییس جمهوری خواهد بود که در دوم رای نخواهد اورد
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۵۴
این بورس درست بشو نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۲
ای کسانی که فقط دنبال بهانه جویی و پخش توهمات خودتون به اسم تحلیل به دیگران رو دارید. آخه سود بانکی چکار به بورس داره؟!!!! مگر سال 91-92 سود بانکی پایین بود ؟!!! پس چرا اون موقع صعودی بود؟!!! رشد بورس به سود بانک مربوط نیست بلکه به وضعیت شرکت ها بستگی داره که همشون در حالت نیمه تعطیل هستن. مسئولان بی سواد نیستن بلکه از بی سوادی اجتماعی و.. مردم سوء استفاده می کنن.
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
مگر در توافق اخیر بورس داشت رشد می کرد که با دستور روحانی به جها نگیری وضعیت بورس خراب شد اقای روحانی در این 3 سال ریاستش هر دستور و وعدی که داد بالعکس ان عمل شد
شکرستان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۱
فکر میکنید نمیبیند و نمیداند؟؟؟؟؟!!!!
اگر کسی چنین خیالی داشته باشد که با نامه نگاری چیزی حل میشود خود را به خواب زده است.
لادنی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۵
سهام با ارزش تان را ارزان نفروشید بازار سرمایه کم کم روشن می شود حمایت واقتصادی موجب حرکت اقتصادی جامعه می شود اخبار خوش شرکتها گره بورسی را با خود به ارمغان می اورد بورس اماده پرتاب ........
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۵
سهام با ارزش !!!!!!!!؟؟؟؟؟؟؟؟
sadr
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۴
با سپاس از تدوین کنندگان نامه که بازگو کننده خواسته جامعه مظلوم سهامداران کشور است . امید است مشاورین اقتصادی رییس جمهور دست از رویه افراطی سیاست انقباضی و اصرار غیر منطقی بر کاهش نرخ تورم از طریق افزایش سود بانکی که موجب ضررهای اقتصادی و،اجتماعی و ....بیشمار گردیده دست بردارد و برکاهش سود بانکی و دیگر راهکارها جهت گشایش اقتصادی بالاخص رونق بورس اقدام عاجل نماید
نیما
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۱
آقاجان وضع کل اقتصاد بهم ریخته س و رکود همه گیر شده و ربطی هم به سود بانکی نداره
اگه همین الانم سود بانکی رو بکنن 10 درصد هم باز هیچ کدوم از اون پولا نمیاد بورس...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۴
کسانی که این نامه را تهیه کرده اند کار بزرگی انجام داده اند ولی دوستان در نظر داشته باشید که همین آقای روحانی بارها از مردم دعوت کرد که سهام بخرند و به تولید و اقتصاد کشور و خانواده خودشان خدمت کنند و اکثر مردم هم به دعوت ایشان و وزیر اقتصاد لبیک گفتند ولی در یک سناریوی از پیش طراحی شده وزیر نفت که با تدبیرش نفت را به بشکه ای دلار رساند، نرخ خوراک پتروشیمی ها را با همکاری مجلس 6 برابر کرد آنهم با ترفند جلوگیری از رانتخواری ولی با هدف نابودی بورس و سهامداران. و دیدید که از فردای روزی که نرخ خوراک به 13 سنت افزایش یافت بورس در سراشیبی سقوط قرار گرفت و تا الآن هم ادمه دارد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۱
اگر روحاني در اسرع وقت به داد سهامداران نرسد قطعا در سال 96 راي نخواهد اورد چون ما هفت ميليون سهامدار داريم وهر كدام از سهامداران يك فرزند واجد شرايط راي داشته باشند مي شود 21 ميليون راي به رقيب روحاني يعني خداحافظ اي روحاني..............................
علیرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۳
سلام: اگر شرکتهای بورسی صداقت داشتند وسود سهام خودر به واقع اعلام میکردند انقدر مردم دنبال پول در بانک گذاشتن نبودنددر این دوسال که بورس با افت شدید روبرو شده ونظارتی هم بر عملکردشرکتهای بورسی نیست خوب مردم پولشان رادربانگ میگذارندوخیالشان راحت است که اقلا سرمایهایشان محفوظ است ولی کسی که باپیشنهاد این دولت دراوایل کار پولش دربورس گذاشته نه این که سرمایه اش نصف شده سودی هم دریافت نکرده :چه باید کرد باید پول هم مانند طلا باشد. اگر طلا رادر بانک بگذاری برای نگهداری ان سالیانه باید هزینه ای برای نگهداری ان بپردازی :پول هم باید همینطور باشد مانند کشورهای اروپایی که به سپرده ها بیشتر از 2یا 3در صدسود نمیدهند واکثر مردم سهامدار شرکتها هستند وشرکت های بورسی هم سر مردم کلاه نمی گذارند.
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
اینجارو با اروپا مقایسه میکنی دانشمند ؟؟؟؟؟

اگر در ایران سود سپرده به 3 درصد برسه , اینجا میشه بنگلادش با 99 درصد زیر خط فقر ..
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۴
آقای روحانی و تیم اقتصادی وی تصمیم گرفته اند تورم را به قیمت نابودی بخش تولید و بازار سرمایه بر اساس فرمولهای روی کاغذ اقای طیب نیا تک رقمی کنند تا مثلا بتوانند خودشان به خودشان در کارنامه اقتصادی دولت لااقل یک نمره خوب بدهند و در انتخابات بعدی بعنوان ابزار سیاسی از آن استفاده کنند. دولت خوب دولتی است که ملت به ان نمره قبولی بدهند، نه اینکه خودش به خودش نمره قبولی بدهد! ملت حاضر نیستند از جیبشان بهای این نمره قبولی تغلبی دولت را پرداخت کنند!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۲
کسانی که وارد بورس میشوند عمدتا به امید نوسان گیری و کسب سود بالاتر است و باید ریسک آنرا هم قبول کنند.اگر واقعا زیان ده و پرریسک است خب خارج شوند و مثل بقیه سرمایه خود را در بانک بگذارند .ریسک کمتر سود کمتر.
طمع نکنید و از بورس خارج شوید همین دولت خودش میاد دنبالتون
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۰
دکتر روحانی دو سال دیگه بای بای / فقط خوب حرف میزنی ترا بخدا دیگه جایی نگو رکو د نداریم نگو تورم را کنترل کردیم انوقت که ازت میپرسند تورم کنترل نشده میگویی که سرعتش را کنترل کردیم نه خود تورم را / این تورم را هم با تشدید رکود بدست اوردی حالا مردم بیکارند و درامدی ندارند که خرید بکنند پس ناخوداگاه قیمت ها افت میکند و تورم کاهش پیدا میکند انوقت پزش را دولت میدهد .
نسیم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۱۳
سلام هدف افزایش قیمت دلار بود!!!
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۷
روحانی کاری از دستش بر نمیاد اون فقط نظاره گرِ
خودم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۳
بانكها سودي در اصل نميدن فرضا 30 درصد ميگيرن 23 درصد ميدن ما به التفاوت رو هم ميخورن يك ابي هم روش در اصل از خودمون ميگيرن و به خودمون هم ميدن مثل شركتهاي بيمه
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
بنده بالغ بر یک میلیارد تومان در بانک گذاشته و سود 20 درصد به بالا دارم دریافت میکنم. واقعا انگیزه ای برای سرمایه گذاری در بخش ساختمان صنعت و تولید ندارم با اینکه بسیار علاقه مند به کار و اشتغالزایی و گردش سرمایه هستم. یعنی عقل سلیم حکم میکند که با شرایط موجود این کار را نکنم. از جناب روحانی خواهش میکنم نرخ سود را پایین بیاورید تا امثال بنده جهت سرمایه گذاری و تولید ترغیب بشویم. کشور داره از این رکود وخمودگی و بانکداری بی حد و حصر رو به زوال میره
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲
چقدر هم تو راست میگی .....
محمد
GERMANY
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
دوست عزیز که میگویی روحانی رای نمی آره مگر چند درصد اقتصاد دست روحانیه. مگه قدرت تصمیم گیری در حوزه اقتصاد فقط با ایشان است .کدام رئیس جمهوری میخواد سهامداراش بدبخت بشند. تازه همین توافق را هم هنوز عده ای می خواهد بهم بزنند بلکه به وضعیت سابقشان برسند. ولی در اقتصاد دست باز دارند و میتوانند هر کاری را با عوامل خود انجام بدهند تا بلکه دور بعد دوباره به قدرت برسند.
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶
ای نامه که میروی بسویش از جانب ما ببوس رویش.
بورس باز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۵
جناب رییس جمهورشما میفرمایید تورد 14 درصد شده ولی سود بانکی روزشمار بالای 20 درصده در همه جای دنیاسود بانکی پاییتر از نرخ تورم میباشد ولی شما در حوضه بانکداری بر عکس عمل کردی وقتی بانک به صپرده گذار 21 درصد تا 24 درصد سود میده خود بانک باید به سرمایگذار تسهیلات 30 درصدی بتید پرداخت کند ایا فعالان اقتصادی میتوننند این چنین سودی را پرداخت کننند؟ وقتی میخواهد رشد اقتصادی را بالا ببرید ایا با این وضعی که شما در پیش گرفته ای موفق میشوید؟
راز بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
فقط رای مارو پس بده
ناشناس
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۴
رای قبلیو بهت پس دادن که حالا میخوای اینو پس بگیری ؟؟!!!
ظریف
UNITED ARAB EMIRATES
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
دکتر ظریف دیروز در مجلس گفته در 8 سال احمدی نژاد بورس خوب بوده چون به یک عده پول مفت دادند.
محمد خان
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
نگفت سیاستهای انقباضی دولتشون رو بورس و صنایع و کشور چه تاثیری داره ؟؟؟؟
بدبخت شده بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۰
آقای روحانی ، هرکسی رو هم که بتونم از رای دادن به تو منصرفش میکنم .
بدبخت شده بورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۰
آقای روحانی ، به مرگ مادرم بهت رای نمیدم . هرکسی رو هم که بتونم از رای دادن به تو منصرفش میکنم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
70% اقتصاد ما در دست نهادها و بنیادهاست ، رئیس جمهور کاری ازش بر نمیاد.
پلی اکریل
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
در بازار کالا وخدمات قیمت یک سطل ماست 2 کیلویی به 7000 تا 10000 تومان رشد کرده است ویزیت پزشکان رشد کرده است قیمت پنیر کاله و.... رشد کرده است قیمت حبوبات رشد کرده است حتی قیمت پفک هم رشد قیمتی دارد همه اینها بیانگر این است که افت قیمت لازم ودایمی انجام نشده است ولی 3 سال است قیمت سهام را به کف رسانده اند وسرمایه خیلی از سهامداران نابود شده سهام قندی 1000 تومان خریداری شده حالا شده 100 تومان بعضی از سهام هم سالها دیده نشده اند بهترین شرکتهای نساجی والیاف و.. سالها دیده نشده اند واسیب به سرمایه گذار رسیده است بازار بایستی با حرکت منطقی با دید خوب حرکت کند متاسفانه بازار بیشتر اوقات منفی بوده و.....
نساجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۱
سهامدار وسرمایه گذار بایستی از سرمایه گذاری خودشان راضی باشند بعضی از شرکتها ی مهم بورسی جواب سهامدار را هم نمی دهند چه برسد سود سهام شرکتهای شیشه ابگینه سهام کارخانجات مخابراتی ایران سهام شرکت الومتک سهام موسسسه اعتباری توسعه و..... کنترل ونظارت وحمایت از صنایع بسیار مهم است کاهش مزایای کارکنان در شرکت های ضرر ده بایستی رقم بخورد تا سود به وجود اید
کارخانجات مخابراتی ایران
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۶
شرکتهای بورسی اگر حمایت شوند اگر با دقت حسابرسی شوند واعمال کاری انان دنبال شود سود بدست می اید در شرکت موسسه اعتباری توسعه 3 سال است سود سرمایه گذار وسهامدار پرداخت نشده است چرا بایستی این شود؟ مشکل کجا بوده؟ ایا حقوق ومزایا بیشتر وخریدها و... عامل عدم پرداخت نبوده؟ اگر انان کنترل شوند سود به وجود می اید در شرکت شیشه ابگینه هم بیش از 8 سال است سود سهامدار پرداخت نشده ولی مدیر شرکت خودش برداشت داشته است بایستی روشها با دقت بررسی شوند شرکتی که فعالیتش کم شده چرا تلاش نمی کند؟ تا سود برای سهامدار حاصل شود؟
الومتک
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۰
شرکتهای بورسی به جای افزایش مزایا برای کارکنان خود بایستی به فکر نانی هم برای سرمایه گذار (سهامدار خود) گردد بایستی از معادن وذخایر به درستی استفاده شود بایستی حقوق مدیران ومزایا ی کارکنان دقیقا به بورس ارسال گردد چرا 4 سال است پگاه اذر بایجان سود پرداخت نکرده است؟ کنترل لازم است
نساجی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۸
افت پی در پی سهام شرکتها باعث اسیب به شرکتها واقتصاد کشور وخارج شدن سهامداران حقیقی وحقوقی از بازار گردد حمایت از بورس لازم اقتصاد است سهام بعضی از شرکتها با توجه به اخبار و.. باید رشد داشته باشند
یک سرمایه از دست داده و مظلوم
SINGAPORE
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴
کاشکی به ما در سال 92 آقایونی که تبلیغ خرید شرکت های بورسی را میکردند و امیدواری میدادند که بخرید خیالتان راحت دروغ نمی گفتند . کاشکی همانطور که بد حجابی را یک گناه میدانند وباید افراد جریمه بدهند دروغ گویان هم مجازات شوند سرمایه ام از دستم رفت اما این را میدانم که گناه گناه است و ایمان دارم پروردگار جزای گنه کار را خواهد داد.
کارشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
میخواستم از اقای روحانی بپرسم که توافق کردیم تا زنده بمانیم یا زندگی کنیم. در 2 سال اخیر فشار بر اقشار کم درامد بیش از پیش شده است گویی همیشه سرمایه داران سود خواهند کرد . ما از طبقه اقشار کم درامد با اندک سرمایه وارد بور شدیم تا حداقل بتوانیم از این مکان معیشت خود را تامین کنیم ولی در حال حاضر بیش از 50 در صد سرمایه مان دود شده است جنابعالی چه پاسخ درست و صادقانه ای برای مال باختگان دارید چرا ملت را فریب دادید چه اهدافی را برای اینده دنبال میکنید .
هذلذباق
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
رای به روحانی یکی ازاشتباهاتم بود پوزش میخواهم
چنگیز
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
تا زمانی که اختلاس گران ملی و بین المللی ایران زمین با پولهای باد آوره عرصه را بر فعالان واقعی و دلسوز اقتصادی تنگ نمایند وضع یه همین منوال است.
azim
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۱
با سلام : اری سود بالای بانکی نتنها دشمن اقتصاد دشمن بشریت هم است 1- سود بانکی بالا دشمن کار افرینی است 2- دشمن شرکتهای اقتصادی است 3- دشمن کار افرینی و دوست تن پروری است 4- بسیار بسیار وبسیار تورم زاست و این در اینده خودش را نشان می دهد 5- دشمن شماره یک بازار سرمایه وبورس است
جواد باقری
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۲:۱۴
جناب روحانی
به زبان ساده بگویم
وقتی در محلی نا امنی باشد آن محل جای ماندن نیست.
وقتی جناب زنگنه میفرماید من راضی به واگذاری پالایشگاه ها نبودم و با ارایه اعداد جعلی برای نفت خام و محصولات عملا سود عملکرد این صنعت را به سهامدار نمیرساند.بزیان کاملا روشن کل سیستم را بی اعتبار کرده و در اذهان عمومی دولت حضرتعالی را دزد معرفی کرده است.

من از شما و سیستم شما در روز جزا از خداوند داد خواهم خواست.
این راهش نبود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۲۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۷
در چین جدیدا بخاطر افت سهام این کشور 3 نفر را اعدام و جندین نفر را زندانی کردند و این را چون خودم از زبان کارشناسی که در رسانه ملی صحبت میکرد و مجری هم تاییدکرد نوشتم و میخواهم بگویم ( از دشمان شکایت برند بر دوستان چون دوست دشمن است شایت کجابرند ) بنازم به سراینده چند قرن پیش حرف دل ما را زده ، اگر واقعا قانون باشد چه لرومی دارد در این بازار آشفته دائم حقوقی که یک سر آن دولت کثیف و با دروغ گوئی و کثافت بازی سهام میفروشند مگر اینها چقدر در سود هستند که اینطور میفروشند شاید و قطعا این است که میخواهند بازار را گل آلود کنند و ماهی خودشان را بگیرند و بعد سود کلان ببرند و نظر من این است اگر کاسه ای زیر نیم کاسه نبود در ایران هم باید و صدرصد چندین نفر اعدام میشدند تا همه چیز درست میشد ولی چه فایده که آب از سرچشمه گل آلود است ،
سهامداران عزیز و متضرزر شده فقط امید به آنکس که دروغ نیست و دروغ نمیگوید داشته باشید چون سحر نزیدک است . موفق باشید
کرم ضدبورس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
ازبورس بازان خواهش می کنم دراین مدت زمان رکودحتما"اقتصادومسائل سیاسی جهان سوم رمطالعه کنندودیگربیش ازاین دراین باتلاق سرمایه خودررابیش ازاین ازدست ندهند
دوست عزیز
سرزده واردمشومیکده حمام نیست
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۲
روزی بین دوقدرت جنگی در گرفت هردو قدرت از هر نظر برابر بودن ولی فقط یه نفر از این جنگ پیروز بیرون اومد. اونی که شکست خورده بود. پرسید ما از هر نظر برابر بودیم تو چطور پیروز شدی گفت من انگشت تو رو و تو هم انگشت منو گاز بگیر .میدونید چی شد اونی که باخته بود همون اول گفت آی و دست اونی که برنده جنگ شده بود آزاد شد ولی دست بازنده همچنان تو دهن فرد پیروز بود و همچنان فریاد میزد آی آی ......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
اینم وضعیتمون در تدبیر وامید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸
روحانی بای بای!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۹
مه حرفها درست ماحصل تمام اقدامات دولت در دوسال گذشته نشان میده که دولت قصدش نابود اقتصاد کشور به هزینه شکوفایی کشورهای بیگانه و خصم است. باید عملکرده دولتها از ماحصل اقداماتشان سنجید.
اگر این درست باشد دولت بجرم خیانت محاکمه باید شود.