بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۳
کد خبر : ۱۵۴۴۴۴
به نقل از بلومبرگ، تعداد رو به افزایشی از سرمایه گذاران بین المللی همزمان با نزدیک شدن زمان برداشته شدن تحریم های ایران خود را برای تجارت با ایران آماده می کنند.

یک مقام بورس ایران گفت: درخواست های بسیاری داریم و بازدیدکنندگان بسیاری از خارج از کشور داریم.

این مقام بورس ایران گفت: در حدود 50 سرمایه گذاری بین المللی برای تجارت در بازار بورس ایران در 6 ماه گذشته تاییدیه گرفته اند و اکنون در انتظار پایان تحریم ها هستند.

ایران و 6 قدرت جهانی از حمله آمریکا ژولای گذشته به 12 سال بن بست در پرونده مذاکرات هسته ای ایران پایان دادند و توافقی را برای محدود کردن برنامه هسته ای ایران در مقابل متوقف کردن تحریم ها امضا کردند.

بر اساس این توافق، تحریم های اقتصادی و مالی در قبال محدودیت هایی بر برنامه هسته ای ایران لغو خواهند شد.

بلومبرگ در این باره می نویسد: برداشته شدن تحریم های اقتصادی رشد اقتصادی در کشور 77 میلیون نفری را افزایش خواهد داد و به محدودیت های اعمال شده بر بانک های ایرانی از سوی سیستم اقتصادی جهان پایان خواهد داد.

بیش از 300 کمپانی خارجی در بازار مالی تهران در حدود 91 میلیوم دلار سرمایه گذاری کرده اند. در حدود 37 گروه صنعتی نیز در بازار بورس ایران مشارکت دارند.

بازار بورس ایران که در سال 1967 راه اندازی شد، از سال 2006 تا کنون و از زمانی که دولت محمود احمدی نژاد یک دوره خصوصی سازی شرکت ها را به راه انداخت، با رشد قابل توجهی همراه بوده است. از ابتدای سال 2010 نیز سرمایه گذاران خارجی اجازه سرمایه گذاری در بورس ایران را پیدا کردند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
سرمايه گذار خارجي بلند مدت برنامه ريزي مي كند وتا اوضاع سياسي خوب نباشد سرمايه گذاري نمي كند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳
یکی بهشون بگه نیاین مث مابدبخت میشین
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۷
بنده خدا اونا چه گناهی کردن. آقا نیا بدبخت میشی. بورس ما کاری به اخبار خوب و بد نداره خودش هر وقت صلاح بدونه بالا و پایین میزه دست خودش نیست.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵
چرا اینقدر همه چیزا با هم قاطی میکنید؟! خودتون مقاله را یک بار دیگه بخونید و قضاوت کنید که ایا بلومبرگ گفته سرمایه‌گذاران خارجی در صف پیوستن به بورس ایران است؟!!! بلومبرگ فقط گفته: "تعداد رو به افزایشی از سرمایه گذاران بین المللی همزمان با نزدیک شدن زمان برداشته شدن تحریم های ایران خود را برای تجارت با ایران آماده می کنند"! این یک مقام بورس ایران بوده که حتی اسمی هم ازش برده نشده و ادعا کرده : "در حدود 50 سرمایه گذاری بین المللی برای تجارت در بازار بورس ایران در 6 ماه گذشته تاییدیه گرفته اند و اکنون در انتظار پایان تحریم ها هستند"! از بسکه هم به حرف این مقامات بورس، اونم بدون اسم و نشان میشه اعتماد کرد!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۳
مجسم کنید جورج سورس و وارن بافت و بقیه نوابغ سرمایه گزاری چند ماه بعد از سرمایه گزاری تو بورس تهران دچار سکته میشن.