بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
اشتغال و بیکاری مشکل اصلی است و می بایست اشتغال ایجاد شود که لازم آن امنیت و ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور به شرط اشتغال زایی است. به گونه ای که به طور مثال خودروسازان خارجی در کشور خودرو تولید کنند نه اینکه خودرو وارد کنند. بنده معتقدم که نفت و ثروت ملی نباید رایگان در اختیار صنایع قرار بگیرد بلکه می بایست در بالاترین قیمت واگذار شود
کد خبر : ۱۵۴۵۴۶
نویسنده :
جمشیدی
کاهش و کنترل نرخ تورم در حالی همواره یکی از اولویت های دولت یازدهم بوده که به نظر می رسد دولت تاکنون توانسته به این هدف اساسی خود بر اساس آمار منتشر شده دست یابد. این در حالی است که این موضوع در واقعیت اقتصاد کشور مشاهده نشده و هر روز شاهد درخواست صنایع و اصناف مختلف برای دریافت مجوز افزایش قیمت فروش محصولات تولیدی هستیم.

در همین ارتباط، مدیر عامل موسسه حسابرسی دایاران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: دولت تورم را کنترل نکرده بلکه شتاب رشد تورم را کاهش داده و به نظر می رسد در مورد نرخ ارز چنین عمل نکرده است. چرا که از یک سو نرخ فروش نفت کاهش یافته و از سوی دیگر همواره دولت ارز مدار واقعی کشور بوده و تنها ذینفع تفاوت نرخ ارز می باشد، از این رو با توجه به اینکه دولت تمایل دارد تا نرخ ارز آزاد و رقابتی را یکسان کند بر همه واضح بود که به تدریج ارز به بیش از سه هزار تومان خواهد رسید و طی ماه های اخیر عنوان شده بود که حتی با دستیابی به توافق نهایی نه تنها ارز کاهش نمی یابد بلکه در پی افزایش تقاضا برای ارز، قیمت آن نیز رشد می یابد.

غلامحسین دوانی در خصوص نرخ خوراک پتروشیمی ها گفت: منابع زیرزمینی و سرمایه ملی به همه مردم تعلق ندارد و نه فقط به بازیگران بازار سرمایه. از این رو دولت به عنوان امین مردم نمی تواند منابع زیرزمینی را به قیمت ارزان در اختیار عده ای خاص قرار دهد. وظیفه دولت صیانت از حقوق ملی است و اگر قرار باشد پتروشیمی ها صادر کنند و درآمدهای ارزی حاصل از آن را نگه دارند و در اختیار شبکه بازار قرار ندهند باید نرخ خوراک به بالاترین قیمت به آنها واگذار شود. چرا که مقرر بود تا واحدهای پتروشیمی درآمدهای ارزی را وارد بازار ارز کنند تا وضعیت آن به تعادل برسد نه اینکه به مصارف خود درآورند.

مدیرعامل موسسه حسابرسی دایارایان ادامه داد: در شرایطی که دولت در بودجه سال جاری کشور قیمت خوراک را به میزان 20 تا 30 درصد کمتر از فوب خلیج فارس تعیین کرده، واحدهای پتروشیمی نبایستی نرخ خوراک 13 سنتی را در بودجه سال مالی خود لحاظ می کردند.

زماینکه قیمت خوراک افزایش می یابد مدیریت خردمند شرکت ها می بایست قیمت تمام شده محصول شامل مواد اولیه، هزینه دستمزد و سربار را کنترل کند. حال اگر کنترل قیمت خوراک یا مواد اولیه در اختیار مدیران قرار ندارد. پس در این ارتباط کاری نمی توانند انجام دهند، می ماند دستمزد و سربار که هنر مدیران ایرانی معمولاً ثابت نگه داشتن دستمزد کارکنان است، غافل از اینکه کنترل دستمزد موجب می شود کارایی نیروی کار کاهش یابد و در نتیجه کیفیت محصولات آن ناقص شود که نمونه آن در صنعت خودرو به وضوح دیده شده است.

بر این اساس اگر می خواهیم بهای تمام شده را کنترل کنیم باید به کارایی کار توجه کنیم و از طرف دیگر نمی توانیم بپذیریم که هزینه سربار در برخی از صنایع بیش از 20 درصد باشد، درصورتیکه مدیران شرکت هزینه های اضافی را حذف کنند تأثیر افزایش قیمت خوراک تأثیر منفی چندانی بر وضعیت سودآوری نخواهد داشت.

دوانی همچنین به بهره مالکانه اشاره کرد و اظهار گفت: شرکت های معدنی در سراسر دنیا بهره مالکانه را پرداخت می کنند و مجموعه های داخلی نیز می بایست هزینه بهره برداری از معادن را بپردازند و این مجموعه ها مالکان معادن نیستند.

بر این اساس به نظر می رسد شرکت های معدنی که طی سال های اخیر هزینه بهره برداری از معادن را نمی پرداختند اکنون با چالش مواجه شده اند. این وضع در اصناف نیز مشاهده می شود و به دلیل اینکه قبلاً مالیات پرداخت نمی کردند، در حال حاضر با پرداخت این هزینه شکل دارند.

وی با بیان اینکه مشکل اصلی ساختار دولت ها است نه خود دولت، در این خصوص گفت: دولتمردان و مقامات درکشور چین در زمان بحران اقتصادی سه هزار میلیارد تومان نقدینگی از محل ذخایر مالیاتی به بازار تزریق کردند و اقتصاد و بازار سرمایه آن را از وضعیت نابسامان خارج نمودند.

همچنین دولتمردان آمریکایی به منظور خروج از وضعیت بحرانی کشور هفت هزار میلیارد تومان به بازار تزریق کردند. حال آنکه دولت ما پولی ندارد که بخواهد وارد بازار کند.

مدیر عامل مؤسسه حسابرسی دایارایان ادامه داد: اشتغال و بیکاری مشکل اصلی است و می بایست اشتغال ایجاد شود که لازم آن امنیت و ورود سرمایه گذاران خارجی به کشور به شرط اشتغال زایی است. به گونه ای که به طور مثال خودروسازان خارجی در کشور خودرو تولید کنند نه اینکه خودرو وارد کنند. بنده معتقدم که نفت و ثروت ملی نباید رایگان در اختیار صنایع قرار بگیرد بلکه می بایست در بالاترین قیمت واگذار شود و به جای آن زیرساختارهای اقتصادی همچون آموزش رایگان و بهداشت فراهم شود.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
حرف ایشان درسته منابع زیرزمینی متعلق به همه است و نباید ارزان داده بشه. دولت فورا باید فروش نفت چهل دلاری رو قطع کنه. بیخود حق مردم رو مفت می ده میره. پتروشیمی ها هم برن از قطر که عقلش نمی رسه خوراک ارزان بخرن .
محمد جواد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۱
دولت ومجلس ما فقط زمین خوار وسود بانک بگیر هستند بورس هیچ احتیاج به تزریق پول از طرف دولت ندارد دولت ومجلس اگر راست میگویند ودلشان برای اقتصاد میسوزد اولین کاری که باید بکنند این است که بر سود املاک تا 90 درصد مالیات ببندد مثل اروپا وامریکا تا پول از زمین خواری به سوی سرمایه گذاری مولد برود بعد از ان از سود پردهای تا 50 درصد مالیات بگیرند خود بخود این نقدینگی عظیم از بانک وملک بسوی بورس جاری میشود واز ان طرف دولت هم باید با تصویب قوانین نظارتی وبرداشتند رانت سوخت وبرق و خواص تولید را خصولتی بسوی خصوصی واقعی هدایت کند ولی متاسفانه میبینیم با انحصار و اقتصاد دولتی ایران را دارند نابود میکنند
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۶
معلومه طرفدار دولتی نه ملت همه به گفته روحانی اومدن تو بورس الان 50 درصد تو ضررن خدا ازتون نگذره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
تو صاحب نظر شدی که به این روز افتادیم دگه اگه کسی که چیزی می فهمید نظر میداد ماهم میشدیم ژاپن......
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۶
به پایینترین قیمت باید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۴
فقط توی ایران باید بفکر این بود که منابع زیر زمینی به همه مردم تعلق دارد باقی دنیا که قیمت فراورده هاشون را بخاطر سرمایه گذاری بیشتر درجهت منافع ملی پائین آوردند دارند کشک میسایند!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! .خداکنه هرچه زودتر این باقیمانده تا4سال هم بره از خودش و دولتش راحت بشیم
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
زرشك تازه و اب زرشك موجب تمدد اعصاب است.
علی
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۰
نفت100دلارخوراک13سنت نفت80دلارخوراک13سنت نفت60دلارخوراک13سنت نفت40دلارخوراک13سنت نفت30دلارخوراک13سنت حتی نفت12سنت خوراک13سنت (اینجاایران است)
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
واقعا عالي
نا شناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۴
با این حساب ملت مریض نیست که در بورس سرمایه گذاری بکند دولت محترم در بازار بورسو تخته بکنه سرمایه گذار هم میره دنبال کارش
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹
نگران نباش با این اوضاعی که داره پیش میره بزودی درش تخته میشه
ناشناس
NETHERLANDS
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۸
پس چرا خرج اتینا میکند
ناشناس
GERMANY
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
قلب تو هم میگیره مثل طیب نیا ! صبر کن فقط

پس کی گفت مردم به بورس دعوت کنید؟
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
انشای خیلی قشنگی نوشتی اقای محترم!! ولی متاسفانه خودت بهتر از ما میدونی که در ایران منابع زیر زمینی فقط اسما سرمایه های ملی هستند و در واقع متعلق به آن اقازاده ها و از ما بهترانی هستند که مثل دولت قبل میخورند و میبرند و به ریش ملت میخندند!! اگر واقعا سرمایه های ملی بودند الآن خزانه دولت خالی و با کمبود بودجه مواجه نبود!!! ضمنا اگر مثلا در مورد پرداخت بهره مالکانه معادن ایران را با بقیه کشورهای دنیا مقایسه میکنید لطفا در مورد میزان نرخ بهره مالکانه در دیگر کشورها و همچنین مثلا روند تغییر قیمت خوراک پالایشگاهها و پتروشیمیها در آن کشورها در شرایط کنونی که قیمت جهانی نفت با ریزش مواجه شده و رکود اقتصاد جهانی حکمفرما شده هم آماری ارائه کنید تا خدای ناکرده برای خوانندگان انشای شما این شائبه ایجاد نشود که شما تنها بر اساس انگیزه های خاص (مثلا منفعتهای ویژه!!) به حمایت از سیاستهای اقتصادی دولت و تیم اقتصادیش برخواسته اید!
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
وقتی همین تولید هم ورشکسته هست اشتغال و کار چگونه ایجاد شه؟
فقط شعار بدین
شما دشمن تولیدین فقط رانت واختلاس ودزدی
زده بندی وپارتی بازی
مردم عادی هم برن کشکشونو بسابند چون خودی نیستند ...
احمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۲
اقای کارشناس اولا کی گفته تمام دنیا بهره مالکانه می گیرند .دوما شما که اعتقاد داری دولت باید پول به بورس تزریق کنه والان نداره .راه حل ساده تری داره که ژاپن دو هفته پبش برای کمک به بورس انجام دادو اون کاهش مالیات شرکتها بود که خیلی خوب و زود و موثر جواب داد دولت ما هم می تونه جهت رهایی از این باتلاق که خودش و تمام شرکتهای بورسی و مردم را بدام انداخته فقط بهره مالکانه و خوراک پتروشیمیها را کاهش بده .
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۲
احمد جان پس پول یارانه ها از کجا بیاد ؟. همه چیزو گرون میکنند که یارانه رو پرداخت کنند
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
معلوم شد از اقتصاد و موضوع سرمایه چیزی یاد نگرفتی
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
به اقای کار ناشناس بگویند شما که عرضه فروش نفت و انرزی را به کشورهای خارجی ندارید باید تاوان بی عرضگی امثال شما را صنایع داخلی بپردازند اگر صنایع داخلی هم مستهلک وهم زیانده نبود انها را به سهامداران مالباخته نمی فروختند شما که توان مبارزه اقتصادی با عربستان را ندارید چرا زورتان به مردم مالباخته وفریب داده شده توسط امثال شما می رسد زنگنه می گوید پالایشگاهها را مفت فروخته اند ومن می گویم انها را به بخش خصوصی وملت قالب کرده اند چون مثلا پالایشگاه تبریز 37 سال مداوم وشبانه روزی کار کرده و تمامی دستگاهها عمرشان تمام شده است و همه باید کاملا نو اوری شوند هزینه تعمیرات دستگاههایی که تا زمانیکه نو بودند خبری از بخش خصوصی بدبخت نبود وزمانیکه عمرشان تمام گردید وهم اگر تعمیر هم بشوند محصولات با استانداردهای روز را نمی توانند تو لید بکنند چون به استانداردهای شصت سال قبل طراحی شده اند خیلی بالا وکمر شکن می باشد مثلا پالایشگاه کرمانشاه که سنش از سن زنگنه خیلی بیشتر می باشد و حالا می گویند باید استانداردهای روز را تولید کند وقتی پالایشگاه تبریز را مجبور کرد ه اند تا واحد جدید گازوییل سازی و بنزین سازی وگوگرد سازی جدید ایجاد بکند در صورتیکه حتی قادر به پرداخت حقوق کا رگرانش هم نمی باشد این واحدهای جدید را یا باید زنگنه خودش هزینه اش رابپردازد ویا از پول قالب کردن انها به بخش خصوصی وسهامداران کسر نماید از یک طرف پالایشگاهها کاملا باید نو سازی ومطابق با استانداردهای اروپا شوند واز طرف دیگر باید با گران فروختن نفت به انها وجبران کسری بودجه از جیب سهامدار باید ورشکسته شوند اقای کار ناشناس اعتراف کنید چیزی از صنعت نمی دانید دولتهای قبلی کسری بودجه را از افزایش قیمتها تامین می کردند واین دولت هم از افزایش قیمتها وهم از جیب سهامداران بیچاره شما سواد ان را ندارید که بدانید 25 درصد تولیدات پالایشگاههای ایران که سیستمشان قدیمی است تولیدشان نفت کوره می باشد که در کشورهای جهان سوم هم خریدار ندارد چه برسد به اروپا چون فراوانی گاز وسهولت استفاده از ان نفت کوره را از اشغال هم بی ارزش تر کرده است و حتی الان که مخازن پالایشگاهها با نفت کوره پرشده است محیط زیست حتی از دور ریختن ان به بیابان جلوگیری می کند و انهم به دنبال گرفتن جریمه و در امد خود می باشد وپالاشگاهی که ظرفیتش 115 هزار بشکه در روز می باشد در بهترین روز با 103 هزار بشکه کار می کند واکثرا با 80 هزار بشکه اگر قیمت مغضلی به نام نفت کوره را به قیمت نفت خام اضافه کنید وهمچنین قیمت نفت سفید تولیدی را که دولت گفته به علت عدم استفاده از نفت به علت گاز رسانی به دور افتاده ترین روستاها را هم پس از این نخواهم خرید نفت خام بشکه ای بالای 200 دلار به پالایشگاهها محاسبه می شود و این ظلم وخیانت است به کشور
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
وقتی نرخ خوراک صنایع افزایش پیدا کند با این ریسک سیستماتیک غیر متعارف بعد چه کسانی حاضرند در کشور سرمایه گذاری کنند که اشتغال ایجاد شود؟؟!! عجیب ترین نظر متناقضی بود که در عمرم خواندم...
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹
با سلام
کلن دیدم نسب به اقای دوانی 180 درجه عوض شد . مرد حسابی این حرفا چیه می زنی پتروشیمی و پالایشی ها مزیت اصلی کشور هستند که با لجاجت زنگنه دارن زیان ده میشن با افت قیمت نفت و قیمت محصولات جهانی پیشنهادم به جناب دوانی اینه نرخ خوراک بشه 50 سنت کل شرکت ها ورشکست بشن تا منابع ملی دفاع بشه
بانوی ایرانی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
جلو دزدیهای میلیاردی را بگیرند .به فکر استخراج نفت وگاز مشترک با کشورهای عربی وشمالی باشند که سهم ایران را هم انها استخراج می کنند .وان سازمانهای عریض و طویل با سرمایه های تریلیاردی مالیات بدهند . خرجهای اضافه تحمیل شده مثل سوریه و یمن و... قطع شود سهم نسلهای بعد را هم پیش خور نمی کنیم وبا پول نفت کشور صنعتی شود .که ارزو بود ودر حال صنعتی شدن بود .ملت ایران بجای فقر .وگدایی وتن فروشی , در جهان اقایی می کند
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶
همه باهم باختیم
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۴
شرکت وصنا خواهشن سود سهامداررو بده 6ماه گذشت
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
بهرحال سوریه خرج داره. با خوراک شش سنتی که نمیشه به برادرا کمک رسوند!!
مردمي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
با سلام تا وقتي خوش خدمتي را ميخواهند بخورند حال و روزمان همين است والا كجاي دنيا حسابدار ... در ضمن جرا نفت را الان به اين قيمت نازل است ميفروشيد و حتي هزينه حمل تا كشور مقصد را هم به اين ملت متحمل ميكنيد و ميگوييد هزينه حمل به عهده فروشنده لطفا جواب دهيد
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۹
در کشورهای اروپایی و امریکای شمالی بابت پس انداز پول مالیات گرفته می شود شما شهامت دارید تا از ثروتهای باد اوردهایی که هم اکنون در حال مکیدن خون مردم توسط سفته بازهایی که سرمایه مردم را چپاول کرده و هم اکنون در بانکها در حال گرفتن بهره های 23 درصد به بالا هستند مالیات ببندید خودتان بهتر می دانید ظرف یک ساعت تمام بانکها به حالت ورشکسته در خواهند امد پس دست از عوام فریبی بردارید شما به فکر مردم نیستید پس سیاست یک بام و دو هوا است شعار نرخ خوراک و بهره مالکانه فقط برای کلاه گذاشتن سر مردم است در کشورهایی که از انها یاد می کنید از همه املاک و داراییها مالیات گرفته می شود ایا جرات گرفتن مالیات از بالا دستیاتون هم دارید
کریم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۲
اقای عزیز اگر دولت پول ندارد راهش حراب کردن مملکت نیست . راهش کوچک کردن دولت است .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰
چهار تا مثل این آقا هستند که با افاضاتشون کشور را به این حال و روز کشوندن
ناشناس
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۳
اوضاع واقعا تهوع آوره
ناشناس
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۹
همه چی آرومه /من چقدر خوشحالم!!!!!!!!!!!!!
amir
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۵
زنده با دكتر محبوب ، روحاني
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
مزیت نسبی میدونی چیه؟ مزیت مطلق
مصطفی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۴
یکی از مشکلات اساسی سهامداران فقدان گزارشات شفاف ودرست حسابرسی است
اگر به قول این استاد گرامی شرکتها به بهای تمام شده توجه نکرده اند چرا حسابرس در گزارش حسابرس سهامداران را مطلع نکرده اند
مگر وظیفه حسابرس اظهار نظر پیرامون صورت سود و زیان نیست پس چرا با عدم درج واقعیت مردم و سهامداران را به اشتباه انداخته وامروز نقش مصلح را بازی می کنند
اگر اظهاراتشان درست است این حق برای سهامداران وجود دارد از اینگونه حسابرسان شکایت کنند تا حداقل سلب صلاحیت شوند
علت ماندگاری طولانی بعضی از این حسابرسان در اینگونه شرکتهای مشکل دار چیست
شرکتهای معدنی که ابتدای ورود به بورس دارای پروانه بهره برداری بوده وبعد پروانه را ابطال نمد هاند مشکل سهامدار چیست
نهایتا سهام اکثر شرکتهای معدتی وپتروشیمی مربوط به دولت یا شبه دولتی است که زیانده اصلی به دلیل کاهش ارزش سهام دولت است
با توجه به بحث واگذاری شرکتهای بزرگ مورد نظر چه کسانی از کاهش قیمت بهره مند می شوند
شهروند
ROMANIA
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۶
جناب کارشناس دولت امریکا تومان !!!!به بازار تزریق کرد این واحد پول اونا احیانا تومانه!!!!
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۲۷
درود به این آقا که واقعیت رو بی پرده بیان کرد وحرف آخرو زد واون اینه که دولت بی پول هست وهمه برن برای بدبختیشون یه فکری کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۶
بورس مال جایی که قانون باشه نه جایی که قانون هر روز یک جور تفسیر می شه یک روز بهره مالکانه درسته فردا که سهام می خواهند به مردم بفروشند بهره مالکانه ای در کار نیست ما اول باید قانون مملکت را مشخص کنیم بعد بورس داشته باشیم
شابان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۲
اقای محترم شما اسم خودتان را می گزارید کارشناسن با این نرخ 13سنتی خوراک وبا این ر وش محاسباتی سود شر کتهای پالایشی جز بدبختی ورشکستکی چیزی از این صنایع باقی نمیماند مگر پول و سرمایه مردم مفت است که اینگونه نا بود شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴
مهمتر از پول

تدبیر و درایت است
که دولت ندارد
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۶
دوستان زیاد سخت نگیرید. بنده خدانظرشان این است که صنایع پتروشیمی-پالایشی -معدنی و...که درحال احتضاراست به یکباره نفسش رابگیرند خیالشان راحت.این مملکت چه نیاز به تولید داخل دارد!خداراشکربرادران اروپایی وآمریکایی و...درراهنددرازای نفت وگازبد بو که ارزشی ندارندهرچه بخواهیم وارد میکنیم بدون زحمت...
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸
خب اشکال نداره به بالاترین قیمت بده. پس چرا اینها رو تو بورس آوردید؟ اگر سهامدارا از این ملت نیستند چرا سهام اینها رو عرضه کردید؟ بخدا حالا میفهمم چرا تمام نخبه ها از ایران فرار میکنن.
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۲
ایکاش ایشان به کار تخصصی خود بپردازند و در اموری که بنظر میرسد از آن اطلاع کافی ندارند دخالت نکنند
ناشناس
ROMANIA
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۸:۲۴
انتخابات مجلس هنوز مونده با بورس اینطور رفتار میکنه آقای کلید. اگر مجلسو بگیرن فکر کنم حکم جلب همه سهامدارا رو به جرم اتلاف بیت المال صادر میکنن. مواظب باشید تمام تلاشتون این باشه کلید به مجلس نرسه که بدبخت میشید.
بی ادعا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷
به این آقا بفرمایید آنموقع که دولت سهام خود را واگذار می کرد اگر نرخ خوراک و مواد اولیه را با بالاترین نرخ در نظر می گرفت سهامش را باید با یک دهم قیمت آنروز واگذار می کرد و ما سهامداران جزء الان 10 برابر این سهام را داشتیم . چطور آنموقع صدایتان در نیامد و حالا دلتان می خواهد بعد از اینهمه ضرر ، سرمایه ذوب شده مان یک دهم شود !؟. چون اینجانب فرد بد بینی نیستم در این مقاله نگارنده سوء نیتی نمی بینم .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸
اقای دوانی خود شیرینی تو این اوضاع نابسان خیلی بی مزه هست
بله ماهم مخلف ارزان فروختن منافع عمومی نیستیم ولی دراین شرایط نبایدعوارض ان رابایددرنظرگرفت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲
اینگونه اظهار فضل کردن بورس را به این روز انداخته است.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
بله ماهم مخالف ارزان فرختن منابع عمومی هستیم
ولی دراین شرایط ایا نباید عوارض ان رادرنظر گرفت؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸
اقای عزیز شما برو کار حسابداریت را انجام نظریه پردازی نکن همین امثال شما هستن که وضعیت اقتصادی مملکت را به این روز انداختن
محمد رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۶
با سلام خواهشمندم همه با هم با شرکت در انتخابات مجلس و انتخاب اصولگراها.... تنها راه چاره فقط مجلسی است که با دولت فعلی نسازد
مجید
ROMANIA
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۸
صنایع ریسندگی، اتومبیل، روغن کشی و ... را به روز سیاه نشاندید تا توان تولید بهینه نداشته باشند، حالا نیز نوبت معادن، پالایشگاه ها و پتروشیمی هاست تا زمین گیر شوند و توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز نداشته باشند
مجید
ROMANIA
يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
صنایع ریسندگی، اتومبیل، روغن کشی و ... را به روز سیاه نشاندید تا توان تولید بهینه نداشته باشند، حالا نیز نوبت معادن، پالایشگاه ها و پتروشیمی هاست تا زمین گیر شوند و توان پرداخت حقوق کارکنان خود را نیز نداشته باشند، این ها نشانه اجانب خواهی است تا آنها بیایند و در ایران ریاست کنند، این چه راهی است که تمام شرکتهای تولیدی را به ورشکسگی می کشید تا خارجی بیاید و تولید کند، شما دولت مردان کاپیتالاسیون را می خواهید در این کشور دوباره احیا کنید، خجالت هم خوب چیزی است به خدا، دست از این بازیهای خانمان برانداز بردارید، عابرو را بر این ملت برگردانید بگذارید شرکت خارجی به عنوان شریک وارد این کشور شود نه به عنوان آقا، سرور و تصمیم گیرنده. اگر حکومت شاهنشاهی بود باز برای ناتوان کردن مردم قابل قبول بود ولی حکومت مردمی است و شما هرچه بر مردم زندگی را تنگ کنید ناخواسته بر خود بدی کرده اید و اگر بفهمید چه بر سر این صنعت کشور آورده اید از ناراحتی خواب بر چشمانتان حرام خواهد شد، خداوند ظالمان را به ظللم خود گرفتار خواهد کرد انشاالله ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
گرونترش کنید خجالت هم نکشید اب که از سر گذشت چه یک وجب چه صد وجب سهامدار مرد٬فقط بیاین تیر خلاص رو بزنید
راحتمون کنین راحت
علي
GERMANY
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۰
سلام.امسال وارد بازار بورس شدم 200 وارد كردم هم اكنون 29 شهريور شده 140 بدبخت شدم 60 ميليون من فكر كنم به جيب سهادار نرفت .تقصير من فقط اعتماد كردن بود الان هم نه راه پس دارم نه پيش پسر بد شناس ميخواست ماشين بخره و خانه بخره نخريد پولوشو هم تورم تك نخري قورت داد.من بي سواد باش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
همه جا روز به روز ابادو ابادتر و تولیدات با تمام قدرت به تولیدشان ادامه میدادند و اگر از بانک بگیرید در بعضی سالها تبرم منفی میشد اما این مسعولین حکومتی به خاطر راند خواریشان باعث تبرم و ورشکستگی تمام ملت ایران شده اند مهم نیست برایشان چون با رانت خواری فهمشده اند نه برای ملت