بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۱
کد خبر : ۱۵۴۸۱۷
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،شاهین چراغی گفت: آیا می‌دانید ارزش کل بازار سهام  ما با تمام صنایع و شرکت‌ها با ارزش  شرکت آمریکایی استارباکس که یک قهوه‌فروشی زنجیره‌ای است برابری می‌کند؟

این فعال بازار سهام افزود: ارزش کل سهام شرکت استار باکس (starbucks) بالغ بر ۸۰ میلیارد دلار است، با قابلیت نقد شوندگی بسیار عالی. اما ارزش کل سهام شرکت‌های عضو بورس تهران نیز نزدیک به همین عدد است با این تفاوت که قابلیت نقد شوندگی ندارد .

به اعتقاد او  افرادی که  به صورت اغراق آمیز  از نقش ایران در اقتصاد جهان یا ظرفیت بورس ایران برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی سخن می‌گویند، فقط  کافی است؛ آمار و اطلاعات را بررسی کنند. هج فاندهای بزرگ دنیا میلیاردها دلار منابع را مدیریت می‌کنند.

چراغی افزود:  در کشورما دولت هنوز نتوانسته  بسته اقتصادی موثری را برای رفع مشکل رکود در اقتصاد کشور پیشنهاد کند. اثرات این رکود شدید اقتصادی بر کل اقتصاد کشور همانند اثر سوختگی است که به زودی ترمیم آن امکان پذیر نیست و اثرات آن بافت اقتصاد و شبکه‌های تولید وتوزیع و بخش خصوصی را نابود کرده است.

رییس هیات مدیره کارگزاری مهرآفرین معتقد است: دولت مردان کشور در تله آمار و ارقام گرفتار شده‌اند آنان از کل وضعیت اقتصادی و بحران بیکاری و رکود و… تنها به بخش کاهش تورم دل‌خوش کرده‌اند و مریض سرطانی را صرفا به امید اینکه ضربان قلب دارد، امید به بهبودی می‌بخشند. به گزارش اقتصاد نیوز، همچنین او تاکید کرد: این دولت وارث بسیاری از مشکلات گذشته است و در سه دهه گذشته بخش زیادی از مشکلات کشور ناشی از نظریات و تئوری پردازی های و  اقتصاددانان  بوده است که هرکدام دیدگاه متفاوتی برای حل مشکلات اقتصاد کشور می دانند. گروهی از آنان طرح تثبیت قیمت‌ها را به مجلس بردند، گروهی طرح بنگاه‌های زود بازده را علاج کشور می‌دانستند ،گروهی کاهش تورم را علاج کشور می‌دانند و … .

این فعال بازار سهام گفت: گرچه اشتباهات دولت تدبیر و امید در حوزه اقتصاد نابخشودنی است. اما کشور بیش از آنکه نیازمند تئوری پرداز و آزمون وخطای مکرر باشد نیازمند کسانی است که فهم درستی از اقتصاد کشور داشته باشند و مشکلات اقتصادی را مانند جزوه های دانشگاهی نگاه نکنند. متاسفانه بخش زیادی از تصمیم گیرندگان حوزه اقتصاد کشور حتی تجربه یک کسب و کار کوچک وموفق را نداشته‌اند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رسا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
خداییش این استارباکس خوب اومدی. فکر کن ارزش شرکت هایی مثل اپل و مایکروسافت از کل نفتی که ما داریم میفروشیم بیشتر باشه شایدم از ذخایر گازی پارسم جنوبی هم بیشتر باشه.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۹
نه بابا نگو بازار سهام ما حباب داره !!!!!!!! واقعا خجالت اوره که با یک روز مثبت شدن بازار صدا وسیما بیان میکنه که مردم از خرید وفروش هیجانی اجتناب کنند متاسفم که کل اقتصاد کشورم به اندازه یک قهوه فروشی ارزش دارد
حمیدرضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵
من یکساله دارم داد میزنم انقدر ارزش بورسو نیارین پایین طوریکه خارجیا با پول خردشون کل بورس ما رو بتونن بخرن. ولی این اقایون مثلا تیم اقتصادی چون از اونور مرزها اطلاعی ندارن فکر کردن باید سهام رو نابود کنن تا مثلا برای سرمایه گزار خارجی جذاب باشه.اقای وزیر اقتصاد اگر سهم ایرانخودرو همین الان بشه ده هزار تومن باز برای سرمایه گزار خارجی جذاب هست چرا که اونا ارزش جایگزین رو و ارزش داراییهای فعلی رو در نظر میگیرند پس چرا اینقدر هم به سهامداران خرد ظلم میکنید و سرمایه هاشونو از بین میبرید و هم میخواهید تمام بورس کشورو مفت دو دستی تقدیم خارجیا بکنید؟ وقی قیمت سهام کیا موتورز یا هیوندای کره 180000 هزار تومنه (60دلار) چرا سهام خودرو یا سایپا باید 5-6 سنت باشه؟ حداقل اگر بلد نیستید چند تا کارشناس خارجی استخدام کنید تا سهام شرکتهای ایرانی را به قیمت واقعی بفروشند.
صادق
UNITED STATES
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۵
استفاده از اقتصاد دانان کامل یعنی باسواد بالا و تجربه کافی، حل مشکلات اقتصاد ما را تضمین می کند. ولی در طول سالیان دراز این کشور مگر زمینه ای برای رشد چنین افرادی فراهم شده است؟ طرف با هر توانی، اول باید عضو یک باند باشد تا بتواند کاره ای بشود. سپس باید بله قربان گوی مجامع قدرت در سایه باشد تا بگذارند در راس کار بماند. آنگاه اگر توانست کاری بکند. اما این مسیر هم طولانی است و هم فاسد و هر کسی این مسیر را طی کند تبدیل به یک ماشین سوخته بی حاصل می شود. پس هیچ اقتصاد دان بر جسته ای که توان نظریه پردازی منطبق با وقایع اقتصاد را داشته باشد هرگز در این فرآیند پذیرفته نشده یا رشد نخواهد کرد. می ماند همین آدهای معمولی که یا وزیر می شوند ویا نماینده مجلس. آنگاه اتفاقات مسخره ای می افتد مثلاً(به نقل از روزنامه شرق) رئیس مجلس از این نمایندگان خواهش و التماس که بابا کی متن کامل برجام را خوانده، هیچکدام دست بلند نمی کنند؟!!! پس رئیس حکم می کند هفته بعد باید متن آن را بخوانید. هفته بعد دوباره همین سئوال را می پرسد، باز هم هیچکس متن کامل برجام را نخوانده است؟!! بعد می پرسد پس چطوری می خواهید به آن رای بدهید؟ این است حقیقت تلخ اقتصاد ما
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
خوشم اومد صادق خان ولی کاش یه مثل میزدی که آشکارتر متوجه بشیم .
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹
پس ننگ بر ما با این همه ادعا
ناشناس
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
نزاشتن احمدی نژاد بمونه دیگه والا وضعمون اینطوری نبود چون تصمیم داشت اقتصاد دنیا اصلاح کنه پس ببین اقتصاد ما چی میشد. این هم صدمات جبران ناپذیر گذشتگان هست که الان نمیتونن و یا نمیخوان انجام بدن.
قادر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۲
زیان را سود نشان می دهند و .... تنها در ایران است . فلذا باید ارزش بازار انها همین مقدار باشد .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
مملکت را به چه .... سپردیم حتی سابیک عربستان ارزش بازارش از کل بورس ما بیشتره
ناشناس
ROMANIA
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۴
پس آمریکا فرار کن که با اقتصادمون نابودت میکنیم دیگر نیازی به موشک .....این چیزا هم نیست