بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۵۴۸۲۵

یک کارشناس بورس گفت: بیشتر افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی بورس به موسسات آموزشی می‌روند، از آن دسته افرادی هستند که قبلاً وارد بازار بورس شده و ضرر و زیان دیده‌اند.

حمزه کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه اصفهان، اظهارکرد: با توجه به اینکه ابهامات بین المللی در مورد آینده وضعیت اقتصادی پس از برداشته شدن تحریم‌ها، وجود دارد به نظر می‌رسد طی مدت 10 سال آینده ممکن است وضعیت بورس مناسب‌تر شود.

وی افزود: پس از تحریم‌ها و با بهتر شدن وضعیت اقتصادی، مردم ممکن است تمایل به سرمایه گذاری در بازار بورس پیدا کنند. با توجه به این موضوع، اکنون بهترین زمان در جهت آموزش برای سرمایه گذاری در بازار است.

این کارشناس بورس با بیان اینکه شرایط کشور بسیار مناسب شده است، ادامه داد: در حال حاضر مشاهده می‌شود که شرکت‌های خارجی به کشور می‌آیند و قصد سرمایه گذاری به ویژه در بخش بازار سرمایه دارند.

کریمی با بیان اینکه فرد می‌تواند با سرمایه‌گذاری در بازار بورس، برای خود ارزش افزوده ایجاد کند، اضافه کرد: کشورهایی مانند آمریکا و ژاپن به عنوان یک قطب اقتصادی محسوب می‌شوند، حالا سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا این کشورها قطب اقتصادی هستند؟ در کشور آمریکا از هر سه نفر، دو نفر و در ژاپن از هر پنج نفر، چهار نفر سهام‌دار هستند. این باعث شده که پول‌های مردم به اقتصاد کشور تزریق و رونق، تولید و اشتغال ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: در کشور از 75 میلیون نفر، حدود هفت میلیون سهام‌دار – که ممکن است بسیاری از آنها غیرفعال نیز باشند- وجود دارد. مردم به جای سرمایه گذاری در اقتصاد، پول‌های خود را در بانک‌ها قرار می‌دهند و یا مسکن و خودرو خریداری می‌کنند که این موضوع تبدیل به یک معضل برای اقتصاد کشور شده است.

وی به تفاوت سرمایه گذاری در بانک و بازار بورس اشاره کرد و گفت: بانک‌ها سود بدون ریسک می‌دهند، اما در بورس این گونه نیست. ممکن است در بورس، سهمی خریداری شود و سپس قیمت آن کاهش یابد. این موضوع به دلیل عدم آگاهی است؛ اگر فرد اطلاعات خوبی در زمینه بازار بورس داشته باشد و با این علم و آگاهی به بازار بورس ورود پیدا کند، سهمی را خریداری می‌کند که ارزش آن افزایش یابد.

کریمی، ترس مردم برای سرمایه‌گذاری در بازار بورس را به دلیل نبود آگاهی آنها دانست و اظهار کرد: رسالت موسسات آموزشی ابتدا معرفی بورس است و سپس به صورت گام به گام، آموزش‌های تخصصی در مورد بازار بورس ارایه می شود.

وی افزود: متاسفانه بیشتر افرادی که برای گذراندن دوره‌های آموزشی بورس به موسسات آموزشی می‌آیند، از آن دسته افرادی هستند که قبلا وارد بازار بورس شده و دچار ضرر و زیان شده‌اند.

این کارشناس بورس اضافه کرد: سازمان بورس یک کمیته فرهنگی آموزش دارد، اما شاید فقط در تهران فعال است و در شهرستان‌ها در خصوص آموزش مشکلات و کمبودهایی وجود دارد.

کریمی ادامه داد: متاسفانه موسسات غیرمجاز هم وجود دارد که آموزش‌های اشتباهی به مردم می‌دهند و این نیز باعث بدبینی مردم به بازار بورس می‌شود.

وی، پیرامون ورود بازار مسکن و ارز در بورس گفت: در دنیا بورسی به نام بورس مسکن وجود ندارد، اما اگر قرار است این چنین اتفاقی در کشور بیفتد ابتدا باید زیرساخت‌های آن ایجاد شود که در حال حاضر به هیچ عنوان این زیرساخت مهیا نیست و ایجاد فرهنگ‌سازی بورس مسکن از جمله زیرساخت‌های لازم در این بازار به حساب می‌آید.

مدیر موسسه نوین پردازان راتین خاطرنشان کرد: فکر نمی‌کنم بورس مسکن بتواند در کشور اجرایی شود، چرا که در سال 90، بحث بورس ارز وجود داشت که اجرایی نشد.

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳
درسته همین جوری دو سه روز پیش همه در صف فروش بودند الان همه در صف خریدند .


اقا بلد نیستید همش هم گیر میدین به روحانی و دولت و توافق و....


الان هرکی فروخته پشیمونه چون تا دو ماه بورس خوبه
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۹
این همه گیر میدین به روحانی اخه شما که بورس رو با بانک اشتباه گرفتین چرا اومدین توی بورس ؟ اینجوریه تا دیروز اون همه صف فروش داشتیم الان این همه صف خرید .















اخه چرا الکی انقدر جوگیر می شین می فروشین و خوب یه دو ماه نگه دارید تا یه چیزی گیرتون بیاد .




الان دو روز دیگه تا بازار یه کم افت کنه یا صف خرید نباشه همه جوگیر می شین می فروشید .


از ماست که بر ماست .



********************************************************
اقا برادر سهامت رو مفت نفروش تا یه کم قرمز میشه جو گیر نشو الکی نترسید این ها عادیه دو ماه نگه دارید بعد بفروشید .
هدایت
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
دل و دین و عقل و پولم ، همه را به باد دادی . که عموم سهم ضایع به من خراب دادی . چطور فریب خوردیم و گول مالیدند به سرمان ، اموال ، اعصاب ، عمر ، زندگی را در قمار خانه بورس به باد فنا دادیم .
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
اينکه ريزش بورس را تقصير حقيقي ها بيندازيم درست نيست براي مثال شما به نماد فولاد مبارکه نگاه کنيد که چگونه حقوقي بي رحمانه سهم را ميفروشد آن هم در قيمتي باور نکردني زير يک سوم ارزش جايگزيني ؟؟؟
براي مثال امروز چهارشنبه بيش از 80 درصد فروشنده بوده و 100 درصد حقيق خريدار
کاظم
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۲
با سلام .جناب کارشناس در ژاپن و امریکا دولت حامی صنعت کشورش هست نه مثل اینجا که 200 میلیون پول بنده به خاطر نترسیدن تبدیل شده به 70 میلیون بدون اینکه فرصت جابجائی یا فروش داشته باشم سهم یک سال بسته میشه بدون دلیل بعد با 50 درصد افت باز میشه بدون دلیل سه بار هم که شرکت ظرف یکسال افزایش سرمایه میده بدون دلیل حالا شما یقه مردم بیچاره را گرفتی؟ استاد بزرگ 150 میلیارد پول مردم را تبدیل کرده به 65 میلیارد و خودش سکته کرده است خواهشا ضعیف کشی نکنید مردم چه کاربلد چه ناشی قصد خدمت به صنعت و دریافت کمی پول حلال داشتند چه میدانستند یکباره شاخص از 90000 واحد سقوط میکنه رو 60000 هزار واحد واقعا عین بی عدالتی که همیشه تقصیرها گردن مردم بی چاره بیفتد. نقش دولت در سقوط و بن بست اقتصادی و تماشا چی بودن مجلسیها چیست.؟
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳
این کارشناس ها منو کشتن میگه عدم آگاهی مرد مومن اتفاقا از روی آگاهی سرمایه گذاری نمی کنند .