بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹
کد خبر : ۱۵۴۹۲۴
زهرا بهمن زاده- به گزارش اخبار بانک، هادی قوامی،نماینده مردم اسفراین در گفتگو با ایرنا هفته گذشته خبر از تاسیس یک موسسه جدید به جای میزان و قبول تعهدات این موسسه خبر داده که البته این موضوع هنوز بطور رسمی از سوی بانک مرکزی تائید یا تکذیب نشده است.اما با فرض درست بودن موضوع باید توجه داشت که این تصمیم در حالی هفته گذشته در شورای پول و اعتبار مصوب شده است و مشخص نیست چرا در ۹ ماه گذشته مسئولان مربوطه به این تصمیم نرسیده و ۹ ماه سپرده گذاران بخت برگشته را عذاب دادند.

نکته دیگری که می توان از این مصاحبه و تصمیم برداشت کرد این است تنها موافقت اصولی ایجاد یک موسسه مالی و اعتباری جدید گرفته شده است و زمان اقدامات قانونی لازم جهت تشکیل یک موسسه در آن دیده نشده است.

به عبارت دیگر سپرده گذاران با خود اینگونه برداشت می کنند که تعاونی اعتبار میزان پس از حدود ۱۵ سال فعالیت نتوانست روند قانونی جهت تشکیل یک موسسه مالی و اعتباری را طی کند حال چگونه می خواهند یک موسسه جدید را در کمترین زمان ممکن ایجاد کنند؟

هم اکنون تعدادی از موسسات مالی و اعتباری نظیر، ثامن، ثامن الحجج، افضل توس و آرمان حدود دو سال است که در بوروکراسی تشکیل موسسه مالی و اعتباری گیر کرده اند حال چگونه می تواند در کمترین زمان ممکن یک موسسه مالی جدید تشکیل داد؟

البته در این بین موسسه اعتباری نور مجوز نهایی خود را پس از چند سال دوندگی اخذ کرد و موسسات آرمان، ثامن، ثامن الحجج و بانک مهر اقتصاد نیز در آستانه اخذ مجوز قرار دارند.

مسئولان شورای پول و اعتبار که به این نتیجه رسیده اند که سرمایه گذار جدید با سه هزار میلیارد تومان سرمایه وارد شود و مجوز کسب کند با خود فکر نکرده اند که برای اعطای مجوز ثامن، ثامن الحجج، آرمان، افضل توس و مهر اقتصاد در اولویت قرار دارند؟

برای تاسیس موسسه مالی و اعتباری جدید، نیاز به سرمایه و ثبت آن، فروش سهام، بررسی آورده نقدی سهامداران در اداره پولشویی بانک مرکزی و ... می باشد و به نظر این فرآیند، پروسه ای چند ساله را طلب می کند.

حال چگونه و بر اساس کدام منطق مسئولان مربوطه این تصمیم را گرفته اند را باید از خود مسئولان مربوطه پرسید.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
خدا لعنتشون کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۶
خدا نابوذشون کنه اگه وجود داره اوگرنه هم بزار هر کار دوست دارن بکنن
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۷
مثل اینکه مشکل کشور کمبود موسسات رباخواریه!!!!
خدا لعنتشون کنه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸
به پیر مرداذوپیر زنا رحم کنید پول اونارو بدید می ترسم مادرم از غصه پولش تو میزان بمیره توروخدا
سجاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
واقعا متاسفام براتون. خجالت و حیا هم خوب چیزیه. شرم کنید. تو روز روشن پول مردم رو خوردن خجالت داره
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۰
به خاطر بی تدبیری و بی فکری مسئولین مردم به خاک سیاه نشستن
پیمان
ROMANIA
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۱
خواهشن تیتر خبری نذارید جز اینکه مردم رو اذیت کنید کار دیگری نیست نذارید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
چرا تا آمدن تکلیف سپرده گذاران این موسسه را تعیین و تکلیف کنن یعضی ها دلشون داره می ترکه؟!!! این موسسه جز سوء مدیریت و دخالتهای خانوادگی مدیران ارشد هیچ مشکلی نداشته و ندارد و برای ورود به بورس داشته آماده می شده که این مشکل پیش اومده.
مسلمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۴
تمام مسئوليني گذشته و حال که اين مشکلات هموطنان زجر کشيده و ضعيف نگه داشته شده (مستضعف) سپرده گذار در موسسه ميزان را ديدند و با سکوت و انفعال خود به اختلاس کنندگان کمک کردند به خاطر اين بي مسئوليتي و عدم نظارت بر عملکرد آنها واستفاده از آرم قوه قضائيه وتبليغات در رسانه ملي و عرصه ورزشي در برابر مردم و خداي انها بايد پاسخگو باشند.
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳
اینها فقط سر کار گذاشتن سپرده گذاران است و بس والا خود آنها از ما بهتر میدانند که یک شبه موسسه ایجاد نمیشود
کارنامه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۵:۲۹
برای کسب مجوز ماهها وقت لازم است اما برای سر کار گذاشتن مردم چند دقیقه بیشتر وقت لازم نیست. این زخمی که دولت و مجلس و دیگر سرا قوا در میلیونها خانواده گذاشت و دروه ای از زندگی مردم را با مشقت همراه کردهمانند یک رویداد تاریخی(ترکمنچای و...) در ذهن مردم ثبت گردید واین دولت و مجلس کارنامه سیاهی از خود به جا گذاشت