بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۳
کد خبر : ۱۵۵۰۰۲
آجی شارما کاردار و بن فندر معاون رییس هیئت نمایندگی سفارت انگلیس در دیدار با دکتر فطانت ضمن تاکید بر ضرورت همکاری‌های دوجانبه بازار سرمایه ایران و بورس لندن، خواهان تسهیل سرمایه گذاری خارجی در ایران شدند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه این دیدار در محل سازمان بورس انجام شد و طرفین به بررسی فرصت‌های همکاری بازارهای سرمایه ایران و انگلیس پرداختند.شارما با اشاره به تجربه و پیشینه انگلیس در ابزارهای مالی خصوصا "فیوچرز" و "آپشن" امکان همکاری بازار سرمایه دو کشور را در این زمینه مطرح و اعلام آمادگی کرد که دستاوردهای کشورش را برای راه اندازی بورس ارز در ایران در اختیار سازمان بورس قرار دهد.وی همچنین تقاضای دیدار میان مقامات نهادهای مالی ایران و انگلیس را مطرح کرده و افزود که زمینه‌های لازم برای این ملاقات را فراهم می‌آورد.رییس سازمان بورس و اوراق بهادار نیز با تشریح فرصت‌ها و پتانیسل‌های بازار سرمایه ایران، اقدامات صورت گرفته برای افزایش شفافیت در بازار و حاکمیت استاندارهای بین المللی مالی و حسابرسی بر شرکت‌های بورسی را تشریح کرد.وی با توضیح اقدامات انجام شده برای همکاری با موسسات رتبه بندی بین المللی پیشنهاد کرد با توجه به سابقه همکاری شرکت فیچ در ایران، بار دیگر این همکاری‌ها از نو برقرار شود.در این دیدار همچنین کاردار انگلیس بر اولویت دادن به بحث همکاری‌های دوجانبه بین بورس‌ها تاکید کرد و پذیرفت که زمینه‌های همکاری میان رییس سازمان بورس و همتای انگلیسی را فراهم آورد و همچنین رییس بورس‌های تحت نظارت سازمان (اوراق بهادار و کالایی) را با همتایان انگلیسی خود بورس اوراق بهادار و بورس فلزات لندن مرتبط کند.
بیش از 813 میلیون سهم خریداری شد
در خبر دیگری از بورس تهران، نمادهای تولیدی شیشه رازی، ایران دارو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قند مرودشت، قند پیرانشهر، شکر شاهرود و کالسیمین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.در داد و ستدهای روز گذشته بورس تهران سهامداران بیش از 813 میلیون برگه سهم و حق تقدم را به ارزش یک هزار و 144 میلیارد ریال در 29 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه در معاملات روزی که گذشت شاخص بورس 32 واحد رشد کرد و به عدد 61هزار و 563رسید. شاخص قیمت نیز 12 واحد صعودی شد. همچنین در حالی شاخص بازار اول 40 واحد بالا رفت که شاخص بازار دوم افتی 29 واحدی را ثبت کرد. همچنین در این روز نمادهای هلدینگ نفت و گاز پارسیان، ملی مس، پالایش نفت بندرعباس، کشتیرانی بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص ثبت کردند. این در حالی بود که فولاد خوزستان، بانک پاسارگاد و تاپیکو بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.گفتنی است در این روز سه گروه فلزات اساسی ، خودرو و غذایی با بیشترین حجم و ارزش معاملات در صدر برترین گروه‌های صنعت قرار گرفتند.همچنین شاخص‌های محصولات چرمی، غذایی به جز قند و محصولات کاغذی بیشترین رشد شاخص‌ها را داشتند.صدرنشینی بازار نیز با بیشترین رشد قیمت‌ها متعلق به نمادهای لبنیات پاک، قند شیرین خراسان،مارگارین، ماشین سازی نیرو محرکه، لبنیات کالبر، ایران تایر و پیاذر بود.این در حالی بود که نمادهای تولیدی شیشه رازی، ایران دارو، موتورسازان تراکتورسازی ایران، قند مرودشت، قند پیرانشهر، شکر شاهرود و کالسیمین با بیشترین کاهش قیمت در انتهای جدول معاملات قرار گرفتند.همچنین در این روز اوراق مشارکت شهرداری شیراز، قند اصفهان، لبنیات کالبر، قند قزوین، اوراق مشارکت شهرداری شیراز، مارگارین و قند شیرین خراسان طولانی ترین صف‌های خرید را داشتند.سنگین ترین صف‌های فروش هم متعلق به نمادهای اوراق مشارکت شهرداری سبزوار، فولاد خراسان، حق تقدم ماشین سازی اراک، گرانیت بهسرام، حق تقدم سرمایه گذاری ملی ایران، فولاد خوزستان و سیمان اصفهان بود.همچنین بیشترین حجم و ارزش معاملات متعلق به نمادهای ملی مس با معامله 437 میلیون سهم به ارزش 539 میلیارد ریال بود.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
رضا
UNITED ARAB EMIRATES
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
چرا مثلا در سال 1382 که تحریمی در کار بود این لندنی ها در بورس سرمایه گذاری نکردند ولی حالا علاقه مند شده اند؟
فرهاد
دوشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
چون لندنیها از پشت کوه آمده اند و اصلا از ریسک اقتصادهای بشدت دولتی که در آنها فساد اقتصادی و رانت بیداد میکند چیزی نمیدانند. واقعا باید به اینجور شایعه های تکراری و پوچ باید نشست و خندید که کاری بیش از این از دست دولتمردان و مسئولین اقتصادی کشورمان برای درمان سرطانی که اقتصادمان به آن مبتلا شده بر نمیاد. به جای اینکه بشینید الآن چشم به دست خارجیها ببندید که کی فریب میخورند و مثلا وارد بورس ما میشوند بهتر بود جلوی فسادهای کلان اقتصادی . رانتهای سیستمی را میگرفتید!