بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۰
کد خبر : ۱۵۵۲۲۶
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اخبارپول، در هفته ای که گذشت تعداد ۱۹۰۵ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۳۰۲۴ میلیارد ریال در ۱۲۶ هزار دفعه در ۵ روز معاملاتی مورد دادوستد قرار گرفت که به ترتیب ۳۷، ۵۵ و ۱۲ درصد کاهش را تجربه کرد.
ارزش معاملات نرمال نیز در این مدت به ۳۰۲۴ میلیارد ریال و حجم معاملات معاملات نرمال به ۱۹۰۵ میلیون سهم رسید که به ترتیب با ۴۷ و ۲۶ درصد کاهش همراه شدند.
همچنین تعداد ۴۰۴۶۵۳ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۴۰۴ میلیارد ریال در هفته گذشته معامله شد که به ترتیب ۶۲.۵ و ۶۲.۷ درصد کاهش را نشان می دهد.
این گزارش می افزاید: شاخص کل نیز با ۱۸۸ واحد کاهش در پایان معاملات هفته منتهی به ۱۰ مهرماه به رقم ۶۱۴۹۸ واحد رسید و شاخص بازار اول هم با ۱۰۰ واحد کاهش رقم ۴۲۷۶۴ واحد و شاخص بازار دوم با ۵۸۸ واحد کاهش عدد ۱۳۶۰۷۰ واحد را تجربه کرد که به ترتیب با ۰.۲۳ و ۰.۴۳ درصد کاهش مواجه شدند.
گروه استخراج سایر معادن نیز با ۷.۶۳ درصد، دباغی، پرداخت چرم و ساخت انواع پاپوش با ۷.۰۱ درصد، محصولات کاغذی با ۴ درصد، محصولات غذایی و آشامیدنی به جز قند و شکر با ۳.۴۴ درصد و زراعت و خدمات وابسته با ۳.۱۰ درصد بیشترین تغییر مثبت در شاخص صنایع را نسبت به سایر گروه ها در هفته گذشته به خود اختصاص دادند.
به باور کارشناس، اگر دولت می خواهد وضعیت بازار سرمایه را بهبود ببخشد باید سیاستهای خود در قبال صنایع و بنگاههای تولیدی را تغییر دهد.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر