بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر : ۱۵۵۴۰۷
 شبکه العالم در گزارشی، اعلام کرد که عربستان به دستور رژیم صهیونیستی بر اشغال «باب المندب» متمرکز شده و حملات همه‌جانبه‌ای را در این راستا آغاز کرده‌است.

منابع آگاه محلی در منطقه «عسیر» در جنوب عربستان به شبکه «العالم» اعلام کردند که یک هواپیمای نیروی هوایی رژیم صهیونیستی، میزان زیادی سلاح، موشک و تجهیزات نظامی به پایگاهی در این منطقه منتقل کرده است.

بر اساس این گزارش، این تجهیزات به پایگاه‌ نظامی «خمیس مشیط» در عسیر انتقال یافته تا از آنها در تجاوز به یمن استفاده شود.

این منابع اعلام کردند که رژیم صهیونیستی یک پل هوایی با پایگاه خمیس مشیط ایجاد کرده تا از این راه، تجهیزات نظامی و موشک‌های لازم را در اختیار متجاوزان به یمن قرار دهد.

گفته می‌شود که یک هواپیمای بوئینگ 747 از نیروی هوایی اسرائیل، این تجهیزات نظامی را از بندر «عصب» در اریتره به خمیس مشیط انتقال داده است.

العالم با انتشار گزارشی اعلام کرد که گرفتار شدن عربستان در باتلاق یمن و عدم تحقق اهدافش در این تجاوز، موجب شد تا رژیم صهیونیستی همپیمان دیرینه آل سعود، مستقیما وارد عمل شود.

به همین دلیل پس از هماهنگی دقیق میان تل آویو و ریاض، به متجاوزان یمن چراغ سبز برای اشغال تنگه باب‌المندب نشان داده شد تا از منافع رژیم صهیونیستی در این منطقه محافظت شود.

ژنرال «بنی گانتس» رئیس ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی، در اواخر سپتامبر گذشته در کنفرانسی با عنوان «امنیت ملی اسرائیل در منطقه‌ای متغیر» درباره چالشهای مختلف امنیتی این رژیم سخنرانی و به مسئله باب المندب و مسیرهای دریایی اشاره کرد و گفته این تنها چیزی است که وی را نگران می‌کند و این مسئله حتی نگران‌کننده‌تر از برنامه هسته‌ای ایران است.

در اکتبر 2014 و پس از انقلاب 21 سپتامبر مردم یمن، بسیاری از تحلیل‌گران سیاسی و جغرافیایی منطقه، مسئله تنگه باب‌المندب را که در واقع یک گذرگاه آبی به عرض 30 کیلومتر است را مهمتر از مسئله بمب‌ هسته‌ای در منطقه دانستند.

گفته می‌شود که تسلط بر تنگه باب المندب از هر طرفی که باشد ممکن است به منافع رژیم اسرائیل آسیب وارد و موجودیت آن را تهدید کند.

همه اینها موجب شده، تل‌آویو در مقابل قرارداد تسلیحاتی به ارزش حدود یک میلیارد دلار شامل 30 هواپیمای نظامی و مجهز کردن یگان زرهی به 230 تانک، برای تقویت حضور خود در دریای سرخ نزدیک تنگه باب المندب، یک پایگاه نظامی در بندر مصوع مشرف بر دریای سرخ در اریتره احداث کند.

یک منبع نظامی مسؤول یمنی تاکید کرد نیروهای ارتش و کمیته‌های انقلابی یمن بر همه مناطق و پایگاه‌ها در منطقه باب المندب تسلط دارند.

این منبع در مصاحبه با خبرگزاری یمن (سبأ) گفت ارتش و کمیته‌های انقلابی به عناصر القاعده و مزدوران آل‌سعود هنگام تلاش برای پیشروی در برخی مناطق به سمت باب المندب با وجود پوشش گسترده هواپیماهای سعودی و کشتی‌های جنگی، تلفات زیادی وارد کردند و آنها را به عقب راندند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۴
نتیجه جنگ ج ن گ جنایت ندامت گدایی