بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۰
کد خبر : ۱۵۵۵۰۲
به گزارشصبحانه، محمدحسن‌نژاد درمورد وضعیت این روزهای بازارسرمایه ایران، گفت:همه انتظار داشتند با به سرانجام رسیدن مذاکرات هسته‌ای بازار روندی رو به رشد بگیرد،اما از زمان تصویب برجام و پایان مذاکرات وضعیت برعکس شد.

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روند رو به افت بورس،اظهارداشت: این وضعیت به مصاحبه‌های مسوولان برمی‌گردد،وزرا می‌خواستند بازار سرمایه تحت تاثیر روانی قرار نگیرد و مثلا بازار را بترسانند،ولی گویا خیلی ترساندند.

بانک مرکزی با ابلاغ آیین نامه‌های شناسایی مطالبات مشکوک الوصول، فضای بازاربورس را به هم زد

وی افزود: مثلا وزیر صنعت،معدن و تجارت می‌گوید هیچ خبری نیست و رکود اقتصادی داریم، برجام بر اقتصاد هیچ تاثیر ندارد و همه مشکلات سرجای خود است و این باعث شد که فضای ناامیدی نسبت به آینده ایجاد شود.

عضوناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار با اشاره به برخی تصمیم گیری‌ها، افزود: بحث تعیین نرخ خوراک پتروشیمی‌ها، نرخ بهره مالکانه معادن، موضوع کاهش فروش شرکت‌های خودرویی و...، همه اینها باعث شد بازار با یک بد بینی نسبت به آینده مواجه شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس،ادامه داد:همچنین بانک مرکزی با ابلاغ آیین نامه‌های خود مبنی بر شناسایی مطالبات مشکوک الوصول بانکی؛ فضای بازار و صنایع بورسی را به هم زد و این باعث سردرگمی شد.

وی با بیان اینکه دولت باید یک اقدام قاطع و هماهنگ انجام دهد تا بازار سرمایه روند رو به رشد بگیرد، تاکید کرد: بورس دماسنج اقتصادی کشوراست و این فضایی که در اقتصاد ایران حاکم شده، تاثیر خود را روی بورس و سودآوری آتی شرکت‌های بورسی گذاشت.

بازارسهام ایران یا بنگاه معاملات سهام؟

حسن نژاد با اشاره به رکود، بیان کرد: به این علت قیمت شرکت‌ها منفی شده است و این رکود این تاثیر خودش را بر وی شاخص بورس گذاشته است،ازطرفی هم سهامداران عمده برای اینکه سهم خود را نقد کنند،در صف فروش قرار می‌گیرند که متاسفانه باعث ضرر سهامدار خرد می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه ناظرین بازار و سازمان بورس عملکرد ضعیفی در حمایت از سهامدار خرد داشتند، گفت: متاسفانه بازار سرمایه ایران فقط دست به دست شدن سهام شرکت‌ها است و بورس نقش اصلی خود یعنی تامین مالی شرکت‌ها را انجام نمی‌دهد و می‌توان گفت بازار سهام ایران بنگاه معاملات سهام است و بازار سهام واقعی نیست.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
محمد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۱
این وزیر اقنصاد فقط تو دانشگاه بوده و رو کاغذ همه چی رو یاد گرفته وزیر باید هم با سواد و هم مال کف بازار باشه اینا میگن تورم کننرل شد دیگه تولید و چرخش پول و سرمایه وقتی نباشه بله تورم هم نداریم یعنی به قیمت مردن اقتصاد
farshid
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۵
شما بايد پيگيري اينكه ارزش سهام همه شركتها نسبت به سال قبل يك سوم شده وشاخص نامردي وعوامانه كنترل شده م حتي نصف هم نشده پيگيري ميكردي .
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹
آقای حسن نژاد از شما انتظار می رود که تحلیل های عمقی تری ارائه کنید. این تحلیل که مال معامله گران آماتور هستش. شما دیگه چرا؟
ناشناس
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۹
آفرين اين موضوع مهميه وچون شاخص كنترل كردن به دروغ نميتونن اجازه افزايش بدن چون با اين شاخص ساختگي اگه قيمتها برگرده به پارسال شاخص 180 هزار واحد ميشه
محمود
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
نامه 4 تن از وزرا این پیام را به سهامداران داده که ما صدای شما را شنیدیم ولی واقعیت اقتصادی کشورمان اینچنین است با راه کار های غیر منطقی نمی شود شاخص سازی کرد واگر با ابزاری هم مقداری شاخص را افزایش داد ه مجددا به جهت سستی بنیادی بازار دوباره فرو خواهد ریخت تنها راه زمان نیاز است تا شاخص های اقتصادی قوت گیرد در غیر اینصورت در توهم خواهیم بود.

با تشکر از بورس نیوز
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۸
خوب جنا بعالی که همه مشکلات بورس را اطلاع دارید وکارشناس بورس هستید
چرا از حق استیضاح خود برای تحت فشار قراردادن دولت برای بهبود اوضاع بورس استفاده نمیکنید !؟
علي
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۸
آقاي حسن نژاد پيش از رشد 25 تا 30 درصدي قبل از توافق آمد و جو داد كه شاخص 10000 واحد هم مي تواند بريزد (در صورت عدم توافق) و در آن برهه جو بدي ايجاد كرد كه خيلي ها از جمله خود من از بازار خارج شديم و از رشد بازار جا مانديم. اين قبيل جو دادنها كه به نظر من كاري هماهنگ شده در جهت منافع مافياي بورس است كاري بسيار ناپسند است و ايشان در در همين دنيا نتيجه رفتار نا صوابش را خواهد ديد.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۰
شما نمایندگان محترم خودتون استارت همه چیو با مصوبات عجیب قریب زدید تو بدترین اوضاع مملکت به فکر پول درآوردن از صنایع افتادین بدون اینکه اوضاع تحریم و اوضاع بد اقتصادی رو در نظر بگیرین میتونستین با شیب ملایم همین مصوباتو بدید که شوک وارد نشه به صنایع
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۹
طی چندماه گذشته بارها و بارها به نمایندگان نامه نوشتم, بخصوص 7 نامه برای ایشان و به سایت شخصی ایشان

شرکت عالم آرا در مرند
50 هکتار زمین دارد,
تولید لوله جی ار پی
شرکت تعطیل و ورشکسته است (اصل 141)در حالی که ماشین الات شرکت کاملا نو و جدید هستند
سهامدار عمده شرکت ایدرو میباشد(به این میگویند بدبختی نه بهره وری)

هیچ یک از این مدعیان مجلس حتی پاسخ نامه بنده را ندادندفقط یک نفر از کرمان و یک نفر از اصفهان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۵
جهش بزرگ در اه است . هر وقت بازار احساسی بشه حرکت شروع میشه. مواظب سهامتون باشین. الان حرفه ای ها دارن میخرن. یادمه که تا جند وقت پیش دولت اعتقادی به بورس نداشت ولی الان می خواهد که اون را بالا ببره
ناشناس
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۰
یادم میاد قبل از توافق یکی فیمت های بعد از توافق را پیش بینی کرده بود که خیلی جاب بود
ونفت 1000 تومن خودرو 1400 تومن ووووو
درست مقل همین کفته شما
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
پنجشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۶
بورس نیوز سهم هزار تومانی الان شده 200 تومان حالا چند درصد باید رشد کند تا سهامدار به اصل سرمایه اش در دو سال پیش برسد؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۱۷ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۱
همه چیز را باید توی سال 91 و 92 یافت. جایی که هرکی هر سهمی می خرید سود می کرد، جایی که همه بورسی شدن، جایی که پول بی حساب آمد توی بورس، جایی که تحریم می کردند قیمت ها می رفت بالا!!
حالا چه توقعی دارید؟
ناشناس
ESTONIA
شنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
توی برنامه پایش همین آقای حسن نژاد رو آوردن و بهش گفتن چرا نرخ خوراک پتروشیمی ها رو 13 سنت گذاشتین و اون همه بیننده هم داشتن ایشون رو نگاه میکردن که چه جوابی میده که فکر میکنید چه جوابی داد ؟
گفت ما در مجلس سر 13 سنت توافق کردیم و چون از دولت هم برای دفاع این موضوع نیومده بودن در نتیجه همون 13 سنت تصویب شد . حالا این آقای خودش اومده میگه نرخ 13 سنتی باید تعیین و تکلیف بشه .