بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۰
در گفتگو با مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مسکن عنوان شد:

افزایش حجم معاملات مسکن در نیمه دوم سال 95

شرکت سرمایه گذاری مسکن 10 شرکت تابعه مهم بورسی و غیر بورسی دارد که از این میان با وجود رکود حاکم بر اقتصاد و کاهش تقاضا و حجم معاملات بخش مسکن، تا کنون شرکت های "ثشرق" و "ثپردیس" با ارائه صورت های مالی خود برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94، موفق به پوشش بودجه برآوردی این سال شده اند و برای بقیه شرکت ها نیز انتظار پوشش و عملکردی مناسب برای سال مالی مذکور می رود.
کد خبر : ۱۵۵۵۹۵
نویسنده :
یارمحمدی
در حال حاضر بازار مسکن به تبع سال های گذشته به دلیل کاهش قدرت خرید مردم، در رکود کامل به سر می برد و به دنبال این رکود انتظار کاهش تقاضا برای پروژه های ساختمان شرکت های این گروه می رود.

مدیر سرمایه گذاری شرکت سرمایه گذاری مسکن در این رابطه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: شرکت سرمایه گذاری مسکن 10 شرکت تابعه مهم بورسی و غیر بورسی دارد که از این میان با وجود رکود حاکم بر اقتصاد و کاهش تقاضا و حجم معاملات بخش مسکن، تا کنون شرکت های "ثشرق" و "ثپردیس" با ارائه صورت های مالی خود برای سال مالی منتهی به 31 شهریور ماه 94، موفق به پوشش بودجه برآوردی این سال شده اند و برای بقیه شرکت ها نیز انتظار پوشش و عملکردی مناسب برای سال مالی مذکور می رود.

میرفندرسکی در ادامه افزود: شرکت سرمایه گذاری مسکن نیز که به عنوان یک هلدینگ در این صنعت فعالیت دارد، تحت تاثیر پوشش بودجه شرکت های زیرمجموعه، می تواند به میزان آخرین پیش بینی درآمد هر سهم ارائه شده برای سال مالی منتهی به 30 آذر سال 94، سود شناسایی کند.

وی در رابطه با پیش بینی از روند بخش مسکن در سال های آتی گفت: با توجه به رکود حاکم بر اقتصاد، گروه ساختمانی نیز با رکود همراه شده، اما سرمایه گذاری مسکن و شرکت های تابعه عملکرد مناسبی داشتند. با توجه به برآورد های ارائه شده از طرف کارشناسان و وزارت مسکن و شهرسازی، به نظر می رسد در نیمه دوم سال 95 حجم معاملات بخش مسکن افزایش داشته باشد و تحت تاثیر این موضوع وضعیت سودآوری و درآمدی سرمایه گذاری مسکن و دیگر شرکت های این گروه با رونق همراه شود.

این مقام مسئول تاکیدکرد: با تکیه بر اطلاعات ارائه شده و برآوردهای وزارت مسکن، با افزایش حجم معاملات و تقاضا برای مسکن، به نظر می رسد قیمت مسکن نیز از آنچه که در حال حاضر است، کمتر نشود. هرچند که برخی کارشناسان این حوزه در بررسی ها و اظهارات خود خبر از رشد قیمتی مسکن را می دهند که این موضوع همانطور که عنوان شد، باعث بهبود سودآوری شرکت های این صنعت خواهد شد.

میرفندرسکی در خاتمه در رابطه با برنامه های آتی این شرکت گفت: با توجه به ماهیت شرکت که به عنوان هلدینگ ساختمانی شناخته می شود قصد تغییر در استراتژی سرمایه گذاری خود را نداریم اما در خصوص برنامه افزایش سرمایه " ثمسکن" و شرکت های تابعه ، افزایش سرمایه 5 شرکت مهم و غیر بورسی در جهت اصلاح ساختار مالی، به صورت کامل انجام شده و 5 شرکت بورسی نیز مجمع فوق العاده به منظور افزایش سرمایه را برگزار کرده اند و ما نیز در شهریور ماه با ارائه طرح توجیهی اقدام به افزایش سرمایه از مبلغ 3 هزار میلیارد ریال به 5500 میلیارد ریال به منظور مشارکت در افزایش سرمایه شرکت های سرمایه پذیر کرده ایم.

در پایان گفتنی است، این مقام مسئول در حالی در اظهارات خود به پوشش بودجه سال مالی 94 اشاره کرد که این شرکت در پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی 6 ماهه مبلغ 418 ریال سود برآورد و در 6 ماه نخست سال مالی جاری 4 ریال زیان شناسایی کرده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر