بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰
کد خبر : ۱۵۵۶۲۶
شهرخبر:بازار بزرگ تهران که یکی از قدیمی‌ترین و مشهورترین بازار فروش لوازم عزاداری است، در ماه محرم به بورس فروش این لوازم تبدیل می شود و جمعیت خریدار به حدی می رسد که گاهی برای خرید یک طبل بچه‌گانه باید دقایق طولانی منتظر پرداخت پول یا پاسخ فروشنده ماند.

«پرچم یا بیرق» یکی از پرمخاطب‌ترین‌ها در این بازار است که انواع مختلفی چون زربافت، دوخت و چاپ دارد. قیمت نوع زربافت از حدود 40 تا 400 هزار تومان است. همچنین نوع دوخت از حدود 20 تا 600 هزار تومان و نوع چاپی از حدود هشت تا 50 هزار تومان در بازار بزرگ تهران عرضه می‌شود.

«سر پرچم یا بیرق» نیز از جفتی حدود 30 تا 60 هزار تومان در بازار قیمت دارد. همچنین «خیمه» ها بسته به اندازه‌شان از حدود 15 تا 100 هزار تومان فروخته می‌شوند.

«سربند» های عزاداری نیز در بسته‌های 50 تایی حدود 9000 تومان قیمت دارد.

همچنین «پیراهن مشکی» در انواع مردانه‌زنانه و بچه‌گانه در ماه محرم پرفروش‌تر می‌شود. پیراهن مشکی مردانه تهیه شده از الیاف طبیعی قیمتش حدود 20 هزار تومان است. همچنین پیراهن مشکی دوخت کاشان حدود 18 هزار تومان، دوخت بروجرد حدود 29 هزار تومان و دوخت تایلند حدود 32 هزار تومان در بازار بزرگ تهران قیمت دارد.

همچنین لباس های مخصوص مراسم سنتی - مذهبی «تعزیه» با قیمت‌هایی از 120 تا 150 هزار تومان در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

«زنجیر» که یکی از لوازم کاربردی در مراسم عزاداری ماه محرم است، با دو نوع طلایی و نقره‌ای رنگ عرضه می‌شود که قیمت نوع طلایی رنگ آن 12 هزار تومان و نقره ای رنگ آن 9000 تومان است.

«طبل» نیز که بیشتر در دسته های عزاداری و زنجیرزنی استفاده می شود، بسته به اندازه و جنس بدنه‌اش، حدود قیمتی از 160 تا 850 هزار تومان دارد. همچنین چوب یا دسته طبل حدود پنج تا 20 هزار تومان در بازار به فروش می رسد.

«دمام» نیز که گونه ای طبل است و بیشتر در مناطق جنوبی کشور رواج دارد و چند سالی است که در عزاداری های زنجیرزنی رایج شده است، حدود قیمتی از 150 تا 210 هزار تومان دارد.

همچنین «دهل» یکی از انواع سازهای کوبه ای است که در دسته های زنجیرزنی رواج دارد، بسته به جنس بدنه از 85 هزار تا 225 هزار تومان در بازار عرضه می شود.

«سنج» نیز که نوعی ساز ضربی است، مانند دهل در عزاداری های زنجیرزنی رایج است و حدود قیمتی از 60 تا 180 هزار تومان در بازار بزرگ تهران دارد.

«عَلم یا علامت» وسیله‌ای فلزی است که به صورت نمادین در مراسم سوگواری سیدالشهدا(ع) استفاده می شود، ادوات خاص خود را دارد؛ به عنوان نمونه کمربند علامت در دو نوع برزنتی و چرم عرضه می‌شود که نوع برزنتی از 50 تا 70 هزار تومان و نوع چرم از 280 تا 330 هزار تومان در بازار قیمت دارد. شال علامت نیز از 9 تا 17 هزار تومان و پر علامت هم از 5000 تا 35 هزار تومان فروخته می شود.

البته لازم به ذکر است که قیمت های ارائه شده در این گزارش به صورت تک فروشی آورده شده است و قیمت ها برای خریدران عمده، اندکی پایین‌تر است. همچنین ممکن است در روزهای آتی با نزدیک شدن به روزهای اول محرم، قیمت‌ها تغییر کند.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ج پ
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۲
خدابرکت بده به این ماه محرم خلاصه خیلی ها از بغل آن به نان و نوایی میرسند . کاش از نرخ مداح ها نیز جدولی منتشر میکردید تا آدم بداند تعرفه آنها چقدر است و یه موقع کلاه سرمان نرود .ضمنا وزارت دارایی هم بداند که چقدر مالیات باید از این درآمد ها اخذ شود . بالاخره این هم شغلی است دیگر .لطفا اگر قصد انتشار نرخ مداحی را داشتید بر اساس رتبه بندی نرخها را اعلام فرمایید .