بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد:

افق روشن برای آینده بورس طی ماه های پایانی امسال

روند شاخص نزولی شاخص کل به دلیل انتظارات فعالان بازار سرمایه از آینده است که این موضوع خود ریشه در عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن ترس و واهمه سهامداران از چگونگی گزارش های عملکرد نیمه دوم امسال بسیاری از شرکت های بورسی است و به نظر می رسد این امر عامل مهمی در تصمیم گیری کوتاه مدت سرمایه گذارانی با سرمایه های بزرگ به شمار می رود و موجب تشدید ریزش اخیر بورس شده است.
کد خبر : ۱۵۵۷۲۵
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه در شرایط فعلی در مسیری گام برداشته که بر خلاف گذشته به سختی می توان سمت و سوی آن را پیش بینی کرد و رکود اقتصادی حاکم بر اقتصاد کشور رفته رفته گریبان تمام صنایع را گرفته و این رکود عمیق به بازار سرمایه تسری پیدا است. حال این سوال مطرح است که چرا پس از تجربه یک دوره طولانی روند نزولی در بازار سرمایه و جذاب شدن قیمت سهام شرکت ها برای خرید، رقیتی از سوی سهامداران برای ورود به این بازار دیده نمی شود و این روند منفی ارزش سهام همچنان ادامه دارد؟

در همین ارتباط، یک کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز در ارزیابی روند بازار سرمایه و در خصوص دلایل تداوم روند نزولی بورس پس از افت قابل توجه ارزش سهام شرکت ها عنوان کرد: روند شاخص نزولی شاخص کل به دلیل انتظارات فعالان بازار سرمایه از آینده است که این موضوع خود ریشه در عوامل مختلفی دارد که مهمترین آن ترس و واهمه سهامداران از چگونگی گزارش های عملکرد نیمه دوم امسال بسیاری از شرکت های بورسی است و به نظر می رسد این امر عامل مهمی در تصمیم گیری کوتاه مدت سرمایه گذارانی با سرمایه های بزرگ به شمار می رود و موجب تشدید ریزش اخیر بورس شده است.

علی صابریان به گزارشات نامناسب عملکرد میاندوره ای شرکت اشاره کرد و ابراز داشت: رکود حاکم بر اقتصادکشور، نرخ بالای بهره بانکی، عدم رفع تحریم ها و کاهش جهانی قیمت برخی از کالاها در کناربرخی از اتفاقات داخلی همچون کاهش قیمت فروش خودرو را می توان از جمله دلایل عملکرد نامناسب شرکت ها برشمرد.

وی در خصوص راهکار های پیش رو جهت برون رفت از وضعیت فعلی بازار سرمایه و محرک های اصلی برای ایجاد رونق در بورس گفت: بازار سرمایه دماسنج اقتصادی هر کشوری است و شاخص کل، نمایشگر وضعیت بورس است. بر این اساس هر برنامه و اقدامی که خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی را رقم بزند سبب شروع رشد بازار سرمایه خواهد شد، حال آنکه متاسفانه در شرایط فعلی ابزارهای غیر تورمی لازم برای خروج از رکود وجود ندارد و باید دید تیم اقتصادی دولت چه برنامه ای برای این موضوع ارائه خواهد داد.

اما انتظار می رود تا در صورتیکه تنش های داخلی اخیر مقداری کمتر شود و گشایش روابط بین المللی افزایش یابد نوسانات مثبتی را در ماههای باقیمانده تا پایان امسال را شاهد باشیم. علاوه بر این کاهش شدید قیمت سهام شرکت ها جذابیت افزایش تقاضا را ایجاد کرده است و به نظر می رسد این امر با افزایش امید به آینده و کاهش ریسک سرمایه گذاری می تواند بازار سرمایه را تحت تاثیر قرار دهد که البته افزایش حجم معاملات یکی از نشانه های آن خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این سوال که" آیا با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی حاکم بر کشور بازار سرمایه تا پایان امسال برای رشد و رونق پتانسیل دارد؟" اظهار داشت: طبق تحلیل های انجام شده انتظار می رود تا در ماه های پیش رو شرایط بهتری داشته باشیم و با نزدیک شدن به اسفند ماه احتمالاً این موضوع پر رنگ تر خواهد شد. شاید سال ۹۴ سال خوبی برای سهامدارن نباشد. اما ماه های اخر امسال نسبت به ماه های ابتدایی با شرایط بهتری سپری خواهد شد. در مجموع می توان گفت شرایط فعلی بهترین فرصت برای یافتن سهم هایی ارزشمند آن هم در قیمت های بسیار مناسب است و قیمت های پایینی که شاید دیگر در سال های ۹۵ و ۹۶ نتوان برای سهام این شرکت ها تصور کرد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۸
بنده این مسیله را بارها متذکر شده ام تا زمانیکه سیاست خارجی ایران اصلاح نشود و دشمنی ها با دنیا علی الخصوص امریکا کنار گذاشته نشود همین اش و همین کاسه برای چه به ملت ایران و سهامداران نوید خوش الکی میدهید؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۵
هرچه داشتم بیشترش در بورس اب شد و رفت !!!
ولی باشه ! چشم !!
به حرف شما کارشناس محترم گوش می کنیم فرش ویخچا ل وتلویزیون و هرچه داریم رو میفروشیم وسهامهای ارزشمند وقیمت مناسب را از دم میخریم!!!!
احمدرضا
GERMANY
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
آره جون خودتون
میخواهید بقیه ی سهامهاتون را هم بفروشید به ما و برید

موقع توافق هسته ای هم که داشتید خالی میکردید و به ما مینداختید ، این جمله را میگفتید :
دیگر بعد از توافق نمیتوان سهام شرکت ها را در قیمت فعلی تصور کرد.
رحمان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴
بالاخره این افق یه روزی روشن میشه وبلاخره خرف یکی از این با اصطلاح کارشناسان درست از آب در میا د ..... به امید آنروز وتا اون روز سکته نکنید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶
دروغ گفتن هم مهارت می خواد .اون هم به مردمی که می فهمند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷
با سودهای بانکی روزشمار 20% و بالاتر آنهم در این رکود اقتصادی کسی به سمت تولید و بازار بورس نمیاد!!!!
از بانک بدون زحمت ماهانه 2% و سالانه 24% سود بدون استرس میکیره.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸
ظاهرا" این آقا اصلا" تو باغ نیست !!!!!!!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
نصف بیشتر پولم در بورس رفته است. فقط مسئولی که طرفدار بورس است باید بیاید
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
زور بانکها از دولت بیشتره ؟حالا خوبه اکثر بانکها دولتی هستن. هی تورم ومیندازن گردن بانکهاچرا سود زیاد میدن.نمی تونین بدین مدیران بانکها مملکتو اداره کنن
علی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵
سلام جناب کارشناس دو ساله هر روز وعده 3 ماه بعد رو میدن وقتی 3 ماه گذشت 20 درصد ارزش سهام کم شده و باز 20 درصد دیگه به نظر شما تا 3ماه آینده چیزی میمونه
علی شاه
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۰
علی جان
من موندم این که بهت منفی داده ، چه درکی از بورس داره

شرح ماوقع دادی و کاملا هم درسته - حالا منفی ایشون واسه چیه ، الله اعلم
سهامدار بیچاره
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹
کارشناس محترم تو دیگه چرا؟؟؟
گنده هاش کلی دروغ گفنتد وبه سهامدار بدبخت وعده و امید به سه ماه دیگه ،نیمه سال، و پایان سال دادند تا سزمایه هاشون اب شد و حقوقی ها که 80% بازار سهام تو دستشونه چاق و چله بشند ....... و لی عاقلان باید خود بخوان فاتحه این بورس و تمام.!!!!
امیر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۵
هر یه مدت یه بار بورس نیوز میاد و میگه قراره ارزش سهام ها زیاد بشه و دقیقا همون موقع اوضاع بورس خراب میشه
با این توجه باید آماده باشید که بورس میخواد بازم ریزش کنه
کانال 50هزار آماده باش که ما داریم میاییم
احمدرضا
GERMANY
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۸
آره جون خودتون
میخواهید بقیه ی سهامهاتون را هم بفروشید به ما و برید

موقع توافق هسته ای هم که داشتید خالی میکردید و به ما مینداختید ، این جمله را میگفتید :
دیگر بعد از توافق نمیتوان سهام شرکت ها را در قیمت فعلی تصور کرد.