بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۸
معاونت مالی و منابع انسانی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق عنوان کرد:

پیشرفت فیزیکی پروژه های در جریان ساخت/ رشد 20 درصدی قیمت مسکن از ابتدای سال 95

برای سال مالی منتهی به 95 نیز در بودجه حسابرسی نشده مبلغ 334 ریال سود برآورد کرده ایم و پیش بینی حسابرسی شده این سال مالی بدون هیچ تغییری طی یک هفته آتی ارائه خواهد شد.
کد خبر : ۱۵۵۷۲۶
نویسنده :
یارمحمدی
با توجه به پایان سال مالی اغلب شرکت های گروه انبوه سازی، املاک و مستغلات، شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق مبلغ 311 ریال سود برای سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 برآورد کرده بود که در عملکرد واقعی 9 ماهه تنها موفق به پوشش 59 درصدی این مبلغ شده است.
معاونت مالی و منابع انسانی شرکت سرمایه گذاری مسکن شمال شرق در رابطه با عملکرد شرکت در سال مالی منتهی به 31 شهریور 94 در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: برای سال مالی مذکور علیرغم رکود حاکم بر اقتصاد و مخصوصاً بخش مسکن، ما موفق به پوشش بودجه برآوردی شده ایم و ارائه صورت های مالی سالانه شرکت نیز منوط به نهایی شدن حساب ها می باشد که سعی بر آن است در سریع ترین زمان ممکن ارائه گردد.

علیرضا سیف زاده عمرانی در ادامه افزود: برای سال مالی منتهی به 95 نیز در بودجه حسابرسی نشده مبلغ 334 ریال سود برآورد کرده ایم و پیش بینی حسابرسی شده این سال مالی بدون هیچ تغییری طی یک هفته آتی ارائه خواهد شد.

این مقام مسئول در رابطه با پروژه های در جریان ساخت برای سال مالی 95 توضیح داد: پروژه های مسعود، رواق، نگین و بهارستان از 20 تا 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و پروژه نسیم نیز به صورت مشارکتی با بنیاد مسکن در حال اجرا می باشد. همچنین پروژه ستایش این مجموعه را از ابتدای سال 95 آغاز خواهیم کرد که اثرات فروش این مجموعه های در حال ساخت و تکمیل شده در بودجه برآوردی سال 95 لحاظ شده است.

وی با اشاره به رکود سال 94 و کاهش حجم معاملات و قیمت مسکن در این سال گفت: پیش بینی می کنم بودجه ارائه شده برای سال 95 را پوشش دهیم چرا که با توجه به رکود سال 94 و افت قیمت و حجم معاملات بخش مسکن در این سال، توانستیم بودجه برآوردی خود را محقق کنیم.

سیف زاده گفت: طبق برآورد قبلی در خصوص خروج از رکود بازار مسکن انتظار می رفت در سال 94 بخش مسکن رونق یابد اما همانطور که مشخص است با گذشت 7 ماه از سال شاهد ادامه رکود هستیم، به نظر من با توجه به چرخه رونق و رکود در سال 95 بازار خرید و فروش مسکن رونق نسبی می گیرد و سال آینده برای شرکت های فعال در این بخش سال خوب و پر رونقی خواهد بود.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: قیمت مسکن در شهرهای مختلف در مقایسه با تورم 15 درصدی سطح عمومی قیمت ها روندی کاهشی داشته است و برای سال آینده انتظار بهبود و افزایش تعداد معاملات و رشد 20 درصدی قیمت برای جبران عقب ماندن از سطح عمومی قیمت ها، می رود اما جهش اصلی بخش مسکن در جریان چرخه اقتصادی در سال 96 اتفاق خواهد افتاد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷
مالیات 25 درصد ی شرکت بر فروش ناشی از ساخت و ساز در سود پس از کسر مالیات لحاظ شده است یا خیر؟؟!!از ابتدای سال 95 اصلاحیه قانون مالیات های مستقیم اجرا خواهد شد که یکی از مهمترین اثر مالیاتی برای اینگونه شرکتها لحاظ مالیات برساخت و فروش به میزان 25 درصد مالیات شرکت است که در سالهای قبل نبود؟؟!!
مشهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴
رونق بازار مسکن در نیمه دوم 95 اتفاق میفتد نه نیمه اول.