بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
مدیر عامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان عنوان کرد:

تداوم روند صعودی بورس با تحقق وعده های دولت/ تنها راه کاهش فشار عرضه حقوقی ها

فعالان بازار سرمایه نسبت به تصویب جزئیات طرح برجام و برنامه های دولت برای ایجاد رونق اقتصادی واکنشی مثبت نشان دادند به نظر می رسد و بازار سرمایه در انتظار وقوع این اتفاقات بود و روند صعودی می تواند ادامه دار باشد.
کد خبر : ۱۵۵۸۲۸
نویسنده :
جمشیدی
در پی تصویب جزئیات طرح برجام توسط نمایندگان خانه ملت و به همراه آن صحبت های رییس جمهور در خصوص برنامه های دولت برای خروج از رکود اقتصادی جو مثبت و امیدوار کننده ای در کلیت بازار سرمایه ایجاد شد و به موجب آن اغلب سهام شرکت های فعال در بورس در درصدهای مثبت قیمتی معامله شدند. حال آنکه باید دید که آیا روند صعودی بورس می تواند طی روزهای آتی نیز تداوم داشته باشد و چه محرک ها و برنامه هایی برای ایجاد ثبات در بازار سرمایه نیازمند است.

در همین ارتباط، مدیر عامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در گفتو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: فعالان بازار سرمایه نسبت به تصویب جزئیات طرح برجام و برنامه های دولت برای ایجاد رونق اقتصادی واکنشی مثبت نشان دادند به نظر می رسد و بازار سرمایه در انتظار وقوع این اتفاقات بود و روند صعودی می تواند ادامه دار باشد.

ناصر آقاجانی افزود: اگر چه انتشار اخبار سیاسی در آینده همچون تصویب طرح برجام در شورای نگهبان می تواند تأثیر مثبتی بر بورس اعمال کند، اما اجرایی شدن برنامه های دولت و صحبت های رییس جمهور مبنی بر کاهش نرخ سود بانکی و حمایت از صنایع می تواند آثار مثبت حائز اهمیتی در پی داشته باشد. بر این اساس می توان گفت فعالان بازار سرمایه در انتظار چگونگی عملیاتی شدن برنامه های دولت برای خروج از رکود اقتصادی می مانند.

وی ادامه داد: انتظار می رود تا با اجرایی شدن بخشی از سیاست ها و برنامه های دولت همچون پرداخت اعتبارات عمرانی و نیز بازپرداخت بدهی دولت به پیمانکاران تحرکی در اقتصاد کشور ایجاد شود و با توجه به افت قابل توجه ارزش سهام شرکت ها طی ماه های اخیر شاهد اعمال اثر بهبود شرایط اقتصادی بر بازار سرمایه باشیم.

وی در خصوص رفتار سهامداران حقوقی و عرضه قابل توجه سهام شرکت های زیر مجموعه خود طی روزهای مثبت بورس گفت: این گروه از سهامداران با مشکل نقدینگی مواجه هستند و بر آنها از سوی صندوق های سرمایه گذاری و سهامداران عمده آنها فشار وارد می شود و صندوق های سرمایه گذاری بزرگ به دلیل کمبود نقدینگی از طریق فروش سهام پاسخ گوی سهامداران خود هستند. به نظر می رسد در صورتیکه دولت به تعهدات خود عمل کند و بدهی هایش را به شرکت های طرف قرارداد خود بپردازد فشار نقدینگی موجود بر صندوق ها و شرکت های حقوقی نیز کاهش می یابد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه درخصوص پتانسیل های صنایع برای رشد و شکوفایی گفت: به نظر می رسد با توجه به صحبت های رییس جمهور و رفع تحریم ها بویژه تحریم های بانکی می توان گفت گروه بانکی و پیمانکاری از پتانسیل های زیادی برای رشد سودآوری برخوردار باشند.

مدیر عامل شرکت کارگزاری اردیبهشت ایران پیرامون راهکارهای موجود برای رشد بازار سرمایه ابراز داشت: با توجه به روند نزولی که بازار سرمایه طی ماه های گذشته سپری کرده و نحوه واکنش سهامداران طی چهارشنبه هفته گذشته نسبت به اخبار مثبت، آنچه که مسلم به نظر می رسد این است که آماده برای حرکت در مسیر صعودی است و کافی است که اخبار مثبت منتشر شده به صورت واقعی در اقتصاد کشور مشاهده شود و وعده های دولت به تحقق بپیوندند. به طوریکه نرخ سود بانکی کاهش یابد و طلب پیمانکاران به شرکت ها پرداخت شود و در پی آن وضعیت شرکت های وابسته به آنها همچون پیمانکاری و سیمان نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
علی شاه
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۸
امیدوارم بعد از 2 سال زجری که بهمون دادن ، حداقل چند ماه آروم در بورس بوجود بیاد

امیدوارم این دلواپسانی که قصد دارن با نابود کردن بورس ، مردم را روبروی دولت قرار بدن ، دست از این خیانت آشکار بردارن و مردم بیگناه را بیشتر ازین بازیچه ی بازیهای سیاسی شون نکنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱
تنها راه این است که دولت به بورس اهمیت دهد و سو مدیریت بطور کل از بازار بورس رفع شود و رفتار حقوقی ها شیدا کنترل شود
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
آفرین دولت فقط جلوی ارائه بی سامان حقوقی ها را بگیرید