بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۷
طبیعی است که در ابتدای امر بازار بورس به یکباره با رشد همراه نشود و تا زمانی که اعتماد به بازار بازنگشته باشد با نوسان همراه شود چرا که همچنان برخی از سرمایه گذاران به روند بازار و اثر مثبت این گشایش های اقتصادی اعتماد کامل پیدا نکرده اند و به فروش و حتی در برخی مواقع جا به جایی نقدینگی خود از بازار سرمایه به پول اقدام می کنند.
کد خبر : ۱۵۵۹۹۴
نویسنده :
یارمحمدی
به دنبال افت بازار بورس طی دو سال اخیر، در حال حاضر نزدیک به دو ماه است که دیگر کاهش شدید و چشم گیری نداشته و طی چند روز گذشته نیز با انتشار خبرهای مثبت از وضعیت اقتصادی کشور، حجم و ارزش بورس با رشد همراه شده که این امر هم از لحاظ زمانی و هم از نظر عددی شاخص و قیمت اغلب سهام فعال در بازار را به محدوده مناسب و جذابی رسانده است.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: من پیش بینی می کنم با افزایش حجم معاملات روند بازار سرمایه نیز بعد از این افت چشم گیر و در سه ماهه پایانی سال با رشد همراه خواهد شد و این امر متأثر از لغو تحریم های بین المللی و اتخاذ تصمیمات جدید تیم اقتصادی دولت برای خروج از رکود می باشد.

ابوالقاسم آقا دوست در ادامه افزود: طبیعی است که در ابتدای امر بازار بورس به یکباره با رشد همراه نشود و تا زمانی که اعتماد به بازار بازنگشته باشد با نوسان همراه شود چرا که همچنان برخی از سرمایه گذاران به روند بازار و اثر مثبت این گشایش های اقتصادی اعتماد کامل پیدا نکرده اند و به فروش و حتی در برخی مواقع جا به جایی نقدینگی خود از بازار سرمایه به پول اقدام می کنند.

وی تأکید کرد: من به طور کل به این تغییر سیاست های اقتصادی و چشم انداز آن امیدوار هستم و روند بورس را در بلند مدت مثبت ارزیابی می کنم.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به زمان انتشار گزارش عملکرد 6 ماهه شرکت های بورسی گفت: از وضعیت صنایع مختلف کشور رکود اقتصادی که تاکنون وجود داشته، مشخص است که پوشش مناسبی در این گزارشات انجام نشده و بخش عمده این تعدیل ها زودتر در قیمت سهامشان اعمال شده است، علاوه بر این در برخی از شرکت ها انتظار عملکرد مناسب برای 9 ماهه نیز وجود ندارد.

آقا دوست در رابطه با سیاست های جدید اقتصادی دولت اظهار داشت: با توجه به اینکه دولت به دلیل کاهش قیمت جهانی نفت و به تبع آن قیمت فرآورده های پتروشیمی در وضعیت درآمدی نا بسامانی قرار گرفته است این تصمیمات را در جهت خروج از رکود اتخاذ کرده که به نظر من تصمیمات بسیار مناسب و اثر گذاری هستند، اما نکته مهم زمان اجرایی شدن آن می باشد چرا که اگر با یک وقفه زمانی زیاد به مرحله اجرا برسد باعث تشدید رکود در اقتصاد خواهد شد.

وی در خاتمه خاطرنشان کرد: سیاست های جدیدی که دولت در پیش گرفته باعث ایجاد انضباط در اقتصاد کشور به خصوص در بین بانک ها خواهد شد و ممکن است برای برخی بانک ها یا موسسات اعتباری بی انضباط، اثرات سویی داشته باشد، ولی این مجموعه ها باید در چهارچوب مشخص شده، قوانین را رعایت کنند و اگر نظارت لازم برای اجرای این سیاست ها انجام شود روند اقتصاد در جهت خروج از رکود سرعت خواهد گرفت.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
من بعید میدانم که این نوسان گیری ها کار سهامداران و حقیقی باشد همه اش با نظارت دولت و با هماهنگی حقوقی ها انجام میگیرد و ان هم به دو علت یک پایین نگاه داشتن قیمت سهام برای جذابیت برای خارجی ها و دو کنترل ملت از لحاظ اثتصادی که سرخوش نشوند و قابل کنترل باشند والا حقوقی ها با ریختن سرمایه به بورس توان ان را دارند که همه چیز را بالا بکشند و سهامداران خرد خورد کنند
سلام
ESTONIA
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱
بله بی اعتمادی به بازار یک طرف وبی اعتمادی به شرکتهایی که ماهها میگذره سود سهام رو نمیدن.7ماه منتظریم شرکت وصنا سودامون ونمیده زنگ زدیم بهد از چند بار گوشی وبرداشتن میگن معلوم نیست کی بدن.سازمان بورس چرا اجازه میده اینجور با سهامدار بازی کنن .تنها افت بازار بی اعتماد نکرده بد قولی ودروغ بدتر از همه/این نیز بگذرد.مثلا مسلمونیم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۰
متاسفم که این اقایان هنوز متوجه اصل مطلب نشده اند که دولت کلا به بازار بورس اعتقادی ندارد حتی در صورت شکوفایی اقتصادی اجازه رشد به بورس را نخواهد داد
فراموش نکنیم گفته ظریف را که سهامداران بورس را عده ای مفت خور با پول های مفت و باداورده عنوان کرد
داود
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۷
تلاش مسئولین برای حفظ شاخص هم واقعا جالبه!
درحالیکه اکثر سهم ها منفی اند ولی شاخص کمی مثبت نگه داشته میشه!

انگار تنها مسئله موجود براشون همینه و بورس هیچ مشکل دیگه ای نداره!
فکرکنم برای رییس سازمان بورس شدن پاس کردن یک درس کافی باشه!
یک درس 2 واحدی به نام حفظ شاخص تقلبی!!!