بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۰
بنظر می رسد جزئیات بسته اقتصادی جدید خیلی مورد توجه اهالی تالار قرار نگرفته و همین موضوع باعث شد تا تب تند بورسی ها برای خرید سهام خیلی زود فروکش کند و مجدداً بازار سرمایه راه نزول را در پیش بگیرد.
کد خبر : ۱۵۶۰۲۳
نویسنده :
بابک آموخته
با اتمام ساعات معاملات روز سه شنبه 94.07.28 شاخص بازار اول ( تالار اصلي ) با 19 واحد افزایش به رقم 44006 واحد رسيد. عکس این وضعيت را در شاخص بازار دوم (تالار فرعي) شاهد هستيم بطوريكه شاخص تالار فرعي در اين روز با ثبت 18 واحد کاهش عدد 139147 واحد را تجربه كرد. شاخص قیمت (وزنی – ارزشی) بورس نيز در روز جاري با 6 واحد افزایش به رقم 24732 واحد رسيد.

همچنین در این روز "پارسان" با 38 واحد افزایش شاخص، بیشترین تأثیر مثبت را بر جا گذاشت و در مقابل "وتجارت" با 22 واحد کاهش، بیشترین تأثیر منفی را بر روی شاخص داشت.

شاخص فرابورس نیز با 6 واحد کاهش به رقم 706 واحد رسید.

گفتني است ارزش كل معاملات در بازار بورس به رقم 910 میلیارد ریال و ارزش کل معاملات در بازار فرابورس به رقم 393 میلیارد ریال رسید.

بازار سرمایه در معاملات امروز هم روندی غیر قابل توجه و نزولی را پشت سر گذاشت که این موضوع در نرخ اغلب سهام شرکت ها قابل رویت بود هر چند که برخی تک نمادها توانستد روندی صعودی و بعضاً همراه با صف خرید را پشت سر گذارند.

بر اساس گزارش بورس نیوز، بنظر می رسد جزئیات بسته اقتصادی جدید خیلی مورد توجه اهالی تالار قرار نگرفته و همین موضوع باعث شد تا تب تند بورسی ها برای خرید سهام خیلی زود فروکش کند و مجدداً بازار سرمایه راه نزول را در پیش بگیرد.

البته شب گذشته طیب نیا در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با تأکید بر تأثیر گذاران بودن بسته جدید به تسریع رونق اقتصادی، نوید آغاز روزهای مثبت و صعودی بورس از دو ماه آینده را داده بود و بطور ضمنی هم بیان کرده بود که هر روند صعودی و واکنش مثبت بورس طی دو ماه آینده نه تنها نباید تشبیه به حباب شود بلکه این روند می تواند ادامه دار و قابل توجه باشد. حال باید دید که آیا این بسته ناجی اقتصاد و بورس خواهد بود یا خیر.

از سویی دیگر اهالی تالار بر این باورند که بازار سرمایه بیش از اینکه نگاهشان به بسته طلایی باشد بیشتر به سمت دو موضوع اساسی و تأثیر گذار بر بورس است، ابتدا نرخ سود تسهیلات بانکی و دوم نرخ خوراک شرکت های پتروشیمی و لذا تا زمانیکه اقدام عملی در جهت تعیین تکلیف این دو نرخ در جهت حمایت از تولید صورت نگیرد خیلی نمی توان به بسته ها امیدوار بود حتی اگر روی این بسته طلایی اسم بورس را نوشته باشند.

از همین رو شاید نقش وزارت نفت در تسریع خروج اقتصاد از رکود و تأثیر آن بر رونق بازار سرمایه حتی بیش از وزارت اقتصاد باشد که باید مسئولین امر زنگنه را از این مهم آگاه کنند. به هر حال هنوز خاطر اهالی تالار هست که آغاز روند نزولی بورس در سه ماهه چهارم سال 92 از پیشنهاد وزارت نفت برای افزایش نرخ خوراک پتروشیمی ها شروع شد و شاید انتظار بازار پایان این روند نزولی با رفع این چالش از سر بورس را دارد.

از سویی دیگر شاهد اعطای وام 25 میلیونی خرید خودرو به مردم به جهت ایجاد تقاضا برای محصولات شرکت های خودرویی هستیم، اقدامی که نه تنها منجر به ایجاد تقاضا نخواهد شد بلکه در آینده ای نه چندان دور یکی از بزرگترین چالش ها را برای بانک ها ایجاد خواهد کرد. چراکه این وام اگر قرار باشد با شرایط سخت گیرانه و دشوار در اختیار مردم قرار بگیرد قطعاً کمتر کسی توان دریافت آن و واجد شرایط بودن را خوهد داشت، اگر هم قرار باشد بسیار آسان و سهل در اختیار مردم قرار گیرد که دیر نمی پاید افراد از پرداخت اقساط این وام سر باز می زنند و نتیجه امر بانک می ماند و کلی قسط عقب افتاده و ماشین های مستهلک که حتی به افت قیمت هم نمی ارزند.

بر این اساس شاید دولت در شناسایی مشکلات صنعت خودرو قدری اشتباه کرده و تصمیم عجولان گرفته به هر حال نباید فراموش کرد که وضع این شرکت های خودروساز در زمان قبل از آغاز کمپین هم همین بوده و فرقی با امروز نداشته اند.

دولت باید بداند که مشکل اصلی و اساسی خودروسازان در دو بخش است، نخست هزینه های مالی سنگین آنها است که باید پس از تحریم ها با ارایه تسهیلات خارجی ارزان قیمت فرصت تسویه این هزینه های گزاف را به آنها داد و مشکل دوم و اساسی آنها عدم مدیریت صحیح این شرکت ها است چرا که تا مادامی که منافع شخصی مقدم بر منافع شرکت است وضع این شرکت ها به همین منوال بوده و تنها راه چاره حضور مدیران شرکت های خارجی و مشارکت آنها در شرکت های خودروسازی ایرانی است. متأسفانه امروز رقم هایی به عنوان پاداش، کارت هدیه، هزینه مأموریت، هزینه ... در این شرکت ها جا به جا می شود که علی رغم نجومی بودن اما برای مدیران خودورسازی به مثابه پول خورد می باشد. شاید بد نباشد مسئولین دولتی یک مقایسه کوچکی بین دستمزد دریافتی مدیر یک خودروساز ژاپنی یا آلمانی با خالص دریافتی رومیزی و کنار میزی یک مدیر خودروساز ایرانی داشته باشند. بعضاً دیده شده مزایای این مدیران 10 تا 15 برابر حقوق آنها شده و این یعنی شرکت به زوال برود و یا چه به کمال برسد مدیر مربوطه در عشق و حال به سر می برد.

اما قرار است نتیجه شورای پول و اعتبار با موضوع کاهش نرخ سود بانکی امروز بعدازظهر اعلام شود تا حداقل تکلیف یکی از اساسی ترین عوامل ایجاد رکود در اقتصاد و بورس مشخص گردد. مطمئناً نتیجه جلسه امروز دید خوبی به اهالی بازار سرمایه در عزم دولت برای خروج بورس از رکود خواهد داد.

همچنین باخبر شدیم معاون امور مسکن وزیر شهرسازی خبر از رونمایی بسته خروج مسکن از رکود طی هفته آینده را داده است، ظاهراً بازار بسته های در بسته این روزها داغ شده و هر وزارت خانه ای در حال ارسال بسته به سمت پاستور با پست پیشتاز است. اهالی تالار معتقدند اثرات توافق هسته ای در غالب بسته ای قرار است اقتصاد خسته ای همچون ایران را سر حال بیاورد. یادش بخیر قبلاً دلاور هسته ای داشتیم الآن داریم نام آور بسته ای پیدا می کنیم.

اما خبر مهم دیگر نامه بسیج دانشجویی دانشکده فنی دانشگاه تهران به رییس جمهور است. این عزیزان که پس از نامه نگاری های فراوان در جهت عدم اجرای توافق هسته ای راه به جایی نبردند امروز از رییس جمهور خواسته اند که جلوی فشار رانت جویان برای کاهش نرخ خوراک گاز پتروشیمی ها بایستد. لذا اهالی تالار ضمن عرض خسته نباشید به این عزیزان، نظر برادران گرانقدر را به چند نکته جلب می کنند:

1- شرکت های پتروشیمی یا همان رانت خواران مدنظر شما بزرگترین چرخ اقتصاد این کشور را در صادرات و ارز آوری دارند.

2- رکود موجود در بورسی که شما در نامه 4 وزیر فقط خوانده اید مردم ما و جمع کثیری از سهامداران خرد و حقیقی شرکت های پتروشیمی 22 ماه است که به عیناً دیده اند، پس لطفاً به گونه ای سخن نگوید که خدای ناکرده فرض شود منظور شما درک بیشترتان از مسایل اقتصادی نسبت به 4 وزیر است.

3- شاید قیمت گاز صادراتی ایران به ترکیه 30 سنت باشد اما بد نیست بدانید که هم اکنون نرخ خوراک گاز مصرفی پتروشیمی ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس 5 تا 6 سنت، در روسیه10 تا 11 سنت و در کشور آمریکای جنایتکار 10 سنت می باشد، پس قطعاً توجیح داردکشوری همچون ایران که بزرگترین مزیت آن دارا بودن ذخایر نفت و گاز است بین تولید کنندگان کشور خود نسبت به خارجی ها تفاوت ویژه ای قایل باشد خصوصاً اینکه این اقدام به پیشرفت کشور خودمان نیز می انجامد.

لطفاً توجه داشته باشید که کشوری مثل ترکیه که منابع نفتی ندارد در صنایع بالا دستی وارد نشده و بیشترین فعالیت را در صنایع پایین دستی دارد، در دیگر کشورها هم که نفت ندارند به جای این مزیت تکنولوژی فضای کسب و کار و پول ارزان قیمت در اختیار بخش تولید خود قرار می دهند. برادران عزیز هیچکس از یک طرفه به قاضی رفتن ناراضی باز نگشته.

4- کاهش نرخ خوراک پتروشیمی ها دادن یارانه از بودجه وزارت نفت برای اصلاح شاخص نیست. در جریان باشید که شاخص بورس بر اثر بیماری به این روز نیافتاده بلکه همان اقدامی که شما امروز از آن دفاع می کنید باعث به زیان نشستن عده کثیری از سرمایه گذاران و افت قابل توجه دماسنج اقتصاد شده است، شاید بد نباشد بدانید 30 درصد ارزش بازار سرمایه فعلی ما همین صنعت پتروشیمی می باشد.

برادران، تدبیر و منطق آنچه که شما عزیزان و زحمتکشان این انقلاب عزیز می فرمایید نیست بلکه تدبیر یعنی درآوردن دست دولت از جیب بخش خصوصی و حمایت از تولید داخل به جهت افزایش توان اقتصادی کشور حال چه آن شرکت خصوصی باشد چه خصولتی.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
جلال
RUSSIAN FEDERATION
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
متاسفانه بورس تا اخر سال سودی نمیده و گهگاهی هیجانی رشد میکنه چون حقوقی ها نمیزارن بورس رشد کنه وقتی بازار مثبته با شدت تمام عرضه میکنن و جلوی رشد سهم رو میگیرن و تو روز منفی اصلا به سهم کاری ندارن این رفتار یعنی چی؟یع
امیر
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
اخه نرخ خوراک چه ربطی به بسیج دانشجویی داره
علی
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۸
ببین کار ما به کجا کشیده که بسیج دانشجویی در زمینه ی نرخ خوراک پتروشیمی ها هم صاحبنظر و کارشناس شده

خدایا ما را از این گرداب بورس نجات بده
حسین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۶
هرچی میکشیم از این تند رو هاست . آقا تو رو به اقتصاد مملکت چه! برو انتگرالت رو حل کن . عجبا
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳
فکرشو بکنید
همین آقایون بسیج دانشگاهی ، بعدا با زحمت بی وقفه ی خودشون و صرفا از راه خوندن درس ، نه هیچ رانتی ، فوق دکترا میشن و میان میشن مسئولان کشور
خدایا پناه بر تو
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۲
":....نرخ خوراک گاز مصرفی پتروشیمی ها در کشورهای حاشیه خلیج فارس 5 تا 6 سنت، در روسیه10 تا 11 سنت و در کشور آمریکای جنایتکار 10 سنت می باشد،..."

اینو خوب اومدی مخصوصا اون آمریکای جنایتکار رو !!
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲
ثنها راه رشد بورس رفتن این دولت پیر وبی تدبیر است.
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۳
توو بورس عجب بازی برد بردی راه افتاده ! یه عده انگشت شمار با هر عنوان (رانتخوار ' سفته باز و ۰۰۰) به هر صورتی دارایی عده زیادی رو به یغما می برند و اون عده هم بی وقفه فریاد میزنند '' برد برد ''
ساسان
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
بورس نیوز خواهشن دیگر شما هم در مورد بورس نظر ندهید....اصلا نمی خواهد بگویید چه خوبست و چه بد است....شما هم هر چه تحلیل می کنید برعکس در میاد....2 سال از از این دولت و توافق هسته ای دفاع می کنید ولی وضعیت بورس و اقتصاد ما اینست....
سالار
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۴
کلا یه سری حال میکنن خلاف جریان آب شنا کنن و گرنه اینا رو چه به این حرفا
جالب اینجاست از همه چی سررشته دارن خخخخ
رمضان سیفایی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
کشور آمریکای جنایتکار 10 سنت می باشد خب آمدی :)))))))))
ناشناس
ROMANIA
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۳
بورس نیوز زمان پیوستن ایران به سازمان تجارت جهانی زمان مرگ دلواپسان و تمامیت خواهان است
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰
اون روز هرگز نخواهد رسید
عزیزان نمیذارن مردم اقتصاد آزاد و واقعی را تجربه کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۰
سلام این داشجوها واقعا داشجو هستند و صاحب عقل وتحلیل ومنطق یا اینکه دانشجو دو دره باز وانتی و ویتامین پ وپولکی و حزب باد حرف راست می زنند مکه دانشجو نیستند به روند خودشان پتروشیمی بهسازند صنعت نفت به سازنذ شیل کازی را راه بندازند این خودرو سازی که تبدیل به سر طان اقتصاد ایران شده است واقعا ملی کنند این همه کار هست هیج عرضهای ندارند وحرف مفت می زنند تازه برای این حرفهای مفت کلی هزینه می کنند
وحید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
لایک Like
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۱
سلام سالها دل طلب جام جم از ما می کرد وانجه خود داشت زه بیگانه تمنا می کرد گوهری که از صد ف کون ومگان بیرون است طلب از گمشد گان لب دریا می کرد این شعر سالهاست دراین کشور وصف حال است وامروز از همه بیشتر ...
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۸
احسنت بورس نیوز خوب جواب دادی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۲
من یک فرد جبهه ای هستم وبا تبلیغ صدا وسیمای اسلامی وحضورمسوولین رده بالای مملکت در افنناخیه های شرکت پدیده سرمایه گزاری کردم و داره زندگی من نابود میشه با این اوصاف که همه دزد شدند چه جوری ما دم از اسلام میزنیم آیا شما دینی برای مردم باقی خواهید گذاشت وکسانی را میشناسم که زن بچه را از فقر ول کردند و فرار کردند از خانه وخانواده را ....کدام کشور کافر را به این فلاکت ایران سراغ دارید ...دزدی دزذی دزدی....
حسن
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۳
ديگه اين حناها رنگي ندارد دست وزارتخانه مخالف كاهش نرخ كه مسبب اين كارهاست از آستين برادران درآمده همه مي دانند كه فعاليت اين بزرگواران ربطي به پتروشيمي ندارد موضوع از جاي ديگر آب مي خورد آقاي شيخ الوزرا بس نيست جفا به سهامداران عايا؟
مهدی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۴۸
در مورد نرخ خوراک مساله بسیار ساده است. دولت موقعی که این سهام را واگذار کرده با قیمت خوراک پایین واگذار کرده است. یعنی با همان امتیاز ویژه ای که داشته اند قیمت خورده اند و به فروش رفته اند بنابراین با افزایش قیمت خوراک بعد از فروش سهام مربوطه دولت شرایط معامله را بعد از انجام معامله به هم زده و اقدام دولت در افزایش قیمت خوراک مصداق حقیقی غصب و غش در معامله بوده که به راحتی بحلاظ حقوقی قابل پیگیری بوده و هست . ولی شگفت انگیز است که این شرکتها هیچ اقدامی جز غر زدن و نق زدن هیچ کاری نکردند...ضمنا من یک عدد سهم پتروشیمی هم ندارم.
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۱
مگه این مملکت کارشناس نداره که با تجزیه وتحلیل کارشناسی و بدون غرض روی قیمت خوراک پتوشیمی ها نظر بدن واین چه کاریه هر روز یک عده میایند و بدون هرگونه تجزیه و تحلیل و فقط به خاطر اینکه چیزی کفته باشن در باره خوراک پتروشیمی ها اظهار نظر میکنن
اگر هرکسی در جایگاه خودش نظر میداد این همه مشکل نداشتیم فقط یاد گرفته اند رانت اگه از بعضی از اونها بپرسی حتی معنی اون را هم شاید ندانند
ناشناس
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸
اخه تو مملکت ما همه چیز بچه بازی هست یعنی شما خبر نداری؟
نارون
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۱:۰۰
عزیزان حتما خبر دارند که هشتادو هفت درصد کل اقتصاد ایران دولتی هست ....اقتصاد کشورهای بدبختی مثل اتحادیه اروپا و ژاپن و آمریکا زیر هشت درصد دولتی هستش
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۷
کامنت و جواب بسیار عالی به این دانشجویان منتقد کاهش نرخ خوراک بود
تشکر از بورس نیوز باشد که این دانشجویان اطلاعات خود را وسیع تر نمایند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۶
اگر خام فروشی خیانت به کشور و مردم است، خام فروشی نفت و گاز خیانت بزرگتری است که باید هر چه زودتر جلو آن گرفته شود. البته اگر بدنبال اشتغال خیل عظیم جویندگان کار هستند!!!!!!!
ایران زمین
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲
دمت حق بورس نیوز
الحق که خیری مردی
خوشم میاد که جسارت داری و برای گفتن حرف حق از هیچکس و هیچ چیز نم ترسی
دمت گرم-دوست داریم
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
بورس نیوز جان مشابه این حقوق وپاداشهاومزایای نجومی درشرکتهای مختلف مانندمس گل گهرفولاد مبارکه وذوب که امروزسهامدارانشون نسبت به دوسال پیش 70درصدسرمایه شون روازدست دادندوهرروزه باتعدیلهای جدیدروبرویندوجوددارددرحالیکه هنرمدیریت این است درمواقع بحران ناشی ازکاهش فروش یاافت قیمتهای جهانی و...هزینه هاتاحدممکن کاهش یابدنه تنهاازاین کاهش خبری نیست بلکه روزبروزهزینه های پرت این شرکتهازیادمی شودحقوق بعضی ازمدیران این شرکتهاکه به نظرمن بودن ونبودنشان یکسان است ومثلا اگریک روزسرکارنباشندهزینه برق وسیستمی که استفاده می کنندووسیله ایاب وذهاب مخصوصی که انهارامی رساندبه نفع مملکت است بعضا15و20میلیون درماه است حتی ابدارچیهایی که کارکن رسمی این شرکتهایندکمتراز5و6میلیون حقوق ماهانه نمی گیرندمتاسفانه هزینه سفرهای خارج ازکشور بودجه های به اسم فرهنگی وورزشی و...نیزدراین شرکتهاهست یابه انهاتحمیل شده
نارون
ROMANIA
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۷
عزیزان حتما خبر دارند که هشتادو هفت درصد کل اقتصاد ایران دولتی هست ....اقتصاد کشورهای بدبختی مثل اتحادیه اروپا و ژاپن و آمریکا زیر هشت درصد دولتی هستش
ناشناس
ROMANIA
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۱
تاوان بریز و بپاشهای مدیران بی عرضه را چرا باید ما مردم بدهیم؟ ما هم دوست داریم از تولید داخل حمایت کنیم ولی نه به قیمت نابودی خودمان و فربه شدن روز به روز یه عده مدیر بیمسئولیت و مفتخور و نالایق... سهامداران وقتی میبینند مدیری عرضه کنترل هزینه ها و پایین آوردن قیمتها را ندارد باید مدیر را اخراج کنند مثلا"""":::
چند روز پیش بنده .... میخواستم بخرم که قیمت چینی آن 9 هزار تومان و بدون گارانتی بود که بنده تعدادی از آن را 4 ساله دارم استفاده میکنم و امتحان پس داده بود. و قیمت ایرانی آن 19 هزار تومان بود که تنها تفاوتش فقط داشتن گارانتی یکساله بود که تازه اگر نیاز به گارانتی هم بود و اگر قبول هم میکردند باید کلی کرایه تاکسی بدهیم و.... که اصلا" به صرفه نبود.
حالا چطور چینی ها محصولی را اینقدر ارزان تولید میکنند که پس از طی کردن آنهمه مسافت از آنور دنیا .. دلال و باربری و ... نصف قیمت کالایی که همین شهر بغلی من تولید میشود ،تمام میشود و بدست من مصرف کننده میرسد.؟؟؟؟؟!!!!!!!!
آیا این صنعت با این همه سوء مدیریت محکوم به نابودی نیست؟ آیا نابودی حق مسلم این تولید کننده نیست؟
من پارسال قبل از وزیر صنعت پیشنهاد داده بودم بجای واردات از چین بهتره مدیران چینی وارد کشور کنیم.