بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۱
معاونت مالی و اقتصاد شرکت کویر تایر عنوان کرد:

علت تعدیل منفی 19 درصدی سود هر سهم

با توجه به اینکه طی سال جاری با رکود اقتصادی همراه شده و بازار فروش محصولاتمان را به دلیل افزایش بی رویه واردات لاستیک های چینی از دست داده ایم و ناچار به کاهش قیمت فروش محصولاتمان شدیم و این در حالی است که دیگر صنایع وابسته مثل خودروسازان هراه با کاهش تقاضا، علاوه به افت تولید و فروش کالاهایشان، ناچار به تعدیل نیروی انسانی خود نیز شدند.
کد خبر : ۱۵۶۰۳۲
نویسنده :
یارمحمدی
شرکت کویر تایر در شرایط رکود اقتصادی تنها 19 درصد کاهش سود را برای سهامداران خود داشت که در مقایسه با دیگر شرکت ها این صنعت که در بازار بورس فعالیت دارند طی سال مالی جاری عملکرد بهتری داشت.

معاونت مالی و اقتصادی شرکت کویر تایر ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: با توجه به اینکه طی سال جاری با رکود اقتصادی همراه شده و بازار فروش محصولاتمان را به دلیل افزایش بی رویه واردات لاستیک های چینی از دست داده ایم و ناچار به کاهش قیمت فروش محصولاتمان شدیم و این در حالی است که دیگر صنایع وابسته مثل خودروسازان هراه با کاهش تقاضا، علاوه به افت تولید و فروش کالاهایشان، ناچار به تعدیل نیروی انسانی خود نیز شدند.

علی رزم جویی در ادامه افزود: کویر تایر طی عملکرد 6 ماهه موفق به پوشش 44 درصدی اولین پیش بینی درآمد هر سهم خود شده اما در طی سه ماهه سوم به دلیل کاهش قیمت فروش و افت حاشیه سود در بودجه ارائه شده بر اساس عملکرد واقعی 9 ماهه ناچار به کاهش 19 درصدی سود می باشد.

وی تصریح کرد: سهامداران شرکت با توجه به سود سازی این مجموعه در شرایط حاکم بر اقتصاد کشور نمی توانند اعتراضی داشته باشند مجموعه کویر تایر همواره بر شفافیت آن شرکت و ارائه اطلاعات در سریع ترین زمان ممکن و با جزئیات کامل تأکید دارد و همچنین به زودی اطلاعات مالی نه ماهه و پیش بینی درآمد هر سهم بر اساس عملکرد واقعی شرکت روی سامانه کدال قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول در رابطه با برنامه های آتی شرکت کویر تایر گفت: برنامه افزایش سرمایه 250 درصدی سال جاری شرکت به مرحله پذیره نویسی رسیده و در سال آینده نیز 25 درصد دیگر افزایش سرمایه خواهیم داشت، تا ظرف سه سال آینده طرح توسعه شرکت در خصوص افزایش ظرفیت تولید شرکت تا 70 هزار تن تولید تایرهای رادیال وسیمی برای ماشین های سنگین و لاستیک ماشین های لوکس که در حال حاضر تولید داخلی نداشته و وارد می شود، به بهره برداری برسد.

بر اساس این گزارش، شرکت کویر تایر در تاریخ 13 مهر سال جاری طی گزارشی اعلام کرد که پیش بینی 6 ماهه منتهی به 30 آذر 94 تماماً به قوت خود باقی بوده و هیچ گونه تغییری نخواهد داشت، اما این در حالی است که طبق اظهارات این مقام مسئول و اطلاعات ارائه شده روی سامانه کدال، شرکت در تاریخ 26 مهر ماه با توجه به رکود تورمی حاکم بر اقتصاد کشور، ورود بی رویه انبوه تایرهای چینی و وضعیت اسفناک صنعت خودرو به عنوان صنعتی بالا دستی کاهش تقاضا و الزام تایر سازان به کاهش قیمت، بودجه پیش بینی شده و عملکرد 9 ماهه گذشته را تحت تأثیر قرار داده و امکان تعدیل منفی 19 درصدی شرکت را اعلام کردند.

بر این اساس نکته قابل توجه، فاصله 13 روزه بین ارائه این دو گزارش می باشد که همانطور که مشخص است طی این مدت اتفاقات جدیدی در صنعت صورت نگرفته و مسائل عنوان شده مواردی هستند که چندین ماه است که گریبانگیر صنعت و شرکت می باشد و کویر تایر با این اقدام خود سهامداران را برای تصمیم گیری در مشارکت در طرح افزایش سرمایه 250 درصدی کویر تایر در سال جاری، گمراه کرده است.

در پایان گفتنی است که، از مسئولین و متولیان بازار در راستای حفظ حقوق سهامداران خرد درخواست داریم در خصوص ارائه چنین گزارشاتی که خلاف جهت هم هستند نظارت بیشتری داشته باشند و با این چنین شرکت ها برخورد داشته باشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
حسن مچچچچچکریم تحویل بگیر . به آقای نیلی هم بگو بخاطر سیاستهای روزمزگی اقتصادی و تز های از زوی ناآگاهی شما تو چه وضعیتی قرارگرفته ایم. این مشت کوچکی از خروار است