بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر : ۱۵۶۱۳۳
رییس اتحادیه طلا و جواهر پیش بینی کرد که بازار طلا و سکه هفته آرامی را پیش رو داشته باشد و از طرفی با اجرایی شدن برجام، اوضاع اقتصادی رو به بهبود رفته و در نهایت با تثبیت نرخ ارز، بازار پرثباتی را خواهیم داشت.

محمد کشتی آرای با بیان اینکه در هفته گذشته قیمت ارز روند کاهشی داشته است افزود: تصویب برجام باعث شد قیمت ارز روند صعودی خود را متوقف کرده و رو به کاهش رود که همین موضوع موجب جلوگیری از نوسان شدید قیمت طلا نیز شد.

به گفته او در هفته گذشته تغییرات زیادی را در قیمت جهانی طلا شاهد نبودیم و قیمت آن در اوایل هفته حدود 1176 دلار بود که در اواخر هفته با کاهش 9 دلاری به 1167 دلار رسید. علت این موضوع نیز کاهش میزان داد و ستد و تقاضا در بازار بود.

کشتی‌آرای ادامه داد: به نظر می‌رسد در هفته آتی قیمت جهانی طلا نیز تغییرات چندانی نداشته باشد، چون شاخص‌های اقتصادی آمریکا رو به بهبود است.

وی با اشاره به اجرایی شدن برجام و تأثیرات آن بر بازار طلا گفت: طبیعی است با اجرایی شدن برجام، اوضاع اقتصادی رو به بهبود می‌رود و برداشتن تحریم ها در ماه‌های آینده موجب رونق اقتصادی شده و در نهایت با تثبیت نرخ ارز ، بازار پرثباتی را شاهد خواهیم بود.


اشتراک گذاری :
ارسال نظر