بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۵
کد خبر : ۱۵۶۲۰۰
به گزارش تابناک اقتصادی ،مهندس احمد مرادعلیزاده افزود: از مجموع 17 طرح توسعه ای شرکت ملی صنایع مس در کشور 3 طرح معدنی در استان کرمان قرار دارد که 2 طرح از این تعداد با سرمایه گذاری بخش خصوصی داخلی اجرایی می شود.
وی ادامه داد: عملیات اجرایی معدن مس درالو در نیمه اول امسال با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد و قرارداد معدن چاه فیروزه هم با سرمایه ارزی و ریالی شامل 127 میلیون یورو و 420 میلیارد تومان برای تولید 100 هزارتن کنسانتره مس به امضا رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس با بیان اینکه مرحله دوم توسعه شرکت مس با این قراردادها تکمیل می شود، افزود: با اجرای طرح های مس در برنامه ششم توسعه، تولید کنسانتره مس تا پایان سال 98 به حدود 1.5 میلیون تن و تولید مس به حدود 400 هزارتن خواهد رسید.
مرادعلیزاده تصریح کرد: ذخایر شناسایی شده قطعی و قابل برداشت مس تا 25 سال آینده همین رقم 400 هزارتن خواهد بود و باتوجه به مصرف سالانه حدود 130 هزارتنی مس در کشور، مازاد تولید بعلاوه بخشی از کنسانتره تولیدی به دیگر کشورها صادر می شود.
وی با بیان اینکه علاوه بر تحریم صنعت مس در تیرماه سال 92 از جانب امریکا، مشکل اصلی مس رکود جهانی است، افزود: در نتیجه تحریم و رکود جهانی قیمت مس با 50 درصد کاهش از حدود 10 هزار دلار به ازای هرتن به 5 هزار دلار رسیده است.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر