بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
در بررسی بازدهی صندوق های سرمایه گذاری طی ماه گذشته بدست آمد:

پایان فعالیت 64 درصد از صندوق ها با تحقق بازدهی مثبت

صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز همگام با فعالان بازار سرمایه از روند مثبت کوتاه مدت بورس بهره کوچکی بردند و صندوق ها که حاصل عملکرد اکثر آنها طی ماه های گذشته زیان بود، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند.
کد خبر : ۱۵۶۲۴۴
نویسنده :
جمشیدی
بازار سرمایه طی ماه گذشته بواسطه اخبار ناخوشایندی که در حوزه سیاسی و اقتصادی منتشر شد و اعلام برنامه های دولت برای ایجاد رونق اقتصادی اندکی از جو منفی و روند نزولی فاصله گرفت و برای چند روزی در مسیر صعودی گام برداشت تا به موجب آن بازدهی کمی نصیب اندک سهامدارانی که در بورس باقی مانده اند، شود.

بر اساس گزارش بورس نیوز، صندوق های سرمایه گذاری مشترک نیز همگام با فعالان بازار سرمایه از روند مثبت کوتاه مدت بورس بهره کوچکی بردند و صندوق ها که حاصل عملکرد اکثر آنها طی ماه های گذشته زیان بود، بازدهی مثبت را به ثبت رساندند. البته اگر چه مقدار بازدهی که صندوق ها در این مدت بدست آوردند چشمگیر نیست، اما بررسی عملکرد آنها طی ماه گذشته حاکی از آن است که 49 صندوق سرمایه گذاری مشترک یعنی حدود 64 درصد از آنها از سرمایه گذاری های خود سود بدست آوردند.

بر این اساس صندوق سرمایه گذاری همیان سپهر در حالی بیشترین بازدهی مثبت یعنی 7.6 درصدی را برای سرمایه گذاران این صندوق با عمر فعالیت 454 روز به ارمغان آورد که حدود 32 درصد از دارایی های آن نقد می باشد و مابقی در سهام شرکت های بورسی سرمایه گذاری شده است.

علاوه بر این، صندوق سرمایه گذاری نیکی گستران با عمر فعالیت 519 روزه بازدهی حدود هفت درصدی را به ثبت رساند. این در حالی است که دارایی نقد صندوق مذکور صفر محاسبه می شود.

پس از آن دو صندوق بانک تجارت و ایساتیس به عنوان دو صندوق با عمر فعالیت طولانی بیش از پنج سال هر کدام بازدهی مثبت 4.7 درصدی را بدست آوردند و بدین ترتیب در جدول پر بازده ترین صندوق ها جای گرفتند.

همچنین صندوق های سرمایه گذاری پارس گستر و نیز آپادانا با تحقق بازدهی حدود چهار درصدی در جرگه صندوق های سرمایه گذاری با بازدهی مثبت قرار می گیرند و مابقی صندوق ها بازدهی کمتر از چهار درصدی را در کارنامه عملکرد مهر ماه سال جاری خود ثبت نمودند.

پایان فعالیت 64 درصد از صندوق ها با تحقق بازدهی مثبت

در این شرایط اما یک صندوق سرمایه گذاری طی ماه گذشته با عمر فعالیت بیش از چهار سال و دارایی نقد صفر بازدهی منفی 4.5 درصدی را محقق ساخت که نسبت به سایر صندوق ها بیشترین بازدهی منفی محاسبه می شود. علاوه بر این، فعالیت مهر ماه امسال سه صندوق سرمایه گذاری با زیان حدود سه درصدی به پایان رسید و مابقی صندوق ها یعنی 24 صندوق سرمایه گذاری بازدهی منفی کمتر از سه درصدی بدست آورده اند.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر