بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۳
کد خبر : ۱۵۶۳۶۴
عبدالرضا عزیزی در گفتگو با تابناک اقتصادیدرباره آخرین وضعیت موسسه میزان گفت: مشکل میزان حل شد. 

وی توضیح داد: بالاخره بعد از جلسات متعدد و کشمکش‌های فراوان و با همدلی که بین مسئولان ایجاد شد، مشکل موسسه میزان رفع شد و در این باره تفاهم نامه ای بین بانک مرکزی و بانک صادرات امضا شد.

عزیزی اعلام کرد: براساس این تفاهم نامه، مقرر شد یک خط اعتباری از طرف بانک مرکزی در اختیار بانک صادرات قرار بگیرد و موسسه میزان به این بانک ملحق شود.

به گفته وی، در این راستا، با این تصمیم هم کارمندان موسسه میزان حفظ خواهند شد و هم اینکه سپرده‌گذاران به پول خود خواهند رسید.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: برهمین اساس، روز شنبه مسئولان میزان از طرف بانک صادرات به تهران دعوت شدند و پیرو این موضوع از هفته آینده در کنار تمامی تابلوهای بانک میزان، تابلو آرم بانک صادرات هم بالا خواهد رفت. 

عزیزی تاکید کرد: از این پس طرف حساب مردم، بانک صادرات خواهد بود و مردم می توانند پولشان را برداشت و یا در در بانک صادرات سپرده گذاری کنند و در واقع مشکل‌شان حل خواهد شد. 

وی تصریح کرد: من از رئیس کل بانک مرکزی، وزیر کشور ، وزیر اقتصاد، مدیر عامل بانک صادرات، مسولان قوه قضاییه و استاندار خراسان رضوی تشکر می کنم و از مردم می خواهم باتوجه به اینکه از این به بعد طرف حساب‌شان بانک صادرات است، بنابراین برای برداشت سرمایه خود دستپاچه نشوند و با خیال راحت یا بگذارن پولشان در صادرات بماند یا سر فرصت نسبت به برداشت پول خود اقدام کنند.

به گفته رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس، بعد از این موضوع تمام تلاشمان را می‌کنیم که مشکل پدیده را حل و تلاش کنیم تا تمامی سرمایه گذاران پدیده و سهامداران به حقشان برسند.

در همین حال، بانک مرکزی در اطلاعیه ای اعلام کرد: «حسب تصميمات متخذه و تفاهم‌هاي انجام شده، بانک صادرات ايران رسيدگي و مديريت تمام امور مرتبط با تعاوني اعتبار منحله ميزان را پذيرفت. در حال حاضر بانک صادرات ايران با استفاده از ظرفيت و توان بالاي مديريتي خود با سرعت و دقت در تلاش براي تدارک زمينه‌هاي لازم براي رسيدگي منظم به امورسپرده‌گذاران، مشتريان و کارکنان تعاوني یاد شده است.

بدين‌وسيله از تمام سپرده‌گذاران و مشتريان تعاوني درخواست مي‌شود با مديران بانک صادرات ايران همراهي کرده، طبق برنامه‌ريزي و روش‌هاي انجام کار مديريت ارشد بانک مذکور اقدامات خود را سامان بخشند.

بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران انتظار دارد تمام کارکنان تعاوني اعتبار منحله ميزان با تلاشي مضاعف تحت مديريت بانک صادرات ايران همه امور را به نحو احسن انجام داده وهرچه سريعتر نظم لازم براي فعاليت بانکي در محيطي آرام را پديد آورند.

همچنين بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران از مديرعامل محترم، رئيس محترم هيأت مديره، اعضاي محترم هيأت مديره و هيأت عامل بانک صادرات ايران و نيزاز مديران و کارکنان ساعي آن بانک‌ که در حل مشکلات ايجاد شده تقبل زحمت کرده و با جدّيت در اين زمينه اقدام کردند مراتب سپاس و قدرداني خود را اعلام مي‌کند.»
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
زیان دیده
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
باسلام چقدر خوب که این تصمیم گرفته شد چه بسا که خیلی ها نخواهند پولشان را پس بگیرند ودربانک معتبر صادرات پس انداز کنند
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
جمعه ۰۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
به صادرات جی میرسه؟ زیان؟ بانک صادرات همینطوریش ورشکستس....