بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۱
کد خبر : ۱۵۶۷۳۶
وزیر امور خارجه آلمان با اعلام اینکه دور بعدی مذاکرات مربوط به سوریه روز پنجشنبه در وین برگزار می شود، بر ضرورت گفت وگو با نمایندگان دولت سوریه تاکید کرد.

به گزارش ایرنا؛ «فرانک والتر اشتاین مایر» روز جمعه در کنفرانسی خبری در هامبورگ، افزود: پنجشنبه آینده در وین تشکیل جلسه می دهیم تا گام بعدی را در این رابطه برداریم. 

این دیپلمات آلمانی خاطرنشان کرد که بیانیه هفته گذشته وین پایه و اساس دور بعدی مذاکرات در پایتخت اتریش است.

اشتاین مایر خاطرنشان کرد که هر چند هدف های مطرح شده در بیانیه وین فعلا' تا حدی آرمان گرایانه به نظر می رسد اما این یک نقشه راه برای همکاری میان تمام طرف های ذیربط در مناقشه است'. 

اشتاین مایر بار دیگر از مشارکت ایران و عربستان در مذاکرات سوریه در وین استقبال کرد. 
وی افزود: ممکن است (مذاکرات) پیشرفتی به حساب نیاید اما آغاز چیزی است که می تواند در نهایت نتایجی به بار آورد. 

وزیر امور خارجه آلمان همچنین بر ضرورت گفت وگو با نمایندگان دولت سوریه تاکید کرد. 

دیپلمات های ارشدی از 17 کشور جهان بعلاوه دیپلمات هایی ازاتحادیه اروپا و سازمان ملل جمعه گذشته گرد هم آمدند تا درباره راه های حل مناقشه سوریه بحث و رایزنی کنند. 

این در حالیست که معاون عربی آفریقایی وزارت امور خارجه ایران با تاکید بر اینکه درمورد آینده سیاسی سوریه هیچ معامله ای نکرده ایم، گفت: در نشست جمعه گذشته در وین تنها مواضع صریح و روشنی که جمهوری اسلامی ایران تاکنون دنبال می کرد را یک بار دیگر با صدای بلند بیان کردیم و همه در جریان آن قرار گرفتند.

«حسین امیرعبداللهیان» افزود: در طول پنج سال گذشته نشست های مختلفی با مشارکت کشورهای متعددی نسبت به وضعیت سیاسی سوریه برگزار شد اما به دلیل عدم حضور جمهوری اسلامی ایران هیچیک از نشست ها نتیجه عملی را برای حل سیاسی سوریه در بر نداشت.

وی افزود: برخی از کشورها فکر می کردند با عدم حضور ایران می توانند آنچه را که خود می خواهند جمع بندی، اجرا و در نهایت به نتیجه برسانند اما در نهایت برای حضور کشورمان در این نشست، با اصرار طرف های مختلفی مواجه شدیم.

وی ادامه داد: حضور ایران در این نشست به این معنا بود که «همان طور که از ابتدا در مورد سوریه بر راهکار سیاسی تاکید داشته ایم، اکنون نیز آماده ایم در این مسیر گام های مناسبی را برداریم.»
امیرعبداللهیان تصریح کرد: در این نشست جمهوری اسلامی ایران اجازه نداد آنچه را که حق مردم سوریه است دیگر کشورها بخواهند در مورد آن اظهارنظر کنند.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر