بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
در پی اعلام اسامی شرکت های منتخب تسهیلات خرید کالاهای مصرفی:

وجود سه شرکت بورسی در بین ارائه دهندگان کالا

دولت در راستای تحقق اهداف برای ایجاد تحریک در اقتصاد به حمایت از تولید کنندگان داخلی و فروش محصولات داخلی روی آورده است و فهرستی از کالاهایی که با استفاده از تسهیلات می توان خریداری کرد را ارائه کرده است که برخی از آنها در نگاه کلی، ضروری نمی باشد و درخانه هر ایرانی نیز دیده نمی شود.
کد خبر : ۱۵۶۷۶۹
نویسنده :
یارمحمدی
بر اساس تصمیم شورای عالی پول و اعتبار در راستای تحقق اهداف بسته حمایتی دولت برای خروج از رکود و تحریک بخش تقاضا در اقتصاد کشور به زودی طرح خرید کالای ایرانی نیز به عنوان یکی از محورهای این تصمیمات اجرایی خواهد شد.

به گزارش بورس نیوز، در این طرح که از قرار معلوم 18 آبان عملیاتی می شود، به دارندگان کارت اعتباری خرید کالاهای مصرفی ایرانی با نرخ سود سالانه 12 درصد و در قالب تسهیلات با اقساط حداکثر 18 ماهه ارائه خواهد شد.

بر این اساس، دولت در راستای تحقق اهداف برای ایجاد تحریک در اقتصاد به حمایت از تولید کنندگان داخلی و فروش محصولات داخلی روی آورده است و فهرستی از کالاهایی که با استفاده از تسهیلات می توان خریداری کرد را ارائه کرده است که برخی از آنها در نگاه کلی، ضروری نمی باشد و درخانه هر ایرانی نیز دیده نمی شود.

بحث مهم در رابطه با این تسهیلات خرید کالا استقبال عموم مردم از آن بوده که به اجرایی شدن و سودآوری برای شرکت هایی که این کالاها را ارائه می کنند، ختم می شود.

همانطور که عنوان شد این کالاهای مصرفی از طریق فروشگاه ها و تولیدکنندگان منتخب ارائه می گردد، کارت خرید کالای ایرانی، ابزاری اعتباری است که توسط بانک های کشور برای عموم مردم که درآمد مشخص و ثابتی داردند، صادر شده و دارندگان آن می تواند تا سقف تعیین شده که متناسب با درآمد ماهیانه و حداکثر ده میلیون تومان است خرید کند.

بر این اساس، این طرح در ابتدا برای کارمندان و برحسب تقاضای امور اداری دستگاه ها، شرکت ها و صندوق بازنشستگی از بانک های عامل پرداخت حقوق آنها ارائه می گردد و از قرار معلوم مرحله بعدی طرح امکان این درخواست برای عموم مردم وجود خواهد داشت.

بر اساس لیست اعلام شده از سوی وزارت صنعت معدن و تجارت کالاهای مشمول طرح، شامل چهار گروه صنایع نساجی و پوشاک، صنایع برق و الکترونیک، لوازم خانگی و صنایع معدنی در نظر گرفته شده که در این لیست، برندهایی که شامل این طرح می شوند نیز مشخص شده است که در بن این شرکت ها نام 3 شرکت بورسی به چشم می خورد که شامل ایران رادیاتور، آبسال و پارس خزر هستند.

حال باید منتظر اجرایی شدن و نحوه عملکرد و بازدهی این طرح ماند چرا که در صورت فروش محصولات این شرکت ها در جریان طرح مذکور شاهد رشد درآمدی محصولات این شرکت ها خواهیم بود، اما همه این موارد وابسته به نحوه اجرا شدن و استقبال عموم مردم از آن دارد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰
مسکن های تورم زا و موقتی
مملکت را به یک اقتصاددان کارکشته و سیاستمدار ان واقعی بسپارید تا چاره حل مشکلات ایرانیان کلی از ریشه و اساس