بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۷ - ۱۰:۲۳
کد خبر : ۱۵۷۱۳
خبرگزاري موج - گروه اقتصاد سياسي

هاشمي گفت:در مرحله واگذاري ها در خصوص اجرايي شدن اصل 44 شركت هاي مشمول به جاي اين كه به بخش خصوصي واگذار شوند به شركت هاي شبه دولتي واگذار مي شوند .

سيد حسين هاشمي عضو كميسيون صنايع ومعادن مجلس در گفت و گو با خبرنگار موج، با بيان رويكرد منفي خريداران در بورس، به تاثيرگذاري بحران مالي جهان، كاهش قيمت نفت، كاهش سهام شركت هايي به مانند فولاد و مس بر بازار سرمايه اشاره كرد و اظهارداشت: زماني كه شركت هاي معتبر بورسي از قيمت مناسبي براي عرضه سهام خود برخوردار نمي شوند، انگيزه اي براي ورود ديگر شركت ها به بورس ايجاد نمي شود.

نماينده مردم ميانه در مجلس افزود: اين موضوع درحالي است كه با سامان يافتن امور اقتصادي و متعادل شدن قيمت ها، مي توان به عرضه سهام واحدها و شركت ها اقدام كرد .

وي هم چنين در خصوص تسهيلات و مشوق هاي مالياتي براي ورود شركت ها به بورس، بر ايجاد بسترهاي لازم براي ورود شركت ها به بورس تاكيد كرد.

وي اظهارداشت: دولت مي تواند با لايحه فوريتي اقدامات لازم را براي ورود شركت ها به بورس داشته باشد .

هاشمي هم چنين در مورد روند خصوصي سازي در كشور با انتقاد از روند كند خصوصي سازي، به تضاد اين روند در كشور با سياست هاي ابلاغي اصل 44 اشاره كرد.

وي از اصل 44 به عنوان بهترين قانون نام برد كه از سوي بالاترين مقام عاليه يعني رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده است.

وي ادامه داد: اما به رغم ابلاغ اين قانون، روند اجرايي شدن آن با شبهات بسياري همراه است كه مي توان به عدم هماهنگي واگذاري هاي با سياست هاي ابلاغي اصل 44 اشاره كرد.

وي با تاكيد بر اينكه" بايد رويكرد ها نسبت به خصوصي سازي در كشور اصلاح شود"، تصريح كرد: با حرف زدن خصوصي سازي شكل نمي گيرد بلكه بايد اعتماد سازي در راستاي اجراي سياست هاي اصل 44 از سوي دولت صورت گيرد.

اشتراک گذاری :
ارسال نظر