بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر : ۱۵۷۱۹۹
سيد‌تقي نوربخش، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي با حضور در بيست‌و‌يکمين جشنواره مطبوعات، درباره بحث‌هاي که درخصوص تجميع بيمه‌ها وجود دارد، صحبت‌هايي کرد. 
 
 مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: درباره تجميع بيمه‌ها برنامه‌هايي اين سازمان دارد که بايد در غالب برنامه پنج ساله ششم پيگيري و اجرايي مي‌شود و در آن زمان براي آن تعيين مي‌شود که چه اقداماتي بايد براي آن صورت بگيرد. 
 
وي ادامه داد: تجميع بيمه‌ها بايد در مورد بيمه‌هايي صورت بگيرد که از محل منابع عمومي‌دولتي استفاده مي‌کنند، سازمان تامين اجتماعي، منابع عمومي‌دولتي نيست و مربوط به منابع تجميع خود بيمه شدگان است و اگر در قسمت منابع عمومي‌انجام بشود، اشکالي ندارد. 
 
 نوربخش درباره بدهي‌هاي تامين اجتماعي گفت: بدهي‌هاي تامين اجتماعي حدود 10 هزار ميليارد تومان است که از افراد حقيقي و حقوقي داشتيم که اين مبالغ را توسط کارفرمايان و بيمه شدگان توانستيم در طي امسال، توانستيم مبالغي از آن را که حدود 2 هزار ميليارد تومان است را وصول کنيم. وي ادامه داد: اين مبلغ از افراد حقيقي وصول کرده‌ايم و اين مبلغ 10 هزار ميليارد تومان يک مبلغ قطعي شده است که بايد تمام آن را بگيريم. 
 
مديرعامل سازمان تامين اجتماعي درباره کارتون خواب‌ها گفت: اين مسئله به سازمان تامين اجتماعي مربوط نيست و اين سازمان به افرادي خدمات مي‌دهد که حق بيمه خود را پرداخت کرده باشند تا از خدمات برخوردار شوند و کارتون خواب‌ها مربوط به بهزيستي مي‌شود. وي درمورد بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي گفت: چهار تا از بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي در حال عموميت دادن است که عمدتا در مناطق مرزي و مناطق دور افتاده است، ميلاد سه در بيرجند است(مرز افغانستان با ايران)، ميلاد چهار در ايلام است(در مرز عراق) ميلاد پنج اميرکبير اهواز است و ميلاد دو در کرمان است. 
 
نوربخش ادامه داد: اين بيمارستان‌ها هيئت امنايي و وابسته به بيمارستان ميلاد هستند، از لحاظ لژستيک، تامين نيروي انساني، نحوه اداره و‌... به صورت کاملا خصوصي ادامه مي‌شود و بيمه شدگان ما به صورت صد در صد رايگان هستند و با بودجه عملکردي و خدمات را به صورت پکيج به سازمان مي‌فروشند، اين اقدام کارآمدي بسيار بالايي ايجاد مي‌کند و خدمات مشاوره اي تخصصي و فوق تخصصي خوبي ارائه مي‌شود و از امکانات بيمارستان ميلاد در اين مناطق مورد استفاده قرار مي‌گيرد. 
 
وي درباره بيمارستان‌ها گفت: عدالت در دسترسي به خدمات و بهره‌برداري از امکانات در نقاط محروم در سرلوحه کار سازمان تامين اجتماعي است که شروع شده است و اولين و دومين آن افتتاح شده است. 

مردم سالاری

اشتراک گذاری :
ارسال نظر