بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۲
در گفتگو با مدیر مالی شرکت سیمان مازندران مطرح شد:

تشریح مهمترین برنامه های آتی "سمازن" برای رشد سودآوری

تسهیل شرایط فروش اعتباری از 20 روز به 90 روز به منظور کاهش فشار سنگین رقبا و افزایش فروش اعتباری از جمله سایر برنامه های آتی شرکت سیمان مازندران برای حرکت در مسیر رشد و شکوفایی است. به گونه ای که پیش بینی می شود تا فروش اعتباری داخلی حداقل 30 درصد افزایش یابد.
کد خبر : ۱۵۷۳۱۹
نویسنده :
جمشیدی
با توجه به اینکه عملکرد شرکت سیمان مازندران طی نیمه اول سال مالی جاری رضایت بخش نبوده، این شرکت در نظر دارد تا برنامه هایی را در راستای بهبود وضعیت سودآوری طی نیمه دوم امسال اجرایی کند تا با سیاست گذاری و برنامه ریزی بودجه سال مالی جاری "سمازن" تا پایان امسال محقق گردد.

مدیر مالی شرکت سیمان مازندران با بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: از آنجاییکه این مجموعه پیش بینی مورد انتظار طی عملکرد شش ماهه نخست سال مالی منتهی به 29 اسفند ماه 94 را محقق نکرده، در نظر داریم تا با اجرای برنامه هایی به وضعیت سودآوری این مجموعه بهبود ببخشیم.

محمد حسین خلیل خلیلی در تشریح برنامه های آتی شرکت سیمان مازندران ابراز داشت: برنامه ریزی و اجرای سامانه پایش محموله ارسالی بوسیله فناوری GPS با هدف نفوذ بیشتر محصولات شرکت در بازارهای جدید همچون بازار غرب استان مازندران از جمله

برنامه های آتی شرکت به شمار می رود. به گونه ای که این امر به منظور ایجاد مزیت رقابتی در بازارها و افزایش خروجی این منطقه از مقدار روزانه 300 تن به حداقل 1500 تن اجرایی می شود.

علاوه بر این، برنامه هایی در راستای فروش خارجی و شناسایی بازار هدف صادراتی همچون کشور ترکمنستان انجام پذیرفته که با توجه به پتانسیل های این بازار مذاکراتی با تولیدکنندگان کشور ترکمنستان صورت گرفته که در پی آن مقدار صادرات محصولات 40 هزار تن در ماه افزایش خواهد یافت.

وی به سیاست های شرکت در راستای جذب متقاضی در شرایط رقابت سنگین در بازار فروش محصولات اشاره کرد و در این خصوص ابراز داشت: تسهیل شرایط فروش اعتباری از 20 روز به 90 روز به منظور کاهش فشار سنگین رقبا و افزایش فروش اعتباری از جمله سایر برنامه های آتی شرکت سیمان مازندران برای حرکت در مسیر رشد و شکوفایی است. به گونه ای که پیش بینی می شود تا فروش اعتباری داخلی حداقل 30 درصد افزایش یابد.

مدیرمالی شرکت سیمان مازندران افزود: در این راستا برنامه هایی جهت برداشتن تخفیفات پلکانی و ایجاد فاصله معنی دار میان خرید نقدی و اعتباری با هدف سوق دادن

طیف مشتریان مصرف کننده نهایی و شکستن شرایط شبه انحصاری موجود برای فروش به عاملین توزیع سیمان اجرا می شود.

خلیلی در خاتمه پیرامون سیاست شرکت جهت انجام برنامه افزایش سرمایه اظهار داشت: این مجموعه بر اساس تکالیف مجمع سال مالی 93 و مصوبه هیأت مدیره در نظر دارد تا برنامه افزایش سرمایه به منظور اصلاح ساختار مالی از محل سود انباشته و مطالبات سهامداران را به اجرا درآورد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر