بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
کد خبر : ۱۵۷۳۸۸
نماینده مردم تهران در مجلس درباره روند بررسی لایحه شفاف‌سازی منابع درآمدهای انتخاباتی کاندیداها گفت: نباید تلقی شود که مجلس شفافیت منابع مالی در انتخابات را نمی‌خواهد. 
  
 حجت‌الاسلام حمید رسایی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز خانه ملت، در تذکری آئین‌نامه‌ای درباره لایحه شفاف‌سازی منابع درآمدهای انتخاباتی کاندیداها، گفت: دولت لایحه‌ مربوط به شفافیت منابع مالی و هزینه‌های انتخابات را در تاریخ 24 آبان‌ تقدیم مجلس کرده، اما روی این لایحه تاریخ 19 آبان‌ درج شده، این در صورتی است که این لایحه در روز 24 آبان توزیع نشد و روز بعد به دست ما رسید. 
  
وی با بیان اینکه در همان شب وزیر کشور در تلویزیون اعلام کرد که ما لایحه‌ای را به مجلس داده‌ایم، افزود: فردای همان شب روزنامه‌ها تیتری با عنوان (هراس از شفافیت) زدند که مجلس هفته گذشته 3 روز جلسه داشته است. 
  
نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: امروز هم بنده لیست را نگاه کردم و دیدم 15 دوفوریتی در لیست بود. من و بسیاری از نمایندگان از شفافیت هزینه‌های انتخاباتی استقبال می‌کنیم،‌ اما این‌طور با حیثیت مجلس بازی کردن با اهداف سیاسی و انتخاباتی درست نیست. برداشت شده که مثلا ما می‌ترسیم، اما خیر، خیلی هم خوب است، اما این سازوکار دارد و باید از حیثیت مجلس دفاع شود. آقای لاریجانی نباید تلقی شود که مجلس این را نمی‌خواهد. 
  
علی لاریجانی رئیس مجلس که ریاست جلسه را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر آئین‌نامه‌ای حجت‌الاسلام رسایی، گفت: این لایحه در وقت معین داده شده و تأخیر و تعللی در کار نبوده و مطابق ضوابط در نوبت قرار دارد و حتما مطرح خواهد شد، اینکه گفته شده مجلس تعلل کرده، حرف نادرستی است
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری :
ارسال نظر