بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
شاخص کل بورس طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته سه روز روند صعودی اندکی را تجربه کرد و دو روز نیز با کاهش مواجه شد، به گونه ای که نماگر بازار سرمایه تا پایان هفته در مجموع افت 37 واحدی را به ثبت رسانید.
کد خبر : ۱۵۷۶۱۸
نویسنده :
جمشیدی
معاملات بازار سرمایه طی اولین هفته از سومین ماه فصل پاییز با تداوم افت قیمت سهام شرکت ها و شاخص ها آغاز شد و به پایان رسید تا بازار سرمایه هفته ای کم رمق همراه با نا امیدی نسبت به آینده را پشت سر بگذارد.

بر اساس گزارش بورس نیوز، هفته گذشته اخبار اقتصادی مهم اثر گذار بر وضعیت اقتصادی کشور و بازار سرمایه منتشر نشد و در این بین تنها مباحثی در خصوص وام 25 میلیونی خودرو و اعطای کارت اعتباری 10 میلیونی مطرح شد. به گونه ای که برخی از اصناف و صاحبان صنایع همچون دامداری نسبت عدم پرداخت بدهی دولت به آنها و در مقابل اعطای تسهیلات قابل توجه به صنعت خودرو گله مند بودند. همچنین برخی از خبرها حاکی از عدم تأمین اعتبار وام 25 میلیونی خودرو توسط بانک مرکزی بود که این امر موجب شد تا در زمان تحویل خودرو به متقاضیان از سوی دو شرکت ایران خودرو و سایپا تغییراتی اعمال شود و در کنار آن برخی از اخبار بیانگر عدم اجرای طرح اعطای کارت اعتباری 10 میلیونی بود که طی چهارشنبه هفته گذشته مدیر صنایع لوازم خانگی در وزارت صنعت از اجرایی شدن طرح مذکور از اوایل هفته جاری خبر داد.

در این شرایط همچنین برگزاری جلسه شورای پول و اعتبار با محوریت بررسی و تصویب وام 60 میلیونی مسکن طی سه شنبه هفته گذشته بنا به دلایلی لغو شد و تصمیم گیری در این خصوص به جلسه سه شنبه هفته جاری موکول شد.

بر اساس این گزارش، شاخص کل بورس طی پنج روز معاملاتی هفته گذشته سه روز روند صعودی اندکی را تجربه کرد و دو روز نیز با کاهش مواجه شد، به گونه ای که نماگر بازار سرمایه تا پایان هفته در مجموع افت 37 واحدی را به ثبت رسانید.

از میان صنایع مختلف نیز صرف نظر از بازدهی مثبت 36.5 درصدی صنعت خرده فروشی با کسب بازدهی مثبت تک سهم آن یعنی "رفاه" که در بازار توافقی معامله می شود. گروه هایی همچون محصولات چرمی، ابزار پزشکی و محصولات فلزی در جایگاه پر بازده ترین صنایع قرار می گیرند که گروه های مذکور به طور میانگین بازدهی مثبت بین سه تا چهار درصدی را بدست آوردند.

این در حالی است که گروه قند و شکر با تحقق بازدهی منفی حدود پنج درصدی به عنوان کم بازده ترین صنعت مطرح شد و درکنار آن صنعت حمل و نقل انبارداری و ارتباطات با کسب بازدهی منفی حدود چهار درصدی و گروه چاپ با بازدهی منفی سه درصدی در ردیف های بعدی قرار گرفتند.

بر اساس این گزاش، از میان بیش از 400 شرکت فعال در بازار سرمایه نیز شرکت فروشگاه رفاه در نماد "رفاه" بازدهی مثبت 36.5 درصدی را بدست آورد که بیشترین بازدهی مثبت نسبت به سایر شرکت ها محاسبه می شود، حال آنکه همانطور که عنوان شد نماد معاملات آن در بازار توافقی فرابورس معامله می شود. در کنار آن شرکت های داروسازی عبیدی، چرخشگر و صنعتی مینو در ردیف های اول پربازده ترین سهام جای می گیرند و در مقابل آن شرکت های قند تربت جام، قند اصفهان و پلی اکریل ایران در ردیف های نخست جدول کم بازده ترین سهام قرار گرفتند.

هفته ای کم رمق همراه با نا امیدی

در پایان این گزارش می افزاید، شرکت های پلی اکریل ایران، ذوب آهن اصفهان و پارس خودرو به ترتیب عنوان نقد شونده ترین سهام را به خود اختصاص می دهند و معامله بیش از دو میلیارد و 759 میلیون سهم ارزشی به مبلغ شش هزار و 215 میلیارد ریال را رقم زد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
امینی
ROMANIA
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
حالا معلوم شده که در هیچ بازاری اگر حباب نباشد خیلیها سرمایه گذاری نمی کنند به خاطر همین مسئله 90 در صد سرمایه گذارها بازنده اند وفقط 10 در صد برنده اند الان سهامهای حبابی را ببنید چه مشتری دارند همان 10 در صد سر این سرمایه گذارها را گرم کردند سهامهای ارزشمند را دارند جمع می کنند مثال ثنوسای که بیشترین پرتفوی ان ونوین می باشدتا 1200 بالا بردند ولی نیرو کلر بیشر موقع صف فروش بود تا 216 تومان نزدیک 1میلیون صف فروش بود کسی نگاه نمی کرد در عرض 2ماه 30 درصد بازدهی داشته ولی ثنوسا چکار کرده ویا امثالهم
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
سه بازیگر کلیدی بیرونی هستند که پول زیادی در قمار سوریه به میان آورده اند؛ آمریکا، روسیه و ایران. هر کدام از اینها می خواهد بر چگونگی و شرایط پایان یافتن جنگ داخلی سوریه و نیز ترسیم مسیر آینده این کشور تاثیر بگذارد
تمام مملکت ما و اقتصاد ما سر قمار سوریه نابود شد
شایان
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۱
اخرشهم هیچ نفعی برای این کشور نداره جز بدبختی
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
شنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۸
دود سوریه وپولی که خرج اون میشه به چشم مملکت ما میره امریکا هم از این کار ایران و توجه به سوریه بجای ایران خوشحال هست مطمین باشید همینطور پول عربستان برا هیچ و پوچ تو یمن اینا همش کار امریکاست و نادانی ما