بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶
کد خبر : ۱۵۷۶۹۵
سیف با راه‌اندازی بورس ارز موافقت کرد|  محمدرضا پورابراهیمی، عضو شورایعالی بورس از موافقت این شورا با تأسیس بورس ارز خبرداد و گفت: رئیس‌کل بانک مرکزی هم موافق راه‌اندازی بورس ارز است. پس از ماه‌ها مطالعه و بررسی، شورایعالی بورس با تأسیس بورس ارز موافقت کرده است. با توجه به تجربه و پتانسیل بالای بورس کالا به‌عنوان یکی از ارکان بازار سرمایه، معاملات آتی ارز در این بورس راه‌اندازی خواهد شد.
  صندوق مشترک سرمایه‌گذاری بورس‌های اسلامی| محمدرضا محسنی، مدیرعامل سمات در اجلاس بورس‌های عضو سازمان کنفرانس اسلامی (OIC) پیشنهاد تشکیل یک صندوق سرمایه‌گذاری میان اعضای این کنفرانس را ارایه داد و گفت:  کشورهای عضو سازمان کنفرانس اسلامی نقاط مشترک زیادی در زمینه واحد پولی، مدیریت معاملات براساس قوانین و مقررات اسلامی و غیره دارند که می‌توان با راه‌اندازی یک صندوق سرمایه‌گذاری مشترک، گام‌های بلندی را برای گسترش روابط‌های تجاری و اقتصادی برداشت.
  قابلیت اوراق بهادار شدن کالاها در بورس کالا|  قاسم محسنی، عضو هیأت‌مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به آغاز معاملات گواهی سپرده کالایی در بورس کالا گفت: گواهی سپرده کالایی به دارندگان کالا این امکان را می‌دهد، کالای خود را به سپرده و اوراق بهادار تبدیل کنند. معامله این اوراق بهادار درواقع معامله همان کالاها محسوب می‌شود. با این امکان که نگهداری آن کالاها در انبارهای مورد تأیید بورس کالا فراهم شد.
اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
همه چی نابوده . من چقدر غمگینم