بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می دهد

شروع معاملات در دقایق ابتدایی

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در همان دقایق ابتدایی بازار با عرضه نیروگاه ها در قیمت های پایین تر نسبت به روز گذشته معاملاتی در بارپایه به انجام رسید
کد خبر : ۱۵۷۹۴۳
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز شنبه 94.09.14 در بازار برق بورس انرژی 27,788 مگاوات برق به ارزش 222 میلیارد و 25 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت.

روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز نسبت به روز گذشته کاهش 3/0 درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

 

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشخص است؛ روند نزولی قیمت در معاملات امروز شیب نزولی داشته و در نزدیکی 370,000 ريال قرار دارد.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در همان دقایق ابتدایی بازار با عرضه نیروگاه ها در قیمت های پایین تر نسبت به روز گذشته معاملاتی در بارپایه به انجام رسید ، و هرچه از بازار گذشت تمایل خریداران برای خرید به قیمت های پایین باعث شد تا نیروگاه ها برای عرضه به قیمت های پایین تر از آنچه که در اوایل بازار صورت گرفته بود سوق پیدا کنند و در نتیجه باعث روند نزولی قیمت ها بخصوص در نمادهای بار پایه و میان باری تا پایان بازار شد. نکته ی قابل توجه آن بود که در نمادهای کم باری معاملات با قیمت بالاتری نسبت به روز گذشته صورت گرفت و علی رغم تقاضای خریداران، نیروگاه ها تمایلی به عرضه به قیمت هایی همانند قیمت های روز گذشته در این نماد از خود نشان ندادند و در نتیجه در این نماد شاهد معاملات کمتری نسبت به نمادهای بارپایه و میان باری بودیم. تغییر قیمت خاصی در نماد بار پیک صورت نگرفت و معاملات نسبتاً کمی نیز در این نماد صورت گرفت.       

آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

 

 

بررسی روند نماد 13940923 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13940923 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است نمودار در انتهای دوره قیمت صعودی با شیب بسیار کم به خود گرفته و در حال حاضر در قیمت 371,000 ريال قرار دارد.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشخص است روندی کاملاً صعودی بوده و تا نزدیکی قیمت 382,000 ريال رشد کرده است.

در این نماد تا به امروز 5,711 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 09.09.1394 با 2,033 مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13930923 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
ارسال نظر