بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴
با بررسی گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی ماه گذشته مشخص شد:

بهار افزایش سرمایه ها در آبان ماه امسال

شاخص کل بورس طی 20 روز معاملاتی ماه گذشته با کاهش 286 واحدی مواجه شده و ارزش بازار نیز در این مدت با افزایش حدود یک درصدی به مبلغی حدود 15 هزار و 447 میلیارد ریال رسیده است.
کد خبر : ۱۵۷۹۴۴
نویسنده :
جمشیدی
گزارش عملکرد بازار اوراق بهادار طی آبان ماه سال جاری در حالی توسط شرکت بورس منتشر شده که این گزارش حاکی از افت بسیاری از متغیرها همچون حجم و ارزش معاملات و رشد نا محسوس شاخص ها و ارزش بازار است.

بر اساس گزارش بورس نیوز، شاخص کل بورس طی 20 روز معاملاتی ماه گذشته با کاهش 286 واحدی مواجه شده و ارزش بازار نیز در این مدت با افزایش حدود یک درصدی به مبلغی حدود 15 هزار و 447 میلیارد ریال رسیده است.

در این بین حجم معاملات سهام در آبان ماه امسال حدود 11 درصد کاهش داشته است به گونه ای که از 9 هزار و 212 میلیون سهم به 8 هزار و 235 میلیون سهم رسیده و در پی آن ارزش معاملات سهام در مدت مذکور با افت 10 درصدی رقمی به مبلغ 14 هزار و 535 میلیارد ریال را به خود اختصاص داده است.

بر اساس معاملات خرد و بلوک نیز طی آبان ماه سال جاری، حدود 64 درصد از کل خریدها توسط سهامداران حقوقی انجام شده و این حجم ارزشی به مبلغ 12 هزار و 993 میلیارد ریال را به ثبت رسانده و در عین حال 61 درصد از حجم فروش سهام توسط این گروه از سهامداران صورت پذیرفته و ارزشی به مبلغ 12 هزار و 541 میلیارد ریال را رقم زده است. بر این اساس سرمایه گذاری خالص اشخاص حقوقی به میزان 452 میلیارد ریال محاسبه می شود.

نماگرهای بازار سرمایه همچون ارزش بازار، ارزش اسمی، ارزش بازار به ارزش اسمی، متوسط نسبت پی بر ای و گردش معاملات طی معاملات آبان ماه سال جاری نسبت به دوره مشابه سال گذشته مورد بررسی قرار گرفته که طی آن ارزش اسمی و متوسط نسبت پی بر ای بازار روند افزایشی را پشت سر گذاشته و با رشد همراه شده اند. به طوریکه ارزش اسمی افزایش حدود 20 درصدی و متوسط نسبت پی بر ای بازار رشد 3.8 درصدی را تجربه کردند.

علاوه بر این، اجرای برنامه افزایش سرمایه شرکت ها از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه یعنی طی هشت ماه گذشته در مجموع بیش از 96 هزار میلیارد ریال را به خود اختصاص داده که حدود 77 هزار میلیارد ریال آن از محل مطالبات و آورده نقدی سهامداران و مابقی آن از محل سود انباشته و اندوخته ها و صرف سهام انجام پذیرفته است.

همچنین طی آبان ماه امسال حدود 36 هزار میلیارد ریال افزایش سرمایه شرکت ها به ثبت رسیده که این میزان نسبت به ماه های قبل از آن بیشترین رقم محاسبه می شود. حال آنکه کمترین مبلغ افزایش سرمایه طی خرداد ماه سال جاری به مبلغ 660 میلیارد ریال بوده است.

در پایان این گزارش می افزاید، حدود 35 درصد از حجم خرید و نیز 38 درصد از حجم فروش سهام توسط سهامداران حقیقی انجام پذیرفته و فروش سهام اندکی بیش از خرید سهام بوده است. حال آنکه 64 درصد از میزان خرید سهام و 61 درصد از کل فروش ها توسط سهامداران حقوقی ها به ثبت رسیده و خرید سهام در بین این گروه از سهامداران کمی بیشتر از فروش آن بوده است.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
يکشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴
جناب آقای روحانی
شما هم بدتر از احمدی نژاد ..... بعله.