بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۳
دبیر انجمن صنایع لبنی ایران عنوان کرد:

با وجود صدور مجوز، گرانی فرآورده های لبنیاتی مقدور نیست

کارخانجات باید با توجه به رکود اقتصادی و مقدار فروش محصولاتشان برآوردی از میزان تقاضا در بازار باشند تا بعد از آن در رابطه با اجرایی شدن 6 درصد افزایش قیمت فرآورده های لبنی و گران شدن شیر خام تصمیم گیری انجام شود.
کد خبر : ۱۵۸۴۸۰
نویسنده :
یارمحمدی

طی چند روز گذشته سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان دستور گرانی سه فرآورده لبنی پر مصرف شامل شیر، ماست و پنیر تا سقف 6 درصد را صادر کرد.

در همین راستا دبیر انجمن صنایع لبنی ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز گفت: این ابلاغیه سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در جهت حمایت از بخش کشاورزی و به نفع دامداران می باشد. چرا که هدف اصلی این ابلاغیه افزایش 100 تومانی قیمت شیر خام و تأمین آن از محل افزایش 6 درصدی قیمت فرآورده های لبنی پر مصرف می باشد. اما این در حالی است که دولت در موارد مشابه به اقدام پرداخت ما به تفاوت این افزایش قیمت ها به صورت یارانه می کند.

رضا باکری در ادامه افزود: پایین بودن قدرت خرید مردم و شرایط اجتماعی خاصی که در جامعه در جریان رکود اقتصادی ایجاد شده، باعث کاهش مصرف لبنیات در کشور شده است از طرفی کارخانجات لبنی نیز با مازاد دریافت شیر خام مواجهند و سوالی که در این بین مطرح است این است که با توجه به شرایط اقتصادی، آیا اجرای چنین افزایش قیمتی برای فرآورده های لبنی امکان پذیر است یا خیر؟

وی گفت: برای نتیجه گیری، اعلام نظر کارخانجات و بررسی آنها در رابطه با برآورد فروش این شرکت ها، ابلاغیه را به اطلاع تمامی شرکت های فعال در این حوزه رسانده و در روز سه شنبه هفته جاری بعد از اظهار نظر کارخانجات، انجمن نظر نهایی خود را به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان اعلام خواهد کرد و تصمیم نهایی پس از انجام بررسی ها بار دیگر ابلاغ خواهد شد.

باکری در رابطه با مصوبه قیمت شیر خام در سال 93 گفت: سال گذشته نیز شاهد افزایش قیمت خرید شیر خام از 1110 تومان به 1250 تومان بودیم و چون بازار کشش لازم در این قیمت ها را نداشت و قدرت خرید مردم نیز کم بود، این مصوبه عملیاتی نشد. از طرفی این کارخانجات لبنی هستند که با مصرف کننده به صورت مستقیم سر و کار دارند و دامداران متوجه این موضوع و کاهش بازار فروش و تقاضا محصولات لبنی نیستند.

این مقام مسئول در خاتمه تأکید کرد: کارخانجات باید با توجه به رکود اقتصادی و مقدار فروش محصولاتشان برآوردی از میزان تقاضا در بازار باشند تا بعد از آن در رابطه با اجرایی شدن 6 درصد افزایش قیمت فرآورده های لبنی و گران شدن شیر خام تصمیم گیری انجام شود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.

https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
ازبستگان .... می باشد اضهار می کند فروش لبنییات نسبت به سال گذشته کم شده با التماس همین مقدار را به مغازه دار ها می دهیم به چون قدرت مردم پایین امده من در جواب گفتم تیم اقتصادی دولت می فرمایند 45000تومان یارانه بازار را به چالش کشیده مردم دارند با این پول ها بی ام و می خرند