بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۰
در جلسه شب گذشته شورای پول و اعتبار مطرح گردید؛

جدیدترین اخبار از کاهش نرخ سود بانکی

انتظار می رود با ادامه این روند همراه با اقدامات اخیر بانک مرکزی در کاهش نسبت سپرده قانونی بانک های تجاری‌، آثار کاهشی نرخ بازار بین بانکی بر کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی به زودی نمایان شود، زیرا علاوه بر کاهش نرخ سود بازار بین بانکی و گرایش آن به سمت کاهش،پایداری لازم در این نرخ مشاهده می شود.
کد خبر : ۱۵۸۵۴۸
نویسنده :
کیوان فر
شب گذشته جلسه شورای پول و اعتبار برگزار شد و این شورا ضمن تایید رویکرد بانک مرکزی، نسبت به تداوم فعالیت این بانک در بازار بین بانکی تاکید کرد.

بر اساس این گزارش بورس نیوز، بانک مرکزی با ارایه گزارشی به شورای پول و اعتبار اعلام کرد که نرخ سود بین بانکی از ابتدای امسال تاکنون 8 درصد کاهش یافته است و این موضوع به تایید شورا رسید. همچنین در گزارش بانک مرکزی اعلام شد که نرخ سود بین بانکی (مبادلات بین بانک ها) از حدود 29 درصد در فروردین ماه امسال به 21 درصد کاهش یافته است.

بر این اساس، بانک مرکزی طی این گزارش اعلام کرد که نظر به تنگنای اعتباری سیستم بانکی و رشد تقاضای بازار پول در سال 1393 و میانگین نرخ سود معاملات بازار بین بانکی در پایان سال گذشته و اوایل سال جاری به میزان 29 درصد، شورای پول و اعتبار در تاریخ 1394.2.8 مقرر کرد بانک مرکزی نسبت به ساماندهی اضافه برداشت بانک ها و تعدیل نرخ سود در بازار بین بانکی مداخله و اقدام لازم به عمل آورد.

از این رو، انتظار می رود با ادامه این روند همراه با اقدامات اخیر بانک مرکزی در کاهش نسبت سپرده قانونی بانک های تجاری‌، آثار کاهشی نرخ بازار بین بانکی بر کاهش نرخ سود سپرده ها و تسهیلات بانکی به زودی نمایان شود، زیرا علاوه بر کاهش نرخ سود بازار بین بانکی و گرایش آن به سمت کاهش،پایداری لازم در این نرخ مشاهده می شود. بطوریکه به نظر می‌رسد یکی از زمینه های لازم برای کاهش غیر دستوری نرخ سود بانکی فراهم شده باشد.

در جلسه دیروز شورای پول و اعتبار، مذاکرات در رابطه با کاهش نرخ سود بانکی و ایجاد زمینه‌های آن انجام شد، اما در نهایت هیچ تصمیمی برای تصویب کاهش نرخ سود بانکی گرفته نشد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
اما در نهایت هیچ تصمیمی برای تصویب کاهش نرخ سود بانکی گرفته نشد.
فرهاد
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۱
گوش ما از این چرنیات تکراری و وعده های پوچ و سر خرمنی پر است. برای یک بار هم که شده مردم میخواهند در میان مسئولان و مدیران مملکت یک اقدام عملی ملموس از یک مرد عمل ببینند تا دلشان خوش باشد که فقط حرف و وعده مزخرف به آنها تحویل داده نمیشود.
مرتضی
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۷
فکر می کنم به جز یکی دو رشته سرمایه گذاری که بلحاظ اطمینان‌بخشی و بازدهی قابل رقابت با سپرده‌پذیری بانکی هستند، فعالیت اقتصادی مولدی که نظیر معاملات سوداگرانه‌ی سکه و ارز و آهن دست آخر به تخریب بیشتر اقتصاد ملی منجر نشود نداریم. لذا کاهش نرخ سود سپرده‌ها بدون معرفی بدیل مطمئن و پربازده (نظیر بازار متشکل بدهی یا ...) در حقیقت چیزی به جز تشویق مردم به سفته‌بازی نیست
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
چهارشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۰
اما در نهایت هیچ تصمیمی برای تصویب کاهش نرخ سود بانکی گرفته نشد. هههههههه