بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
يکشنبه ۰۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۴
کد خبر : ۱۵۸۷۷۷
شرکت آئودی آلمان در واکنش به خبری درباره رونمایی از برند آئودی توسط شرکت رامک خودرو در ایران اطلاعیه‌ای صادر کرد و گفت که این شرکت هیچ گونه نمایندگی مجاز، توزیع کننده و یا وارد کننده رسمی در کشور ایران ندارد.

به گزارش اقتصادنیوز در حالی که قرار است فردا در برج میلاد تهران مراسم رونمایی از آئودی صورت گیرد، این شرکت آلمانی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که آئودی آگ (آلمان) به عنوان تولید کننده خودروهای آئودی و مالک انحصاری برند آئودی هیچ گونه نمایندگی مجاز، توزیع کننده و یا وارد کننده رسمی در کشور ایران ندارد.

در ادامه این اطلاعیه آمده است که آئودی آگ به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی اجازه واردات محصولات این شرکت، انتصاب وارد کنندگان و یا اجازه اعطای نمایندگی به هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی به منظور واردات محصولات آئودی به کشور جمهوری اسلامی ایران اعطا نکرده است.

این خودروساز وابسته به فولکس‌واگن ادامه داده که آئودی آگ مالک انحصاری برند آئودی بوده و به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی اجازه استفاده از علامت تجاری خود در کشور جمهوری اسلامی ایران اعطا نکرده است.

این خودروساز هشدار داده است که انطباق کیفیت محصولاتی که بدون مجوز این شرکت و خارج از پروسه معمول فروش آئودی آگ در بازار ایران عرضه می شوند را با استانداردهای خود تضمین نمی‌کند.

در پایان این اطلاعیه آمده است که به دلیل نداشتن نمایندگی رسمی در ایران شرکت آئودی آگ امکان ارایه هر گونه پشتیبانی و خدمات پس از فروش مورد تایید و مطابق با استانداردهای آئودی آگ را در خصوص هر محصول متعلق به این شرکت در ایران نخواهد داشت. پشتیبانی فوق الذکر به منظور استفاده بهینه و مطابق با استانداردهای بین المللی از محصولات این شرکت ضروری قلمداد می شود.

اقتصادینیوز جمعه گذشته در خبری آورده بود که نمایندگی رسمی آئودی در ایران هفته آینده از محصولات واردات خود برای عرضه در بازار کشورمان رونمایی خواهد کرد تا این خودروساز آلمانی رسما فعالیت خود را در بزرگترین بازار خودرو خاورمیانه آغاز کند.

به گزارش اقتصادنیوز، پس از توافق هسته‌ای برخی از بزرگان صنعت خودرو دنیا آمادگی ورود خود به بازار ایران از طریق ارائه نمایندگی رسمی را آغاز کرده‌اند که در این میان شرکت آئودی که از زیر مجموعه‌های گروه خودروسازی فولکس‌واگن به شمار می‌رود، فعالیت خود را رسما در ایران آغاز کند.

شرکت رامک خودرو که هم‌‌اکنون محصولات سانگ یانگ کره جنوبی را در کشور عرضه می‌کند، نمایندگی رسمی فروش محصولات آئودی را نیز کسب کرده تا از این طریق به توسعه فعالیت‌های خود در بازار ایران بپردازد.

قرار است اواسط هفته جاری (فردا دوشنبه) با حضور برخی خبرنگاران و مدیران صنعت خودرو کشور رونمایی از برند آئودی در ایران صورت گیرد که به نظر می‌رسد فولکس واگن پیش از آنکه با خودروسازان ایرانی به عنوان شریک تجاری به توافق برسد واردات محصولات یکی از کارخانه‌های زیرمجموعه‌اش را به ایران آغاز کرده تا در بازار وارداتی کشورمان صاحب سهم شود.
اشتراک گذاری :
ارسال نظر