بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۵
مدیر سرمایه گذاری شرکت کارگزاری بانک رفاه عنوان کرد:

چشم انداز روشن بورس در نیمه دوم سال آینده

بازار سرمایه و صنایع در این بازار نمی توانند با وجود رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی بازدهی در سطح 20 درصد همچون بازار پول ارائه کنند و این موضوع باعث کاهش رغبت سرمایه گذاری در این بازار شده و سرمایه ها را به سمت صندوق های باز درآمد ثابت، اوراق مشارکت و بانک ها هدایت کرده است.
کد خبر : ۱۵۸۸۰۵
نویسنده :
یارمحمدی
در شرایط فعلی که رکود بر اقتصاد کشور سایه افکنده، بازار سرمایه نیز تحت تأثیر عوامل مختلفی، تغییر روند داده و در مسیری نزولی قرار گرفته است.

مدیر سرمایه گذاری شرکت کارگزاری بانک رفاه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: یکی از عوامل مهم و اثر گذار، کاهش قدرت رقابت پذیری بازار سرمایه در کنار بازار پول می باشد، در علم مالی بازده بدون ریسک بر نرخ بازده مورد انتظار اثر گذار است ولی در حال حاضر نرخ بازده مورد انتظار فعالان بازر بورس قدرت رقابت با نرخ بدون ریسک 20 درصدی سپرده گذاری در بانک ها را ندارد.

علی پازوکی در ادامه افزود: بازار سرمایه و صنایع در این بازار نمی توانند با وجود رکود اقتصادی و کمبود نقدینگی بازدهی در سطح 20 درصد همچون بازار پول ارائه کنند و این موضوع باعث کاهش رغبت سرمایه گذاری در این بازار شده و سرمایه ها را به سمت صندوق های باز درآمد ثابت، اوراق مشارکت و بانک ها هدایت کرده است.

وی در خصوص دیگر عوامل اثر گذار بر روند بورس توضیح داد: علاوه بر این موضوع افت قیمت جهانی نفت، کاهش قیمت کامادیتی ها و مازاد عرضه برخی محصولات در بازارهای بین المللی نیز بر اقتصاد جهانی و بازارهای داخلی ایران نیز اثر گذار است. اما به نظر من نرخ سپرده بانک ها بر بورس اثر قابل توجهی دارد، هر چند که در حال حاضر خبر از کاهش 3 درصدی این نرخ وجود دارد اما نرخ 17 درصدی هر چند که هزینه تأمین مالی شرکت ها را ارزان تر از قبل می کند اما تحول و تحرکی در بازار سرمایه ایجاد نخواهد کرد.

پازوکی در خصوص گزارشات 6 ماهه دوم سال جاری گفت: با توجه به رکود اقتصادی، به افت قیمت های جهانی و ابهاماتی که در صنایع مختلف وجود دارد، به نظر می رسد عملکرد 9 ماهه شرکت های بدتر از 6 ماهه نخست سال مالی جاری باشد و انتظار رشد و سودآوری با توجه شرایط موجود بعید باشد. همچنین نوسانات این روزهای بازار نیز تحت تأثیر این انتظارات بوده و با اندک رشد قیمت ها بر تعداد فروشندگان در بازار افزوده می شود که این امر خود باعث منفی شدن و افت دوباره روند بازار می شود.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه تأکید کرد: به طور کل تا تغییرات اساسی در اقتصاد کشور ایجاد نشود و توان رقابت پذیری بازار سرمایه افزایش نیابد، نمی توان انتظار بهبود روند نزولی بورس را داشت اما با توجه به اخباری که در رابطه با لغو تحریم ها و اثر گذاری آنها بر صنایع وجود دارد چشم انداز روشنی برای اقتصاد کشور متصورم ولی بهبود این وضعیت و رونق در نیمه دوم سال آینده آشکار خواهد شد.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
فرهاد آزادمنش
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
یک کارشناس حواله می داد به پایان سال یکی از شروع سال 1395حالا از نیمه دوم سال 95 والی آخر
داریوش
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۶
کم کم می گن 96
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۳
بسه دیگه یه بار میگن نیمه دوم سال 94 بورس خوب میشه الانم میگن نیمه دوم 95 نیمه دوم 95 میشه میگن نیمه دوم 96
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
تا سال آینده نیمه دوم همه سهمها به قیمت اسمی یا پایین قیمت اسمی رسیده اند حتما این اتفاق میفنپته احتیاج به تحلیل و کارشناس خبره نداره آدمهای معمولی هم میدونند
علی اکبر
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۴
باید منتظر ماند تا ببینیم تاریخ در مورد ادیان .حکومت ها نظام ها و در آخر برای بعضی اشخاص چگونه قضاوت خواهد کرد . چون امروزوفردا خواهد گذشت . این شرف وافتخار وهمچنین . لکه ننگ ها هستند که همیشه در تاریخ وذهن انسانها ثبت خواهند شد. خوش بحال کسانیکه با بزرگترین ثروت از این دنیا خواهند رفت {شرف}
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۰
باز هم سخن از افت قیمت نفت بابا جان من علتش را بگو که مداخله ایران در یمن است
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۶
اقاجان من پول ها را بانک ها انباشته اند و اجازه تولید هم نمی دهند اگر شما میبینید که بورس های اکثر دنیا از جمله امریکا و المان و زاین رشد می کنند براساس رشد شرکت های تولیدی ان هاست ان هم با حساب و کتاب
رضا
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷
یه کارشناس نمیارن که کمی مثبت صحبت کنه و باعث ایجاد انگیزه برای افراد حقیقی بشه تا بیان سرمایه گذاری کنن تا بورس رونق بگیره !نمیدون چرا سیاسیت دولت به منفی بافی در زمینه بورس و تولیده ؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
بزک بمیر بهار نمیاد
حمید
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۶
ای سرمایه گزار هشیار دور این تحلیلها رو خط بکش .نفروشید که طوفان بورس نزدیک است