بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
چهارشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۳
با توجه به چشم انداز آتی و اینکه بازار بورس بازار خرید و فروش انتظارات آینده می باشد، به نظر می رسد طی سه ماهه پایانی، بازار شرایط بهتری را نسبت به کل سال جاری تجربه کند، اما با انتشار گزارشات 9 ماهه شرکت ها، احتمالاً یک اصلاح کوتاه مدت در بازار را ایجاد شود اما روند کلی مثبت ارزیابی می شود.
کد خبر : ۱۵۹۱۹۱
نویسنده :
یارمحمدی

با توجه به افت ماه های اخیر سطح عمومی قیمت های جهانی نفت، کامادیتی ها و قیمت سهام بورس اوراق بهادار، شاهد کاهش حساسیت آنها به تحولات منطقه، همچون قطع ارتباط عربستان و ایران هستیم.

یک کارشناس بازار سرمایه ضمن بیان این مطلب در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز اظهار داشت: آنقدر طی این دو سال سطح عمومی قیمت ها افت کرده که اگر شرایط از این هم بدتر شود، تأثیر خاصی بر بورس نخواهد داشت، اما اگر این تحولات در شرایطی ایجاد می شد که قیمت سهام رشد کرده و شاخص در محدوده شکننده ای قرار داشت، بازار قطعاً با نوسان زیادی همراه می شد، اما اکنون جایی برای کاهش بیشتر وجود ندارد و حساسیت بازار نسبت به اخبار کمتر شده است.

ابوالقاسم آقا دوست در ادامه گفت: مسأله ای که این روزها کمتر به آن توجه شده آهنگ ورود نقدینگی از طرف سرمایه گذاران جدید یا نقدینگی پارک شده در کنار بازار می باشد. به نظر من این جریان در حال افزایش بوده و در صورت ادامه پیدا کردن آن از ریزش بیش از این قیمت ها جلوگیری می کند.

وی با اشاره به گزارشات 9 ماهه شرکت ها گفت: با توجه به چشم انداز آتی و اینکه بازار بورس بازار خرید و فروش انتظارات آینده می باشد، به نظر می رسد طی سه ماهه پایانی، بازار شرایط بهتری را نسبت به کل سال جاری تجربه کند، اما با انتشار گزارشات 9 ماهه شرکت ها، احتمالاً یک اصلاح کوتاه مدت در بازار را ایجاد شود اما روند کلی مثبت ارزیابی می شود.

آقا دوست گفت: موضوع مهم دیگری که باید به آن توجه کرد شاخص کل بورس می باشد، چرا که در حال حاضر شرکت های بزرگ و معدودی وزن بسیار زیادی در تعیین عدد شاخص دارند اما مجموعه های کوچکی که این روزها با رشد قیمتی همراهند و تعدادشان هم کم نیست، نقش خاصی را در تعیین آن ایفا نمی کنند، بنابراین عدد شاخص به طور کل معیار مناسبی جهت تصمیم گیری برای ورود و خروج به بورس نیست و سهامداران باید به فاکتورهای مهمتری توجه داشته باشد همانطور که این روزها شاهد سودهای مناسبی از خرید و فروش سهام برخی از این شرکت های کوچک در روزهای منفی شاخص کل برای سهامداران ایجاد شده است.

این کارشناس بازار سرمایه در خاتمه خاطر نشان کرد: به نظر من در شرایط فعلی دیگر خبری از خرید و فروش های هیجانی اهالی بازار که موجب نوسانات چشمگیر می شد، نبوده و معاملات این روزها رو به سمت تعادل نسبی و مثبتی در حال حرکت است که با توجه به دورنمای مثبت اقتصادی، انتظار ادامه این روند در روزهای آتی نیز می رود.


جهت عضويت در كانال تلگرام #اخبار #اقتصادي #بورس_نيوز روي لينك زير كليك كنيد و گزينه JOIN را بزنيد.
https://telegram.me/boursenews_ir

اشتراک گذاری :
ارسال نظر