بورس‌نیوز، قدیمی ترین پایگاه خبری بازار سرمایه ایران

      
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۱
شرکت کارگزاری مبین سرمایه گزارش می‌دهد

تداوم نزول قیمت‌ها

روند نزولی قیمت با شیبی تند در معاملات امروز نیز پایدار بوده و در محدوده 347,000 ريال قرار گرفته است و اولین هدف پیش روی آن در روند نزولی 345,000 ريال می‌باشد.
کد خبر : ۱۵۹۲۱۴
نویسنده :
مبین سرمایه

گزارش بازار:

به گزارش بورس نیوز به نقل از  گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه در معاملات امروز سه‌شنبه 94.10.15 در بازار برق بورس انرژی 712 مگاوات برق به ارزش 5 میلیارد و 932 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته افزایش نشان می‌دهد.

روند نزولی میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز کاهش یک درصدی را به ثبت رساند.

نمودار میانگین وزنی قیمت:

همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت، مشاهده می شود؛ روند نزولی قیمت با شیبی تند در معاملات امروز نیز پایدار بوده و در محدوده 347,000 ريال قرار گرفته است و اولین هدف پیش روی آن در روند نزولی 345,000 ريال می‌باشد.

در بازار برق بورس انرژی، معدود خریدارانی که بخشی از اعتبار خود را حفظ کرده‌اند از کاهش این روزهای قیمت که ناشی از کمبود نقدینگی می‌باشد استفاده کرده و خرید خود را در روزهای کم رونق بازار در قیمت‌های مناسب انجام می‌دهند. معاملات امروز در نمادهای بارپایه به انجام رسید.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

 

بررسی روند نماد 13941028 :

نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13941028 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است روند نزولی قیمت از ابتدای دوره پایدار بوده و در حال حاضر در انتهای دوره در محدوده 352,000 ريال قرار گرفته است.

روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود در طول دوره روندی نزولی بوده و در انتهای دوره با شیبی ملایم به کار خود ادامه داده و در نهایت در محدوده 368,000 ريال قرار گرفته است.

در این نماد تا به امروز 1,857 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 29.09.1394 با 795 مگاوات می‌باشد.

روند نماد 13931028 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

استفاده از مطالب بدون ذکر منبع مجاز نمی‌باشد.

گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه

کانال تلگرام: https://telegram.me/MobinBargh

www.mobinsb.com

اشتراک گذاری :
نظرات کاربران
ارسال نظر
نظرات بینندگان
مهدي اصغرپور
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
سه‌شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷
انشاله به تدريج شاهد بهتر شدن بازار باشيم تا سهامداران صبور بيش از اين ضرر نكنند.